welk boek lees je momenteel?

23 March 2007 23:15 bootje#501
Michel Foucault - Discipline, toezicht en straf (De geboorte van de gevangenis)
24 March 2007 21:46 bootje#502
LPB - Mijn kleine oorlog
27 March 2007 15:33 bootje#503
Aphra Behn - Oroonoko
27 March 2007 15:37 BroodjeBeton#504
de Wandelaar.
1 April 2007 10:52 AMF#505
Citaat
Origineel gepost door blond_student »

jodi picoult - the pact

:love:

ik lees nu de historie van mejuffrouw sara burgerhart van betje wolff en aagje deken voor m'n tentamen, verder voor niets anders tijd :p
1 April 2007 12:30 bootje#506
Harry Mulisch - De aanslag
1 April 2007 15:32 sjorsje-v#507
het zaad van gister
3 April 2007 11:49 bootje#508
Michel Foucault - Geschiedenis van de seksualiteit (De wil tot weten)


lees eens allemaal een beetje meer! :p
3 April 2007 11:50 Melisss#509
De hufter op het witte paard :') haha ik vind hem nog leuk ook
5 April 2007 22:22 bootje#510
Citaat
Origineel gepost door bootje »

Michel Foucault - Geschiedenis van de seksualiteit (De wil tot weten)

Nu het tweede boek aan het lezen:

Michel Foucault - Geschiedenis van de seksualiteit (Het gebruik van de lust)
5 April 2007 22:40 DarkAngel#511
Het oneindige verhaal - Michael Ende
6 April 2007 08:40 L_angeldc#512
Citaat
Origineel gepost door bootje »

Aphra Behn - Oroonoko

Wow lees je dat zomaar voor de lol of moet je dat lezen voor school? Nouja het is sowieso leuk dat je het leest, wij hebben dat vorig jaar gedaan.

Ik heb pas gelezen;
hettie jones - how i became hettie jones
mark haddon - the curious incident of the dog in the nighttime :love:

en nu ben ik bezig in
kate chopin - the awakening.
6 April 2007 08:46 bootje#513
Citaat
Origineel gepost door L_angeldc »

Wow lees je dat zomaar voor de lol of moet je dat lezen voor school? Nouja het is sowieso leuk dat je het leest, wij hebben dat vorig jaar gedaan.

Ik moest dit lezen voor Engelse literatuur. Alles wat ik momenteel lees, is voor school. Geen tijd meer voor andere dingen...
6 April 2007 18:17 L_angeldc#514
Citaat
Origineel gepost door bootje »

Ik moest dit lezen voor Engelse literatuur. Alles wat ik momenteel lees, is voor school. Geen tijd meer voor andere dingen...

Ik ken het gevoel.

Over Oroonoko heb ik een goed essay geschreven, dus als je er een opdracht over moet doen dan roep maar ;)
6 April 2007 18:34 Banaan#515
Momenteel verdiep ik me in Luigi Pirandello :o
6 April 2007 18:37 ash-hôôle#516
Citaat
Origineel gepost door L_angeldc »

Wow lees je dat zomaar voor de lol of moet je dat lezen voor school? Nouja het is sowieso leuk dat je het leest, wij hebben dat vorig jaar gedaan.

Ik heb pas gelezen;
hettie jones - how i became hettie jones
mark haddon - the curious incident of the dog in the nighttime :love:

en nu ben ik bezig in
kate chopin - the awakening.


mark haddon - the curious incident of the dog in the nighttime, snapte jij op het laatst nog waar hij het allemaal over had met die kronkels van hem er tussen door? Ik was echt helemaal de weg kwijt in dat boek.
7 April 2007 12:50 Prestige#517
The color purple - Alice Walker

Wat een vreemd boek
8 April 2007 00:19 L_angeldc#518
Citaat
Origineel gepost door ash-hôôle »

mark haddon - the curious incident of the dog in the nighttime, snapte jij op het laatst nog waar hij het allemaal over had met die kronkels van hem er tussen door? Ik was echt helemaal de weg kwijt in dat boek.

