1 auto per gezin

8 September 2002 20:42 appelshampoo#1
is een stelling waar ik voor ben omdat:

- Het stukken beter voor het milieu is
- Het onzin is om 2 auto's te hebben

Laat de reacties maar komen ! :Y)
8 September 2002 21:20 koelkast#2
belachelijk wij hebben er 4


1 voor mijn vader die totaal los van mijn moeder weg gaat
1 voor mijn moeder die totaal los van mijn pa weg gaat
1 voor het gezin om met zijn allen weg te gaan
1 luxe wagen ter leen aan personeel wat naar een klant moet
als mijn pa niet kan


1 auto per gezin zou beteken dat mijn moeder nergens meer heen kan |:(


dom idee leuk voor het milieu maar verder onzin
8 September 2002 21:40 Lu-Cky#3
wij hebbe 2 auto;s

omdat mn pa werkt

en mn moeder ook eh....

dus tsja hoe moeten die daar anders naar toe?

en ach jah het tanken is toch gratis dus jah ;)

:7 :7

Fuck het Mileu :9
8 September 2002 22:21 Bobba.#4
Citaat

Originally posted by Lu-Cky
Fuck het Mileu :9

Das nou nie lief van jou :Y)
9 September 2002 08:18 ramsesii#5
Citaat

Originally posted by Lu-Cky
wij hebbe 2 auto;s

omdat mn pa werkt

en mn moeder ook eh....

dus tsja hoe moeten die daar anders naar toe?

en ach jah het tanken is toch gratis dus jah ;)

:7 :7

Fuck het Mileu :9

2 maar we krijgen geloof ik binnenkort nog 1tje
9 September 2002 08:50 MasterB#6
Citaat

Originally posted by annestacia
is een stelling waar ik voor ben omdat:

- Het stukken beter voor het milieu is
- Het onzin is om 2 auto's te hebben

Laat de reacties maar komen ! :Y)

Het is nu dus bewezen dat jouw 2e argument volledig onderuit is gehaald. 'Onzin' is het dus blijkbaar niet aan de posts te lezen.
Ja en beter voor het milieu daar kan ik je alleen maar gelijk in geven, maar je ziet dat het niet te realiseren valt 1 auto puur omdat anderen dan in de problemen komen.

Racing Bartander

p.s. alternatieve brandstoffen zijn minder schadelijk voor het milieu.
9 September 2002 09:44 Bird Of Prey#7
als de auto komt die op waterstof rijdt zullen veel problemen worden opgelost, is iig milieuvriendelijker
9 September 2002 11:35 BlueWolf#8
Wij hebben met 2 auto's soms nog tekort..

afgekeurd je stom voorstel dus :p
9 September 2002 12:20 Diz#9
had ik er maar eentje, maar helaas. En tja als het niet anders kan heb je toch een tweede auto nodig, openbaar vervoer is leuk, maar met de auto kun je wel iets meer. Als er file's zijn effe tussendoor rijden en openbaar vervoer is nog veel duurder ook!!!!
9 September 2002 12:52 supergirl#10
'Mijn vader heeft er 1 en me moeder maar ja me ouders zijn gescheiden dus in toch 1 auto per gezin
9 September 2002 15:28 MilkyWayz#11
t is wel beter voor t milieu, maar dat 2e argument van dat t onzin is, daar ben ik t niet mee eens. T is al gezegd en daar sluit ik me dus ook bij aan: als je 1 auto per gezin hebt dan zou t kunnen beteken dat 1 volwassene dus nergens heen kan..en t openbaar vervoer is nou ook niet om blij van te worden ofzo..
9 September 2002 15:39 LoeLoe#12
Hmmz opzich vind ik dat je gelijk hebt. Iedereen zit wel zo te schreeuwen dat er allemaal van dat gif in de lucht hangt etc etc maar we zijn er gewoon zelf de oorzaak van.

Ik denk dat de mensen de luxe gewend zijn om 2, 3 of 4 auto;s voor de deur te hebben. En ik denk dat het er niet minder op gaat worden.
9 September 2002 15:56 Ar-Tuur#13
Je ziet wel aan de reacties dat het iets te simpel gesteld is, veel mensen hebben meer dan 1 auto omdat ze genoodzaakt zijn, het is geen overbodige luxe.

Ik vind ook dat mensen zeker aan het milieu moet denken en dat er verdragen nageleefd moeten worden om uitlaatgassen en andere milieuvervuiling tegen te gaan, maar ik denk dat andere beschermende maatregelen en ideëen beter zijn, zoals katalysators/loodvrije benzine/auto's op electriciteit of waterstof/etc.

