Schrijfwedstrijd!!

3 August 2006 03:58 Watershyne#151
Nou dat was de schrijfwedstrijd dan :D
Zijn we tevreden?
3 August 2006 10:28 ash-hôôle#152
nee! ik wou winnen :+
3 August 2006 11:29 Impressions#153
Van wie was welk verhaal nou precies, en welk gedicht?
3 August 2006 12:18 AMF#154
Proza:
Het Rugzakje - Watershyne
Naamloze inzending - ash-hôôle
De brief op de keukentafel - Van mij :+
De verandering - Dunja
Groene ogen - Keira

Poëzie:
Naamloze inzending 1 - Keira
Naamloze inzending 2 - ash-hôôle
Hoe alles stopt - Impressions

alstu ;)
3 August 2006 12:26 Impressions#155
Ha, precies zoals ik het had verwacht :)
3 August 2006 16:21 Dunja#156
Mijn verhaal was vaag. Nog een beetje oefenen. :+ Nee, ik had gewoon zin om iets in te sturen. :d
3 August 2006 18:13 DeIdioot#157
AMF,

had jouw kortverhaal autobiografische wortels? :)

Je had mijn stem, maar als iemand anders dan jij de wedstrijd moest winnen, ben ik blij dat het "het rugzakje" van Watershyne is geworden.

Impressions,

Spijtig! Net één stem te kort! Zo nipt was het!
Maar zoals ik al in m'n beoordeling zei: blijven gaan!
3 August 2006 18:21 Dunja#158
Ik had geen enkele stem. -_-
3 August 2006 18:38 Keira#159
*Grijns*

Wat ben ik toch Happy met de einduitslag. Die van de proza zag ik al helemaal aankomen [De nederlaag], mijn verhaarltje was naar mijn mening al vrij slecht. Dat komt misschien ook omdat ik meer de persoon van de langere verhalen ben. Het was dus best een utidaging om een verhaaltje van 2000 woorden op papier te krijgen. [Bij mij kwam het als het goed is precies uit, al las ik ergens in een commentaar iets anders]

Voor de Poezie had ik eigenlijk ook nog een ander gedicht. Zelf ben ik er eigenlijk nooit helemaal tevreden over geweest, al denkt mijn hele familie er anders over.
Deze die nu als mij inzending hier stond heb ik trouwens op school geschreven in één of andere saaie les. Eigenlijk best grappig wat een les teweeg kan brengen.
Onderstaand gedicht is het gedicht wat ik eigenlijk ook nog had, waar ik niet helemaal tevreden mee ben, maar mijn ouders net even iets anders over denken, net als de rest van mijn familie. Ik heb het geschreven toen mijn Oma'atje op sterven lag. De zij uit het gedicht is dus mijn Oma, de Hij slaat op mij Opa, die stierf enkele jaren geleden.

Jaren is het geleden,
Uren gaan nog voort,
Al zou het zomaar kunnen,
Dat een minuutje het verstoort.

Al jaren geen enkele woorden,
Al jaren geen normaal gesprek,
Al jaren alleen maar liggen,
Verklaar haar nu tot gek.

Maar alles gaat eens over.
Op welke manier dan ooit,
Haar glimlach blijft onthouden,
Waarop je het ook gooit.

Al jaren is het wachten,
Al jaren duurt dit lang,
Al jaren blijven komen,
Het leven gaat zijn gang.

Jaren is het geleden,
Toen hij ons toch verliet,
De Tranen blijven vloeien,
Omdat ook zij het einde ziet…


Als mensen hier verder nog wat over te zeggen hebben?
3 August 2006 19:12 Impressions#160
Citaat
Origineel gepost door DeIdioot

Impressions,

Spijtig! Net één stem te kort! Zo nipt was het!
Maar zoals ik al in m'n beoordeling zei: blijven gaan!

Nah, vanaf nu ga ik alleen nog maar schrijven als ik écht inspiratie heb. Ik hou het verder gewoon bij muziek ;) Heb je mijn nieuwe stukjes al geluisterd?
3 August 2006 19:27 Dunja#161
Mooi gedicht. Wel een heel moeilijk onderwerp...

En impressions, schrijf jij liedjes??? O.o
3 August 2006 21:07 DeIdioot#162
Citaat
Origineel gepost door Impressions

Heb je mijn nieuwe stukjes al geluisterd?

Heb je nieuwe muziek opgenomen? Laten horen! In welke topic moet ik zijn?
3 August 2006 23:15 Impressions#163
In hetzelfde topic als de vorige keer ;) Het staat bijna onderaan. Ik geef wel even een link, dan is dat extra reclame.

http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=59006
4 August 2006 03:21 Watershyne#164
Keira,
Ik vind je gedichtje mooi. Op basis van de inzendingen die ik van jou gelezen heb vind ik dat je beter kan dichten dan verhalen kan schrijven, maar ik weet natuurlijk niet hoe je met lange verhalen bent...

Dat gedicht over je oma vind ik heel rakend. Het is niet zo'n standaard emo gedicht, maar je hebt het toch wel op een juiste manier omschreven. Wat vind jij zelf dat er mist?
4 August 2006 21:47 AMF#165
Citaat
Origineel gepost door DeIdioot

AMF,

had jouw kortverhaal autobiografische wortels? :)

niet zo extreem als in het verhaal :+
5 August 2006 17:09 Keira#166
Over dat gedicht van mijn Oma vindt ik eigenlijk dat ik op sommige momenten wat te kort ben gekomen in woordkeuze. Alleen heb ik ook geen idee hoe het beter kan, dus dan wordt het best moeilijk.

En mijn verhalen, vlak voor deze had ik er eentje geschreven die wel heel goed was. Alleen deze bevatte 3000 woorden en was dus te lang om hier te gebruiken.
Ik weet ook niet of het is toegestaan om hier een link neer te gooien, maar ik heb wel een site waar ik verscheidene verhalen van mij op heb staan. Zelfgemaakt met Websitemaker en dus niet veel soeps.
Mijn verhalen zijn eigenlijk ook grotendeels fanfics op HP, als ik verhalen wil schrijven die puur uit mezelf komen, dan moet ik echt een goed onderwerp willen hebben om er iets goeds uit voort te laten komen. Nu had ik eigenlijk gewoon te weinig woorden om het verhaal goed te kunnen om schrijven. Duizend woorden extra en de keuze's waren veel duidelijker geweest.

Edit: Toch gewoon even te link, of het nou wel of niet mag
Sindra's verhalenhok
Verloren verlangen is het verhaal waar ik heb hierboven over spreek, wat dus wel wat beter is.
5 August 2006 20:05 Dunja#167
Leuke website hoor. Je hebt echt talent. :d
Ik heb alleen Mobiele Wedstrijd! even snel gelezen. Beetje droog verhaaltje. :D
6 August 2006 18:02 Watershyne#168
Ik ga 't ook lezen :)