De Wedstrijden

21 June 2006 16:58 3rd boetah#101
lijkt me wel een leuk baantje, krantenkoppenbedenken :yes:
21 June 2006 17:14 bartje518#102
Die Jawolski op pagina 1 is ook goud trouwens :D:D
22 June 2006 15:49 bartje518#103
Het ziet er zeer slecht uit voor Tsjechië, dat toch zo sterk begon aan het toernooi.. Had ik echt niet verwacht :o
22 June 2006 18:54 Ar-Tuur#104
Hadden ze eigenlijk nog geestige koppen rond de wedstrijden van de Käse-Kickers van Holland?
22 June 2006 19:45 bartje518#105
Ik was in de stad, heb niet gekeken op Bild :o Wel hebben ze weer een leuke kop over de Tsjechen :) De Ikea-Kicker maken geen schijn van kans volgens de Bild-lezers ;)
22 June 2006 19:57 3rd boetah#106
ze hadden niet zo'n grappige kop voor Nederland. :(
22 June 2006 20:19 bartje518#107
1:0-Sieg gegen Serbien-Montenegro
Holländer ROBBEN sich in die WM
22 June 2006 21:18 bartje518#108
Wat een tranentrekker, die Kalac :')
22 June 2006 21:56 Bazzemans#109
Wat een hectisch slot zeg.. Ben benieuwd of er nog wat gezegd zal worden over die 3e gele kaart voor 1 persoon :D..
22 June 2006 21:57 Kampie#110
Citaat
Origineel gepost door bartje518

Wat een tranentrekker, die Kalac :')

om over Graham Poll maar te zwijgen :')
22 June 2006 22:07 bartje518#111
Wie was er slechter vonden jullie? :)
22 June 2006 23:04 Ar-Tuur#112
Ook een lelijke dekkingsfout bij die 2-2.
Op mijn bescheiden niveau zou ik toch (terecht) de volle laag krijgen als ik zo aan de buitenkant aan het dekken was.:{
22 June 2006 23:06 bartje518#113
Ik was toch ff niet voor Australië toen die k*t Kennedy van Scheiss-Dynamo Dresden inviel 8) Maarja, het was een prachtpot!
22 June 2006 23:10 Ar-Tuur#114
Ik vind die supporters van Kroatië wel gaaf. Lekker fanatiek :7
22 June 2006 23:14 bartje518#115
Dat volkslied, zo hard, kippevel :love:..
23 June 2006 11:44 ash-hôôle#116
Wat een scheids :+

Ik vond et wel een leuke wedstrijd, en ik gun het Hiddink van harte al denk ik dat hij het niet echt overleeft tegen Italie.
23 June 2006 12:42 bartje518#117
Dat dacht ik ook toen hij met Zuid-Korea aantradt tegen die Itakken... :+
24 June 2006 16:25 bartje518#118
Zweden zal ook wel veel te zwak zijn :') Ben benieuwd wat Bild gaat koppen over de Ikea-Kicker :)
24 June 2006 16:33 Bazzemans#119
Wat ik er tot nu toe van gezien heb is Zweden idd erg zwak, maar er moet bij gezegd worden dat Duitsland het erg goed doet..
24 June 2006 16:40 bartje518#120
En het is weer zover! Wat is dat toch met die organiserende landen en scheidsrechters. Nergens voor nodig gewoon. 2 jaar geleden met Portugal-Nederland, 4 jaar geleden Zuid-Korea het hele toernooi, 6 jaar geleden Nederland-Italië en in Frankrijk kan ik me ook nog discutabele momenten herinneren :{
24 June 2006 17:47 bartje518#121
Ik verwacht koppen over 'Prinz Poldi' en Mensch Poldi enzo.. :)
24 June 2006 19:15 Kampie#122
Citaat
Origineel gepost door bartje518

Ik verwacht koppen over 'Prinz Poldi' en Mensch Poldi enzo.. :)

Poldi-Goldi-Gala _0_
24 June 2006 19:54 bartje518#123
Citaat
Origineel gepost door Kampie

Poldi-Goldi-Gala _0_

:yes:

De Ikea-Kicker hadden geen kans volgens Bild :)
24 June 2006 23:30 Ar-Tuur#124
Citaat
Origineel gepost door bartje518

