ADHD en andere verzonnen ziekten!

1 August 2007 15:20 spiral_design#151
ik heb nooit gezegd dat iemand van mijn familie dat heeft, en zoals ik daarnet heb gezegd, met jou kan je neit praten, dus verdoe hier je tijd niet, maar zoek liever andere mensen die jou onzin WEL slikken.
ciaokes
1 August 2007 16:47 Astrada#152
Citaat
Origineel gepost door spiral_design »

ik heb nooit gezegd dat iemand van mijn familie dat heeft, en zoals ik daarnet heb gezegd, met jou kan je neit praten, dus verdoe hier je tijd niet, maar zoek liever andere mensen die jou onzin WEL slikken.
ciaokes

Je hebt helemaal gelijk, het waren verplegers uit je familie die zeiden dat ADHD bestond!

Als ze jou ooit één bewijsstuk in handen drukken waarop te zien is dat ADHD bestaat verneem ik het graag van je op dit topic.

Nou, tot dan of tot nooit,
groetjes
1 August 2007 16:57 spiral_design#153
:')
2 August 2007 10:53 Chrizlybeer#154
OH MIJN GOD HET WORDEN ER MEER!! HELP ASTRADA HELP:z

Gebruik anti-ADHD sterk gestegen

Het gebruik van geneesmiddelen tegen ADHD is de laatste jaren sterk gestegen. Ging in 2004 300.000 keer een dergelijk medicijn over de balie van de apotheek, dit jaar zal dat naar verwachting ongeveer 615.000 keer zijn.

Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Farmaceutische Kengetallen. De stijging is mede een gevolg van nieuwe middelen die op de markt zijn verschenen. Op dit moment zijn er ruim 75.000 mensen in Nederland die een geneesmiddel tegen ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) gebruiken. Een kwart van hen is 10 jaar of jonger en 44 procent bevindt zich in de leeftijdscategorie van 11 tot 20 jaar. Vijf op de zes gebruikers zijn jongens.
2 August 2007 10:54 Chrizlybeer#155
Al kan je wel betwijfelen of deze ontwikkeling helemaal goed is... Maar goed
2 August 2007 17:02 Astrada#156
Citaat
Origineel gepost door Chrizlybeer »

Al kan je wel betwijfelen of deze ontwikkeling helemaal goed is... Maar goed

Zelfde geld voor ECT's, verveelvoudigd sinds 1999.
Tot 1999 moest er speciale toestemming gevraagd worden door een psychiater, vanaf 1999 hoeft dat niet meer en is ECT een "normale" behandeling, o.a. bij jongeren.
2 August 2007 17:49 spiral_design#157
zwijg gewoon
2 August 2007 22:47 Astrada#158
Citaat
Origineel gepost door spiral_design »

zwijg gewoon

Als je niet reageert op mijn teksten zijn we allemaal blijer denk ik.
Gewoon dit topic overslaan, is toch niet zo moeilijk?
Feiten over ADHD en medicatie zijn bedoeld voor scholieren die er voor open staan.

Laatste nieuws ADHD, Ritalin, Concerta en Strattera samengevat door apotheker F.Haesbrouck:
http://www.megablunder.net/

De FDA heeft overigens dezelfde waarschuwing afgegeven over ADHD-medicatie als dat F.Haesbrouck verkondigt in zijn boek namelijk;
ADHD-medicatie maakt psychotisch en ADHD-medicatie is dodelijk.
2 August 2007 23:19 Chrizlybeer#159
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

Als je niet reageert op mijn teksten zijn we allemaal blijer denk ik.
Gewoon dit topic overslaan, is toch niet zo moeilijk?
Feiten over ADHD en medicatie zijn bedoeld voor scholieren die er voor open staan.

Laatste nieuws ADHD, Ritalin, Concerta en Strattera samengevat door apotheker F.Haesbrouck:
http://www.megablunder.net/

De FDA heeft overigens dezelfde waarschuwing afgegeven over ADHD-medicatie als dat F.Haesbrouck verkondigt in zijn boek namelijk;
ADHD-medicatie maakt psychotisch en ADHD-medicatie is dodelijk.

