"Seksueel hongerige zielen snakken naar brood" tsja

16 October 2005 16:56 bootje#1
Seksueel hongerige zielen snakken naar brood


* Artikel in The Sunday Times

BRUSSEL - Je bent wat je eet, en je eet hoe je bent, zo blijkt uit recent onderzoek. Onze gemoedsgesteldheid wordt weerspiegeld in wat we eten. Sterker nog: voedsel kan ook dienen om gevoelens te veranderen die mensen eigenlijk niet willen hebben. Amerikaans psychologen gingen de eetgewoonten van 500 mensen na en zochten naar het verband tussen wat de proefpersonen aten en hun gemoedstoestand. Dat schrijft The Sunday Times.
Uit het onderzoek bleek dat seksueel gefrustreerde mensen zich graag te buiten gaan aan eten dat rijk is aan koolhydraten, zoals brood of koek, dat de maag snel vult en een bevredigd gevoel geeft. Wie met woedegevoelens aan tafel gaat, heeft dan weer een grote behoefte aan stevige kost waarop energiek kan worden gekauwd, een forse steak bijvoorbeeld.

Bij crisissen zoals een echtscheiding staan doorgaans zoete, plakkerige dingen op het menu. Roomijs als troost, zeg maar. Somber gestemde zielen hebben dan weer baat bij caffeïne en zoetigheden. Mensen die hun bord volproppen zijn vaak jaloers van aard en hebben deze gewoonte overgehouden aan een jeugdangst om binnen het gezin ’te kort te komen’.

Maar wat we eten weerspiegelt meer dan onze stemming van het moment, het zegt ook veel over onze persoonlijkheid, zo blijkt. Mensen die zich met enthousiasme op hun eten storten hebben doorgaans een open, extravert en levenslustig karakter.

De resultaten van het onderzoek zullen verder gebruikt worden om het hoe en wat van eetverslavingen te achterhalen.
16 October 2005 16:57 bootje#2
ik heb dus woedegevoelens en zit in een crisis, want vanmiddag heb ik steak en ijs gegeten.
16 October 2005 19:06 L_angeldc#3
ja net zoiets als seksueel gefrustreerde mensen halen het label van hun bierflesje af :z
16 October 2005 19:59 bartje518#4
Citaat

Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
ja net zoiets als seksueel gefrustreerde mensen halen het label van hun bierflesje af :z

Hahaha, dat doe ik op zich best vaak bij mijn flesje River Iso Light, en ik zou mezelf nu niet gefrustreerd willen noemen. Dat doe ik gewoon omdat je daar dan weer vormen van kunt vouwen en dat papiertje plakt dan 8-)
17 October 2005 16:30 Wendovic#5
Citaat

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Hahaha, dat doe ik op zich best vaak bij mijn flesje River Iso Light, en ik zou mezelf nu niet gefrustreerd willen noemen. Dat doe ik gewoon omdat je daar dan weer vormen van kunt vouwen en dat papiertje plakt dan 8-)

Nee hoor. Als je je papier van je flesje afhaalt wil je seks.. Dat is gewoon zo:+
17 October 2005 16:48 AMF#6
Citaat

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Hahaha, dat doe ik op zich best vaak bij mijn flesje River Iso Light, en ik zou mezelf nu niet gefrustreerd willen noemen. Dat doe ik gewoon omdat je daar dan weer vormen van kunt vouwen en dat papiertje plakt dan 8-)

ontkenningsfase :')

denk trouwens dat er wel een kern van waarheid in dat hele verhaal zit, maar eigenlijk denk ik dat dat meer te maken heeft met bepaalde stoffen die in eten zitten (bijv. een stof in chocola die je gelukkig laat voelen).

chocolaaaaa :9
17 October 2005 18:19 bartje518#7
Citaat

Oorspronkelijk geplaatst door AMF
ontkenningsfase :')

Sinds wanneer is River Iso Light bier? :p
17 October 2005 19:39 Piraatje#8
Ik ben zwaar seksueel gefrustreerd, want ik hou van brood, koek én ik haal het label nogal eens van men bierflesje af... :(
18 October 2005 11:13 Kampie#9
Citaat

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Sinds wanneer is River Iso Light bier? :p

Dat rommel is vies!
18 October 2005 19:39 bartje518#10
Citaat

Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
Dat rommel is vies!

Beter dan die oranje rotzooi van de aldi ;)