Rijbewijs

4 May 2007 11:07 chica#1
Misschien weet Saduf dit wel, of anderen;)

Ik moet zeer binnenkort afrijden. Nu weet ik dat er 5 werkdagen voor staan voordat je je rijbewijs kunt ophalen:{

Betekent dit dat je de eerste week, als je geslaagd ben, niet mag rijden?:(
4 May 2007 11:17 Chrizlybeer#2
Citaat
Origineel gepost door chica »

Misschien weet Saduf dit wel, of anderen;)

Ik moet zeer binnenkort afrijden. Nu weet ik dat er 5 werkdagen voor staan voordat je je rijbewijs kunt ophalen:{

Betekent dit dat je de eerste week, als je geslaagd ben, niet mag rijden?:(

Volgens mij mag je dan inderdaad niet rijden
4 May 2007 11:36 chica#3
Lekker is dat dan.. Ik vind dat zo oneerlijk. Omdat je zo'n kutpasje krijgt nu, moet je een week wachten! Terwijl met het vorige rijbewijs dat maar 1 of 2 dagen was.
4 May 2007 12:07 Bazzemans#4
Het kan overigens geen kwaad om een paar dagen eerder te bellen naar het Gemeentehuis of ze hem al binnen hebben. Dat deed mijn vader ook. Die moest tot maandag wachten om hem op te halen, belde op donderdag en toen was het rijbewijs al binnen en dat scheelde dus mooi 4 dagen.

Ik vond het toen met mijn rijbewijs halen al irritant dat ik er voor vanuit de Achterhoek naar Enschede moest gaan om hem op te halen en het daar ook nog eens 2 uur langer duurde dan normaal. Zo blij dat ik niet een week moest wachten.
4 May 2007 12:15 chica#5
Dat zijn wel handige tips allemaal. Misschien is ie inderdaad wel eerder klaar dan ze zeggen, vooral voor het weekend zou dat lekker zijn. En die 40 euro, moet je daar een reden voor hebben, voor de spoedprocedure?

Ik heb de pech dat ik op zaterdag af moet rijden en pas woensdag naar het gemeentehuis kan om hem aan te vragen:{ Iemand anders mag dat niet voor je doen hč, aanvragen?
4 May 2007 12:45 chica#6
Ja dat snap ik saduf;) Maar ik bedoel of niet iemand anders het voor je aan mag vragen, je moeder ofzo. Maar dat mag vast niet.

Ik hoop maar gewoon dat ie eerder klaar is. En 40 euro is veel ja, maar een week wachten vind ik belachelijk.
4 May 2007 12:52 chica#7
Ik heb al gezien dat je het persoonlijk moet aanvragen.

Nouja, eerst maar slagen en dan neem ik wel een ochtend vrij om hem aan te vragen anders duurt het me echt te lang:p
4 May 2007 13:20 chica#8
Dat hoorde ik ja. Maar ik kon ook binnen 8 weken na aanvraag afrijden? Toen werd er al gezegd dat de wachttijd 3 maanden was.
4 May 2007 14:05 Chrizlybeer#9
Citaat
Origineel gepost door chica »

Terwijl met het vorige rijbewijs dat maar 1 of 2 dagen was.

Nee man, was gewoon klaar terwijl je wacht. Ik vind die pasjes overigens wel relaxter, na zo'n 3 jaar portemonee is mn rijbewijs behoorlijk naar de tering, en daar kan je ook nog een bekeuring voor krijgen:z
4 May 2007 14:44 chica#10
Die pasjes zijn wel handiger ja, ook lekker makkelijk op te bergen.

Ik heb al besloten dat ik ga voor de spoedprocedure, verdienen ze aan mij ook weer een centje extra:Y)
4 May 2007 15:12 chica#11
Waarom? Als ik geslaagd ben, wil ik eindelijk rijden. Het heeft me wel lang genoeg geduurd, ik ben gewisseld van rijschool omdat ik een vrouw had die zelf niet eens wist hoe ze moest rijden dus ik ben al zo lang bezig.

