Stel

16 August 2003 18:32 Pakspul#1
ik vermoord de koningen omdat z'n een parkeer plaats inneem (toevallig de enige vrije nog over)

krijg ik dan een langere straf dan als het de buurman was geweest

geen politieke redenen, gewoon gvd trol tjop mes tussen haar ribben (dus ook geen gezeik over pistool vergunningen enz)
16 August 2003 18:40 Raspberry#2
Citaat

Originally posted by yo-de-plo
ik vermoord de koningen omdat z'n een parkeer plaats inneem (toevallig de enige vrije nog over)

krijg ik dan een langere straf dan als het de buurman was geweest

geen politieke redenen, gewoon gvd trol tjop mes tussen haar ribben (dus ook geen gezeik over pistool vergunningen enz)

als je de koningin vermoord krijg je doodstraf :] :p :+
maar zal vast wel langer zijn dan dat je de buurman vermoord jah:+
16 August 2003 18:42 Pakspul#3
Citaat

Originally posted by Raspberry
als je de koningin vermoord krijg je doodstraf :] :p :+
maar zal vast wel langer zijn dan dat je de buurman vermoord jah:+

waarom koningin is toch maar gewoon een mens, toevallig dat zei een koningin is krijg je langer, dat zou toch niks mogen uitmaken
16 August 2003 18:46 Plankje#4
Citaat

Originally posted by yo-de-plo
waarom koningin is toch maar gewoon een mens, toevallig dat zei een koningin is krijg je langer, dat zou toch niks mogen uitmaken

als je goed de wet had gelezen, had je geweten dat de koninklijke familie de enige mensen zijn in Nederland die wél belangrijker zijn dan de rest :p (ookal zegt paragraaf zoveel van de grondwet dat iedereen gelijk is).
Als de koningin door rood rijdt, krijgt ze bijv ook geen bekeuring :p
16 August 2003 18:51 Raspberry#5
Citaat

Originally posted by yo-de-plo
waarom koningin is toch maar gewoon een mens, toevallig dat zei een koningin is krijg je langer, dat zou toch niks mogen uitmaken

nee zou ook niks uit mogen maken.
Maar goed de koningin is waarschijnlijk belangrijker dan de 'gewone' mens:[:p
wat plankje zegt dus :p, blabla :+
16 August 2003 18:58 CharmedOne#6
Whaaaaaaa dat haat ik echt!!!!
Pim word vermoord en die persoon krijgt levenslang ofzo en als bijv. me buurman word vermoord krijgt ie maar een paar jaar..
Tering het zijn toch ook mensen we hebben allemaal 2 ogen een neus een mond enz. (ok sommige dan niet)
16 August 2003 19:05 Pakspul#7
Grondwet Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

kleine qoute er uit:
of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

dus alles wat daarna komt staat in strijd met de grondwet en klopt dus niet
16 August 2003 19:25 Pakspul#8
ok deel 2:

Artikel 92

De aanslag ondernomen met het oogmerk om de Koning, de regerende Koningin of de Regent van het leven of de vrijheid te beroven of tot regeren ongeschikt te maken, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboete van de vijfde categorie.


levenslange bestaat niet, dus dan maar 20 jaar of geldboete
16 August 2003 19:33 Jochemmm#9
De koningin is onaantastbaar en staat boven de wet. De minister president is verantwoordelijk voor de haar acties.

maar als je Bea neerknalt dan krijg je geen hogere straf want de rechten van de mens is immers voor iedereen gelijk.

Volker kreeg bijvoorbeeld ook geen hogere staf, alleen maar omdat hij een bekende politicus vermoord had. Veel mensen vonden dat hij wel een hogere straf had moeten krijgen, maar de mening van andere mensen moet totaal buiten het vonnis staan.

Kortom: Vermoorden die hap jeroen, en tot over 20 jaar :wave: :+
16 August 2003 19:37 Pakspul#10
Citaat

Originally posted by Jochemmm
Kortom: Vermoorden die hap jeroen, en tot over 20 jaar :wave: :+

20 jaar voor zinloos geweld,

ik heb ook wel eens gelezen dat iemand, iemand anders dood sloeg (zinloos geweld) en kreeg "maar" 13 jaar..
17 August 2003 00:04 Jolie#11
Citaat

Originally posted by CharmedOne
Whaaaaaaa dat haat ik echt!!!!
Pim word vermoord en die persoon krijgt levenslang ofzo en als bijv. me buurman word vermoord krijgt ie maar een paar jaar..
Tering het zijn toch ook mensen we hebben allemaal 2 ogen een neus een mond enz. (ok sommige dan niet)

Kuch, de moordenaar van Pim Fortuyn heeft dezelfde straf gekregen als de moordenaar van jouw buurman. (Bij wijze van spreken)

Je vergeet alleen dat de gevolgen van een moord op Pim Fortuyn dubbel maal zo groot zijn als die van de moord op je buurman...
17 August 2003 07:43 0Vera#12
Citaat

Originally posted by Plankje
als je goed de wet had gelezen, had je geweten dat de koninklijke familie de enige mensen zijn in Nederland die wél belangrijker zijn dan de rest :p (ookal zegt paragraaf zoveel van de grondwet dat iedereen gelijk is).
Als de koningin door rood rijdt, krijgt ze bijv ook geen bekeuring :p

pssst! de konining rijdt nooit ;)
trouwens, ALS ze al in een auto zit en niet in een vliegtuig of helicopter ofzo, dan krijgt ze politiebegeleiding, dus dan moet die chauffeur van dr soms zelfs door rood :{

Jaaaaaaaaa mensen zijn gelijk, maar sommige mensen zijn meer gelijk dan andere :{
17 August 2003 08:18 Plankje#13
Citaat

Originally posted by Jochemmm
De koningin is onaantastbaar en staat boven de wet. De minister president is verantwoordelijk voor de haar acties.

maar als je Bea neerknalt dan krijg je geen hogere straf want de rechten van de mens is immers voor iedereen gelijk.

