Vooroordelen over Korfbal! Dat is pas irritant!

3 October 2006 00:33 Vecto#1
Aangezien dit de klaagmuur is van de jeugd van tegenwoordig wil ik hier eens mijn zegje over korfbal kwijt ten opzichte van andere 'Stoerdere' sporten.

Meest voorkomende vooroordelen over korfbal:
- korfbal is voor Mietjes
- korfbal is voor homo's
- korfbal is voor Lesbies en zeugen
- korfbal is saai
- korfbal is een slap aftreksel van basketbal
- Iedereen huppelt bij korfbal
- Korfbal is simpel
- Alleen sukkels zitten op korfbal
- Korfbal?! daar douchen ze toch gemengd
- Je hoeft geen conditie te hebben voor korfbal

Laat ik jullie allemaal maar meteen even van alle seksuele prikkels afhelpen. We douchen bij korfbal voor zover gemengd dat we warm en koud water hebben meer niet. Het is echt niet zo dat de normen en waarden van onze samenleving en van onze normale opvoeding niet van toepassing zijn op mensen die op korfbal zitten. Dat uit de weg geholpen gaan we over naar punt 2 korfbal is voor Mietjes, Homo's, Lesbies en sukkels. Wie heeft dat in hemelsnaam verzonnen? Wil diegene zich graag even in deze topic melden |:( Korfbal heeft de reputatie een sport voor mietjes te zijn omdat we zoals wel bij voetbal het geval is het een NON-contact sport is. Mensen vatten alleen het woord NON-contact vaak verkeerd op. Je moet dit opvatten als dat ongeoorloofd contact niet toegestaan is. Dat wij elkaar de benen niet onder het lijf vandaan schoppen of bij elke overtreding met elkaar op de vuist gaan betekent niet dat we elkaar nooit aanraken. Moet je maar eens een wedstrijd bezoeken en onderlinge duels gaan bekijken. dan zal het je zeker opvallen dat korfbal een hardere sport is dan je denkt. Korfbal is dus niet voor mietjes. En wat de Homo's en lesbo's betreft het feit dat wij met zowel mannen als vrouwen een sport bedrijven zegt niets over onze geaardheid, maar juist over de onderlinge acceptatie. Emancipatie van zowel de man als de vrouw. Tuurlijk is er medisch bewezen dat vrouwen, zonder te discrimineren, het zogenaamd 'zwakkere geslacht' zijn. Maar ben je dan als man meteen een mietje als je samen met vrouwen sport. Tuurlijk niet dat is juist het leuke eraan! je moet samen als team iets presteren en hoemeer verschillende factoren daar aan mee werken hoe beter toch! Homo's? omdat mannen alleen mannen mogen verdedigen? belachelijk! zie je ons na elk doelpunt elkaar omhelzen of op elkaar springen? nee. Korfbal is juist zo leuk omdat ondanks dat vrouwen en mannen samen sporten het wel eerlijk is.
Korfbal is saai? gelukkig is saai een mening en mag iedereen vinden wat hij of zij wilt, maar ik denk dat korfbal over het algemeen een boeiende sport is. Je moet toch behoorlijk wat dingen weten van korfbal voordat je het echt begrijpt. het is namelijk ingewikkelder dan je zou vermoeden.
Lijkt te veel op basketbal? helemaal niet juist. Korfbal is een unieke sport te noemen, maar als je alleen maar ziet dat ze in een mand gooien met een bal lijkt het op basketbal ja. zoals ik al zei je moet meer weten van korfbal voor je het echt begrijpt. je zou voor de gein het zelf eens moeten proberen. je zult merken dat het anders is dan dat je verwacht.
En dan het vooroordeel dat korfbal makkelijk is en je geen talent of conmditie nodig hebt. nou ik zal je eens wat vertellen Korfbal is een van de Zwaarste sporten die er is. korte snelle berwegingen gecombineerd met veel strekken en bukken maakt het geheel erg zwaar. en dat zonder winterstop (wij hebben namelijk een zaal seizoen). is het een van de sporten waar de meeste wedstrijden per seizoen worden gespeeld. Maar wederom dit merk je pas als je het zelf doet.

ik baal er dus een beetje van dat elke keer als ik benoem dat ik op korfbal zit dat en over gespot wordt. hopelijk denken mensen nu iets anders over korfbal, maar laat ik je 1 tip meegeven Judge no sport till you've done it. laat je dus niet leiden door vooroordelen maar door eigen ervaringen. ik zeg niet dat je korfbal de bom zult gaan vinden als je het gedaan hebt. dat is totaal persoonlijk, maar dan past het niet bij je.

