Toegestaan??

2 November 2008 14:15 Headhunter#51
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Extra vrije dag, wat zeik je?

Moeten zij weten, wij kunnen gewoon kerst blijven vieren.
Duh, maar als je het niet kunt moet je het toch ergens leren?

dat suikerfeest moeten ze daar in hun eige land vieren niet hier..

ALS wij het suikerfeest zouden moeten gaan vieren.. moeten zij ook kerst vieren. eerlijk is eerlijk

door vanaf de geboorte al nederlands te gaan prate.. niet vanaf hun 4e pas..
2 November 2008 14:41 Vlinder#52
Citaat
Origineel gepost door Headhunter »

dat suikerfeest moeten ze daar in hun eige land vieren niet hier..

ALS wij het suikerfeest zouden moeten gaan vieren.. moeten zij ook kerst vieren. eerlijk is eerlijk

door vanaf de geboorte al nederlands te gaan prate.. niet vanaf hun 4e pas..

we hoeven het suikerfeest toch niet te vieren als er een nationale feestdag ofzo van maken? dat maakt het heus niet verplicht hoor.

En wie zou die kinderen dan nederlands moeten leren? van hun geboorte tot hun 4e zien ze toch bijna alleen maar hun ouders en familie. Ze komen dan helemaal niet in aanraking met de nederlandse taal. Ik bedoel, die ouders zijn indertijd in nNederland komen wonen omdat het bijv. in hun eigen land niet veilig was. Als je ouder bent is het moeilijker om de taal meteen op te pakken, en het is toch ook logisch dat die mensen thuis in hun eigen taal spreken.
2 November 2008 17:11 Headhunter#53
maar mensen die al langer in nederland wonen praten ook nogsteeds die taal tegen hun kinderen..

die buitenlanders moeten zich gewoon aanpassen aan onze cultuur..
2 November 2008 17:41 Vlinder#54
Citaat
Origineel gepost door Headhunter »

maar mensen die al langer in nederland wonen praten ook nogsteeds die taal tegen hun kinderen..

die buitenlanders moeten zich gewoon aanpassen aan onze cultuur..

zoals ik al zei, hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om een nieuwe taal te leren. Al helemaal voor mensen die uit een niet-westerse cultuur komen en die dan Nederlands moeten leren. Natuurlijk zullen die mensen zich na bepaalde tijd wel kunnen redden in het Nederlands. Maar zeg nou zelf, als jij later gaat trouwen en daarna om een vage reden gaat verhuizen naar een ander land, ik zeg maar wat, Vietnam. Dan zul jij thuis ook Nederlands blijven spreken met je man, en niet Vietnamees of wat ze daar praten.. Omdat dat je moedertaal is en je die het best beheerst.

En natuurlijk moeten die mensen zich aanpassen, maar dat gaat niet zo huppa in 1 keer. Ze moeten natuurlijk wennen aan nieuwe omstandigheden en dingen die voor hun vanzelfsprekend lijken zijn hier abnormaal enz. Maar veel mensen verwachten dat dat wel in 1 keer gaat. En op die manier krijgen 'alochtonen vaak niet eens een eerste kans, omdat de rest ze al links laat liggen vanwege vooroordelen enz.
2 November 2008 18:41 blabla1993#55
Citaat
Origineel gepost door Headhunter »

maar mensen die al langer in nederland wonen praten ook nogsteeds die taal tegen hun kinderen..

die buitenlanders moeten zich gewoon aanpassen aan onze cultuur..

Wat mensen thuis doen is hun zaak.

Citaat
Origineel gepost door x-WipeMyTears-x »

En natuurlijk moeten die mensen zich aanpassen, maar dat gaat niet zo huppa in 1 keer. Ze moeten natuurlijk wennen aan nieuwe omstandigheden en dingen die voor hun vanzelfsprekend lijken zijn hier abnormaal enz. Maar veel mensen verwachten dat dat wel in 1 keer gaat. En op die manier krijgen 'alochtonen vaak niet eens een eerste kans, omdat de rest ze al links laat liggen vanwege vooroordelen enz.

Goed, die mensen hebben nu een jaar of veertig de tijd gehad maar ze weigeren zich aan te passen.
Mede dankzij het zwakke optreden van de overheid, kunnen ze zo gewoon blijven doorgaan.
2 November 2008 19:32 Vlinder#56
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Wat mensen thuis doen is hun zaak.