Ik heb een stageplaats wat ontzettend k*t te bereiken is met het OV en wat op de fiets te ver is voor mijn gezondheid op dit moment.

Dus ik heb hem nodig, om het maar even kort te houden;)
4 May 2007 16:05 PFP#12
vrouwen kunnen niet rijden
4 May 2007 16:08 chica#13
Mij werd laatst verteld dat hoe meer moeite je hebt met rijden, hoe slimmer je bent.

Dus vrouwen zijn slimmerO-)
4 May 2007 16:09 Atjeuh#14
Die 40 euro maakt echt geen zak meer uit na al die kosten van je rijlessen etc :+

ik moet 7 juni op en ik betaal ook gewoon extra zodat ik hem sneller heb
4 May 2007 16:16 chica#15
Ik ga het ook doen. Als ik hem de zaterdag haal, ga ik de woensdag naar het gemeentehuis en haal ik hem donderdag weer op:)

Dat is het stomme als je op maandag en dinsdag stage loopt in een plaats niet dichtbij stage en het gemeentehuis maar zo kort open is:[
4 May 2007 16:40 PFP#16
Citaat
Origineel gepost door chica »

Mij werd laatst verteld dat hoe meer moeite je hebt met rijden, hoe slimmer je bent.

Dus vrouwen zijn slimmerO-)

zo slim dat ze niet kunnen rijden ja
4 May 2007 18:26 JennyMindTricks#17
Citaat
Origineel gepost door chica »

Lekker is dat dan.. Ik vind dat zo oneerlijk. Omdat je zo'n kutpasje krijgt nu, moet je een week wachten! Terwijl met het vorige rijbewijs dat maar 1 of 2 dagen was.

Iedereen zeikt daarover,
maar ik heb liever zo een 'kutpasje' dan dat ding dat ik nu heb..
4 May 2007 18:33 Leh#18
Citaat
Origineel gepost door Saduf »

je kunt het niet eerder aanvragen, de examinator moet nml via de computer aangeven dat je geslaagd bent, en dat controleren ze op het gemeentehuis.

Is dat ook nieuw dan?
toen ik mijn rijbewijs had gehaald, kon ik direct uit het cbr naar de gemeente huis en dat papiertje ophalen, en toen kreeg ik geloof ik een of ander formuliertje mee waarop stond dat ik was geslaagt
4 May 2007 18:35 Leh#19
Citaat
Origineel gepost door chica »

Mij werd laatst verteld dat hoe meer moeite je hebt met rijden, hoe slimmer je bent.

Dus vrouwen zijn slimmerO-)

tjah ik heb er niet zoveel last van, ik kan ook gewoon goed rijden 8-) :d
4 May 2007 19:18 chica#20
Citaat
Origineel gepost door JennyMindTricks »

Iedereen zeikt daarover,
maar ik heb liever zo een 'kutpasje' dan dat ding dat ik nu heb..

Ja, maar jij kon hem meteen ophalen en door dat 'kutpasje' moet je als je nu geslaagd bent een week wachten.

En Leon, dat gaat nu digitaal. Dat formuliertje wat je had, staat nu gewoon geregistreerd in de computer. Je kunt wel dezelfde dag naar het gemeentehuis om hem aan te vragen, maar hem pas 5 werkdagen later ophalen.
4 May 2007 19:42 JennyMindTricks#21
Citaat
Origineel gepost door chica »

Ja, maar jij kon hem meteen ophalen en door dat 'kutpasje' moet je als je nu geslaagd bent een week wachten.

En Leon, dat gaat nu digitaal. Dat formuliertje wat je had, staat nu gewoon geregistreerd in de computer. Je kunt wel dezelfde dag naar het gemeentehuis om hem aan te vragen, maar hem pas 5 werkdagen later ophalen.

Ik loop nu 10jaar met zo'n 10uitklapbaar ding rond..
4 May 2007 22:31 Bazzemans#22
Citaat
Origineel gepost door JennyMindTricks »

Ik loop nu 10jaar met zo'n 10uitklapbaar ding rond..