En het is weer zover! Wat is dat toch met die organiserende landen en scheidsrechters. Nergens voor nodig gewoon. 2 jaar geleden met Portugal-Nederland, 4 jaar geleden Zuid-Korea het hele toernooi, 6 jaar geleden Nederland-Italië en in Frankrijk kan ik me ook nog discutabele momenten herinneren :{

Ook even deze smiley -> :kots: voor Frings en die andere pauper die daar ranzig om een kaart vroegen.
25 June 2006 00:13 Stevie#125
maar nog ranziger vond ik dat lachje van die scheids toen hij die rode kaart gaf. GATVERDAMME!!! meteen weg met zo'n vent.

die scheids bij argentinie - mexico vond ik uitstekend fluiten, maar dat was ook echt een mooie wedstrijd. mooiste wedstrijd van het wk tot nu toe zou ik zo durven zeggen.
25 June 2006 03:20 bartje518#126
Citaat
Origineel gepost door Ar-Tuur

Ook even deze smiley -> :kots: voor Frings en die andere pauper die daar ranzig om een kaart vroegen.

Nouja, dat gebeurt echt overal (onze Marokkaan V. Bommel heeft daar een handje aan bijv..). Die andere was Prins Poldi O-) Overigens mag ik Frings wel, oud voetballer van Alem. Aachen, alleen is hij nu in de fout gegaan door te spelen voor Werder Bremen en is hij teamgenoot van de grootste eikel op aarde, TIM BOROWSKI :kots: :kots: :kots:

Ik vond overigens Argentinië-Mexico vooral spannend, qua niveau niet bijzonder hoogstaand :o Vond Argentinië vooral zwaar tegenvallen :o
25 June 2006 08:41 Bird Of Prey#127
Citaat
Origineel gepost door Stevie

maar nog ranziger vond ik dat lachje van die scheids toen hij die rode kaart gaf. GATVERDAMME!!! meteen weg met zo'n vent.

Collina lachte ook wel 'ns alstie kaarten gaf, maar bij hem wist je dan ook dat het goed bedoeld was. Bij die nazi(nazaat, die gast was van Zuid-Amerikaanse komaf maar heette Simon, misschien is het slechts toeval...) die Lucic rood gaf leek het er op dat hij op deze manier mooi even zijn doorn uit het oog kon laten verwijderen.

Tis dat er gevolgen aan zitten, anders had die Lucic de scheids ff moeten instrueren dat hij beter zijn tandjes even had kunnen tellen omdat dat hem het nodige puzzelwerk zou besparen alstie die rotgrijns van z'n harses had gemept...
25 June 2006 13:36 Kampie#128
Het wordt met de dag erger die krantenkoppen.. :x
25 June 2006 17:27 bartje518#129
Poldinaiseeee! 8-)
26 June 2006 18:23 Stevie#130
ik heb echt 2 emmers vol gekotst na die penalty voor italie daarstraks. de arbitrage op dit wk is echt een fiasco, niet normaal meer
26 June 2006 18:25 PFP#131
Citaat
Origineel gepost door Stevie

ik heb echt 2 emmers vol gekotst na die penalty voor italie daarstraks. de arbitrage op dit wk is echt een fiasco, niet normaal meer


haha idd niet normaal, ik had niet eens de kracht meer om kwaad te worden
26 June 2006 18:57 3rd boetah#132
wat een kutscheids weer ja :no:

en tja, de trein kwam niet :no:
27 June 2006 22:15 Bazzemans#133
Ik baal d'r van dag Spanje verslagen is door de Fransen. Spanje speelde tot nu toe gewoon nog het meest aantrekkelijke voetbal van allemaal. Frankrijk daarentegen speelt nog alles behalve goed, schade.
30 June 2006 18:52 bartje518#134
Wat een slechte ploeg, dat Argentinië :) Wanneer worden die Duitsers nu eens echt getest :o
30 June 2006 18:54 bartje518#135
:)
1 July 2006 12:03 Bazzemans#136
Citaat
Origineel gepost door bartje518

Wat een slechte ploeg, dat Argentinië :) Wanneer worden die Duitsers nu eens echt getest :o

Ik snap dat Argentinië ook niet. Heb je zulke kwaliteit voorin lopen en dan maak je van je verdedigende linie de meest overwegende, heel raar.. Als Argentinië met meer lef zou spelen zouden ze volgens mij er nu nog niet uit gelegen hebben.