Dus alleen sympathisanten van jou queeste mogen deelnemen aan dit topic?
Want iedereen die hier bronnen post voor adhd worden dor jou als onzin en "niet open" bestempeld.
2 August 2007 23:37 Astrada#160
Citaat
Origineel gepost door Chrizlybeer »

Dus alleen sympathisanten van jou queeste mogen deelnemen aan dit topic?
Want iedereen die hier bronnen post voor adhd worden dor jou als onzin en "niet open" bestempeld.

Juist niet!

Pro-psychiatriche theoriën zijn altijd zeer interessant voor mij, elke dag evalueer ik ze.


Het probleem was echter dat Spiral Design riep dat ik moest zwijgen t.o.v. andere "stille" lezers zonder dat hij zelf aan het gesprek deelnam.

Mijn reactie daarop was dat hij dan maar beter dit topic kon overslaan voortaan, beter voor hemzelf en de algemene sfeer dacht ik zo...

Het verhaal was dus andersom, anti-psychiatrische denkenden zijn niet welkom op dit forum, altans volgens hem dan.


Maar goed, genoeg insinuaties over elkaar ok?

Als Spiral Design nogmaals vanaf de zijlijn wil roepen dat ik moet zwijgen over dit onderwerp dan roept ie maar, wat jij wilt Chrizly.

Enne bronnen?
Niks gezien, welke bronnen?
3 August 2007 00:30 Chrizlybeer#161
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

Enne bronnen?
Niks gezien, welke bronnen?

Die waren er wel degelijk, maar die bestempel jij direct als niet waar of ongeloofwaardig.
Tunnelvisie noemt men dat, of is dat ook niet echt?
3 August 2007 12:56 spiral_design#162
Chrizlybeer - astrada 1-0
26 August 2007 10:46 Astrada#163
Nieuws:

-ADHD-kinderen worden gebruikt voor medisch experiment
-Dokters dealen harddrugs en stellen een toxicomanie in bij kinderen om pedagogisch comfort af te kopen bij de omgeving van de kinderen.
http://blog.seniorennet.be/rilatine/
http://www.haesbrouck.be/

-Kinderen die Ritalin slikken na een ADHD diagnose experimenteren vaker met drugs en vertonen crimineler gedrag dan leeftijdsgenoten.
-Remt Ritalin de groei van kinderen?
http://www.ncrm.nl/nieuws.htm
26 August 2007 14:28 Chrizlybeer#164
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

Nieuws:

-ADHD-kinderen worden gebruikt voor medisch experiment
-Dokters dealen harddrugs en stellen een toxicomanie in bij kinderen om pedagogisch comfort af te kopen bij de omgeving van de kinderen.
http://blog.seniorennet.be/rilatine/
http://www.haesbrouck.be/

Tuurlijk worden die kinderen gebruikt voor experimenten evenals alle mensen die (mogelijk) een ziekte hebben.

Dat andere is pure bull shit
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

-Kinderen die Ritalin slikken na een ADHD diagnose experimenteren vaker met drugs en vertonen crimineler gedrag dan leeftijdsgenoten.

Vind je het gek? Een kind dat van jongs af aan een verhoogde stollings neiging heeft experimenteerd ook vaker en eerder met drugs net als alle andere kinderen die op regelmatige basis medicijnen moeten slikken.
Waarom dan experimenteren? Omdat de stap niet zo groot is, je slikt toch al regelmatig dan is de stap niet zo heel ver.
26 August 2007 16:12 BroodjeBeton#165
wha hahahahahoehoe he zijn jullie nog steeds aan de gang jo, sorry wordt misselijk :kots::Y)
27 August 2007 11:06 spiral_design#166
idd
12 October 2007 09:39 Astrada#167
uniek in Nederland!!
-ook jongeren worden geshockt-

Rapport 2007:

ELEKTROSHOCKS IN NEDERLAND

http://www.ncrm.nl/RapportElektroshocksNederland.doc
12 October 2007 10:49 Chrizlybeer#168
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

uniek in Nederland!!
-ook jongeren worden geshockt-

Rapport 2007:

