Geloof jij in god?

21 June 2010 12:04 Daantjerawr#451
Citaat
Origineel gepost door tommy almighty »

ik heb toch verteld dat ik pastafari ben en dus aanhanger van 't vliegende-spaghettimonsterisme.:P misschien niet zo groot als het christendom maar wereldwijd toch meer als 10 miljoen aanhangers.

Haha flying spaghetti monster!!
_0_
24 June 2010 21:12 Tenjin#452
Ik geloof niet in een god, maar ik respecteer mensen die dit wel doen. Maar die 'intelligent design' of hoe heet het ook weer, dat vind ik ronduit idioot. En mensen die de evolutietheorie ontkennen maar niet weten wat ie inhoudt, dat haat ik ook.
24 June 2010 21:24 Young#453
De aarde is toch het middelpunt van het universum?
En god heeft de mens geschapen?
Niet te vergeten dat er een bootje heeft rondgevaren met allemaal beesies erop.
24 June 2010 21:46 blabla1993#454
Citaat
Origineel gepost door Tenjin »

Maar die 'intelligent design' of hoe heet het ook weer, dat vind ik ronduit idioot.

Faalhaas, alle religieuze godsdiensten geloven in intelligent design.
24 June 2010 21:53 Young#455
wat is intelligent design nou weer?
25 June 2010 07:02 tommy almighty#456
Citaat
Origineel gepost door SYoung »

wat is intelligent design nou weer?

volgens mij was dat, dat de evolutie door god word bepaald en niet door natuurlijke selectie enzo. God bepaalt alles :+
(weet niet zeker)
25 June 2010 11:50 Tenjin#457
Citaat
Origineel gepost door SYoung »

wat is intelligent design nou weer?

Neem bijvoorbeeld het oog: Dat zou nooit uit zichzelf geëvolueerd kunnen zijn omdat het veel te complex is. Dus evolutie bestaat, maar god stuurt het.
25 June 2010 11:53 Tenjin#458
En ik kan bewijzen dat intelligent disign niet waar is.
God:"Ik weiger te bewijzen dat ik besta, want dan is er geen geloof meer en dat ben ik niets." Mens: "Maar met dat ook bent u toch wel mooi door de mand gevallen, want dat kan nooit uit zichzelf geëvolueerd zijn!" God: "Verdomme! Daar had ik niet aan gedacht!" en hij loste op in een wolkje logica.

(hitchhikers guide to the galaxy, voor de mede-liefhebbers. daar was het wel een visje)
25 June 2010 12:32 Doctor#459
Om zelf ook even on-topic te gaan.

Ik geloof wel in religie, maar niet in theologie.

Persoonlijk vind ik dat er zat goeie dingen zijn gekomen uit religie.
Liefdadigheid en barmhartigheid aanleren.

Ik vind het alleen zo jammer dat 't allemaal in rekening wordt gebracht bij God.
Want als je liefdadigheid zou preken zonder dat je God erbij betrekt ben je opeens een malle jopie waarbij een draadje los zit.

Mensen moeten kennelijk eerst denken dat ze ergens een eeuwigheid gaan branden ergens voordat ze een deur openhouden voor iemand.
25 June 2010 15:39 Mr. Macphisto#460
Mensen houden zich er teveel aan vast soms. Dat vind ik erg want dan laat je je echt teveel leiden. Hoe dan ook, ben er echt niet mee bezig maar ik kan absoluut niet geloven dat we ooit een visje waren en miljoenen jaren later gingen lopen.
25 June 2010 23:08 Young#461
Citaat
Origineel gepost door Tenjin »

Neem bijvoorbeeld het oog: Dat zou nooit uit zichzelf geëvolueerd kunnen zijn omdat het veel te complex is. Dus evolutie bestaat, maar god stuurt het.

Wie dat geloofd is de grootste idioot op aarde.
25 June 2010 23:11 Young#462
Citaat
Origineel gepost door Mr. Macphisto »

Mensen houden zich er teveel aan vast soms. Dat vind ik erg want dan laat je je echt teveel leiden. Hoe dan ook, ben er echt niet mee bezig maar ik kan absoluut niet geloven dat we ooit een visje waren en miljoenen jaren later gingen lopen.

Nee, kun je je dat niet voorstellen...?
Miljoenen jaren zeg je? De splitsing tussen mensachtigen en apen was al 5 miljoen jaar geleden.
Visjes waren er miljarden jaren geleden:)
26 June 2010 00:47 smiley D#463
En vissen waren de eerste levende wezens op deze aardkloot.
27 June 2010 15:24 Young#464
Microben.
27 June 2010 17:35 tommy almighty#465
Citaat
Origineel gepost door Mr. Macphisto »

Mensen houden zich er teveel aan vast soms. Dat vind ik erg want dan laat je je echt teveel leiden. Hoe dan ook, ben er echt niet mee bezig maar ik kan absoluut niet geloven dat we ooit een visje waren en miljoenen jaren later gingen lopen.