Duitsland speelde trouwens (vooral op het laatst) met de overtuiging dat ze gingen winnen. Ze doen het toch maar knap!
1 July 2006 19:44 Ar-Tuur#137
Citaat
Origineel gepost door bartje518

Wat een slechte ploeg, dat Argentinië :) Wanneer worden die Duitsers nu eens echt getest :o

Ik snap je cynisme. Als iedere ploeg tegen Duitsland slecht speelt dan is dat een verdienste. Niets ten nadele van de Duitsers, maar toch had ik liever de Argentijnen door gehad. Alhoewel je inderdaad met zulke mooie spelers pas echt dominant zou moeten willen voetballen...
1 July 2006 19:46 Ar-Tuur#138
Heb jij Bild voor het WK eigenlijk gevolgd, Bart?
Waren zij echt zo anti-Klinsi? Het was al bekend dat ze vreselijk opportunistisch zijn, maar dit is wel heel erg.. :z
1 July 2006 21:54 bartje518#139
Citaat
Origineel gepost door Ar-Tuur

Heb jij Bild voor het WK eigenlijk gevolgd, Bart?
Waren zij echt zo anti-Klinsi? Het was al bekend dat ze vreselijk opportunistisch zijn, maar dit is wel heel erg.. :z

Nou, laten we eerlijk zijn, voor het WK was het ook niet best. Maar in het eerste jaar onder Klinsi was het echt alleen maar positief. Ze speelden een heel goede Confederations-Cup, alleen de verdediging stond gewoon niet goed. Die is nog steeds niet super met Mertesacker, Friedrich en Metzelder, alleen Lahm voldoet.

De resultaten na de Confed-cup werden steeds minder en toen wisselde Klinsi ook nog Ollie Kahn. Toen heeftie wel een tijdje onder druk gestaan, vooral na die 4-1 tegen Italië. Maarja, das typisch Bild. Vakbladen als Kicker hebben zich redelijk neutraal opgesteld. En nu, tja nu kan Klinsi natuurlijk niet meer stuk :)
1 July 2006 21:56 bartje518#140
En dat was het dan met Brazilië.. Benieuwd of Domeneck nu ook opgehemeld wordt net als Klinsi ;) Een geheel Europees WK nu.. :o
5 July 2006 23:37 bartje518#141
Citaat
Origineel gepost door Ar-Tuur

Heb jij Bild voor het WK eigenlijk gevolgd, Bart?
Waren zij echt zo anti-Klinsi? Het was al bekend dat ze vreselijk opportunistisch zijn, maar dit is wel heel erg.. :z

Interessant stuk over deze materie staat deze week in VI. Ik wist wel dat iets dergelijks speelde (Klinsmann is nooit een vriend van Bild geweest), maar dat het zo werkte wist ik niet.

Het blijkt dus zo te zijn dat Bild spelers min of meer 'paait', wanneer ze hen sappige verhalen doorvertellen dan spaart het blad de speler in kwestie. Verschillende coaches hebben in het verleden zelfs hun lijntjes gehad met Bild.

Klinsmann was echter een absolute vijand van Bild. Als speler al liet hij nooit iets los over zijn privé-leven en na zijn move van Stuttgarter Kickers naar Bayern stelde hij de invloed van Bild zelfs ter discussie. Hij maakte zich ook sterk voor het EK van '96 om Matthäus buiten de selectie te laten omdat hij via Bild voor teveel onrust zorgde.

Zijn aanstelling als Bondscoach zorgde er dus voor dat Bild weinig meer te schrijven had van Klinsmann verbood zijn spelers één en ander. Na de geweldige prestaties op dit WK heeft echter Bild de handoek in de ring gegooid en is men ook helemaal om. Toch opvallend weer wat een invloed media op mensen kan hebben.. :)
6 July 2006 01:10 bartje518#142
Frankrijk in de finale.. Wie dat na de poules had gezegd had ik voor gek verklaard.. Ik vind de ploeg overigens nog steeds weinig ambitie uitstralen. Op de één of andere manier heb ik het idee dat de verhoudingen gewoon niet goed liggen. De ontlading is ook niet zo groot, ik weet niet, heb er geen goed gevoel bij.
6 July 2006 12:49 Ar-Tuur#143
We zullen de tip van Bild ter harte nemen :)
9 July 2006 02:45 bartje518#144
Toch nog een beetje Weltmeister :)
9 July 2006 02:46 bartje518#145
Scheini :love:

