Roddelen

22 May 2006 18:03 Piraatje#1
Roddelen jullie veel? En over wie dan voornamelijk? Roddelen jullie ook over goede vrienden/vriendinnen en familie?

Ik merk dat er bij ons op school nog wel veel geroddeld word, minder dan 3 jaar geleden maar het blijft wel. Meestal gaat het om de meest domme dingen, zoals kleding enzo. Maar iedereen (ikzelf ook) blijft het natuurlijk gewoon doen.
22 May 2006 18:12 ash-hôôle#2
gewoon nietszeggend over iemand roddelen is leuk maar het moet dus echt niet gemeen worden.
Dat vind ik laf, dan kun je het net zo goed in diegene z'n gezicht zeggen want hij komt er toch wel achter. ( soms )
22 May 2006 18:26 Atjeuh#3
Ja ik roddel heel wat af met vriendinnen. Niet met al mijn vriendinnen, maar dan vooral mn vriendinnen van school. Stiekem roddelen we ook over één vriendin uit ons "groepje", maar zij heeft het dan ook helemaal gedaan bij mij omdat ze mijn verjaardag was gegeten en toen opeens 2 dagen later een smsje kreeg van jaaa sorry ik was ziek. :\ Inmiddels 2 weken later ben ik nog steeds niet gefeliciteerd. En ze zeurt altijd over van alles en kan alleen maar praten over de dingen hoe slecht ze het heeft en blablabla :+
22 May 2006 19:09 Sedes#4
ja.. meestal in de les..

Wel vreselijk als je achteraf merkt dat die persoon een rij achter je zat :x (1x voorhad)
22 May 2006 19:10 bootje#5
momenteel heb ik het gehad met roddelen
22 May 2006 20:59 nevaeh1987#6
achja, je kan ook niet eeuwig over jezelf blijven praten dus anderen komen bij mij automatisch ook aan bod
22 May 2006 21:19 AMF#7
Citaat
Origineel gepost door nevaeh1987

achja, je kan ook niet eeuwig over jezelf blijven praten dus anderen komen bij mij automatisch ook aan bod

preciess

maar ik vind het inderdaad wel laf om achter iemands rug om lullige dingen te gaan zeggen, daar doe ik ook niet aan mee :) het is me namelijk een keer gebeurd dat ik met een paar vriendinnen over een andere vriendin aan het roddelen was, omdat ze superweinig op school kwam en hartstikke slechte cijfers haalde en daar aldoor over klaagde..dus ik zei 'ja moet evelien maar niet zoveel spijbelen', kwam ze natuurlijk net aangelopen. bleek dat dr moeder was opgenomen in een gesticht..

nouja heb me daar zo lullig over gevoeld dat ik het nooit meer doe :p
22 May 2006 21:42 nevaeh1987#8
wat ik me eigenlijk afvraag.. als je over iemand praat, maar niet negatief.. bijvoorbeeld dat die met die gekust heeft, en je hebt het daarover, is het dan roddelen of gewoon informatie uitwisselen? :+ ok misschien een slecht voorbeeld.. maar ik bedoel dus: is over iemand praten altijd gelijk aan roddelen?
22 May 2006 21:44 bootje#9
rod·de·len (onov.ww.)
1 met genoegen praten over anderen, m.n. in ongunstige zin => iem. over de tong halen, kletsen, konkelen
22 May 2006 21:47 Sedes#10
Citaat
Origineel gepost door bootje

rod·de·len (onov.ww.)
1 met genoegen praten over anderen, m.n. in ongunstige zin => iem. over de tong halen, kletsen, konkelen

Dan roddel ik bijna niet
23 May 2006 13:55 kreej-z#11
nee, in die zin niet idd :)

Maar ik kan wel uren met vriendinnen over anderen praten :p Zo van heb je al gehoord wat die laatst heeft gedaan? En wat vind je van haar nieuwe haar? En hoe zou het met die zijn? :+
23 May 2006 16:01 nevaeh1987#12
ja idd :+ dan roddel ik ook (bijna?) nooit
24 May 2006 14:33 AriesNL#13
principieel niet !

is gewoon not done
24 May 2006 14:34 AriesNL#14
Citaat
Origineel gepost door kreej-z

nee, in die zin niet idd :)

Maar ik kan wel uren met vriendinnen over anderen praten :p Zo van heb je al gehoord wat die laatst heeft gedaan? En wat vind je van haar nieuwe haar? En hoe zou het met die zijn? :+


hoe zou het met ... zijn is geen roddelen. dat is belangstelling in iemand hebben en dat vind ik een positief iets
30 May 2006 08:49 Iessie#15
nee ik roddel niet, want ik vind het eigenlijk niet kunnen om achter iemands rug dingen over diegene te gaan beweren. ik vind het ook niet leuk als iemand over mij roddelt,dus waarom zou ik het dan wel over iemand anders doen?
30 May 2006 13:53 x-lizz-x#16
best wel heel vaak :9.. En ik weet toch wel dat mensen ook over mij lullen.. Kun je niet voorkomen.
10 June 2006 16:53 Watershyne#17
Roddelen vind ik stom..

Ik bespreek wel mensen met anderen, maar dan gaat het niet over iemand negatieve kanten ofzo, maar vaak over bepaalde dingen die zijn voorgevallen; meer een soort discussieren.

je zou het ook roddelen kunnen noemen en in dat geval roddel ik dus.

Maar roddelen is in mijn ogen meer: kwetsende opmerkingen over iemand maken achter zijn rug om..

En daar ben ik dus compleet tegen
10 June 2006 19:23 PFP#18
Mensen die zeggen dat ze bijna niet of nooit roddelen liegen.
10 June 2006 19:38 Watershyne#19
Ik roddel niet, iig ik zeg geen kwetsende dingen over mensen achter hun rug om.

Vroeger op de basisschool zaten mensen altijd achter mijn rug om over mij te praten. Dat ik beter wilde zijn etc etc

Gewoon omdat ik makkelijk kon leren...

Daar ben ik heel onzeker van geworden, toen. Gelukkig ben ik daar nu over heen, maar heb wel een afkeer van roddelen overgehouden
14 June 2006 12:52 CharmedOne#20
Iedereen doet het wel, soms zelfs zonder dat je het eigenlijk doorhebt.
14 June 2006 14:33 Watershyne#21
Het is een vervelende eigenschap
11 August 2006 23:25 mii_hard2get#22
ben echt anti-roddellaaarr!!!
12 August 2006 17:42 kel-kel#23
Roddelen kan best leuk zijn.
Doe gewoon mee met mijn vrienden.
Als het roddelen me te veel word kap ik er mee.
12 August 2006 17:56 mii_hard2get#24
Citaat
Origineel gepost door kel-kel

Roddelen kan best leuk zijn.
Doe gewoon mee met mijn vrienden.
Als het roddelen me te veel word kap ik er mee.


vertel me es wat daar nu zo leuk aan is..:loser:
12 August 2006 18:02 3rd boetah#25
Ga er maar vanuit dat iedereen wel eens roddelt. Maak van dat 'wel eens' maar vaak. Mensen die niet met genoegen over anderen praten zullen dan wel geen vrienden hebben (maar dan kun je het altijd nog over beroemdheden hebben :z).