Als je het echt zo'n probleem vindt dan ga je maandag naar het gemeentehuis en vraag je een nieuw rijbewijs aan. Dan krijg je ook zo'n mooi pasje en je mag gewoon doorrijden, omdat je al een geldig rijbewijs hebt!
5 May 2007 09:54 JennyMindTricks#23
Citaat
Origineel gepost door Bazzemans »

Als je het echt zo'n probleem vindt dan ga je maandag naar het gemeentehuis en vraag je een nieuw rijbewijs aan. Dan krijg je ook zo'n mooi pasje en je mag gewoon doorrijden, omdat je al een geldig rijbewijs hebt!

Ik vind het geen probleem,
maar ik bedoel je kunt óveral wel om gaan zeiken,
wat trouwens niet raar zou zijn hier.. :z
5 May 2007 15:49 chica#24
Citaat
Origineel gepost door JennyMindTricks »

Ik vind het geen probleem,
maar ik bedoel je kunt óveral wel om gaan zeiken,
wat trouwens niet raar zou zijn hier.. :z

Sjonge, als je vindt dat ik zeik reageer dan niet:{ Ik stelde alleen een vraag.
6 May 2007 09:28 L_angeldc#25
Citaat
Origineel gepost door chica »

Mij werd laatst verteld dat hoe meer moeite je hebt met rijden, hoe slimmer je bent.

Wat een onzin? :? :+

Anyhow, ik moest ook een week wachten voordat ik mijn rijbewijs mocht ophalen en dat was gewoon het roze papiertje niet dat pasje wat men nu heeft.
Zo lang is een week nu ook weer niet? Ik bedoel je hebt al zooolang zonder auto gekund dan kunnen die paar extra daagjes er ook wel bij ;)
6 May 2007 12:28 Leh#26
Citaat
Origineel gepost door chica »

Mij werd laatst verteld dat hoe meer moeite je hebt met rijden, hoe slimmer je bent.

Dus vrouwen zijn slimmerO-)

nou chica, dan heb je het niet getroffen... referend naar je handtekening :p haha
7 May 2007 12:15 Bon#27
ik snap best wel dat je zsm in die auto wilt gaan zitten als je geslaagd bent! Maar tis nou eenmaal niet anders, ik heb ook extra betaal, maar ik moest ook iemand ophalen van Schiphol en had er geen rekening mee gehouden dat het langer duurde :)

Maargoed, 5 dagen zijn zo voorbij, dat ook weer wel :D
7 May 2007 14:31 chica#28
Citaat
Origineel gepost door L_angeldc »

Wat een onzin? :? :+

Anyhow, ik moest ook een week wachten voordat ik mijn rijbewijs mocht ophalen en dat was gewoon het roze papiertje niet dat pasje wat men nu heeft.
Zo lang is een week nu ook weer niet? Ik bedoel je hebt al zooolang zonder auto gekund dan kunnen die paar extra daagjes er ook wel bij ;)

En ik denk juist andersom. Ik ben al zo lang bezig, als ik hem eenmaal heb wil ik rijden ook!

En Leon, die moet je niet zo serieus nemen joh:+
8 May 2007 09:04 L_angeldc#29
Citaat
Origineel gepost door chica »

En ik denk juist andersom. Ik ben al zo lang bezig, als ik hem eenmaal heb wil ik rijden ook!

Hoe lang is zoo lang?