ELEKTROSHOCKS IN NEDERLAND

http://www.ncrm.nl/RapportElektroshocksNederland.doc

Ben je nou nog steeds niet opgenomen?:z

Maar wow mooie skoep zeg!!!
Fijn dat je t ook meteen hier post! Mag ik je ook nog iets vertellen? In extreme gevallen van psychiatrische stoornissen ECT wel degelijk uitkomst kan bieden (zie het als een soort van "hard reset".
En nee wederom doen ze dit soort dingen niet "zomaar" al heb ik zomaar het voorgevoel dat je mij tegen gaat spreken.
Waarschijnlijk krijgen volgens jou kinderen van 10 die een beetje druk zijn meteen een Electroshock...


Ga eens wat nuttigs doen met je leven.
12 October 2007 12:20 Astrada#169
Citaat
Origineel gepost door Chrizlybeer »

Ben je nou nog steeds niet opgenomen?:z

Maar wow mooie skoep zeg!!!
Fijn dat je t ook meteen hier post! Mag ik je ook nog iets vertellen? In extreme gevallen van psychiatrische stoornissen ECT wel degelijk uitkomst kan bieden (zie het als een soort van "hard reset".
En nee wederom doen ze dit soort dingen niet "zomaar" al heb ik zomaar het voorgevoel dat je mij tegen gaat spreken.
Waarschijnlijk krijgen volgens jou kinderen van 10 die een beetje druk zijn meteen een Electroshock...


Ga eens wat nuttigs doen met je leven.

Het is nuttig als je eerst het onderzoek eens grondig zou gaan evalueren Chrizly.
Dan weten we beiden waar het over gaat.
13 October 2007 00:57 Chrizlybeer#170
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

Het is nuttig als je eerst het onderzoek eens grondig zou gaan evalueren Chrizly.
Dan weten we beiden waar het over gaat.

Ik heb zo'n onderzoek al wel eens eerder geevalueerd en toen kwam ik tot de conclusie dat ECT wel degelijk nuttig kan zijn. En aangezien ik de bronnen van jou zo langzamerhand een beetje onbetrouwbaar ga vinden blijf ik ook bij mijn conclusie. Daarnaast heb ik, toen ik even snel, het rapportje van je heb doorgelezen gezien dat het voornamelijk gaat over de slechte informering van de patient gaat. Dit is iets wat ik wel degelijk betreur, maar iets dat niet afdoet aan het nut van ECT.
In mijn opzicht denk ik dat ik wél weet waar het overgaat en jij een soort van Femke Halsema bent die overal maar tegen aan gaat schoppen en alles maar onwaar bestempeld als je ook maar iets tegen komt dat jou zou bevestigen, dus zeg maar gewoon een beetje zelf niet nadenken.
Daarnaast vraag ik toch nog maar eens, wie ben je? Hoe oud ben je? Wat studeer/doe je voor werk? Wat is je drive om zo tegen dit soort dingen in te gaan?
17 October 2007 08:56 Astrada#171
Citaat
Origineel gepost door Chrizlybeer »

Ik heb zo'n onderzoek al wel eens eerder geevalueerd en toen kwam ik tot de conclusie dat ECT wel degelijk nuttig kan zijn.

Welk onderzoek was dat dan?
Toch niet eentje uitgevoerd in samenwerking met psychiaters?
17 October 2007 10:44 DarkAngel#172
Ik weet toevallig hoe vaak het in een bepaalde kliniek wordt uitgevoerd (vrijwillig) en dat is behoorlijk vaak. En ik ben ervan overtuigd dat die mensen vrijwillig ECT laten doen, omdat het niet werkt :{

Kom op er is duidelijk aangetoond dat het bij bepaalde stoornissen kan helpen. En die mensen bij wie het helpt zijn er dolgelukkig mee.

Wanneer kom je eens met bronnen aanzetten die objectief zijn, ik heb er nog geen een gezien.

En ook beloftes kom je niet na, je zegt een onderzoek voor mij op te zoeken maar doet dat vervolgens niet...

