wie mag en gaat er allemaal..

3 June 2009 15:50 the_darkness#1
stemmen morgen voor de europese verkiezingen?

Donderdag = Geert Wilders stemmen dag :d
3 June 2009 15:56 Hellblazer#2
Ik mag niet stemmen, maar voor zover ik weet gaat Wilders het morgen niet slecht doen ;)
Als ik zou mogen stemmen zou ik ook op hem stemmen :)
3 June 2009 16:17 Wortelbrood#3
Ik zou niet stemmen...
ofzo
3 June 2009 16:51 Chrizlybeer#4
vvd
3 June 2009 16:56 ash-hôôle#5
vvd.
3 June 2009 16:57 ~DoOsJ~#6
zijn er morgen verkiezingen dan?! :o.. wist niet eens
3 June 2009 16:59 Hellblazer#7
Citaat
Origineel gepost door ~DoOsJ~ »

zijn er morgen verkiezingen dan?! :o.. wist niet eens

Verkiezingen voor het Europese parlement
3 June 2009 17:00 ~DoOsJ~#8
oh zal wel dan.. als zou ik mogen stemmen dan doe ik het niet.. ksnap werkelijk helemaal geen ene fuck van politiek
3 June 2009 17:30 blabla1993#9
Ik vind dat gemekker tegen Brussel een beetje maf, hoe moet Europa een grootmacht worden als elk land voor zichzelf zit aan te kloten?

Maargoed, ik heb me er niet zo in verdiept.
3 June 2009 20:09 Vlinder#10
hehe bij ons op school waren ze ook aant stemmen, gewoon voor de lol ofzo..
3 June 2009 21:52 Deegbal#11
Ik hoef niet te stemmen. Zolang het maar niet Geert wordt, vind ik alles best. :z
3 June 2009 22:25 Mr. Macphisto#12
Pvv als ik mocht stemmen. :'(
Ze voorspellen niet voor niets dat pvv meer zetels krijgt.
Dat toont toch aan dat mensen niet blij zijn met hoe het nu gaat.
3 June 2009 23:02 Kayleigh16#13
ik mag geert wilders totaal niet, als ik kon stemmen zou ik sowieso voor de PvdA stemmen en heel misschien op SP :)
3 June 2009 23:10 Mr. Macphisto#14
Sp :z
3 June 2009 23:19 the_darkness#15
SP heeft zo zn goede punten, maar er zijn andere dingen die nu prioriteit hebben.
En Wilders geeft die punten de broodnodige aandacht in mijn opinie.
4 June 2009 00:09 the_darkness#16
Citaat
Origineel gepost door Henkus »

dat is dus echt onzin wat je nu zegt.

omdat mensen op een partij stemmen zijn ze het automatisch niet eens met bepaalde dingen?

Huidige situatie: een overwegend links kabinet.
aanpak problemen: overwegend links.
opinie peilingen: rechtse partijen worden groter, linkse partijen verliezene zetels.

Lijkt mij dan nogal wiedes dat de Nederlandse bevolking het niet eens is met de huidige stand van zaken, anders had links geen verlies geleden.
En ja, het feit dat een coalitie over het algemeen altijd in de peilingen verliest heb ik hierin meeberekend.

Wilders is het extreemste rechts.
met dus aanpakken en denkbeelden die totaal haaks staan op het huidige kabinet.
Het feit dat hij nu in de peilingen op 32 zetels staat wil dus inderdaad zeggen dat de bevolking het er niet mee eens is zoals de zaken door het huidige kabinet worden aangepakt.
4 June 2009 07:19 Deegbal#17
Ik heb het niet zo op dat rechtse.
4 June 2009 09:46 Mr. Macphisto#18
Citaat
Origineel gepost door the_darkness »

SP heeft zo zn goede punten, maar er zijn andere dingen die nu prioriteit hebben.
En Wilders geeft die punten de broodnodige aandacht in mijn opinie.



