Stephen King

19 October 2006 16:52 Saarah#1
Stephen King, een schrijver die toch wel heel bekend is. Wat vinden jullie van zijn boeken? Welk is jullie lievelingsboek van hem? Wat vinden jullie van de verfilmingen van zijn boeken?
Brand maar los!
19 October 2006 16:55 Saarah#2
Ik hou echt veel van zijn boeken, heb onlangs ook nog zo'n 11 boeken van hem gekocht :p (ongeveer de helft tweedehands). En een lievelingsboek is nogal moeilijk, maar Pet Cemetery is wel één van m'n favorieten, net als The Shining, The Langoliers, De Regelaars, en nog wel enkele. Ik heb ze ook bijlange nog niet allemaal gelezen.

De verfilming van The Shining vind ik subliem (die van Stanley Kubrick dus). Ook al volgt hij het boek niet precies, het is gewoon een geweldige film!
19 October 2006 17:45 spiral_design#3
IT vind ik wel bangelijk, griezelige film trouwens
20 October 2006 16:26 ash-hôôle#4
Ik vind zijn boeken ook wel spannend, maar soms best langdradig.. ik heb niet echt favorieten ertussen zitten.
20 October 2006 17:27 dext0r#5
de marathon vind ik erg vet.
20 October 2006 17:33 Babydress#6
The shining, gaat dat over die familie in dat hotel en die man wordt helemaal gek en dat die dan met een bijl door het huis gaat rennen? :+
20 October 2006 18:01 Atjeuh#7
ik ken alleen zn films. Daarvan heb ik RoseRed denk ik al 15x gezien ofzo. Blijft geniaal vind ik :)
20 October 2006 22:46 Saarah#8
Citaat
Origineel gepost door Babydress

The shining, gaat dat over die familie in dat hotel en die man wordt helemaal gek en dat die dan met een bijl door het huis gaat rennen? :+

Yep :)

Citaat

Ik vind zijn boeken ook wel spannend, maar soms best langdradig..

Daar heb je gelijk in, sommige stukken uit z'n boeken vind ik idd ook langdradig.
21 October 2006 11:21 DarkThoughts#9
Ik heb geen boek van hem gelezen, wel lang geleden een film { was toen 9 volgens mij, kan dat? }

En die vond ik erg eng.. Een oud huis met een oude vrouw die 'r man had vermoord ofzo.. Nja:P weet het eigenlijk niet echt meer
21 October 2006 12:30 DarkAngel#10
:love: ik heb ongeveer 50 boeken van hem
De beproeving vind ik toch nog een van de beste boeken. En de donkere toren, hoewel ik die boeken nog lang niet allemaal gelezen heb :$
En Dolores Claiborne vond ik ook heel goed.
qua korte verhalen vond ik overlevingsaantekeningen verschrikkelijk naar :+ Een vreemde vorm van kannibalisme.
Ach zoveel boeken zijn goed

En van films vind ik de beste the greenmile en shawshank redemption en stand by me
21 October 2006 15:39 DarkThoughts#11
Weet iemand of zijn films nog op tv komen?
21 October 2006 16:58 niemand#12
The shining is afgelopen 3 weken 3 keer op tv geweest..

Ik vind de Langoliers, Secret Window, IT, The Green Mile en the Shininh ge-wel-dig _0_