waarom schelden met namen van ziektes?

21 April 2007 16:00 anoniempje34#1
waarom schelden mensen met kanker of met andere ziektes. kan iemand mij dat ff uitleggen:?
21 April 2007 16:04 chica#2
Omdat andere mensen ermee schelden, nemen wij het over.

Wie het verzonnen heeft, geen idee.
21 April 2007 18:16 Pakspul#3
Omdat kanker mongool beter klinkt dan mongool alleen :yes:
21 April 2007 18:46 blabla1993#4
Om te beledigen (wat volgens mij het hele idee van schelden is)
27 April 2007 21:17 Leh#5
het wordt kanker kliknt heel sterk en negatief, dus klinkt kanker mongool "lekkerder" als gewoon mongool. Het is natuurlijk niet echt gepast om iemand direct kankermongool te noemen.
Maar soms baal je ergens zo hard van, of stoot je je tenen zo hard dat je het alleen kan uiten door onze verzonnen goden eens te roepen, of er een lekkere ziekte uit te kramen. en ik scheld in zulke gevallen ook regelmatig met kanker, en ik wil er echt niemand mee beledigen, me oma is er zelf aan gestorven, maar ik zie het niet als het zelfde. en nu zullen er allemaal mensen zijn die zeggen, je moet neit met kanker schelden, en dan kan ik wel zeggen: ok ik zal het niet meer doen... maar dan zou ik liegen.
dus bij deze mijn excuus aan mensen die zich beledigt zullen gaan voelen in de toekomst. ik richt me niet tot een persoon, maar meer tot mezelf :p
28 April 2007 18:43 Ancalagon#6
oooh ik ken iemand met tyfus
28 April 2007 21:00 Chrizlybeer#7
Ik heb laatst een artikel gelezen over dat schelden met ziektes, en het zou te maken hebben met de christelijke grondslag van ons land.
Vroeger werd gedacht dat ziektes een straf van god waren. Als je iemand dan dus een ziekte naar zn hoofd slingerd zou je dus eigenlijk willen dat god hem zou straffen...
28 April 2007 21:54 Leh#8
haha, dus als je (even grof gezegt!) "Godverdomme, Kankerlijer" tegen iemand zou zeggen, dan zeg je dat: En God, jezelf moet "verdommen" en je wenst dat God de ander aan kanker laat lijden
29 April 2007 15:12 Ukrainian#9
Citaat
Origineel gepost door anoniempje34 »

waarom schelden mensen met kanker of met andere ziektes. kan iemand mij dat ff uitleggen:?

Het is inderdaad een goede vraag, maar wat ik hierop kan antwoorden is dat het alleen in de Nederlandse taal is. Ik ben van landen in Europa tot aan de verste uithoeken van de wereld geweest, maar helaas nog nergens een woordje gehoord dat over een ziekte ging. Toch vreemd...
2 May 2007 00:21 hegje#10
zo wordt nederland bekend:yes:

maarja, scheld vooral met, kut, klote, tering, gvd, mongool, tyfus, kanker nauwelijks of ik moet ergens zeer de pest in hebben
2 May 2007 22:46 insanity#11
Citaat
Origineel gepost door hegje »

kanker nauwelijks of ik moet ergens zeer de pest in hebben

Pest is ook een ziekte knul :*
3 May 2007 14:18 hegje#12
dus... ik zeg nooit krijg de pest als ik ergens de pest in heb:+
3 May 2007 23:15 N3RD#13
als ik altijd boos word scheld ik met NOOB
14 May 2007 20:48 n0sf3ratu#14
het is niet voor niets een scheldwoord.
14 May 2007 23:31 Wiz#15
Citaat
Origineel gepost door anoniempje34 »

waarom schelden mensen met kanker of met andere ziektes. kan iemand mij dat ff uitleggen:?

Omdat je niet met religie mag schelden..
14 May 2007 23:32 Wiz#16
Schelden met kanker komt gewoon van het vandale woord 'kankeren'.

Dus..
15 May 2007 16:21 Wiz#17
Citaat
Origineel gepost door Saduf »

zelfs daar moet je mee oppassen..ik zei eens dat mensen niet zo moesten kankeren op alles wat los en vast stond, en toen had ik de mensen al over de zeik. helemaal in tranen want opa of oma was overleden aan kanker...:aai:


Aan de ene kant is het zeer begrijpelijk, maar aan de andere kant is kankeren geen kanker en is kankeren al heel veel jaartjes een ingeburgerd woord. Dus eigenlijk valt je niks te verwijten, maar ja gevoelsmatig ligt dat natuurlijk heel anders.

Ik persoonlijk ga er niet al te veel op letten, minimaal 1 op de 3 mensen krijgt kanker dus de kans dat ik het zelf krijg is al groot genoeg en ik vind niet dat mensen dan op hun woorden moeten letten rond om mij als ik het zou hebben.