Je geloofwaardigheid daalt met de seconde, en ik dacht al dat het niet verder kon dalen.
17 October 2007 11:21 Chrizlybeer#173
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

Welk onderzoek was dat dan?
Toch niet eentje uitgevoerd in samenwerking met psychiaters?

Ga eens even in op mn hele post wil je, zo valt er moeilijk te discussieren:z
30 October 2007 09:18 Astrada#174
Veilig afkicken psychiatrische medicatie

http://www.dewegterug.nl/
30 October 2007 09:33 Chrizlybeer#175
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

Veilig afkicken psychiatrische medicatie

http://www.dewegterug.nl/

Ja goedzo zet mensen maar aan tot het ongecontroleerd afkicken van hun medicatie. Ga maar even lekker psychoses opwekken, zodat ze zichzelf of anderen wat aan doen!:thumbsup:
30 October 2007 09:56 Astrada#176
Citaat
Origineel gepost door Chrizlybeer »

Ja goedzo zet mensen maar aan tot het ongecontroleerd afkicken van hun medicatie. Ga maar even lekker psychoses opwekken, zodat ze zichzelf of anderen wat aan doen!:thumbsup:

Eerst goed lezen graag, en dan pas inhoudelijk reageren aub.

Chrizly, ik heb genoeg mensen om me heen gekend die op eigen initiatief gingen afkicken met verstrekkende gevolgen...
De huisarts wilde of kon niet helpen, de psychiater wilde slechts verhogen of switchen en de patiënt werd gek van de bijwerkingen!

En wat wil jij dan? Dat ADHD-kinderen kinderen niet meer zelf mogen beslissen of ze van de chemicaliën in hun lichaam af willen??
Of dat ze die destructieve verdovende troep levenslang moeten slikken?
Geef jouw oplossing is... bvb.
30 October 2007 10:00 Chrizlybeer#177
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

Eerst goed lezen graag, en dan pas inhoudelijk reageren aub.

Chrizly, ik heb genoeg mensen om me heen gekend die op eigen initiatief gingen afkicken met verstrekkende gevolgen...
De huisarts wilde of kon niet helpen, de psychiater wilde slechts verhogen of switchen en de patiënt werd gek van de bijwerkingen!

En wat wil jij dan? Dat ADHD-kinderen kinderen niet meer zelf mogen beslissen of ze van de chemicaliën in hun lichaam af willen??
Of dat ze die destructieve verdovende troep levenslang moeten slikken?
Geef jouw oplossing is... bvb.

Jaja bla bla bla, ga jezelf voor de gek houden
30 October 2007 10:14 Astrada#178
Citaat
Origineel gepost door Chrizlybeer »

Jaja bla bla bla, ga jezelf voor de gek houden

Geef nou eens antwoord op mijn vraag aan jou dan?
30 October 2007 15:29 ash-hôôle#179
ze leeft :love:
30 October 2007 16:25 Chrizlybeer#180
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

Geef nou eens antwoord op mijn vraag aan jou dan?

Want dat doe jij ook altijd bij mij:')
5 November 2007 01:34 fresh#181
Astrada,

Ik word behoorlijk kriebelig van jouw teksten over Adhd. Verzonnen ziekte, blablablablabla. Je zou het zelf eens moeten hebben en moeten weten wat Methylfenidaat houdende medicijnen voor een uitkomst kunnen bieden.

Ik heb niet de moeite genomen om de gehele history van deze discussie door te lezen, maar je eerste post zegt mij al meer dan genoeg.
5 November 2007 10:12 Astrada#182
Citaat
Origineel gepost door fresh »

Astrada,

Ik word behoorlijk kriebelig van jouw teksten over Adhd. Verzonnen ziekte, blablablablabla. Je zou het zelf eens moeten hebben en moeten weten wat Methylfenidaat houdende medicijnen voor een uitkomst kunnen bieden.

Ik heb niet de moeite genomen om de gehele history van deze discussie door te lezen, maar je eerste post zegt mij al meer dan genoeg.