Laat me weten wat denken jullie van Korfbal en probeer dat eens feitelijk te onderbouwen.
3 October 2006 07:42 Sander#2
Ik heb weleens korfbal gespeeld op school. Wel een leuk spelletje, maar ik vind badminton toch stukke leuker.

Een oud klasgenoot van mij speelde ook korfbal. Het is echt een soort van familiesport zegt hij.
3 October 2006 09:50 ash-hôôle#3
korfbal is wel een leuke sport, maar niets voor mij.. ieder z'n eigen ding ja
3 October 2006 10:00 Stevie#4
vooroordeel: kofbal schrijf je met een r ertussen
3 October 2006 10:28 Raspberry#5
Ik vind korfbal niet leuk
3 October 2006 19:46 Piraatje#6
Oh ik vond het altijd echt cool om te korfballen. Lekker bitchen :P
3 October 2006 21:39 n0sf3ratu#7
t is conditioneel zwaar en.....

Het is voor homo's
3 October 2006 21:59 Vecto#8
Citaat
Origineel gepost door n0sf3ratu

t is conditioneel zwaar en.....

Het is voor homo's

als je dat ook even kunt onderbouwen? makkelijk om een mening te geven zonder beargumentatie.
3 October 2006 22:09 bruggi#9
Jeetje wat een hoop frustratie :D
3 October 2006 22:39 bartje518#10
Waar blijft Judith14?
4 October 2006 18:48 DarkThoughts#11
Toen mensen aan me vroegen op welke sport ik zat & ik antwoordde " hockey ", keken ze me ongeloofwaardig aan.

Ze vinden 't een kakkersport, en ik zie dr niet uit als een kakker. {laat zeggen, heel ver weg van :)} & dat hadden ze dus niet verwacht. Ik ben er na 5 jaar afgegaan omdat ik 't gewoon niet leuk meer vond, geen uitdaging meer & team vond ik uiterst klote.

Echt, wat maakt jou 't uit dat je dat te horen krijgt?
Het is een vooroordeel, maar die zijn er echt miljoenen. Ik krijg ook 1000 x per dag te horen " Ga je snijden, ga Satan/de Duivel toch aanbidden! Hoe voelt 't nou om depressief te zijn?"

Maakt me niks uit hoor, heb er geen problemen mee. Ik weet toch wel dat 't niet zo is, en jij waarschijnlijk ook.

Serieus, waarom z'n heisa over KORFBAL?! :z
4 October 2006 20:30 little girl#12
ik ben gek op korfbal. het is een heel gezellige vereniging en een leuke sport. team waar ik nu inzit is niet zo vet maar voor de rest is het heel erg gaaf.
4 October 2006 21:56 n0sf3ratu#13
Citaat
Origineel gepost door Vecto

als je dat ook even kunt onderbouwen? makkelijk om een mening te geven zonder beargumentatie.

ze zijn zo gay , zo goed
7 October 2006 19:25 DarkThoughts#14
En, mijnheer Vecto. Heeft u nog interessante discussies kunnen voeren over korfbal?

Mijn voorkeur zou eerlijk gezegd meer uitgaan naar diarree.
8 October 2006 10:00 Kwak#15
het feit dat je een excuustekstje schrijft om te bewijzen dat korfbal hardstikke stoer is maakt het eigenlijk alleen maar triester (y)
8 October 2006 16:21 little girl#16
Citaat

Orgineel gepost door kwak:het feit dat je een excuustekstje schrijft om te bewijzen dat korfbal hardstikke stoer is maakt het eigenlijk alleen maar triester (y)

eigenlijk wel. Ik heb nog nooit iemand vooroordelen over korfbal horen hebben toen ik vertelde dat ik het speeld. nauwja soms vonden ze het typies 'niet echt iets voor jouw.'zijden ze dan.
17 July 2007 13:27 jan1#17
Ik doe ook korfbal, anderen lachen daar dan wel ns mee; maar ik ben meestal veel breder(qua spieren bedoel ik dan) en heb bijna altijd een betere conditie als die kerels...

dus dan lachen ze niet meer :D

en zelfs als ze blijven lachen vind ik dat niet erg ik lach er zelf ook wel mee :P
17 July 2007 15:13 Iessie#18
Citaat
Origineel gepost door Vecto »

.
En dan het vooroordeel dat korfbal makkelijk is en je geen talent of conmditie nodig hebt. nou ik zal je eens wat vertellen Korfbal is een van de Zwaarste sporten die er is. korte snelle berwegingen gecombineerd met veel strekken en bukken maakt het geheel erg zwaar. en dat zonder winterstop (wij hebben namelijk een zaal seizoen). is het een van de sporten waar de meeste wedstrijden per seizoen worden gespeeld. Maar wederom dit merk je pas als je het zelf doet.