(Ik had in de zomer zo'n snelcursus gedaan en had hem binnen 4 weken :z )
8 May 2007 15:55 chica#30
Ik ben al bezig vanaf vorig jaar juli. Ik heb een tussenstop gehad omdat ik wisselde van rijschool; bij de eerste leerde ik namelijk niks:')

Maar je kunt dus wel begrijpen dat ik nu onderhand wel zelf wil rijden:z
10 May 2007 23:22 x-lizz-x#31
Ik heb ook extra betaald zodat ik meteen kon rijden.. Duurde nog een dag maarja.. Ik had die 40 euro er wel voor over.
14 May 2007 08:26 L_angeldc#32
Citaat
Origineel gepost door chica »

Ik ben al bezig vanaf vorig jaar juli. Ik heb een tussenstop gehad omdat ik wisselde van rijschool; bij de eerste leerde ik namelijk niks:')

Maar je kunt dus wel begrijpen dat ik nu onderhand wel zelf wil rijden:z

Ja dan snap ik dat het irritant is om te wachten. Je moet maar zo denken dat het na die week wachten het nog leuker is eindelijk om zelf te rijden :+
14 May 2007 22:02 Loesah#33
Ik heb woensdag mijn rijbewijs gehaald en dacht eerst dat ik het neit erg zou vinden om te wachten.. nou.. ik ben blij als ik eindelijk dat pasje heb.

De reden dat je niet mag rijden ook al is je pasje in aanvraag:
Bij het toekennen van het pasje krijg je een nummer. De politie kan met dit nummer alle informatie omtrent jou rijbewijs opvragen.

Dit nummer krijg je pas vanaf het moment dat je pasje is afgegeven. (Het pasje word niet meer op het gemeentehuis gemaakt vandaar dat het even duurt) Zonder dit nummer ben je niet verzekerd en sta je niet geregistreerd als iemand met rijbewijs. Als je dus aangehouden word.. een ongeluk krijgt of iets dergelijks ben je niet verzekerd.

Vroeger werd je rijbewijs direct bij het gemeentehuis gemaakt en kreeg je dus meteen een nummer.
15 May 2007 16:19 chica#34
En als je extra betaald kan je pasje wel ineens de erop volgende dag klaar zijn:p Dus die theorie gaat ook niet op.

Maar dat van dat nummer snap ik wel hoor.
19 May 2007 13:15 Loesah#35
die theorie klopt wel degelijk. Als jij extra betaald duurt het 24 uur tot je het pasje krijgt. Op deze wijze wordt ervoor gezorgd dat de gegevens op de dag van aanvraag direct terecht komen op de plaats waar de pasjes gemaakt worden. Hierdoor is het pasje meteen klaar en word het ook binnen 24 uur weer terug gezonden naar het gemeentehuis. Al deze rompslomp kost dus voor jou extra.

Maar mensen.. als jullie slim zijn ga je al eerder naar het gemeentehuis want mijn pasje was er ook eerder als dat er gezegd was.
19 May 2007 16:56 Chrizlybeer#36
Citaat
Origineel gepost door Loesah »

Maar mensen.. als jullie slim zijn ga je al eerder naar het gemeentehuis want mijn pasje was er ook eerder als dat er gezegd was.

Ben jij wel eens bij burgerzaken in utrecht geweest? Daar ga je echt niet even wat eerder heen om vervolgens 1,5 uur in te wachten om dan ook nog eens te horen dat dat ding niet klaar is...
Als je nou in lutjebroek woont of iets dergelijks kan je dat geintje er nog wel op wagen, maar ik zou het in utrecht bijvoorbeeld toch niet zo gauw doen
20 May 2007 10:16 Wiz#37
Ach, je hebt al zolang zonder rijbewijs gezeten, kan je best die paar daagjes wachten :P
20 May 2007 11:14 Kwak#38
haha jezus is toch niet te geloven dat bijna iedereen die 40 euro betaald... heeft de overheid slim bekeken, geld verdienen met niks :yes:
28 May 2007 14:09 Bobba#39
Citaat
Origineel gepost door x-lizz-x »

Ik heb ook extra betaald zodat ik meteen kon rijden.. Duurde nog een dag maarja.. Ik had die 40 euro er wel voor over.