Goed, die mensen hebben nu een jaar of veertig de tijd gehad maar ze weigeren zich aan te passen.
Mede dankzij het zwakke optreden van de overheid, kunnen ze zo gewoon blijven doorgaan.

ik denk niet dat alleen de overheid daar voor hoeft te zorgen. Ook mensen uit hun omgeving mogen zich wat socialer gedragen, andersom ook ja. Ze zouden die mensen wat meer moeten betrekken in de Nederlandse samenleving, zodat ze ook echt de kans krijgen kennis te maken met dingen die voor hen anders zijn.
2 November 2008 20:04 Patrickiie#57
Het probleem ligt er gewoon dat allochtonen zich helemaal niet druk maken om te integreren in de samenleving, ze gaan allemaal bij elkaar wonen, beginnen vaak voor hunzelf een winkeltje en denken dat ze het prima redden zo. Het is toch van de gekke dat wij dit als Nederland zijnde toestaan? Probeer die mensen maar eens in de samenleving te trekken! Een groot gedeelte van de Marrokaanse, Turkse, Antilliaanse kinderen hier in Nederland bevind zich in het criminele circuit of zijn probleemjongeren. Deze kinderen bekommeren zich nergens om. Dat heeft te maken met de opvoeding van die kinderen. Niet-westerse allochtonen passen gewoon niet in Nederland. Punt.
2 November 2008 20:12 Deegbal#58
Kerst is wél leuk :)
3 November 2008 07:05 Vlinder#59
Citaat
Origineel gepost door Patrickiie »

Het probleem ligt er gewoon dat allochtonen zich helemaal niet druk maken om te integreren in de samenleving, ze gaan allemaal bij elkaar wonen, beginnen vaak voor hunzelf een winkeltje en denken dat ze het prima redden zo. Het is toch van de gekke dat wij dit als Nederland zijnde toestaan? Probeer die mensen maar eens in de samenleving te trekken! Een groot gedeelte van de Marrokaanse, Turkse, Antilliaanse kinderen hier in Nederland bevind zich in het criminele circuit of zijn probleemjongeren. Deze kinderen bekommeren zich nergens om. Dat heeft te maken met de opvoeding van die kinderen. Niet-westerse allochtonen passen gewoon niet in Nederland. Punt.

ja maar komt dat niet omdat ze weinig geld hebben en daarom goedkope buurten opzoeken? en als je geen opleiding en niks hebt gehad zijn er nog weinig dingen die je als werk kunt doen.
3 November 2008 08:32 Patrickiie#60
Nee natuurlijk niet. Er zijn ook wel genoeg Nederlande gezinnen die het niet zo breed hebben. Maar bij die mensen komen ze niet te wonen, nee ze zoeken elkaar op omdat ze dan fijn hun taal kunnen blijven gebruiken en vrienden kunnen maken en dit bevordert het integratieproces zeer zeker niet. En lang niet alle asielzoekers die hier naartoe komen hebben geen opleiding of iets gehad hoor, het kost flink wat geld om alles achter te laten en naar Nederland te komen, dit is vaak weggelegd voor de iets hoger opgeleiden in het land.
3 November 2008 13:43 ash-hôôle#61
Om even op het oorspronkelijke onderwerp in te gaan.

Je ouders kunnen je gewoon je huis uit zetten, hoe oud je ook bent, wat je ook gedaan of niet gedaan hebt.

Vervolgens kom je waarschijnlijk via het politiebureau in een pleeggezin of tehuis terecht. Of mochten je ouders zo lief zijn geweest om voor ze je het huis uit knikkerderen de jeugdzorg alvast te bellen, kun je rechtstreeks naar pleeggezin of tehuis.
3 November 2008 14:52 Vlinder#62
Citaat
Origineel gepost door Patrickiie »

Nee natuurlijk niet. Er zijn ook wel genoeg Nederlande gezinnen die het niet zo breed hebben. Maar bij die mensen komen ze niet te wonen, nee ze zoeken elkaar op omdat ze dan fijn hun taal kunnen blijven gebruiken en vrienden kunnen maken en dit bevordert het integratieproces zeer zeker niet. En lang niet alle asielzoekers die hier naartoe komen hebben geen opleiding of iets gehad hoor, het kost flink wat geld om alles achter te laten en naar Nederland te komen, dit is vaak weggelegd voor de iets hoger opgeleiden in het land.

maar dat is toch allemaal gewoon logisch. is het zo moeilijk om je nou eens een keer in een ander te verplaatsen..
3 November 2008 14:59 Headhunter#63
uhg, veel te veel om te lezen xD
3 November 2008 15:15 Patrickiie#64
Dat klopt, het is allemaal logisch wat ik zeg. nee dat is niet moeilijk, maar wij moeten ons niet aanpassen aan hun, maar zij aan ons
3 November 2008 15:46 Deegbal#65
Citaat
Origineel gepost door ash-hôôle »

Om even op het oorspronkelijke onderwerp in te gaan.