Die medicijnen hebben tijdelijke voordelen dat ontken ik niet, op de lange termijn is er echter altijd een prijs.
Lichamelijke of geestelijke verdovingen met drugs zijn nooit blijvend of zonder gevolgen.

En met "een verzonnen ziekte" bedoel ik precies zo als het er staat, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen geestelijke problemen bestaan.
Iemand kan best wel heel druk zijn of een concentratiestoornis hebben door bepaalde (verklaarbare) factoren. bijv door drugs, eetpatroon, leefpatroon etc.
Maar dit gedrag heeft helemaal niets met een "geestelijke stoornis" te maken.
Iemand is niet ziek omdat ie druk is, een psychiater noemt hem ziek en daar houd de wetenschap op. Het is zijn persoonlijke wetenschap, of beter gezegd: zijn theorie.
5 November 2007 14:12 Vlinder#183
uhm, vraagje tussendoor, wat is je punt nou eigenlijk?
5 November 2007 14:49 fresh#184
Ik vraag mij af of jij nu wel de juiste volgorde hanteert. Jij hebt het over drugs, eetpatroon, leefpatroon. Ikzelf ervaar het andersom. Daar zit niet de oorzaak, maar het gevolg van een concentratiestoornis/hyperactiviteit(adhd). Persoonlijk, gebaseerd op ervaring, weet ik dat het een grote bron van frustratie veroorzaakt. Hierdoor kan verwaarlozing, drugsgebruik, chronisch minderwaardigheidgevoel, etc ontstaan. Een kettingreactie als je het mij vraagt.

Wat betreft verdoving door drugs. Dat lijkt mij ook niet de juiste formulering. Zoals jij zult weten is Methylfenidaat (o.a. Ritalin) een amfetamine verwante stof, straatnaam Speed.
Dit behoort niet tot de geestvernauwende(verdovend), maar tot de geestverruimde middelen. Dit, makkelijker te noemen als stimulerend cq opwekkend.
Ik vind het derhalve heel opmerkelijk dat het bij een groot deel ADHD’ers rustgevend werkt.
Terwijl dit bij de “gewone” mens juist averechts zou moeten werken. Impulsiever, emotioneler, euforisch/angstig, etc. Wetenschappelijk is er ook een neurologische afwijking aangetoond bij ADHD’ers. Dus voor zover jouw subjectieve verklaring over een onzinziekte.

Daarbij baat het mij ook zorgen als ik zie, hoe en vooral hoe snel men de diagnose stelt.
Ook kan het bij mij niet de indruk ontgaan dat er mensen onterecht de stempel adhd krijgen opgedrukt. Daarbij is het vragen om problemen met de medicatie. Verleidelijk is het opvoeren van de dosering . Gevolg is verslaving, robotgedrag, gewichtverlies. Mensen willen meer, meer en meer. Willen boven hun kunnen gaan presteren, een hele grote valkuil.

De gevolgen voor de algehele gezondheid op de lange termijn zijn nog niet bekend. Vaak als er klachten zijn, dan zijn die al bekend in een beginstadia. Niet ineens na 2 of 3 jr, maar meestal binnen een half jaar. Daarbij prefereer ik, maar dat is inderdaad heel persoonlijk, een volwaardig leven. Zonder al die frustraties, minderwaardigheidgevoelens etc. Dan neem ik het risico, het risico met het dierbaarste wat ik bezit. Maar geniet ik ook van het dierbaarste wat ik bezit, namelijk mijn lichaam en geest.
5 November 2007 14:54 Vlinder#185
ja..
whatever
15 November 2007 10:24 Astrada#186
24 December 2007 18:31 Astrada#187
Vanavond om 22.15-22.35 Ned.2 NOVA/Den Haag vandaag
Herhaling vannacht 01.30-01.50

STEEDS MEER RITALIN-GEBRUIKERS, MAAR WERKT HET?
Ruim tien jaar geleden gingen enkele tienduizenden kinderen aan de Ritalin tegen ADHD, maar nu is al een half miljoen kinderen aan de pil. Maar werkt Ritalin eigenlijk wel?