Citaat

dat is dus echt onzin wat je nu zegt.

omdat mensen op een partij stemmen zijn ze het automatisch niet eens met bepaalde dingen?

Dat is helemaal geen onzin.
4 June 2009 15:42 Chitesel#19
Citaat
Origineel gepost door Deegbal »

Ik heb het niet zo op dat rechtse.

:thumbsup:

Persoonlijk vind ik Wilders maar eng. Dat je liever niet met allochtonen omgaat oke (alhoewel de meeste relaxed zijn) maar dat je ze gewoon de deur wilt wijzen. Dat vind ik eng:{ beetje de moderne Hitler, de pik en schuld geven aan 1 of meerde doelgroepen/groepen
4 June 2009 15:44 blabla1993#20
Citaat
Origineel gepost door Chitesel »

:thumbsup:

Persoonlijk vind ik Wilders maar eng. Dat je liever niet met allochtonen omgaat oke (alhoewel de meeste relaxed zijn) maar dat je ze gewoon de deur wilt wijzen. Dat vind ik eng:{ beetje de moderne Hitler, de pik en schuld geven aan 1 of meerde doelgroepen/groepen

Beetje triest om na 60 jaar nog steeds alle rechtse mensen met Hitler te vergelijken. Maar ik ben het met je eens over zijn houding tegenover 'buitenlanders'.
4 June 2009 15:50 Mr. Macphisto#21
Citaat
Origineel gepost door Chitesel »

:thumbsup:

Persoonlijk vind ik Wilders maar eng. Dat je liever niet met allochtonen omgaat oke (alhoewel de meeste relaxed zijn) maar dat je ze gewoon de deur wilt wijzen. Dat vind ik eng:{ beetje de moderne Hitler, de pik en schuld geven aan 1 of meerde doelgroepen/groepen

Je pakt wel iets wat tegen uiterste aanzit wat 'rechts' betreft. :')

Ik mag dan niet stemmen, maar m'n ouders hebben PVV gestemd zonet.
4 June 2009 16:39 Inseparable#22
ik ben 14 dusss
4 June 2009 16:40 the_darkness#23
colaatje?

:')
4 June 2009 17:17 Mr. Macphisto#24
breezer.
5 June 2009 22:07 Chitesel#25
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Beetje triest om na 60 jaar nog steeds alle rechtse mensen met Hitler te vergelijken. Maar ik ben het met je eens over zijn houding tegenover 'buitenlanders'.

Je hebt gelijk, het is een beetje achterhaald om Hitler er nog bij the halen, maar vergeet niet hoe Hitler begon. De man die voor het volk opkwam. Het volk was ontevreden hoe het ging, wou de schuld geven aan iets/iemand en Hitler speelde er mooi op in. Dit zie ik ook bij Wilders al dan niet in een mindere maat. Ook denk ik niet dat het in de samenleving van nu nog mogelijk is om als een Hitler te worden.

Citaat
Origineel gepost door Mr. Macphisto »

Je pakt wel iets wat tegen uiterste aanzit wat 'rechts' betreft. :')

Ik mag dan niet stemmen, maar m'n ouders hebben PVV gestemd zonet.

Zie hierboven, en gefeliciteerd met je ouders succes:thumbsup: Ze hebben op de winnaar gestemd.
5 June 2009 22:11 Mr. Macphisto#26
Citaat
Origineel gepost door Chitesel »

Je hebt gelijk, het is een beetje achterhaald om Hitler er nog bij the halen, maar vergeet niet hoe Hitler begon. De man die voor het volk opkwam. Het volk was ontevreden hoe het ging, wou de schuld geven aan iets/iemand en Hitler speelde er mooi op in. Dit zie ik ook bij Wilders al dan niet in een mindere maat. Ook denk ik niet dat het in de samenleving van nu nog mogelijk is om als een Hitler te worden.