Je ouders kunnen je gewoon je huis uit zetten, hoe oud je ook bent, wat je ook gedaan of niet gedaan hebt.

Vervolgens kom je waarschijnlijk via het politiebureau in een pleeggezin of tehuis terecht. Of mochten je ouders zo lief zijn geweest om voor ze je het huis uit knikkerderen de jeugdzorg alvast te bellen, kun je rechtstreeks naar pleeggezin of tehuis.


Nederland is KUT!
3 November 2008 15:58 Headhunter#66
Citaat
Origineel gepost door Patrickiie »

maar wij moeten ons niet aanpassen aan hun, maar zij aan ons


dat zeg ik..
3 November 2008 16:03 Patrickiie#67
dat is toch ook logisch? zij komen naar ons land dan gaan wij ons toch zeker niet aan hun aanpassen kom op zeg lopen ze hier een beetje geblinddoekt rond en liggen ze de helft van de dag naar het oosten op een kleedje belachelijk gewoon
3 November 2008 16:08 Headhunter#68
Citaat
Origineel gepost door Patrickiie »

dat is toch ook logisch? zij komen naar ons land dan gaan wij ons toch zeker niet aan hun aanpassen kom op zeg lopen ze hier een beetje geblinddoekt rond en liggen ze de helft van de dag naar het oosten op een kleedje belachelijk gewoon

"en dan zeggen ze tegen mij
nee, dat zijn de religies van die mensen,
dat zijn de tradities van die mensen,
dat is de manier van leven van die mensen,
dat is de cultuur van die mensen
daar moet je respect voor hebben

heb ik geen respect voor, vind het sukkels"
3 November 2008 16:16 blabla1993#69
Dat hele 'respect' gedoe riekt naar ontlasting.
3 November 2008 16:30 Headhunter#70
aaha :']
3 November 2008 18:24 Amnesia#71
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Goed, die mensen hebben nu een jaar of veertig de tijd gehad maar ze weigeren zich aan te passen.
Mede dankzij het zwakke optreden van de overheid, kunnen ze zo gewoon blijven doorgaan.

Ik zeg, razzia's organiseren. :Z

Citaat
Origineel gepost door ash-hôôle

Om even op het oorspronkelijke onderwerp in te gaan.

Je ouders kunnen je gewoon je huis uit zetten, hoe oud je ook bent, wat je ook gedaan of niet gedaan hebt.

Vervolgens kom je waarschijnlijk via het politiebureau in een pleeggezin of tehuis terecht. Of mochten je ouders zo lief zijn geweest om voor ze je het huis uit knikkerderen de jeugdzorg alvast te bellen, kun je rechtstreeks naar pleeggezin of tehuis.

Dat dus.
Om dat ik te lui ben om OT te doen.
4 November 2008 19:29 Deegbal#72
Citaat
Origineel gepost door Patrickiie »

dat is toch ook logisch? zij komen naar ons land dan gaan wij ons toch zeker niet aan hun aanpassen kom op zeg lopen ze hier een beetje geblinddoekt rond en liggen ze de helft van de dag naar het oosten op een kleedje belachelijk gewoon


Ik heb nog niet EEN met een blinddoek gezien, en dat met dat kleedje, heet geloof, en dat moet je respecteren.

Ik ben het met je standpunt eens, dat wij ons niet moeten aanpassen, maar zij, maar ik vind wel dat we ze moeten respecteren ;)
5 November 2008 11:11 Headhunter#73
vast niet...
5 November 2008 18:59 Zeespons#74
Buitenlanders stinken.
5 November 2008 19:39 Deegbal#75
Jah,, nu overtuigen jullie me :z
5 November 2008 19:40 Vlinder#76
je ruikt jezelf.
5 November 2008 20:20 Patrickiie#77
gesluierde vrouwen noem ik geblinddoekt en dat bidden past gewoon niet in ons straatbeeld! het ziet er toch niet uit man laat ze dat lekker thuis doen. Geen enkel probleem mee, maar niet midden op straat
5 November 2008 20:49 Zeespons#78
Citaat
Origineel gepost door x-WipeMyTears-x »

je ruikt jezelf.