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl...TOKEN=81287009
24 December 2007 20:03 Chrizlybeer#188
Ga nou eens weg, het irritante obsessie hangt me echt de strot uit. Ga iets nuttigs doen in plaats van de uitkeringsspons uit te hangen, je weet niet waar je het over hebt.
24 December 2007 20:24 Astrada#189
Citaat
Origineel gepost door Chrizlybeer »

Ga nou eens weg, het irritante obsessie hangt me echt de strot uit. Ga iets nuttigs doen in plaats van de uitkeringsspons uit te hangen, je weet niet waar je het over hebt.

Waarom laat je iemand met een mening niet gewoon in haar waarde Chrizly?
Dat je alleen "jouw" teksten wilt zien op "jouw" forum is nu wel duidelijk zo langzamerhand, maar ik stalk jou toch ook niet op dit forum omdat ik jouw vrijheid van meningsuiting niet repecteer?
Laat me gewoon met rust aub of begin een eigen forum en ban direct iedereen die iets zegt wat niet in je straatje past.

vraagje; zijn die programmamakers van NOVA ook bezig met nutteloze dingen?
24 December 2007 22:14 Astrada#190
NOTIFICATIE:
net het programma gezien(NOVA)

mijn reactie:
Nou die mevrouw van die ADHD-boerderij was helaas wel superpartijdig hoor dat straalde ze vanaf het begin al uit, ze heeft een gat in de markt ontdekt samen de farmaceut!
Weer eens wat anders, een boerderij ipv een kliniek.
Verder een goed stuk voor de echt geïnteresseerde kijker.

en met alle respect,
maar drie van die vier geïnterviewde moeders van ADHD-kinderen(behalve die boerderijmoeder maar daar zet ik sowiezo vraagtekens bij...) vond ik nou niet bepaald een uitstraling hebben van "de rustheid zelve", dit heeft zeker in de eerste levensjaren een grote invloed gehad op de kinderen daar ben ik van overtuigd.

Ik kon net niet zien wat er allemaal in de koelkast stond in die boerderij en dan kom ik gelijk op één van de belangrijkste missers in het programma, namelijk voeding.
25 December 2007 01:43 Chrizlybeer#191
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

Waarom laat je iemand met een mening niet gewoon in haar waarde Chrizly?
Dat je alleen "jouw" teksten wilt zien op "jouw" forum is nu wel duidelijk zo langzamerhand, maar ik stalk jou toch ook niet op dit forum omdat ik jouw vrijheid van meningsuiting niet repecteer?
Laat me gewoon met rust aub of begin een eigen forum en ban direct iedereen die iets zegt wat niet in je straatje past.

vraagje; zijn die programmamakers van NOVA ook bezig met nutteloze dingen?

Sorry ik wil alleen maar mijn teksten zien?
Ik ben al veel vaker op jouw teksten in gegaan en heb daar argumenten tegen en vragen bij gesteld waar jij vervolgens niet op reageerd. Daarnaast heb ik, zoals al eerder geschreven, het idee dat jij gewoon bizar geobsedeerd bent door dit hele gebeuren en verder niets beters te doen hebt.
25 December 2007 11:33 Zeespons#192
Zelfs al zou ADHD geen ziekte zijn...
Wat wil je er tegen doen?
25 December 2007 11:34 Astrada#193
Citaat
Origineel gepost door Chrizlybeer »

Sorry ik wil alleen maar mijn teksten zien?
Ik ben al veel vaker op jouw teksten in gegaan en heb daar argumenten tegen en vragen bij gesteld waar jij vervolgens niet op reageerd. Daarnaast heb ik, zoals al eerder geschreven, het idee dat jij gewoon bizar geobsedeerd bent door dit hele gebeuren en verder niets beters te doen hebt.

Voor jouw gevoel ga ik niet in op jouw vragen, dat mag je zo ervaren...
Je verdere kromme gedachtengang over mij daar ga ik natuurlijk niet op in.
25 December 2007 13:44 Chrizlybeer#194
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

Voor jouw gevoel ga ik niet in op jouw vragen, dat mag je zo ervaren...