Ik geloof wel in die evolutie :p
je moet 't gewoon zien als iemand die geboren word met een handicap:+, blijkt de handicap toevallig voordelig te zijn zal de gehandicapte voortplanten en zal langzaam iedereen zo worden (survival of the fittest/handicapped).
27 June 2010 17:38 Young#466
Citaat
Origineel gepost door tommy almighty »

Ik geloof wel in die evolutie :p
je moet 't gewoon zien als iemand die geboren word met een handicap:+, blijkt de handicap toevallig voordelig te zijn zal de gehandicapte voortplanten en zal langzaam iedereen zo worden (survival of the fittest/handicapped).

Zo moet je het niet zien.
Steeds is er een minimale verandering in het lichaam. En omdat de kans op overleving toen niet zo groot is als nu, bleven de sterksten over. Zo ontwikkeld een organisme zich. Noem het een mutatie als je wilt, maar handicap is het zeker niet.
Het gebeurd nu nog steeds, met jou en ik. Alleen het proces is zo traag dat je het zelf niet in de gaten hebt.
27 June 2010 17:41 tommy almighty#467
ik zie 't liever als een handicap :+
27 June 2010 20:05 Young#468
Sure thing.
Ik had pas ergens iets gevonden over het geloof, discussie tussen geschiedkundigen
moment ik weet volgens mij nog waar het ongeveer stond


Hier zie dit:
http://www.wetenschapsforum.nl/index...owtopic=111478
27 June 2010 21:31 tommy almighty#469
lees ik een andere keer wel als ik de tijd heb :p
18 July 2010 19:32 monkey d luffy#470
even weer ontopic komen :P

Citaat

gepost door ? ? ? goede vraag
Rotsvast NEEN dus!
Want als hij er toch is, zal hij moeten zeggen dat die boeken en die geboden niet van hem zijn, of ik kies de hel. Want nooit zal ik buigen voor een tiran

maar goed stell je voor hij bestaat natuurlijk als jij iets maakt of schrijft en anderen mensen maken dat na of verbuigen wat jij hebt geschreven, dan zeg je daar wat van
en er zijn heel wat mensen die er hier een rotzooi van maken.

1 voorbeeld

stel voor je hebt 1 huis
en je zegt ik verhuur het aan studenten
en na 6 maanden kom je terug, en zie je dat je heel je huis kapot hebben gemaakt.
en ziet er niet meer uit wat doe je dan ?
18 July 2010 23:45 Longcat#471
Citaat
Origineel gepost door monkey d luffy »

even weer ontopic komen :P

1 voorbeeld

stel voor je hebt 1 huis
en je zegt ik verhuur het aan studenten
en na 6 maanden kom je terug, en zie je dat je heel je huis kapot hebben gemaakt.
en ziet er niet meer uit wat doe je dan ?

Veruit, het RAARSTE voorbeeld wat ik ooit bij iets heb gelezen.

OT:
Mensen hangen vaak teveel aan hun religie. Klakkeloos volgen wat er op papier staat. Niet mijn ding. Ik zou altijd eerst voor mezelf testen of het waar is wat er staat. Maar vaak zijn de achterliggende gedachten in de Koran en de Bijbel wel heel goed. Ik lees daarom vaak de verhalen tussen de regels door als het ware.

Als ik er een zou kiezen zou dat het boeddhisme zijn. Balans =)
19 July 2010 09:50 Doctor#472
Ironie wil dat de Bijbel door haar tegenstanders en voorstanders veel te letterlijk wordt genomen.

Volgens mij doelen de woorden "[...]En hij schepte de mens naar Zijn evenbeeld[...]" naar de geest, en niet het lichaam.

Toch is dat nog een van de meest gebruikte argumenten door voor en tegenstanders.
19 July 2010 10:23 Longcat#473
True, niet geheel terecht aangezien ik vind dat het zo letterlijk genomen moet worden hehe.

Niet raar hoe mensen zichzelf proberen te herkennen in iets hogers. Al zitten er zoveel nadelen aan ons leven dat ik me zelf niet kan voorstellen dat iets ons gemaakt heeft. Al zou het dus technisch gezien kunnen, volgens de geest van God in ons lichaam, dat God ook veel fouten maakt, dus maken wij ook fouten. (God zou dus ook fouten maken hm..)

Allemaal erg langdradig en krom voor mij. Ik leef liever naar iets toe wat mij en mijn directe omgeving gelukkiger maakt. En op den duur iets voor Afrika doen hehe :)
19 July 2010 12:19 Doctor#474
Citaat
Origineel gepost door Longcat »

Niet raar hoe mensen zichzelf proberen te herkennen in iets hogers. Al zitten er zoveel nadelen aan ons leven dat ik me zelf niet kan voorstellen dat iets ons gemaakt heeft. Al zou het dus technisch gezien kunnen, volgens de geest van God in ons lichaam, dat God ook veel fouten maakt, dus maken wij ook fouten. (God zou dus ook fouten maken hm..)