Nee, ze stinken gewoon echt x D
6 November 2008 07:10 Vlinder#79
:')
6 November 2008 14:14 Deegbal#80
Citaat
Origineel gepost door Patrickiie »

gesluierde vrouwen noem ik geblinddoekt en dat bidden past gewoon niet in ons straatbeeld! het ziet er toch niet uit man laat ze dat lekker thuis doen. Geen enkel probleem mee, maar niet midden op straat

Kom op, laat ze toch lekker lopen met hun boerkas, korte broek met lange sokken ziet er ook niet uit, en is toch ook niet verboden?

Kijk, er zijn er bij die gewoon dom doen; rondhangen, de buurt beflikkeren, mee eens, die moet je bestraffen.

Maar de mensen die voor hun geloof moeten bidden, of een boerka moeten dragen, niets mis mee :)
6 November 2008 21:05 Zeespons#81
Citaat
Origineel gepost door Deegbal »

of een boerka moeten dragen, niets mis mee :)


Wel man XD is lelijk.
6 November 2008 22:15 Amnesia#82
Citaat
Origineel gepost door Deegbal »

Ik heb nog niet EEN met een blinddoek gezien, en dat met dat kleedje, heet geloof, en dat moet je respecteren.

Ik ben het met je standpunt eens, dat wij ons niet moeten aanpassen, maar zij, maar ik vind wel dat we ze moeten respecteren ;)

Kijk, hier kunnen jullie nog een puntje aan zuigen.
Deze kerel weet tenminste wat tolerantie is.

Citaat
Origineel gepost door Headhunter

vast niet...

Gôh. Hij heeft zojuist het tegendeel bewezen.
Moet volgens mij vrij helder zijn, zelfs voor een VMBO'er.

Citaat
Origineel gepost door Zeespons

Buitenlanders stinken

Nee, jij ruikt lekker wil je zeggen.
Also, doe eens niet zo hokjesdenken?
Je kan ze ook gewoon accepteren. :z

Citaat
Origineel gepost door Deegbal

Jah,, nu overtuigen jullie me :z

Ta-dah.

Citaat
Origineel gepost door Zeespons

Nee, ze stinken gewoon echt x D

Citaat
Origineel gepost door Amnesia

Nee, jij ruikt lekker wil je zeggen.

:z
Citaat
Origineel gepost door Deegbal

Kom op, laat ze toch lekker lopen met hun boerkas, korte broek met lange sokken ziet er ook niet uit, en is toch ook niet verboden?

Kijk, er zijn er bij die gewoon dom doen; rondhangen, de buurt beflikkeren, mee eens, die moet je bestraffen.

Maar de mensen die voor hun geloof moeten bidden, of een boerka moeten dragen, niets mis mee

Nogmaals, hier kunnen jullie nog een puntje aan zuigen.
En ga nou niet puberaal doen van 'Ieuwl' ofzo, want dat is gewoon sneu. :O

Citaat
Origineel gepost door Zeespons

Wel man XD is lelijk.

Ben jij ook.
Kom maar weer terug als je weet wat 'tolerantie' is.
Die mensen moeten dat van hun geloof.

En kom niet aan met een slap excuus van 'was een grapje', want over dit soort kwesties maak je geen grappen. Dat is hún keus. Die zou je moeten respecteren. Leer dat woord ook maar eens.
6 November 2008 23:41 blabla1993#83
^kap es met zoveel dingen quoten
Citaat
Origineel gepost door Deegbal »

Kom op, laat ze toch lekker lopen met hun boerkas, korte broek met lange sokken ziet er ook niet uit, en is toch ook niet verboden?

Een korte broek met lange sokken maken je niet onherkenbaar. Een burka wel. Met een bivakmuts op je hoofd over straat lopen is toch ook verboden?
7 November 2008 07:52 ash-hôôle#84
Oke, jongens. Laten we maar weer terugkomen op het oorspronkelijke onderwerp; mag je zo je huis uitgekicked worden?
7 November 2008 11:12 Amnesia#85
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

^kap es met zoveel dingen quoten

Heb je liever dat ik een 7 dubbele post maak? :z

Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Een korte broek met lange sokken maken je niet onherkenbaar. Een burka wel. Met een bivakmuts op je hoofd over straat lopen is toch ook verboden?