Kijk door dit soort onzin valt er geen discussie met je te voeren, maar dat past uiteraard wel in het beeld dat ik van je heb.:z

Citaat
Origineel gepost door Astrada »

Je verdere kromme gedachtengang over mij daar ga ik natuurlijk niet op in.

De waarheid is hard:')
25 December 2007 17:46 DarkAngel#195
Ik wacht al sinds 28-06-2007 op een bron die je zou opzoeken Astrada, daar heb ik ook nog niets van gezien.

Mijn mening: ik vind je een aanstellerige hoer, die alleen maar dingen kan lezen die jou uitkomen.
25 December 2007 19:04 Vlinder#196
ziet alleen wat je wilt zien?
25 December 2007 20:25 Zeespons#197
wil jij die zien?
25 December 2007 23:22 Chrizlybeer#198
Citaat
Origineel gepost door DarkAngel »

Mijn mening: ik vind je een aanstellerige hoer, die alleen maar dingen kan lezen die jou uitkomen.

:+
4 February 2008 14:36 Ziena#199
Citaat
Origineel gepost door Astrada »

Als een kind of jongere hyper of depressief is kan dat allerlei oorzaken hebben.
Verkeerde voeding, een (onbewuste) traumatische ervaring uit het verleden of wat anders.
Het is zeer belangrijk de oorzaak te achterhalen van deze gedragssymptomen.

Echter, een commercieel bedrijf (psychiatrie i.z.m. de farmacie) die beweert dat deze jongeren/kinderen "ziek zijn in hun hoofd" en daarom experimenteel verdooft moeten worden getuigt natuurlijk van de grootste onzin.

Elke idioot kan een verzonnen lijstje opstellen met gedragssymptomen en er vervolgens patent op proberen aan te vragen!
Zo is het ook met ADHD gegaan.

Het grote probleem is echter dat het grootste deel van de bedenkers van ADHD de medische wereld, scholen en burgers blijven lastig vallen met de theorie dat hun verzinsel een "echte ziekte" zou betreffen of "een erfelijke psychiatrische stoornis".
Dit is dus één grote leugen...
Enkele bedenkers geven dit ook eerlijk toe sinds 2004.
Ze zeggen; Er zijn GEEN medische diagnostische tests die kunnen aantonen dat ADHD bestaat.
bron: A.P.A. bekentenissen op de dvd "Psychiatrie, een industrie des doods".

Wikipedia zegt het volgende hierover;

BUITEN de geneeskunde
De term diagnose wordt ook buiten de geneeskunde gebruikt voor het proces van onderzoek, waaraan conclusies moeten worden verbonden. Bijvoorbeeld in de psychodiagnostiek, of het onderzoek naar leerstoornissen, gedragsstoornissen.

Conclusie;
Je hebt een "stoornis" omdat een psychiater zegt en vind dat dit zo is.

Iets anders kan ik er niet van maken,

groetjes Astrid

Astrid,
Vind het spijtig dat je Wikipedia als bron gebruikt, dit is een website waar iedereen een omschrijving kan geven over een onderwerp, of een andere kan wijzigen. Met andere woorden kan je nooit zeker zijn van de juistheid van de informatie.

In de bijlage zie je twee documenten die ik wel heel interessant vind en waar ik hopelijk een goede paper over kan schrijven. Heeft er iemand nog meer info mag je die altijd posten indien ze relevant zijn.

Groetjes,

Hilde
4 February 2008 17:31 Denathy#200
Citaat
Origineel gepost door Ziena »

Astrid,
Vind het spijtig dat je Wikipedia als bron gebruikt, dit is een website waar iedereen een omschrijving kan geven over een onderwerp, of een andere kan wijzigen. Met andere woorden kan je nooit zeker zijn van de juistheid van de informatie.

In de bijlage zie je twee documenten die ik wel heel interessant vind en waar ik hopelijk een goede paper over kan schrijven. Heeft er iemand nog meer info mag je die altijd posten indien ze relevant zijn.

Groetjes,

Hilde

astrid heeft ook niet door dat ik die info tijdje geleden op wikipedia gezet hebt :x