Korfbal een van de zwaarste sporten? Heb je wel eens waterpolo gespeeld? (lol, nog zo'n sport met vooroordelen)
17 July 2007 15:14 Iessie#19
gvd zit er weer één een topic te uppen -.-'
22 November 2007 17:16 t-h#20
korfbal is geen homosport maar het is toch best een licht sport(bij gebrek aan een beter woord)
dit soort dingen worden ook veel over handbal ged8 en dat gaat er soms ook wel hard aan toe, iig harder dan bij voetbal.
22 November 2007 17:37 Pakspul#21
korfbal is inderdaad gay :{
22 November 2007 20:11 t-h#22
-.- dat is niet echt wat ik zei en het klopt niet
ik vind het zelf ook een k*t sport maar het is niet gay, ik zie het meer als een spelletje voor gym LOL
sry niks persoonlijks hoor
23 November 2007 12:40 insanity#23
Korfbal is gay
Handbal is gay
Voetbal is tenminste mannelijk :yes:
23 November 2007 12:53 Pakspul#24
MMA dat is pas een mannensport :{ Voetbal is net zo gay
19 December 2007 14:26 lefgozer#25
mijn vriend speelt korfbal.
hij is geen homo het is gewoon niet de meest ruwe sport maar daar zijn er wel meer van zoals golfen.
19 December 2007 15:14 Iessie#26
handbal is best ruig, ze kunnen echt hard gooien met die ballen. Korfbal is echt geen zak aan.
19 December 2007 16:09 Atjeuh#27
Citaat
Origineel gepost door insanity »

Korfbal is gay
Handbal is gay
Voetbal is tenminste mannelijk :yes:

Handbal gaat harder als voetbal hoor lieve schat, kijk even voor de grap een divisie wedstrijdje op Euro Sport oid.
19 December 2007 16:44 insanity#28
Citaat
Origineel gepost door Atjeuh »

Handbal gaat harder als voetbal hoor lieve schat, kijk even voor de grap een divisie wedstrijdje op Euro Sport oid.

Geheel toevallig ben ik wel een beetje in to korfbal.
Als 1 team in de aanval gaat rennen de verdedigers als hazen naar de eigen cirkellijn. en daar is het een kwestie van rondgooien en wachten op een gaatje...

Simpel toch?
19 December 2007 17:26 -GameGirl#29
ik speel het ook welles op school maar ik vin et spel dodelijk saai.. ik vind het alleen leuk omdat je dan iets doet en kan lache met andere..

maar dat is hetzelfde als trefbal, hockey, trampoline springe, Etc.
17 March 2008 16:48 baz15#30
Citaat
Origineel gepost door Vecto »

Aangezien dit de klaagmuur is van de jeugd van tegenwoordig wil ik hier eens mijn zegje over korfbal kwijt ten opzichte van andere 'Stoerdere' sporten.

Meest voorkomende vooroordelen over korfbal:
- korfbal is voor Mietjes
- korfbal is voor homo's
- korfbal is voor Lesbies en zeugen
- korfbal is saai
- korfbal is een slap aftreksel van basketbal
- Iedereen huppelt bij korfbal
- Korfbal is simpel
- Alleen sukkels zitten op korfbal
- Korfbal?! daar douchen ze toch gemengd
- Je hoeft geen conditie te hebben voor korfbal