Ohja?
7 November 2008 13:32 blabla1993#86
Citaat
Origineel gepost door Amnesia »

Heb je liever dat ik een 7 dubbele post maak? :z

Nee, dat je die quotes waar je toch niks, of alleen 'ta-dah' of ':z' onderzet gewoon weglaat. Ook handig voor jezelf, als je geen tl;dr te horen wilt krijgen.

Maar back on topic. (Als dit zo interessant is maak je er maar een appart topic voor.)
7 November 2008 19:00 Amnesia#87
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Nee, dat je die quotes waar je toch niks, of alleen 'ta-dah' of ':z' onderzet gewoon weglaat. Ook handig voor jezelf, als je geen tl;dr te horen wilt krijgen.

Blijft nog steeds mijn probleem. :z

Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Maar back on topic. (Als dit zo interessant is maak je er maar een appart topic voor.)

Right-o.

OT:
Lukt ze vast wel.
7 November 2008 19:17 Zeespons#88
Citaat
Origineel gepost door Amnesia »

Nee, jij ruikt lekker wil je zeggen.
Also, doe eens niet zo hokjesdenken?
Je kan ze ook gewoon accepteren. :z

Ja (wel deo enzo)
doe ik niet.
Doe ik wel.
7 November 2008 19:21 the_darkness#89
mensen niet kloten, dat mag ik alleen. OT blijven of optyfen, kthx, spammen en mekkeren doen jullie maar als ik offline ben.

EDIT: blabla, deze post was niet flamend, dus je had geen recht om te editen. dus blijf zonder een goede reden uit mn posts of je bent die FB status zo weer kwijt.
Nee dat is geen dreigement, simpel een vaststelling.
:wave:
7 November 2008 19:54 Amnesia#90
Citaat
Origineel gepost door Zeespons »

Ja (wel deo enzo)
doe ik niet.
Doe ik wel.

Dat zeg ik, je stinkt.
Dat merk ik, hypocriete hokjesdenker. :{
Jaja. :') Merk ik ook echt heel wat van. :thumbsup:
7 November 2008 21:18 Deegbal#91
@ Amnesia Ik ben geen vmbo'er :P
7 November 2008 22:32 Amnesia#92
Ik had 't ook niet over jou, schat.
Jij voelt je aangesproken, onthoud dat wel. :love:
7 November 2008 23:27 blabla1993#93
Citaat
Origineel gepost door the_darkness »

mensen niet kloten, dat mag ik alleen. OT blijven of optyfen, kthx, spammen en mekkeren doen jullie maar als ik offline ben.

EDIT: blabla, deze post was niet flamend, dus je had geen recht om te editen. dus blijf zonder een goede reden uit mn posts of je bent die FB status zo weer kwijt.
Nee dat is geen dreigement, simpel een vaststelling.
:wave:

Even de regelementen wat beter bekijken?
Citaat
Origineel gepost door niemand

Als men zich niet aan deze regels houdt kunnen verschillende sancties worden getroffen:
(...)
b) Aanpassen van posts: als de inhoud van een post of een gedeelte van de inhoud van een post in strijd is met deze regels of door de Staff als niet wenselijk wordt gezien kan de inhoud van de post worden aangepast door een lid van de Staff.

Dat deed ik dus, omdat:
Citaat
Origineel gepost door niemand

4. Manier van posten
Een ieder is vrij om te posten wat hij/ zij wil, behoudens de volgende punten:
(..)
i) Het veelvuldig posten van inhoudsloze posts.

dus :z
8 November 2008 10:39 the_darkness#94
dan kunnen we al jouw posts ook wel gaan verwijderen. :wave:
8 November 2008 10:49 Headhunter#95
*yawn*
8 November 2008 11:07 Deegbal#96
Citaat
Origineel gepost door Amnesia »

Ik had 't ook niet over jou, schat.
Jij voelt je aangesproken, onthoud dat wel. :love:

Ow,, hehe
De zin verkeerd gelezen |:(
Srry
8 November 2008 12:54 Amnesia#97
Oh, dat maakt niet uit heaur. :+
8 November 2008 13:03 Deegbal#98
:)