Wat doen jullie als...

24 May 2006 16:02 Saarah#1
jullie zenuwachtig zijn?

Ik begin dan op m'n nagels te bijten, met met hand en been te 'tokkelen', bijt op m'n wang of lip, rook een sigaret, begin met m'n haar te 'spelen', ga ijsberen, ...
Ik praat dan ook veel, en als ik alleen ben praat ik tegen mezelf:+.
24 May 2006 16:49 Piraatje#2
Op mn lip bijten en zweten denk ik..
24 May 2006 20:36 AMF#3
ik krijg dan altijd koude handen en idd zweten :D en volgens mij heb ik ook wel eens de neiging om mn haar aldoor achter mn oren te gaan doen :p
24 May 2006 20:48 The6thgate#4
op de binnenkant van mn wang bijten en zeer panisch mn been op en neer bewegen (maar dat laatste doe ik eigenlijk altijd al)
24 May 2006 22:21 thali#5
Ik ga met mijn been schoppen en andere irritante bewegingen maken. Ook begin ik dan heel stil te spreken (niet dat ik anders een luide stem heb) en is mijn taalinzicht volledig zoek. Ik kan echt geen behoorlijke zinnen maken dan.

Als het tijdens een optreden of een examen is dan word ik knalrood tegen het midden van het stuk en begin ik gewoon te trillen op mijn benen.
Vooral erna.
24 May 2006 23:43 niemand#6
dan beginnen mijn lippen te trillen, begin ik erg veel te lullen over niks...
25 May 2006 00:21 PFP#7
ik ga altijd stomme grappen maken
25 May 2006 08:36 WishfulDreaming#8
Ik begin aan mijn haar te prullen
en aan mijn oren :p
25 May 2006 09:50 Raspberry#9
wat 6th gate zegt van been op en neer bewegen (Doe ik idd ook altijd :p) + aan mijn vingers en nagels lopen kloten. En als ik voor veel mensen moet praten word ik meestal rood en ga ik stotteren.
25 May 2006 13:53 ash-hôôle#10
Dan ben ik te melig alles wat je zegt vind ik grappig.

en als ik voor veel mensen moet praten ga ik heeel snel praten
25 May 2006 17:03 johandewit.nl#11
Zweten :7
25 May 2006 17:17 biffyclyro#12
dan krijg ik klamme, koude handen, hoofdpijn, zit ik letterlijk met mijn handen in het haar ;p, vaak rook ik dan veel (indien mogelijk uiteraard) en als ik zit zit ik ook met m'n been te zwaaien,..
25 May 2006 18:11 Atjeuh#13
Met een been op en neer bewegen. Aan mn haren zitten. Nagels bijten :p
25 May 2006 18:40 Piraatje#14
Ook nog met mn vinger in mn mond zitten, maar niet echt op mn nagels bijten.. maar dat lijkt dan wel zo.
25 May 2006 21:48 frox#15
zweten en sto-sto-stotteren/sta-sta-stamelen.

En dan krijg ik zo'n brok/pijn in je keel en mn hart gaat sneller kloppen.
25 May 2006 22:14 Jamiel#16
heb twee soorten zenuwachtigheid :p: eentje voor een presentatie in de klas: Dan moet ik altijd plassen van tevoren, en dan moet ik de hele tijd slikken waardoor ik niet uit mijn woorden kom en daardoor iedereen kan zien dat ik zenuwachtig ben zodat ik NOG zenuwachtiger word...

Op het podium is het faalangst: een keer is het ECHT misgegaan en ben ik mijn stem kwijtgeraakt tijdens het zingen. Sindsdien ben ik iedere keer weer bang dat ik terugval naar die kutperiode (gelukkig heb ik dan wel speciaal individueel les en logopedie maar toch).
Plus dat er een prestatiedruk onder zit: Alle docenten en studenten van het conservatorium staan naar je te kijken als iemand die het wel of niet gaat redden in de praktijk... en ja dan moet je je heel erg gaan bewijzen, anders geven de docenten je geen unieke kansen en de studenten vragen je niet om mee te helpen met hun eindproject (= verkleinen van netwerk binnen de muziek).
23 August 2006 10:40 juteke#17
Moet ik altijd nodig plassen.
Een keer meegemaakt:moest nodig plassen (van zenuwachtigheid) tijdens examen.Plaste in broek
23 August 2006 12:57 Linnea#18
heb ook twee verschillende zenuwachtigheden (:?)
voor belangrijke dingen merk ik het meestal wel,. handen die een beetje trillen en ik merk dat ik meer wil bewegen, maar at the moment of truth om het maar zo te zeggen ben ik altijd heel relaxt en vollop in concentratie (bv bij een voorstelling)tja.. dan moet je ook wel kunnen bij de theaterschool ;)
23 August 2006 14:46 kel-kel#19
Aan mijn haren friemelen.
En met mijn been heen en weer.
23 August 2006 17:57 TwenteGirl65#20
worde mn ticks erger:P ga dan echt vet veel mt mn oge knippere:S en met mn voeten bewege(doe k anders ook wel maja;)) en overal op zitte tikke:P