Soa's

3 July 2002 10:53 Groentje#1
wat ik me nou eigenlijk al heel lang afvraag is:

Als een meid/jongen een jongen pijpt of een jongen/meid een meid beft kan hij/zij dan een soa aan zijn/haar mond oplopen?
3 July 2002 11:30 Rijntje#2
jup...sperma speeksel en bloed daarmee draag je het over...
3 July 2002 11:59 danielle#3
whoa wacht ff, SOA's worden niet overgedragen via speeksel hoor, als je dan met iemand zoent krijg je dat ook?! 'k dacht 't nie!
3 July 2002 12:05 Rijntje#4
Citaat

Originally posted by danielle
whoa wacht ff, SOA's worden niet overgedragen via speeksel hoor, als je dan met iemand zoent krijg je dat ook?! 'k dacht 't nie!

k dacht het wel..??? dr bestaan immers ook tong condooms duz
3 July 2002 18:29 danielle#5
hmm 'k kan het mis hebben maar hier in m'n bioboek:

Besmetting kan plaats vinden via het binnenkrijgen van bloed, sperma, vaginaal vocht, voorvocht of moedermelk van de besmette persoon

Dusss, BRON: Biologie voor jou 4mhv
3 July 2002 18:33 Bobba.#6
Citaat

Originally posted by manderijn
k dacht het wel..??? dr bestaan immers ook tong condooms duz

Geil, moet ik eens proberen dan :D

Ontopic: SIA aan je mond, bedoel je dat je dan alleen de ziekte aan je mond hebt? Soa is bijvoorbeeld Aids en dat heb je overal.
Dus je krijgt het via je mond binnen, en dan heb je het nie alleen aan je mond maar overal. Maar het kan dus wel met beffen/pijpen.
Daarom altijd eerste paar keren MET condoom ALLES doen. Als je met diegene verder wil, jezelf laten testen en daarna pas zonder, als bewezen is dat jullie allebei geen SOA hebben.
3 July 2002 20:51 Babysmurfie#7
Citaat

Originally posted by manderijn
k dacht het wel..??? dr bestaan immers ook tong condooms duz

µ
Serieus? Nooit van gehoord.

Ja kun je een soa van oplopen.
4 July 2002 10:42 Smarthezz#8
Citaat

Originally posted by manderijn
k dacht het wel..??? dr bestaan immers ook tong condooms duz

Beetje lullig als er iemand met je wil zoenen en je zegt "eerst ff een condoom om me tong doen hoor" Soort van "Toppunt van smetvrees :P"

Anyway, sommigen kunnen via mond, sommigen via voorvocht, vaginaal vocht, etc. Het ligt er een beetje aan welke je hebt..

Cheerz
13 July 2002 18:00 Christalletje#9
Ja je kan inderdaad soa's oplopen (blaartjes aan je mond etc etc,)

en zelfs ook HIV virus als er lichaamsvocht (sperma, vaginaal vocht van hem haar in jou mond komt en je hebt daar een wondje

Daarom zijn er condooms met smaakje en beflapje (te koop in sexshops)

Tis maar dat jullie het ff weten