Zelfmoord

21 June 2008 14:01 Amnesia#201
Die zijn niet bij hun gezond verstand. :{

Citaat
Origineel gepost door x-WipeMyTears-x »

ja oke, we snappen je.
maar probeer het alsjeblieft niet goed te praten.
hou daarmee op..

En met zo'n post vraag je d'r gewoon om.
21 June 2008 14:04 Vlinder#202
Citaat
Origineel gepost door Amnesia »

Die zijn niet bij hun gezond verstand. :{

idd. daarom.
Citaat
Origineel gepost door Amnesia »

En met zo'n post vraag je d'r gewoon om.

?? je ziet spoken.
21 June 2008 14:07 Amnesia#203
Citaat
Origineel gepost door x-WipeMyTears-x »

?? je ziet spoken.

Not really.
Maar goed, nu kan ik wel een heel verhaal uit de doeken doen, maar dat is zo flauw. :+
21 June 2008 14:08 Vlinder#204
Ja, die reactie was sowieso flauw.
21 June 2008 14:14 Amnesia#205
Citaat
Origineel gepost door x-WipeMyTears-x »

Ja, die reactie was sowieso flauw.

Jij als persoon bent flauw.
Maar daar hoor je mij toch ook niet over klagen? :{
21 June 2008 16:04 Vlinder#206
Liam je bent geweldig XD
21 June 2008 18:38 blabla1993#207
Citaat
Origineel gepost door x-WipeMyTears-x »

Jij snapt toch ook wel dat het niet de bedoeling is dat mensen gaan denken dat zelfmoord een oplossing is voor hun problemen als ze dit lezen.

Mensen die doen alsof er een bedoeling is van het leven::')

En ik probeer het niet goed te praten, maar door logisch na te denken kom ik op de conclusie dat het, behalve voor de mensen die je achterlaat, niet erg is.
22 June 2008 11:48 Mr. Macphisto#208
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Waarom zou het niet helpen? Je hebt problemen en je zit ermee. Je pleegt zelfmoord en zit niet meer met je problemen.

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Om een of andere ethische bullshitgezeverblabla?

Wat de zelfmoordplegende (wtf) geen reet uitmaakt omdat 'ie toch dood is.

Ik blijf erbij dat het gewoon kan. Het is alleen voor vrienden/familie ontzettend klote. (Wat soms voor mensen ook de enige reden is om het niet te doen.)

Niks ethisch of bullshit gezever, het is laf en dat punt hebben we al 300x voorgelegd nu. Niet iedereen hoeft het daar mee eens te zijn. Mensen die zelfmoord plegen zijn bullshit en hebben alleen maar geld gekost als ze het toch weer voor de dood inruilen, lekker simple-minded en egoistisch.
22 June 2008 12:34 blabla1993#209
Citaat
Origineel gepost door mofo »

en hebben alleen maar geld gekost

En zorgen dat ze niet nog meer gaan kosten.
Dat het laf is en niet zou moeten, is wel degelijk een ethische kwestie.
22 June 2008 12:38 Mr. Macphisto#210
Ze kunnen geholpen worden en dat kost wel geld. Als zij nou lotgenoten helpen? En deze ook anderen helpen? Lijkt me efficiënter. Iemand wegstoppen onder de gond is ook niet gratis.
22 June 2008 12:47 JxS#211
Citaat
Origineel gepost door mofo »

Ze kunnen geholpen worden en dat kost wel geld. Als zij nou lotgenoten helpen? En deze ook anderen helpen? Lijkt me efficiënter. Iemand wegstoppen onder de gond is ook niet gratis.

Ze gaan toch sowieso een keer dood. Dus ze worden sowieso al 'onder de grond' gestopt..
22 June 2008 12:48 Amnesia#212
Citaat
Origineel gepost door JxS »

Ze gaan toch sowieso een keer dood. Dus ze worden sowieso al 'onder de grond' gestopt..

Maar als ze 90 worden heb je d'r toch meer 'plezier' van gehad, no?
22 June 2008 12:52 the_darkness#213
spreek voor jezelf.
22 June 2008 12:53 Amnesia#214
Citaat
Origineel gepost door the_darkness »

spreek voor jezelf.

Daar was ik mee bezig.
Hoezo je voelt je snel aangevallen. :{
22 June 2008 12:55 Mr. Macphisto#215
Als iemand op een hoge of niet hoge leeftijd een natuurlijke of ongewilde dood sterft, dan hebben die mensen een plekje verdiend. Die hebben plezier van het leven kunnen hebben in plaats van al die kut emo's en andere low-lifers die al aan het afstrepen zijn of het trappengat observeren.