Heute singen wir nur für Klinsi :) Ongetwijfeld iets in de trant van 'duuu hast die Haare schön' 8-)
9 July 2006 22:13 bartje518#146
Wat een afscheid van Zidane..... Geen woorden voor, ik vraag me af wat die Matterazi tegen m gezegd moet hebben, zoiets doe je toch niet zomaar. Nee, dit had het toch niet verdiend, wat triest...
9 July 2006 23:37 Tyskie#147
Zidane is geniaal, maar er zit ook gewoon een steekje bij hem los. Al had Materazzi nog zoiets smerigs gezegd, iemand met zijn ervaring en status had zich nooit zo mogen laten gaan.

Nu worden de rode kaarten op de twee WK's genoemd, maar denk bijvoorbeeld aan de gele kaart die hij kreeg in de tweede poulewedstrijd in de 90ste minuut (tegen Zwitserland toch?). Was ook pure (onnodige) domheid en dat had ook zomaar het einde van zijn carriere kunnen betekenen. Nu is het nog triester gelopen.

Ach, we hebben in deze wedstrijd gewoon de ware Zidane gezien.
10 July 2006 08:16 JennyMindTricks#148
Citaat
Origineel gepost door Tyskie

Zidane is geniaal, maar er zit ook gewoon een steekje bij hem los. Al had Materazzi nog zoiets smerigs gezegd, iemand met zijn ervaring en status had zich nooit zo mogen laten gaan.

Nu worden de rode kaarten op de twee WK's genoemd, maar denk bijvoorbeeld aan de gele kaart die hij kreeg in de tweede poulewedstrijd in de 90ste minuut (tegen Zwitserland toch?). Was ook pure (onnodige) domheid en dat had ook zomaar het einde van zijn carriere kunnen betekenen. Nu is het nog triester gelopen.

Ach, we hebben in deze wedstrijd gewoon de ware Zidane gezien.


Ben het hartstikke eens met jouw laatste zin [de rest ook trouwens].

Mensen praten nu 'mooie afsluiting van zijn carriere' etc..
Maar voor de Fransen had het mooier geweest als hij er gewoon nog één had gescoord..
Dit was gewoon dóm van hem!
10 July 2006 08:19 JennyMindTricks#149
Trouwens,
over Duitsland - Portugal..
Ik hoor mensen in mijn buurt zeggen dat ze Duitsland weg wilden hebben, maar dan met de reden dat ze Duitsers niet mogen etc..
Ik vind dat pure onzin.
Het gaat hier om voetbal & om hoe ze spelen. Hebben oorlogen van vroeger enzo niks mee te maken.. :z
Ik vind dat Portugal terecht verloren heeft al kijk ik naar de rest van het WK [ik kon de wedstrijd van zaterdag helaas niet kijken dus daar kan ik niks over zeggen].
10 July 2006 11:06 bartje518#150
Citaat
Origineel gepost door JennyMindTricks

Trouwens,
over Duitsland - Portugal..
Ik hoor mensen in mijn buurt zeggen dat ze Duitsland weg wilden hebben, maar dan met de reden dat ze Duitsers niet mogen etc..
Ik vind dat pure onzin.
Het gaat hier om voetbal & om hoe ze spelen. Hebben oorlogen van vroeger enzo niks mee te maken.. :z
Ik vind dat Portugal terecht verloren heeft al kijk ik naar de rest van het WK [ik kon de wedstrijd van zaterdag helaas niet kijken dus daar kan ik niks over zeggen].

:yes:

Ach, mensen praten elkaar graag na. Al ben ik ervan overtuigd dat veel mensen dit WK toch eindelijk eens het licht hebben gezien. Maar die mensen vergeten ook weer snel en zien over 2 jaar de Duitsers gewoon weer als 'aartsvijand', 'omdat dat moet'. En als je ze dan vraagt waarom dat moet dan komen ze meestal met het WK '74 aan (waarschijnlijk durven ze de oorlog niet te noemen omdat van de meesten zelfs hun ouders de oorlog niet eens hebben meegemaakt). Vraag je ze daar waarom ze dan geen hekel hebben aan Argentinië, of Brazilië (in '94 en '98 de bedwinger van Nederland) dan haken ze helemaal af. Ach, het tekent de domheid van dat soort mensen.. :z