Wij hebben overigens maar 1 auto, mijn moeder gebruikt die, en mijn vader fietst naar z'n werk :Y)
9 September 2002 18:31 Babysmurfie#14
Mijn vader heeft een auto, is normaal/nodig.
Maar hij rijdt ook wel met de fiets, en mijn moeder en ik ook dus ja... Maar ik ga niet ff 20 km fietsen...
Mijn drie broers hebben er elk een, maar ze wonen ook apart en ze gaan werken... Dus die hebben ze ook alledrie nodig...
9 September 2002 19:30 appelshampoo#15
Citaat

Originally posted by koelkast

1 auto per gezin zou beteken dat mijn moeder nergens meer heen kan |:(


er rijden bussen treinen en taxi's en er is ook een prachtige uitvinding gedaan: de Fiets
9 September 2002 20:40 Ar-Tuur#16
Citaat

Originally posted by annestacia
er rijden bussen treinen en taxi's en er is ook een prachtige uitvinding gedaan: de Fiets

Als je wat verder weg werkt met een gebrekkige verbinding met openbaar vervoer dan bedenk je je wel twee keer.
9 September 2002 21:35 The6thgate#17
2 auto's vind k nog wel gaan. We hebben dr zelf maar 1. We zouden niet eens 2 auto's kunnen betalen
10 September 2002 10:28 Diz#18
Citaat

Originally posted by annestacia
er rijden bussen treinen en taxi's en er is ook een prachtige uitvinding gedaan: de Fiets

Nou ik ben allang blij dat ik mijn boodschappen toch in de auto kan laden hoor, want het is echt geen pretje om voor meerdere personen boodschappen te gaan halen met je fietstasjes. Dus ik vind het wel een goed argument.

Daarnaast de trein en bus, ben je heel veel tijd kwijt, dus waarom zou je niet in de auto stappen als je d'r geld voor hebt. Tja slecht voor het milieu, maar als we per gezin een auto zouden moeten hebben, gaan er heel veel mensen tegenspreken hoor. Luxe van onze samenleving.
10 September 2002 15:37 MilkyWayz#19
Citaat

Originally posted by annestacia
er rijden bussen treinen en taxi's en er is ook een prachtige uitvinding gedaan: de Fiets

wil dan wel weten hoe jij dat gaat doen als je later een werkende man hebt (die 'de' auto nodig heeft om naar zn werk te gaan) en 3 kleine kinderen die jij naar school moet brengen en boodschappen moet halen voor t weekend....op de fiets zeker? nou mijn succeswens heb je...


en zoals ik eerder al zei: t openbaar vervoer is nou ook niet om blij van te worden...
10 September 2002 16:09 Fallen_Engeltje#20
nou twee vind ik wel goed, want et milieu is toch al verrot. (okay niet echt sterk argument) maar twee dat is wel goed.
10 September 2002 17:38 koelkast#21
Citaat

Originally posted by annestacia
er rijden bussen treinen en taxi's en er is ook een prachtige uitvinding gedaan: de Fiets


ben jij wel eens met het openbaar vervoer vanuit Rhoon naar schiphol gegaan om een vlucht te pakken die om 04:30 weg gaat ?


veel bussen en treinen die dan rijden hoor |:(
11 September 2002 06:57 appelshampoo#22
moet jou vader dan om 4.30 al werken ??
11 September 2002 09:01 Fonzie18#23
Citaat

Originally posted by koelkast
belachelijk wij hebben er 4


1 voor mijn vader die totaal los van mijn moeder weg gaat
1 voor mijn moeder die totaal los van mijn pa weg gaat
1 voor het gezin om met zijn allen weg te gaan
1 luxe wagen ter leen aan personeel wat naar een klant moet
als mijn pa niet kan


Luxe-probleempje?
wij hebben er 1. Mijn moeder kan nog alleen weg, ons pap ook (alleen niet tegelijk dan..) en daarnaast mag ik em soms ook meenemen dus ach...met 1tje kom je er ook makkelijk... :)
11 September 2002 09:12 Rijntje#24
Wij hebben er ook 1. Een 2de kunnen we ook niet betalen. Als m'n vader werkt krijgt hij de vrachtwagen mee naar huis zodat hij gelijk 's ochtends kan beginnen en niet eerst naar z'n werk hoeft. Mijn moeder neemt de auto dan mee omdat ze 2 banen heeft en op de fiets red ze dat echt niet, dan zou ze te laat komen.
11 September 2002 09:22 Nightwolf#25
mijn vader heeft er 1 omdat hij steeds een week in Hardenberg zit voor z'n werk en daarna een week vrij is
mijn moeder heeft er 1 omdat ze voor haar werk naar Breda moet

en dan nog m'n broer die er 1 heeft mja die woont nie echt thuis meer

en als ik ben geslaagd, krijg ik er snel ook 1 8-)

dus hou t er maar op dat ieder gezinslid 1 auto heeft
11 September 2002 15:49 Witkop#26
Wij hebben er twee thuis staan