Oh ik kon het prima volgen, vond die kronkels en puzzels en wiskundige dingen echt geweldig zo tussendoor. Niet dat ik daarvan precies snapte hoe of wat, maar dat doet natuurlijk niets af aan het verhaal.
Waar ben jij de weg kwijt geraakt dan? ;)
8 April 2007 09:39 bootje#519
Citaat
Origineel gepost door bootje »

Nu het tweede boek aan het lezen:

Michel Foucault - Geschiedenis van de seksualiteit (Het gebruik van de lust)

Ondertussen aan boek 3 begonnen:

Michel Foucault - Geschiedenis van de seksualiteit (De zorg voor zichzelf)

En ook:

Gustave Flaubert - Madame Bovary
8 April 2007 09:41 bootje#520
Citaat
Origineel gepost door L_angeldc »

Ik ken het gevoel.

Over Oroonoko heb ik een goed essay geschreven, dus als je er een opdracht over moet doen dan roep maar ;)

Gelukkig moet ik over al de boeken die ik moet lezen (26 momenteel) geen essays schrijven. Ik ben bezig met een bachelortaak over liefde en seksualiteit in de Hypnerotomachia Poliphili momenteel.
8 April 2007 16:24 Ancalagon#521
jd salinger - catcher in the rye

wat zou Hypnerotomachia Poliphili zijn
8 April 2007 17:24 bootje#522
Citaat
Origineel gepost door Ancalagon »

jd salinger - catcher in the rye

wat zou Hypnerotomachia Poliphili zijn

Catcher in the rye heb ik ook ooit nog gelezen

Hypnerotomachia Poliphili: "De droom dan Poliphilus"
Hierin beschrijft Poliphilus hoe hij in een droom zijn geliefde Polia zoekt.
8 April 2007 19:48 Ancalagon#523
:d oh ja
9 April 2007 11:40 L_angeldc#524
Citaat
Origineel gepost door bootje »

Gelukkig moet ik over al de boeken die ik moet lezen (26 momenteel) geen essays schrijven. Ik ben bezig met een bachelortaak over liefde en seksualiteit in de Hypnerotomachia Poliphili momenteel.

26, wow zeg. Volgens mij zit ik ook aan zoiets (als je toneelstukken en dichtbundels meetelt). Zijn het vooral romans etc. of echte studieboeken wat je moet kennen enzo?
En je bachelortaak bedoel je daar gewoon je eindwerkstuk mee zeg maar? Bij ons heet het dan weer bachelorthesis, maar ik neem aan het idee hetzelfde is. Wat ga je precies onderzoeken/doen/weetikwat?
9 April 2007 12:13 bootje#525
Citaat
Origineel gepost door L_angeldc »

26, wow zeg. Volgens mij zit ik ook aan zoiets (als je toneelstukken en dichtbundels meetelt). Zijn het vooral romans etc. of echte studieboeken wat je moet kennen enzo?
En je bachelortaak bedoel je daar gewoon je eindwerkstuk mee zeg maar? Bij ons heet het dan weer bachelorthesis, maar ik neem aan het idee hetzelfde is. Wat ga je precies onderzoeken/doen/weetikwat?

Er zitten een paar toneelstukken bij, maar hoofdzakelijk romans en wetenschappelijke literatuur.
Het zal wel gelijkaardig zijn met een bachelorthesis, denk ik (opleiding: 3 jaar bachelor + 1 jaar master).
Ik ga het tweede boek van de Hypnerotomachia Poliphili analyseren. In het eerste boek beschrijft Poliphilus zijn zoektocht naar zijn geliefde Polia en in boek 2 geeft Polia haar versie. Maar Polia is eigenlijk Poliphilus, want het is in zijn droom. Dus ja, het zal voornamelijk over de seksualiteit (hoe de driften nagejaagd worden) en over de retorica (hoe alles in de taal weerspiegeld wordt) gaan.