Laat ik jullie allemaal maar meteen even van alle seksuele prikkels afhelpen. We douchen bij korfbal voor zover gemengd dat we warm en koud water hebben meer niet. Het is echt niet zo dat de normen en waarden van onze samenleving en van onze normale opvoeding niet van toepassing zijn op mensen die op korfbal zitten. Dat uit de weg geholpen gaan we over naar punt 2 korfbal is voor Mietjes, Homo's, Lesbies en sukkels. Wie heeft dat in hemelsnaam verzonnen? Wil diegene zich graag even in deze topic melden |:( Korfbal heeft de reputatie een sport voor mietjes te zijn omdat we zoals wel bij voetbal het geval is het een NON-contact sport is. Mensen vatten alleen het woord NON-contact vaak verkeerd op. Je moet dit opvatten als dat ongeoorloofd contact niet toegestaan is. Dat wij elkaar de benen niet onder het lijf vandaan schoppen of bij elke overtreding met elkaar op de vuist gaan betekent niet dat we elkaar nooit aanraken. Moet je maar eens een wedstrijd bezoeken en onderlinge duels gaan bekijken. dan zal het je zeker opvallen dat korfbal een hardere sport is dan je denkt. Korfbal is dus niet voor mietjes. En wat de Homo's en lesbo's betreft het feit dat wij met zowel mannen als vrouwen een sport bedrijven zegt niets over onze geaardheid, maar juist over de onderlinge acceptatie. Emancipatie van zowel de man als de vrouw. Tuurlijk is er medisch bewezen dat vrouwen, zonder te discrimineren, het zogenaamd 'zwakkere geslacht' zijn. Maar ben je dan als man meteen een mietje als je samen met vrouwen sport. Tuurlijk niet dat is juist het leuke eraan! je moet samen als team iets presteren en hoemeer verschillende factoren daar aan mee werken hoe beter toch! Homo's? omdat mannen alleen mannen mogen verdedigen? belachelijk! zie je ons na elk doelpunt elkaar omhelzen of op elkaar springen? nee. Korfbal is juist zo leuk omdat ondanks dat vrouwen en mannen samen sporten het wel eerlijk is.
Korfbal is saai? gelukkig is saai een mening en mag iedereen vinden wat hij of zij wilt, maar ik denk dat korfbal over het algemeen een boeiende sport is. Je moet toch behoorlijk wat dingen weten van korfbal voordat je het echt begrijpt. het is namelijk ingewikkelder dan je zou vermoeden.
Lijkt te veel op basketbal? helemaal niet juist. Korfbal is een unieke sport te noemen, maar als je alleen maar ziet dat ze in een mand gooien met een bal lijkt het op basketbal ja. zoals ik al zei je moet meer weten van korfbal voor je het echt begrijpt. je zou voor de gein het zelf eens moeten proberen. je zult merken dat het anders is dan dat je verwacht.
En dan het vooroordeel dat korfbal makkelijk is en je geen talent of conmditie nodig hebt. nou ik zal je eens wat vertellen Korfbal is een van de Zwaarste sporten die er is. korte snelle berwegingen gecombineerd met veel strekken en bukken maakt het geheel erg zwaar. en dat zonder winterstop (wij hebben namelijk een zaal seizoen). is het een van de sporten waar de meeste wedstrijden per seizoen worden gespeeld. Maar wederom dit merk je pas als je het zelf doet.

ik baal er dus een beetje van dat elke keer als ik benoem dat ik op korfbal zit dat en over gespot wordt. hopelijk denken mensen nu iets anders over korfbal, maar laat ik je 1 tip meegeven Judge no sport till you've done it. laat je dus niet leiden door vooroordelen maar door eigen ervaringen. ik zeg niet dat je korfbal de bom zult gaan vinden als je het gedaan hebt. dat is totaal persoonlijk, maar dan past het niet bij je.

Laat me weten wat denken jullie van Korfbal en probeer dat eens feitelijk te onderbouwen.

Ik ken een aantal mensen die op korfbal zitten en dat zijn zeker geen homo's, mietjes o.i.d. Dat wil ik ook niet beweren.
Maar ik vind niet dat korfbal een van de zwaarste sporten is die er is. En zeg niet dat ik dat niet kan weten want ik heb het zelf gedaan en ook bij diverse wedstrijden gekeken.
Het is gewoon rennen en af en toe gooien, maar de helft van de wedstrijd sta je praktisch stil en kan je dus uitrusten. En zo vaak hoef je nou ook weer niet te bukken.
Welke sport dan wel een van de zwaardere sporten is? Nou, ik zit op Survivalrun. Dat is nogal onbekend, ook al is er wel elke twee weken een wedstrijd met soms honderden deelnemers, maar ik denk dat het misschien wel de allerzwaarste sport is, met uitzondering van natuurlijk een triathlon of andere Olympische Sporten waar je 8 uur per dag voor traint. Maar verder is het een combinatie van duurloop (wedstrijden van 10-12-15-17 kilometer) met hindernissen (touw en balk hindernissen), waarbij veel kracht en doorzettingsvermogen komt kijken. Je hangt bij de hindernissen constant aan een touw of een balk en moet dus je hele gewicht dragen. Ook moeten we gewoon door een sloot of de modder rennen, ook in de winter. Een keer vroor het -10 graden en toen moesten we door een sloot rennen waar ijs in lag.
Meer informatie kan je hier lezen: http://www.survivalbond.nl/viewpage.php?page_id=2

Maar het is dus niet zo heel bijzonder dat korfbal doorgaat in de winter, want jullie sporten alleen maar op een veldje en gaan niet door het water of modder.
Wij hebben soms ook hagel of hele harde regen en dan gaan we ook gewoon door. En we hebben geen dikke jassen of iets aan, je mag zelfs geen muts of handschoenen aan. We hebben vaak alleen een dunne broek en een T-Shirt met lange mouwen.

Verder vind ik korfbal best wel een leuke sport en heb ik zeker niks tegen mensen die het doen, maar om het een van de zwaarste sporten te noemen... nee, dat vind ik nou niet bepaald.
17 March 2008 16:50 Amnesia#31
He, Jij.
Niet uppen :[
17 March 2008 16:52 sandraatje#32
idd amnesia ;)