Zie hierboven, en gefeliciteerd met je ouders succes:thumbsup: Ze hebben op de winnaar gestemd.

Autocratie hé.
Er moet een vijand aangewezen worden om je als volk beter te voelen.
Toen waren het de Joden en nu de moslims.

Maar je mag het niet vergelijken.
Geert verwacht niet dat je je allemaal uniform kleedt en streeft zeker niet de belangen van figuren zoals Hitler na.

En dank.
6 June 2009 01:04 blabla1993#27
Citaat
Origineel gepost door Chitesel »

vergeet niet hoe Hitler begon. De man die voor het volk opkwam. Het volk was ontevreden hoe het ging, wou de schuld geven aan iets/iemand en Hitler speelde er mooi op in. Dit zie ik ook bij Wilders

Ja, en ook bij Obama, maar omdat die links is hoor je daar niemand over.
6 June 2009 10:14 Chitesel#28
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Ja, en ook bij Obama, maar omdat die links is hoor je daar niemand over.

Gaf Obama dan iemand/doelgroep/groep de schuld? Niet voor zover ik weet, maar dat is ook niet alles. Btw. zie ik Geert Wilders niet in Egypte een toespraak houden richting de Moslimwereld en hun een hand aanbiedt ofzow:thumbsup:
6 June 2009 17:02 Mr. Macphisto#29
Obama gaf het beleid van Bush de schuld en dat vond het volk terecht.
7 June 2009 17:56 Deegbal#30
Maar Bush was ook ziek.
7 June 2009 19:49 Mr. Macphisto#31
Daarom was Bush de boeman waarvan het volk verlost moest worden door Obama.
8 June 2009 06:44 Deegbal#32
Maar Bush is geen groep. Dus dat kun je niet vergelijken.
8 June 2009 06:57 Chitesel#33
Citaat
Origineel gepost door Mr. Macphisto »

Obama gaf het beleid van Bush de schuld en dat vond het volk terecht.

Maar wat Obama hier doet, is een verantwoordelijke de schuld geven van wat er gebeurt. Dat is niet het zelfde als wat Hitler deed (zie de Joden) en wat Wilders nu doet (zie de Moslims).
8 June 2009 13:49 Hellblazer#34
In mijn ogen doet hij hetzelfde bij de Islam als de Islam bij andere godsdiensten/religies, wat terecht is. De Islam is niet tolerant naar andere godsdiensten/religies, daar wordt dan niet over gepraat, maar als een Nederlander een Moslim die zich niet wil aanpassen uit Nederland wil zetten is het weer fout...
Maar Wilders is niet tegen alle Moslims, zoals jij suggereerd, wel tegen Moslims die zich niet aanpassen aan onze cultuur. Hij heeft nooit gezegd dat hij tegen alle Moslims is, dat maak jij er van en de media geeft die indruk ook. Dat komt omdat alle die linkse hannesen hun plekje in de coalitie niet kwijt willen raken. Zo ben ik ook van mening dat Pim Fortuyn is vermoord in opdracht van Wim Kok. Dat hebben ze in mijn ogen gedaan omdat ze bang waren hun plekje te verliezen. En ik denk ook, dat als we niet tegen het linkse ingaan, dat we over een paar jaar misschien wel een communistische staat hebben. Dit is misschien beetje overdreven, maar toch.
En geef jij maar is een goede rede waarom je zo tegen Wilders bent, ipv je slappe verhaal dat hij tegen alle Moslims is.
8 June 2009 15:18 Deegbal#35
Dat van dat communisme geloof ik voor geen ene bal. :')
8 June 2009 15:23 Hellblazer#36
Het is toch wat ik denk :) En ik geloof daar best in.
8 June 2009 15:27 Deegbal#37
Ik niet. :')
Zover komt het echt niet.
8 June 2009 17:33 blabla1993#38
Citaat
Origineel gepost door Hellblazer »

Maar Wilders is niet tegen alle Moslims, zoals jij suggereerd, wel tegen Moslims die zich niet aanpassen aan onze cultuur. Hij heeft nooit gezegd dat hij tegen alle Moslims is,

Logisch, dan zou hij meteen opgepakt worden.
8 June 2009 17:35 Hellblazer#39
Citaat
Origineel gepost door blabla1993 »

Logisch, dan zou hij meteen opgepakt worden.