En nog ben je een gevaar op de weg met die matiz van je..
28 May 2007 18:02 Jamiel#40
precies... als ze het binnen een dag kunnen doen, waarom dan niet standaard zonder extra geld te betalen/ Wat saduf zegt, ze verdienen er flink veel geld mee
28 May 2007 20:36 x-lizz-x#41
Citaat
Origineel gepost door Bobba »

En nog ben je een gevaar op de weg met die matiz van je..

stel je niet aan :P
4 June 2007 21:31 joeyB#42
Citaat
Origineel gepost door Kwak »

haha jezus is toch niet te geloven dat bijna iedereen die 40 euro betaald... heeft de overheid slim bekeken, geld verdienen met niks :yes:

Ja inderdaaad ik vind je echt dom als je die 40 euro gaat betalen. Uitprinciepe zou ik het echt niet doen. Dan maar 5 dagen wachten.
2 July 2007 19:26 TuRKiSHGiRL#43
Citaat
Origineel gepost door Wiz »

Ach, je hebt al zolang zonder rijbewijs gezeten, kan je best die paar daagjes wachten :P

Nou ik kan echt niet wachten..
Ik ga volgende week donderdag afrijden, (hoop dat ik het haal):thumbsup: en dan zaterdag ga ik op vakantie. zit ik lekker zonder rijbewijs daar. beter dat ik die 40 euro ga betalen, als k het niet doe moet k gewoon K*t 5, 6 weken wachten voordat ik me rijbewijs haal..
Wat zal k doen????:?
2 July 2007 19:49 Bazzemans#44
Volgens mij moet je om in Turkije te mogen rijden met je Nederlandse rijbewijs een internationaal rijbewijs aanvragen en de vraag is of dat ook in één dag kan.
2 July 2007 22:37 Atjeuh#45
Als je het donderdag voor 14.00 aanvraagt kan je het voor 40 euro extra de volgende ochtend om 10.00 hebben, dat had ik ook :)
Die onzin die het CBR zegt dat je het pas na 24 uur aankan vragen is onzin. Bij het standskantoor zeiden ze tegen mij dat dat gewoon direct wordt doorgegeven en die 24 uur is voor eventuele storingen ofzo.

Dus donderdag voor 14.00, of elke andere dag voor 14.00, dan heb je het de volgende dag om 10.00

Tenminste zo is het hier :p
2 July 2007 22:38 Atjeuh#46
En om in Turkijke te mogen rijden heb je geen internationaal ding nodig. Om in een huur auto etc te mogen rijden moet je meer betalen voor verzekeringen etc, als je niet ouder bent dan een bepaalde leeftijd. In Spanje is die grens 25 jaar iig.
Tenzij je natuurlijk een eigen auto hebt, maar een ongeluk maken in Turkije is a-relax, en het verkeer in Turkije is a-relax. Dus als ik net mn rijbewijs zou hebben, zou ik daar never nooit niet gaan rijden
29 August 2007 16:53 chica#47
Ik heb mijn rijbewijs!!!

Eindelijk eindelijk eindelijk:D

Oja en ik ga niet voor de spoedprocedure, kan hem vrijdag toch niet ophalen:p Vanaf volgende week woensdag mag ik rijden:D
29 August 2007 19:04 Sick Boy#48
gefeliciteerd, ik heb mijn rijbewijs iets van twee jaar, ben nu van plan om mijn moterrijbewijs te halen
29 August 2007 19:59 Marique#49
ach weetje er zitten twee kanten aan, want ik heb dat oude rijbewijs nog, was donderdag geslaagd en dan mag je meteen je rijbewijs ophalen, maar gemeentehuis was al dicht, dus meteen die vrijdag ochtend gedaan, maar mijn rijbewijs heeft zo wel al zijn scheurtjes en zo pasje is zo handig.. achjaa.. ;)wat is een weekje als je een paar maanden lessen heb gehad,maar ik snap het wel!!!
liefs
29 August 2007 20:51 chica#50
Nu maakt het me ook niet meer uit.. Woensdag heb ik hem en hij past nog in mijn portemonnee ook;)

Eerst wilde ik de spoedprocedure doen, maar nu vind ik het niet erg om te wachten. Ik heb hem nu toch voor de rest van mijn leven:p