Niet?
22 June 2008 12:56 Amnesia#216
Citaat
Origineel gepost door mofo »

Als iemand op een hoge of niet hoge leeftijd een natuurlijke of ongewilde dood sterft, dan hebben die mensen een plekje verdiend. Die hebben plezier van het leven kunnen hebben in plaats van al die kut emo's en andere low-lifers die al aan het afstrepen zijn of het trappengat observeren.

Niet?

Agree.
22 June 2008 13:05 blabla1993#217
Citaat
Origineel gepost door mofo »

Als iemand op een hoge of niet hoge leeftijd een natuurlijke of ongewilde dood sterft, dan hebben die mensen een plekje verdiend. Die hebben plezier van het leven kunnen hebben in plaats van al die kut emo's en andere low-lifers die al aan het afstrepen zijn of het trappengat observeren.

Niet?

Nee.

Citaat
Origineel gepost door mofo »

Ze kunnen geholpen worden en dat kost wel geld. Als zij nou lotgenoten helpen? En deze ook anderen helpen? Lijkt me efficiënter. Iemand wegstoppen onder de gond is ook niet gratis.

Niet alles draait om efficiëntie.

Waarom denkt iedereen hier dat het leven zin heeft en dat je er persé iets van móet maken. Je móet helemaal niks.
22 June 2008 13:07 Amnesia#218
[QUOTE=blabla1993;1364580]Nee.[quote]
Argumentatie graag, met simpelweg 'Nee.' schieten we niks op.


Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Niet alles draait om efficiëntie.

Waarom denkt iedereen hier dat het leven zin heeft en dat je er persé iets van móet maken. Je móet helemaal niks.

Tuurlijk wel.
Je moet ademen, anders ga je dood.

Idee? :+
22 June 2008 13:12 JxS#219
Als je je leven nou eens niet leuk vind? Gewoon totaal niet. Dan heb je net zo goed een plekje 'verdiend'. Niet iedereen leeft graag en er is ook geen reden om te leven als je er geen plezier in vindt. De meeste mensen die zelfmoord plegen hebben er lang over nagedacht en het vaak ook al meerdere malen geprobeerd, van leven te genieten. Maar het lukt ze gewoon niet.
22 June 2008 13:12 Mr. Macphisto#220
Citaat

Nee.


Niet alles draait om efficiëntie.

Waarom denkt iedereen hier dat het leven zin heeft en dat je er persé iets van móet maken. Je móet helemaal niks.

Wel, want mensen die er wat van maken hebben iets om op terug te kijken.

Je komt niet op de wereld omdat je erom vraagt. Je moet niks maar je hebt maar 1 leven en daar moet je uithalen wat erin zit. En als je simpelweg op de rails gaat liggen gewoon 'omdat niks moet en omdat het kan' ben je gewoon sneu en dat ligt ver buiten mijn referentiekader.
22 June 2008 13:15 Amnesia#221
Citaat
Origineel gepost door JxS »

Als je je leven nou eens niet leuk vind? Gewoon totaal niet. Dan heb je net zo goed een plekje 'verdiend'. Niet iedereen leeft graag en er is ook geen reden om te leven als je er geen plezier in vindt. De meeste mensen die zelfmoord plegen hebben er lang over nagedacht en het vaak ook al meerdere malen geprobeerd, van leven te genieten. Maar het lukt ze gewoon niet.

Als je het leven niet leuk vind heb je een plekje verdient?
Stop de klok, hoe kan je een plekje hebben verdient als je je leven ruk vind en hoogstwaarschijnlijk niks memorabels hebt gedaan? Dan heb je hooguit een plekje verdient in de galerij der lozers. :{
22 June 2008 13:16 JxS#222
En als jij helemaal geen behoefte hebt aan wat leven te bieden kan hebben? Of er gewoon geen genoegen mee neemt omdat er teveel minder leuke dingen zijn? Niet iedereen vindt leven mooi.
22 June 2008 13:16 blabla1993#223
Citaat
Origineel gepost door Amnesia »

Argumentatie graag, met simpelweg 'Nee.' schieten we niks op.

Wat hij zei was vaag gezever. 'Een plekje verdient' waar dan? Vandaar 'Nee'.

Citaat
Origineel gepost door Amnesia »

Tuurlijk wel.
Je moet ademen, anders ga je dood.