En zolang hij dat zegt en zich er aan houdt is er niets aan de hand...
8 June 2009 21:08 Mr. Macphisto#40
Citaat
Origineel gepost door Deegbal »

Maar Bush is geen groep. Dus dat kun je niet vergelijken.

Maar wel verantwoordelijk.

Citaat

Maar wat Obama hier doet, is een verantwoordelijke de schuld geven van wat er gebeurt. Dat is niet het zelfde als wat Hitler deed (zie de Joden) en wat Wilders nu doet (zie de Moslims).

Dat zei ik ook niet:
Citaat

Maar je mag het niet vergelijken.
Geert verwacht niet dat je je allemaal uniform kleedt en streeft zeker niet de belangen van figuren zoals Hitler na.

Dit gaat ook op voor de 'schuld' op iemand afschuiven.


Citaat

In mijn ogen doet hij hetzelfde bij de Islam als de Islam bij andere godsdiensten/religies, wat terecht is. De Islam is niet tolerant naar andere godsdiensten/religies, daar wordt dan niet over gepraat, maar als een Nederlander een Moslim die zich niet wil aanpassen uit Nederland wil zetten is het weer fout...
Maar Wilders is niet tegen alle Moslims, zoals jij suggereerd, wel tegen Moslims die zich niet aanpassen aan onze cultuur. Hij heeft nooit gezegd dat hij tegen alle Moslims is, dat maak jij er van en de media geeft die indruk ook. Dat komt omdat alle die linkse hannesen hun plekje in de coalitie niet kwijt willen raken.

Citaat

Zo ben ik ook van mening dat Pim Fortuyn is vermoord in opdracht van Wim Kok.

Dat hebben ze in mijn ogen gedaan omdat ze bang waren hun plekje te verliezen. En ik denk ook, dat als we niet tegen het linkse ingaan, dat we over een paar jaar misschien wel een communistische staat hebben. Dit is misschien beetje overdreven, maar toch.
En geef jij maar is een goede rede waarom je zo tegen Wilders bent, ipv je slappe verhaal dat hij tegen alle Moslims is.

Don't do LSD.
8 June 2009 21:12 Hellblazer#41
LSD is drugs toch? Zoja, dan doe ik daar niet aan..
8 June 2009 21:12 Deegbal#42
Ja dat is drugs. :z
8 June 2009 21:13 Mr. Macphisto#43
Citaat
Origineel gepost door Hellblazer »

LSD is drugs toch? Zoja, dan doe ik daar niet aan..

Ik vind je uitspraak over Kok een beetje over the top zeg maar.
Spooktheorie.
8 June 2009 21:15 Deegbal#44
Ach ja, ieder z'n eigen.


Ik heb het bijvoorbeeld helemaal niet op Wilders, en de ander denkt dat het kabinet achter de moord op rechtse personen zit.
8 June 2009 21:15 Hellblazer#45
Het is gewoon een idee die ik heb na veel verhalen gelezen en gehoord te hebben, heb ontwikkeld. Ik zeg niet dat het waar is.
8 June 2009 21:16 Mr. Macphisto#46
Lees je ook de Telegraaf?
8 June 2009 21:16 Hellblazer#47
Nee
8 June 2009 21:16 Deegbal#48
I lol'd. :')
8 June 2009 21:17 Mr. Macphisto#49
:*
9 June 2009 15:39 The Director#50
ik ga stemmen zodra de politieke leiders ook daadwerkelijk naar 't volk gaat luisteren in plaats van een beetje 'draaikonten'.