Huiswerk vrije school

13 March 2006 15:37 Mitsy#1
Haaj,

Stel je voor: de directie van jouw school heeft een plan: ze wilt de school huiswerkvrij maken. Nooit meer huiswerk op, dat lijkt geweldig. Maar de leerlingen moeten dan wel elke dag anderhalf uur langer op school blijven om onder toezicht hun huiswerk te maken en te leren.
Is dat een goed idee?
13 March 2006 16:18 Bask#2
ja
13 March 2006 16:38 Mitsy#3
Want.....?
13 March 2006 17:40 Bask#4
voor de productiviteit?
13 March 2006 18:39 nevaeh1987#5
Nee, want als ze geen huiswerk willen maken doen ze dat in die anderhalf uur ook niet en als ze het wel willen dan doen ze het thuis ook wel.

Op de middelbare school moet de jeugd maar eens leren dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen toekomst.
14 March 2006 15:52 ash-hôôle#6
Zo'n school zit er bij ons in de stad..
Maar daar zit meer het tuig op om ze zo langer van de straat te houden :+
14 March 2006 15:58 Mitsy#7
Citaat

Oorspronkelijk geplaatst door ash-hôôle
Zo'n school zit er bij ons in de stad..
Maar daar zit meer het tuig op om ze zo langer van de straat te houden :+

Hahaha, das ook een ideetje.....het tuig van de straat houden:D
14 March 2006 22:54 Liéra#9
geen goed idee, maar dan heb je ook geen toetsen of wel? En trouwens, huiswerk, daar doe ik vaak maar een haf uurtje over (ik ben snel ;)) en ik zit in het 2e van het gymnasium. Dan heb ik liever vrij+huiswerk!
23 March 2006 13:48 AriesNL#10
Ik heb nooit meer huiswerk O-)

In het algemeen lijkt het me beter om een verbod op huiswerk in de vakantie in te voeren. Ik heb ooit een docent gehad die er een handje aan had om in een vakantie (bv kerst vakantie) gigantische hoeveelheden huiswerk op te geven onder het mom van "je hebt toch 2 weken tijd"
kijk daar is een vakantie niet voor.

Helemaal huiswerk vrij ? ... tja je voorkomt er wel boven genoemde excessen mee. Maar ik geloof dat je tegenwoordig dan als leerkracht met pek en veren buiten de stad gezet wordt als je zowat flikt.

Regels voor een "beetje normaal" lijkt mij genoeg. Anders zit een snelle leerling zich ook maar te vervelen.
24 March 2006 15:33 Jordi_M#11
Op mijn basisschool nooit huiswerk gehad, en nu nog zelden.
24 March 2006 19:28 ash-hôôle#12
Je kunt je huiswerk natuurlijk ook gewoon niet maken, heb je ook geen huiswerk :+