NS-treinkaartjeskoopautomaten

12 December 2002 16:32 AntiKezman#1
die achterlijke 'nieuwe' nskaartapparaten. Ik snap niet wie die dingen ontworpen heeft en geprogrammeerd. Je kan er dus helemaal nix mee :?
  • *ten 1e: dat ding werkt alleen als je een pinpas hebt, munten kan je er niet ingooien

    *ten 2e: strippenkaarten en treintaxikaartjes kan je er niet uithalen

    *ten 3e: je kan geen weekendretours uit dat nieuwe ding halen, dus als je op zaterdagavond om 23:59 uur een kaartje koopt issie nog wel 1 minuut geldig |:(

    *ten 4e: die kaartjes die eruit komen zijn vaak duidelijker geprint en de datum is moeilijker te vervalsen O-)

    *ten 5e: in minstens de helft van de gevallen zegt dat ding dat mijn pispas een onbruikbare kaart is :{

die dingen lijken mij toch gemaakt zodat de oudere automaten op ten duur weggehaald kunnen worden? of dat het gemakkelijker wordt voor de klant? nou dus echt niet..die dingen ZUIGEN!! heeft al vaak genoeg voor problemen gezorgd zodat ik een trein miste en het zegt eigenlijk al genoeg dat de rijen voor die oude ticketapparaten 2 tot 3x zo lang zijn...WAT EEN PRUTSERSSS!!! :[ :[ :[ :[

zo..das voelt beter :+
12 December 2002 17:47 Plankje#2
mja ik vind die nieuwe dingen ook maar debiel. Als je een beetje te hard drukt op t schermpje, dan is ie kapot en kunnen de mensen die na je komen geen kaartje meer halen. Doe mij maar de oude, zijn imo ook veel duidelijker...
12 December 2002 19:19 LoeLoe#3
Ik vin die nieuwe juist handig en ze hebben ze alleen maar op de markt gebracht voor tijdens de spits als mensen gauw even een enkeltje of retourtje nodig hebben.

Want als je bij ons ziet, wij hebben nog zo'n groot geval in Venray. De helft weet neit eens hoe zo'n ding werkt of moet keiveel kaartjes uit die automaat halen of ze doen moeilijk of net wat, bij die nieuwere automaten druk je even gauw waar je heen moet, stopt je pasje derin en je kan verder weet je..da's niet zoveel oponthoud.

Daarom :p
12 December 2002 19:53 ik_ben_de_man#4
die nieuwe automaten zijn de enige die mijn pinpas nog goed doen .
12 December 2002 20:34 BlueWolf#5
Je moet natuurlijk ook nog weten op welk knopje je moet drukken O-)
12 December 2002 21:47 theo tank#6
Laatst kon ik alleen maar kiezen uit 1e klas....kost gvd niet zo weinig voor zo'n tering ritje
12 December 2002 22:01 Fade of Light#7
ov = handig :+
12 December 2002 22:06 Nightwolf#8
ov = heersend :+
12 December 2002 23:38 Xero#9
Maar de meestevan die oude automaten blijven gewoon staan, omdat je daar veel meer verschillende kaartjes kan kopen.
Die nieuwe zijn eigenlijk meer voor even snel een retourtje of enkeltje te kopen.
13 December 2002 04:03 AntiKezman#10
met die nieuwe kan je ook geen kaartjes kopen vanaf een ander station (stel dat je OV na een tijdje treinen niet meer geldig is en je dus vanaf een bepaald punt in het bezit van een kaartje moet zijn...dat kan dus niet :?) het enige voordeel van die nieuwe automaten is dat je meerdere kaartjes tegelijk kan kopen, maar daar houden de voordelen dan ook meteen op....

:x

hoe moeilijk was het nou geweest om wat meer opties te maken bij die nieuwe dingen? echt totaal niet goed over nagedacht..van mij mogen ze die apparaten met de grond gelijk maken..of ff opnieuw laten programmeren ofzow
13 December 2002 08:26 eclipse#11
maar ze hebben wel touch screen:)

jah wij hebben hier 2 nieuwe en 2 ouwe nou ik ga lekker voor de ouwe
13 December 2002 08:36 Stapper#12
Citaat

Originally posted by Fade of Light
ov = handig :+

dat is het zeker
geen last van die lullige trein kaartjes, alleen is het wel k*t als je met een week ov in het weekend moet rijden
13 December 2002 11:38 Nightwolf#13
gelukkig controleren ze hier niet rondom Breda....ik kan tot Roosendaal, Den Bosch en Eindhoven gewoon met de trein gaan zonder kaartje in t weekend :+
13 December 2002 14:57 #14
weeekend retour kun je er idd niet uithalen en dat zuigt schijnbaar gaat dat bij andere kaartautomaten wel, maar verder hbe ik er nooit probleem mee gehad:?
13 December 2002 14:59 #15
Citaat

Originally posted by theo tank
Laatst kon ik alleen maar kiezen uit 1e klas....kost gvd niet zo weinig voor zo'n tering ritje

haha vertel mij wat maar hoe kan dat dan? :? deet dat apperraat het helemaal niet

btw wat typ ik toch weer goed vandaag
14 December 2002 16:59 ik_ben_de_man#16
laten we de nieuwe automaten boycotten
14 December 2002 17:00 ik_ben_de_man#17
trouwens , er zijn meer voordelen dan meerder kaartjes tegelijk en dat zijn dat je ook met chipknip en credicard kan betalen
14 December 2002 18:12 Fade of Light#18
Citaat

Originally posted by eclipse
maar ze hebben wel touch screen:)

jah wij hebben hier 2 nieuwe en 2 ouwe nou ik ga lekker voor de ouwe

vet! photoplay op installeren :D
14 December 2002 20:12 eclipse#19
Citaat

Originally posted by Fade of Light


vet! photoplay op installeren :D

lijkt me wel wat