-Eentje waarmee me vader elke dag naar zn werk rijdt en eentje waar mn moeder en ik af en toe in rijden
11 September 2002 19:30 koelkast#27
Citaat

Originally posted by annestacia
moet jou vader dan om 4.30 al werken ??

zowel mijn vader als mijn moeder moeten wel eens een vlucht halen op schiphol om 04:30 :)
12 September 2002 07:21 anemic#28
Citaat

Originally posted by MilkyWayz


wil dan wel weten hoe jij dat gaat doen als je later een werkende man hebt (die 'de' auto nodig heeft om naar zn werk te gaan) en 3 kleine kinderen die jij naar school moet brengen en boodschappen moet halen voor t weekend....op de fiets zeker? nou mijn succeswens heb je...


en zoals ik eerder al zei: t openbaar vervoer is nou ook niet om blij van te worden...

wat een vies conservatief beeld heb jij van een gezin..gatver..
12 September 2002 10:40 Witkop#29
Dr moet wel iemand thuis blijven om op de kinderen te passen toch?? Of dat nou de man of vrouw is maakt mij niet uit. Gewoon wat het handigst uitkomt lijkt me, of niet.

Je raadt het al, dagelijks een oppas inhuren vind ik niks
12 September 2002 11:21 Nightwolf#30
als ze op de middelbare school zitten kunnen ze t heus wel alleen aan hoor :z
12 September 2002 17:01 MilkyWayz#31
Citaat

Originally posted by anemic


wat een vies conservatief beeld heb jij van een gezin..gatver..

sjiezez, t was een (overdreven?) voorbeeld man :{
12 September 2002 17:56 anemic#32
Citaat

Originally posted by MilkyWayz

sjiezez, t was een (overdreven?) voorbeeld man :{

gelukkig..
14 September 2002 22:06 Jolie#33
wij hebben er 4...

1 auto voor mijn vader, waar ie mee naar zijn werk moet ed.
1 auto voor mijn moeder, boodschapjes doen enzo :+ en zichzelf vervoeren
en 2 Mg's die mijn vader al heel erg lang heeft gewoon als hbby :)
15 September 2002 16:48 trustfire#34
helemaal mee eens
hebben mensen nog nooit van het openbaar gevoer gehoord
15 September 2002 16:52 Nightwolf#35
openbaar vervoer wilt soms wel eens te laat zijn :+

*denkt aan de NS* :{
15 September 2002 18:49 Fade of Light#36
Citaat

Originally posted by trustfire
helemaal mee eens
hebben mensen nog nooit van het openbaar gevoer gehoord

alsof dat zo fijn is en goed functioneert....niet dus
21 September 2002 23:19 Headliner#37
ben er tegen
dat het slecht is voor het milieu .. tja, wat wil je er tegen doen? hoeveel auto's rijden er wel niet op de wereld? :Y)



en mijn ouders hebben er beiden 1

en ik over een jaar of 3 hoop ik ook O-)
22 September 2002 16:06 Karma-Killer#38
Citaat

Originally posted by annestacia
er rijden bussen treinen en taxi's en er is ook een prachtige uitvinding gedaan: de Fiets

En als je dan grote boodschappen met gaan doen?
Mijn vader is bijna altijd onderweg, die 2e auto hebben we gewoon nodig, sommige dingen kunnen nou eenmaal niet op de fiets en om nou de trein van hier naar ut volgende dorp te nemen...
24 September 2002 21:23 amai#39
iedereen z'n goesting...
30 September 2002 11:19 TheGroovMaster#40
wij hebben ook 2 auto's, eentje voor me moeder en het hele gezin. en nog een auto voor mij en me pa. we hebben idd ook fietszen en maken daar ook riant gebruik van.
ik gebruik meestal nog de fiets en het ov. maar de auto word steeds meer gebruikt.
30 September 2002 11:30 Kampie#41
Heb je wel eens bekeken hoe wij wonen op het platteland... mijn moeder moet gewoon een auto hebben.. de dichtsbijzijnde bushalte is al een km weg laat staan de dichtsbijzijnde winkel.. :{

ja wij hebben 2 auto's en wie weet binnenkort nog meer.. :)