Om in leven te blijven moet je ademen ja. Maar je hoeft ook niet in leven te blijven. Want, zoals ik zei niks moet.
22 June 2008 13:17 blabla1993#224
Citaat
Origineel gepost door JxS »

En als jij helemaal geen behoefte hebt aan wat leven te bieden kan hebben? Of er gewoon geen genoegen mee neemt omdat er teveel minder leuke dingen zijn? Niet iedereen vindt leven mooi.

+1
22 June 2008 13:18 JxS#225
''Als je het leven niet leuk vind heb je een plekje verdient?
Stop de klok, hoe kan je een plekje hebben verdient als je je leven ruk vind en hoogstwaarschijnlijk niks memorabels hebt gedaan? Dan heb je hooguit een plekje verdient in de galerij der lozers. ''

Ik vraag me af wat voor memorabels de meeste mensen in hun (gaan) leven doen.
22 June 2008 13:21 Amnesia#226
Citaat
Origineel gepost door JxS »

En als jij helemaal geen behoefte hebt aan wat leven te bieden kan hebben? Of er gewoon geen genoegen mee neemt omdat er teveel minder leuke dingen zijn? Niet iedereen vindt leven mooi.

Dan ben je dus gewoon de naam 'mens' niet waardig.
Wat is het voor een gezever dat je niet genoegen neemt met wat het leven je te bieden heeft?
Dan ben je dus gewoon een verwend kutkind.
Je neemt er gewoon maar genoegen mee.
Wees blij dat je geen kind bent in afrika, die hebben recht van klagen.
Jij hebt een dak boven je hoofd, 3x per dag een vaste maaltijd, en het enige wat jij hoeft te doen is naar school wat andere shizzle die je ouders nodig vinden je op te leggen.

Die kinderen in afrika zijn al blij als ze überhaupt één maaltijd krijgen waar ze teringhard voor hebben gewerkt.
Die weten niet beter.
Die hebben niks en toch zijn ze blij.
Dus al die zielige emo's die niet genoeg nemen met wat het leven te bieden heeft mogen voor mijn part dus gewoon doodvallen, niet omdat dat 'de oplossing is' maar puur omdat ze dan gewoon niet waardig zijn om te leven.

Nuff said. :{
22 June 2008 13:22 Amnesia#227
Citaat
Origineel gepost door JxS »

''Als je het leven niet leuk vind heb je een plekje verdient?
Stop de klok, hoe kan je een plekje hebben verdient als je je leven ruk vind en hoogstwaarschijnlijk niks memorabels hebt gedaan? Dan heb je hooguit een plekje verdient in de galerij der lozers. ''

Ik vraag me af wat voor memorabels de meeste mensen in hun (gaan) leven doen.

Dat doet er niet toe.
Ze proberen het in ieder geval.
In tegenstelling tot die mensen die alleen maar kunnen zeiken.
22 June 2008 13:26 blabla1993#228
Het wordt triester en triester. 'Waardig zijn om te leven'. Kom op man.:')
Alsof we blij moeten zijn (hé, heb je dat 'moeten' weer) dat we leven. Het leven is ons niet gegeven. Het is toeval. Er is ook niets of niemand dat je dankbaar moet zijn omdat het puur toeval is dat je hier bent. Dat het hier allemaal leuk en interresant is is een bijzaak. Het is aan jou wat je daarmee doet.
22 June 2008 13:28 Amnesia#229
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Het wordt triester en triester. 'Waardig zijn om te leven'. Kom op man.:')
Alsof we blij moeten zijn (hé, heb je dat 'moeten' weer) dat we leven. Het leven is ons niet gegeven. Het is toeval. Er is ook niets of niemand dat je dankbaar moet zijn omdat het puur toeval is dat je hier bent. Dat het hier allemaal leuk en interresant is is een bijzaak. Het is aan jou wat je daarmee doet.

Klopt.
Dus laten we het er dan maar het beste van maken in plaats van er eindeloos over te zeiken hoe kut het wel niet is. :)
22 June 2008 13:30 JxS#230
Die mensen zeiken dan toch niet meer? Ze lossen hun probleem op door zelfmoord te plegen.
En trouwens die Afrikaanse kindjes hebben het, en dat ontken ik echt niet,qua levensbehoeften heel kut. Maar je kan je afvragen of onze kapitalistische maatschappij nou wel zo mooi is.
22 June 2008 13:31 Amnesia#231
Citaat
Origineel gepost door JxS »

Die mensen zeiken dan toch niet meer? Ze lossen hun probleem op door zelfmoord te plegen.
En trouwens die Afrikaanse kindjes hebben het, en dat ontken ik echt niet,qua levensbehoeften heel kut. Maar je kan je afvragen of onze kapitalistische maatschappij nou wel zo mooi is.