Dit is dus precies het soort argument waar ik op doelde.
19 July 2010 19:44 monkey d luffy#475
ik weet niet of we alles serieus moeten nemen
maar ik vind voormezelf 2 dingen belangerijk
regel 1 god liefhebben boven alles
en je naaste liefhebben als jezelf

maar ik vind het ook belangerijk dat iedereen een eigen menning mag hebben
wat ik niet vind kunnen bijvoorbeeld uit de kerk
dat ze kleinen kinderen dopen terwijl de doop een levensweg is en dat je daar over moet hebben nagedacht en kleinen kinderen kunnen geen keuzen maken
29 July 2010 10:39 weerlegger#476
Citaat
Origineel gepost door monkey d luffy »

ik weet niet of we alles serieus moeten nemen
maar ik vind voormezelf 2 dingen belangerijk
regel 1 god liefhebben boven alles
en je naaste liefhebben als jezelf

maar ik vind het ook belangerijk dat iedereen een eigen menning mag hebben
wat ik niet vind kunnen bijvoorbeeld uit de kerk
dat ze kleinen kinderen dopen terwijl de doop een levensweg is en dat je daar over moet hebben nagedacht en kleinen kinderen kunnen geen keuzen maken

Idd, en nu back to school! 8{
30 July 2010 15:22 Kwalvis#477
Ben katholiek opgevoed.
en nee ik geloof er niet in...
7 August 2010 18:20 weerlegger#478
Ik ga de EO jongerendag bombaderen
8 August 2010 11:13 weerlegger#479
Ach ja. Heb ik er graag voor over
9 August 2010 20:54 Mr. Macphisto#480
Want? Laat ook die mensen gewoon in hun waarde. Ieder voor zich.
Ik heb er ook niets te zoeken, maar dat wil nog niet zeggen dat het er niet gezellig is, of dat ik die mensen dan ineens haat?
9 August 2010 20:56 Baloe#481
Citaat
Origineel gepost door weerlegger »

Ik ga de EO jongerendag bombaderen

je bent dan wel een beetje laat voor dit jaar :Y)
10 August 2010 08:06 weerlegger#482
Volgend jaar pas. Nee ik kan dat soort mensen niet in hun waarden laten :)
10 August 2010 10:01 Doctor#483
Citaat
Origineel gepost door weerlegger »

Volgend jaar pas. Nee ik kan dat soort mensen niet in hun waarden laten :)

Dan ben jij nog dommer als de mensen die jij als dusdanig bestempelt.
10 August 2010 11:31 weerlegger#484
Misschien. Ik heb een goede reden :z
10 August 2010 11:32 ash-hôôle#485
En dat is?
10 August 2010 16:15 Zeespons#486
Zag vorige week de lekkerste jehova getuigen ooit. Zou zo in god geloven als ze bij mij aan de deur kwam. Sex sells.
10 August 2010 17:18 weerlegger#487
Citaat
Origineel gepost door ash-hôôle »

En dat is?

Dat gaat je niks aan :+
10 August 2010 17:32 ash-hôôle#488
:z
10 August 2010 18:00 Zeespons#489
Ah. Ik gok er op dat meneer misbruikt is.
10 August 2010 18:33 Baloe#490
Citaat
Origineel gepost door weerlegger »

Dat gaat je niks aan :+

lul dr dan ook niet over
11 August 2010 11:29 weerlegger#491
Dat bepaal ik zelf wel baloe. Mongola. Nee, ik ben niet misbruikt hoor :')
11 August 2010 16:16 Zeespons#492
Geef niet hoor. Dat je het niet mag vertellen. Moest tenslotte een geheimpje blijven.
11 August 2010 17:09 Baloe#493
Citaat
Origineel gepost door weerlegger »

Dat bepaal ik zelf wel baloe. Mongola. Nee, ik ben niet misbruikt hoor :')

hoef je me niet uit te schelden :z
19 August 2010 11:41 Deadlytown#494
ieder zn eigen geloof.

ik geloof het is tijd.
21 August 2010 15:08 Young#495
Dat dit topic nog steeds aan de gang is :z
21 August 2010 15:35 Kwalvis#496
Citaat
Origineel gepost door SYoung »

Dat dit topic nog steeds aan de gang is :z

JEZUS inderdaad zeg...
12 September 2010 13:07 Young#497
Kom.


Laten we hier weer eens over beginnen.







.
14 September 2010 11:02 monkey d luffy#498
waarover ?
14 September 2010 11:55 Chitesel#499
Over Jezus.
20 September 2010 09:20 monkey d luffy#500
wat denkt iedereen over jezus
heeft hij wel bestaan en zoja wat was zijn rol dan en zo nee wat was dan het doel van het verhaal