Volker kreeg bijvoorbeeld ook geen hogere staf, alleen maar omdat hij een bekende politicus vermoord had. Veel mensen vonden dat hij wel een hogere straf had moeten krijgen, maar de mening van andere mensen moet totaal buiten het vonnis staan.

Kortom: Vermoorden die hap jeroen, en tot over 20 jaar :wave: :+

normaal krijg je alleen 18 jaar als je meerdere mensen/mensen op gruwelijke wijze vermoordt hoor, anders krijg je maar ergens rond de 10 jaar ofzo
17 August 2003 09:40 anemic#14
iedereen is gelijk maar de koningin is meer gelijk dan de rest


shit uit welk boek kwam dit?
17 August 2003 10:23 Pakspul#15
Citaat

Originally posted by Jolie
Kuch, de moordenaar van Pim Fortuyn heeft dezelfde straf gekregen als de moordenaar van jouw buurman. (Bij wijze van spreken)

Je vergeet alleen dat de gevolgen van een moord op Pim Fortuyn dubbel maal zo groot zijn als die van de moord op je buurman...

de buurman kan later ook nog wel heel wat uitvinden dus dat kun je nooit zeggen, pim voortuin kon ook wel niks voor ons doen
17 August 2003 22:35 Jolie#16
Citaat

Originally posted by yo-de-plo
de buurman kan later ook nog wel heel wat uitvinden dus dat kun je nooit zeggen, pim voortuin kon ook wel niks voor ons doen

Dat is niet waar, je bekijkt de situatie toch zo als die op dat moment is, je zult nooit weten wat Fortuyn gedaan kon hebben, en hetzelfde zou je van je buurman niet weten.

Het gaan om de gevolgen op dat moment...een aantasting op de democratie was de moord van Fortuyn. Hij was tenslotte een publiek figuur.
17 August 2003 22:38 bartje518#17
Yo-de-plo, je krijgt dan straf, omdat je mij voor was. Als ik zoiets doe, dien ik vrij gepleit te worden, aangezien ik dan hoop dat het totaal overbodige oubollige koningshuis oppleurt, en ik Nederland van een miljoenen-post af help :love:
18 August 2003 08:21 appelshampoo#18
Citaat

Originally posted by bartje518
Yo-de-plo, je krijgt dan straf, omdat je mij voor was. Als ik zoiets doe, dien ik vrij gepleit te worden, aangezien ik dan hoop dat het totaal overbodige oubollige koningshuis oppleurt, en ik Nederland van een miljoenen-post af help :love:

:no:


er is dan altijd iemand die het overneemt ! Des noods 1 of andere achternicht als de rest ook dood is !
18 August 2003 09:04 Pakspul#19
Citaat

Originally posted by Jolie
Dat is niet waar, je bekijkt de situatie toch zo als die op dat moment is, je zult nooit weten wat Fortuyn gedaan kon hebben, en hetzelfde zou je van je buurman niet weten.

Het gaan om de gevolgen op dat moment...een aantasting op de democratie was de moord van Fortuyn. Hij was tenslotte een publiek figuur.

ja maar pim had nog niks gedaan, buurman heeft ook nog niks gedaan, enige wat pim beetje heeft gedaan is veel praatjes, en publiek trekken...
18 August 2003 09:08 Nightwolf#20
en taart in z'n gezicht krijgen
18 August 2003 17:49 Jolie#21
Citaat

Originally posted by yo-de-plo
ja maar pim had nog niks gedaan, buurman heeft ook nog niks gedaan, enige wat pim beetje heeft gedaan is veel praatjes, en publiek trekken...

je bent echt te dom om te poepen volgens mij:O
18 August 2003 18:24 Plankje#22
Citaat

Originally posted by anemic
iedereen is gelijk maar de koningin is meer gelijk dan de rest


shit uit welk boek kwam dit?

animal farm :p
19 August 2003 09:23 Netrocker#23
Eerlijk is het niet dat weet ik wel.

Ik denk dat zo'n 98% van nederland weet wie de koningin is,
niet eens 1% van nederland weet wie je buurman is.
hhhhhhmmmmm het kan toch niet aan de bekendheid liggen dat je langer een straf krijgt als je er een dood maakt?

offtopic: dit doet me opeens sterk denken aan bekende nederlanders(voetballers, zangers..) die sneller wegkomen als ze tijdens een verkeer ongeluk iemand dood hebben "gereden".
20 August 2003 00:33 Plankje#24
Citaat

Originally posted by Netrocker
Eerlijk is het niet dat weet ik wel.

Ik denk dat zo'n 98% van nederland weet wie de koningin is,
niet eens 1% van nederland weet wie je buurman is.
hhhhhhmmmmm het kan toch niet aan de bekendheid liggen dat je langer een straf krijgt als je er een dood maakt?

offtopic: dit doet me opeens sterk denken aan bekende nederlanders(voetballers, zangers..) die sneller wegkomen als ze tijdens een verkeer ongeluk iemand dood hebben "gereden".

ik moet idd eerlijk bekennen dat ik alleen de buren schuin links tegenover, schuin rechts tegenover en direct links ken, de andere buren (5 andere huizen) ken ik nie :$