Maar ze hebben niet eens geprobeerd om d'r wat van te maken.
Dus of het problem solving te noemen is.. mnee. :no:
Klopt.
Maar als je niet beter wist zou je het heerlijk vinden. :)
22 June 2008 13:32 blabla1993#232
Mooi dat mensen voortaan toegeven dat ik gelijk heb. Maakt de sfeer een stuk prettiger hier enzo.:d:+
22 June 2008 13:45 Mr. Macphisto#233
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Mooi dat mensen voortaan toegeven dat ik gelijk heb. Maakt de sfeer een stuk prettiger hier enzo.:d:+

Ik geef je nog steeds geen gelijk. Maar dat terzijde.
22 June 2008 14:02 blabla1993#234
Citaat
Origineel gepost door mofo »

Ik geef je nog steeds geen gelijk. Maar dat terzijde.

Amnesia wel. En jij hebt me al een keer gelijk gegeven over die stofzuiger.
22 June 2008 14:03 Amnesia#235
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Amnesia wel. En jij hebt me al een keer gelijk gegeven over die stofzuiger.

Ik gaf je gelijk om het feit dat we d'r niks aan kunnen doen dat we hier zijn.
Voor de rest geef ik je geen gelijk. :{
22 June 2008 14:29 blabla1993#236
Je gaf me wel gelijk (ook al had je het niet zo bedoeld) want je quote m'n hele stuk en zij daarop 'Klopt'.:wave:
22 June 2008 15:10 Mr. Macphisto#237
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Amnesia wel. En jij hebt me al een keer gelijk gegeven over die stofzuiger.

Als dat is waarvoor je leeft. dat van die stofzuiger klopt. Maar die zit toch dicht :*
22 June 2008 15:22 Amnesia#238
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Je gaf me wel gelijk (ook al had je het niet zo bedoeld) want je quote m'n hele stuk en zij daarop 'Klopt'.:wave:

En ik laat je hierbij weten dat ik het dus maar met één stukje uit jouw foutieve logica eens ben.
Beter laat dan nooit, nietwaar?
22 June 2008 15:50 Mr. Macphisto#239
zeer eensch
22 June 2008 16:05 Amnesia#240
Citaat
Origineel gepost door Saduf »

als er nog nuttige dingen kunnen worden toegevoegd; be my guest. Anders gaat ie straks op slot

Scroll up for a change. :)
22 June 2008 16:43 blabla1993#241
Saduf stuurt de discussie offtopic, ik stel een waarschuwing voor.
22 June 2008 16:46 Amnesia#242
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Saduf stuurt de discussie offtopic, ik stel een waarschuwing voor.

:yes:
22 June 2008 17:09 the_darkness#243
totaal.
22 June 2008 17:10 Amnesia#244
Majority votes voor warning.

Chop chop, Saduf.
22 June 2008 17:22 blabla1993#245
Nu weer terug On-Topic? Anders heeft die troll het ook maar verpest.:yes:
22 June 2008 17:22 Amnesia#246
Zelfmoord is laf.
Punt.
22 June 2008 18:20 blabla1993#247
Ik vind het niet bepaald laf om tegen een van je belangrijkste instincten (nl. overlevingsdrang) in te gaan.
22 June 2008 18:22 Amnesia#248
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Ik vind het niet bepaald laf om tegen een van je belangrijkste instincten (nl. overlevingsdrang) in te gaan.

Door dood te gaan kun je overleven.
Right, heel logisch.
22 June 2008 19:37 Mr. Macphisto#249
Daar heb je toch een Admin voor? :+
22 June 2008 20:06 blabla1993#250
Citaat
Origineel gepost door Amnesia »

Door dood te gaan kun je overleven.
Right, heel logisch.

Wat jij zegt is inderdaad niet logisch nee. Ik bedoel. Elke mens (natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar daar hebben we het ff niet over) heeft altijd de drang om te overleven (komt door evolutie, zal ik maar niet al te uitgebreid op ingaan), dat is een instinct. Ik vind het niet laf als je tegen zo'n instinct ingaat(, dus jezelf doodmaakt).