Wat studeer jij?
9 April 2007 14:02 L_angeldc#526
Citaat
Origineel gepost door bootje »

Er zitten een paar toneelstukken bij, maar hoofdzakelijk romans en wetenschappelijke literatuur.
Het zal wel gelijkaardig zijn met een bachelorthesis, denk ik (opleiding: 3 jaar bachelor + 1 jaar master).
Ik ga het tweede boek van de Hypnerotomachia Poliphili analyseren. In het eerste boek beschrijft Poliphilus zijn zoektocht naar zijn geliefde Polia en in boek 2 geeft Polia haar versie. Maar Polia is eigenlijk Poliphilus, want het is in zijn droom. Dus ja, het zal voornamelijk over de seksualiteit (hoe de driften nagejaagd worden) en over de retorica (hoe alles in de taal weerspiegeld wordt) gaan.

Wat studeer jij?

Engelse taal en cultuur, maar ik zit pas in mijn tweede jaar. Volgend jaar ga ik in Amerika een jaar studeren en als het goed is ga ik ook daar mijn bachelor halen. Of in ieder geval, het daar schrijven met een begeleider van hier en als ik weer terug ben hier mijn diploma krijgen.
En je onderwerp klinkt interessant, hoe ben je daar zo opgekomen? (Ik heb volgens mij ooit wel geweten wat jij studeerde maar ik ben het vergeten :? :+)
9 April 2007 14:16 bootje#527
Citaat
Origineel gepost door L_angeldc »

Engelse taal en cultuur, maar ik zit pas in mijn tweede jaar. Volgend jaar ga ik in Amerika een jaar studeren en als het goed is ga ik ook daar mijn bachelor halen. Of in ieder geval, het daar schrijven met een begeleider van hier en als ik weer terug ben hier mijn diploma krijgen.
En je onderwerp klinkt interessant, hoe ben je daar zo opgekomen? (Ik heb volgens mij ooit wel geweten wat jij studeerde maar ik ben het vergeten :? :+)

Ik doe de opleiding Twee Talen: Nederlands en Engels (vroeger heette dat Germaanse Filologie).
Mijn onderwerp: je kon bij Algemene Literatuurwetenschap een seminarie kiezen over dit boek (en over de renaissance en zo). Daarna mocht je kiezen wat je wou doen (hoefde niet per se rond dit boek te zijn) en ik wou rond de liefde werken (Mijn titel: "De liefdesstrategie in de 'Hypnerotomachia Poliphili': Polia's versie").
Amerika zal wel leuk zijn! Krijg je dan een diploma van die universiteit daar of is dat in samenwerking met een onderwijsinstelling in Nederland?
9 April 2007 14:51 L_angeldc#528
Citaat
Origineel gepost door bootje »

Ik doe de opleiding Twee Talen: Nederlands en Engels (vroeger heette dat Germaanse Filologie).
Mijn onderwerp: je kon bij Algemene Literatuurwetenschap een seminarie kiezen over dit boek (en over de renaissance en zo). Daarna mocht je kiezen wat je wou doen (hoefde niet per se rond dit boek te zijn) en ik wou rond de liefde werken (Mijn titel: "De liefdesstrategie in de 'Hypnerotomachia Poliphili': Polia's versie").
Amerika zal wel leuk zijn! Krijg je dan een diploma van die universiteit daar of is dat in samenwerking met een onderwijsinstelling in Nederland?

Wow twee talen, dat doe je goed. Heb je dan ook echt diepgaande vakken van alletwee de talen, of mag je kiezen waarin je je verdiept? Zeg maar vakken van philologie/taalkunde/literatuur etc.
En ja Amerika wordt gaaf, hoewel ik nog zit te wachten op formulieren van hun kant waarmee ik hier mijn visum ed. kan gaan regelen. Duurt allemaal beetje lang :s. De bedoeling is dat ik daar gewoon vakken ga volgen die ik interessant vind en dat ik dan hier de studiepunten ervoor krijg. Die universiteit waar ik heen ga heeft zo'n uitwisselingsverband met Leiden. Erg handig, want mijn ouders betalen dan ook hier collegegeld en niet daar wat hen heel veel geld scheelt.
9 April 2007 15:39 bootje#529
Citaat
Origineel gepost door L_angeldc »

Wow twee talen, dat doe je goed. Heb je dan ook echt diepgaande vakken van alletwee de talen, of mag je kiezen waarin je je verdiept? Zeg maar vakken van philologie/taalkunde/literatuur etc.

In het derde jaar zijn het bijna allemaal keuzevakken. Ik heb het meer voor letterkunde en literatuurwetenschap, dus ik heb hoofdzakelijk die vakken gekozen. Mijn hoofdtaal is dit jaar Engels (scheelt 5 studiepunten of zo), maar volgend jaar kies ik Nederlands.
9 April 2007 15:45 Crazycat#530
aleen in de bergen, overtuigen, een kunst die je kan leren
14 April 2007 20:41 bootje#531
Merquior - De filosofie van Michel Foucault

+

John Ford - 'Tis pity she's a whore
21 April 2007 13:13 Banaan#532
lees nu,

de donkere kamer van damokles van willem frederik hermans,

daarna ga ik beginnen aan Het slot van Franz Kafka
21 April 2007 13:28 bootje#533
Antjie Krog - Country of my skull
22 April 2007 14:03 Ancalagon#534
Citaat
Origineel gepost door Banaan »

lees nu,

de donkere kamer van damokles van willem frederik hermans,

daarna ga ik beginnen aan Het slot van Franz Kafka

gaaf, het slot ben ik nu aan het lezen
24 April 2007 16:41 Banaan#535
Citaat
Origineel gepost door Ancalagon »

gaaf, het slot ben ik nu aan het lezen

ik ben hem nu aan het lezen, leest erg lekker weg man..

ik wil ook snel beginnen aan Het Proces, van dezelfde schrijver.

verder heb ik ook nog 2 boeken van Paulo Coelho klaarliggen om gelezen te worden haha.
3 May 2007 09:20 _Iason-nosaI_#536
Het Rad des Tijds
boek 3: De Herrezen Draak

van Robert Jordan
16 May 2007 17:13 neushoorn#537
Black horse, weet niet precies welke schrijver. Engels boek en is erg goed :)
16 May 2007 18:02 Ancalagon#538
Citaat
Origineel gepost door Banaan »

ik ben hem nu aan het lezen, leest erg lekker weg man..

ik wil ook snel beginnen aan Het Proces, van dezelfde schrijver.

verder heb ik ook nog 2 boeken van Paulo Coelho klaarliggen om gelezen te worden haha.

brr vind je nog steeds dat ie lekker weg leest,
16 May 2007 18:05 sjorsje-v#539
alleen op de wereld
17 May 2007 16:57 AMF#540
frans kellendonk - mystiek lichaam
20 May 2007 14:02 drunken_munkey#541
Harry mullisch-De ontdekking van de hemel. Gaat niet echt lekker met examens :?
21 May 2007 11:14 AMF#542
Citaat
Origineel gepost door drunken_munkey »

Harry mullisch-De ontdekking van de hemel. Gaat niet echt lekker met examens :?

waarom lees je die dan ook tijdens je examens :+
21 May 2007 14:33 ash-hôôle#543
harry potter - de halfbloed prins?

Ik kon niet slapen :z
21 May 2007 18:05 drunken_munkey#544
Citaat
Origineel gepost door AMF »

waarom lees je die dan ook tijdens je examens :+


Ja was er al in bezig en zag hem laatst weer liggen op het verkeerde moment weer opgepakt:loser: maarja examens lukt toch wel ,tot nu toe echt easy
28 June 2007 10:09 DarkAngel#545
The Interpretation of Murder - Jed Rubenfeld :Y)
1 July 2007 17:36 bootje#546
Arnon Grunberg - Tirza
29 July 2007 12:15 bootje#547
Tom Lanoye - Spek en bonen (ondertussen uitgelezen)
Jef Geeraerts - Gangreen: Black Venus
Günter Grass - De blikken trommel
29 July 2007 12:59 ash-hôôle#548
anna, hanna en johanna - marianne frederikson
nici french - verlies
30 July 2007 12:15 fifolo#549
ik lees nu de hoe overleef ik boeken echt super leuk:thumbsup:
en harry potter boek 6 de halfbloed prins. en nog wat anderre klijne boekjes tussen door op internet.
30 July 2007 16:46 spiral_design#550
Citaat
Origineel gepost door bootje »

Tom Lanoye - Spek en bonen (ondertussen uitgelezen)
Jef Geeraerts - Gangreen: Black Venus

deze 2zijn gewoonweg bangelek