Defecte game gekocht bij MediaMarkt, wat nu?

21 September 2009 10:47 Majestic12#1
Ola iedereen!

Ik ben nieuw hier dus ik weet niet of ik in dit gedeelte van het forum goed zit maar ik ga het proberen (en ik ga ook proberen het kort te houden):
Ik heb afgelopen vrijdag Fable 2 bij de MediaMarkt in Utrecht gekocht voor 64 euro. Ik kom thuis, doe het VOORZICHTIG in de xbox360, start het spel op en ja hoor, daar komt het gezeik...
Al vroeg in het spel loopt het spel vast. Ik start opnieuw op, start het spel weer op, en ja hoor, bij hetzelfde stuk loop ik weer vast.
Ik haal de dvd uit de Xbox en wat blijkt? Er zit een flinke kras op de dvd! Ik weet zeker dat ik deze kras niet heb veroorzaakt (xboxen van voor 2006 wilden zulke krassen nog wel eens veroorzaken maar mijn xbox is gloednieuw uit 2009) en met de andere 10 games die ik heb, heb ik nooit zulke problemen gehad.
Natuurlijk wil ik vandaag het spel terugbrengen naar de MM om mijn geld of een werkende dvd te krijgen. Ik zit ruim binnen de 14 dagen dat ik iets mag ruilen maar de MM heeft de regel dat ruilen niet mogelijk is in het geval van spellen!

Help! Heb ik hier enige kans op om dit klaar te spelen en hoe pak ik dit aan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
21 September 2009 10:50 Mr. Macphisto#2
Je kan het altijd proberen en anders weet je weer wat voor kutservice de mediamarkt heeft. Verder moeten ze gewoon degelijke producten verkopen. Ga het gewoon proberen, 64 eu is toch wel aardig wat geld.
21 September 2009 10:50 ~DoOsJ~#3
bel naar de mediamarkt en leg je probleem uit.. ze zullen vast wel met een oplossing komen
21 September 2009 11:28 Chrizlybeer#4
Citaat
Origineel gepost door ~DoOsJ~ »

bel naar de mediamarkt en leg je probleem uit.. ze zullen vast wel met een oplossing komen

Ik zou er heen gaan, over de telefoon kunnen ze je toch makkelijker afwimpelen dan wanneer je voor ze staat.
21 September 2009 11:50 the_darkness#5
Ik geef je weinig kans aangezien duidelijk in de regels staat dat je spellen niet kan omruilen, maar als je het toch proberen wilt kan je er inderdaad beter persoonlijk heengaan.
21 September 2009 12:18 Majestic12#6
Citaat
Origineel gepost door the_darkness »

Ik geef je weinig kans aangezien duidelijk in de regels staat dat je spellen niet kan omruilen, maar als je het toch proberen wilt kan je er inderdaad beter persoonlijk heengaan.

Precies, daar zit een beetje mijn angst. Maar ook al staat er in de regels; 'Je mag geen spellen ruilen', dan kunnen ze dit toch niet maken!? Zomaar een defect spel verkopen? :notgood:

Ik heb ook geen zin om er een consumentenbond ofzo bij te halen (zoals de Radar) omdat dat me veel meer tijd en moeite kost dan ik eraan wil besteden. En kijk, als het nou een spel van 15 euro was, hoorde je mij niet klagen. Als ik em dan niet kon ruilen en ik vindt het echt een geweldig spel, koop ik hem opnieuw (maar dan ergens anders). Maar hier heb ik gewoon meer dan 60 euro voor betaald!

Ik weet helaas bijna wel zeker dat ze hier moeilijk over gaan doen (als je wat google'd zul je zien dat MM zeer serieus is over deze geen-games-ruilen regel). Ik heb heeeeel erg vaak spullen geruild zoals headsets en andere apparaten, en nooit gezeik gehad.
Dus wat ik eigenlijk zoek is een perfect argument om in de strijd te gooien afgezien van het feit dat ik eigenlijk gewoon genaaid ben.
21 September 2009 12:27 the_darkness#7
jullie leveren een defect product en ik heb betaald voor een werkend product, dus wens ik een werkend product te ontvangen.

kthx.
21 September 2009 12:35 Majestic12#8
Citaat
Origineel gepost door the_darkness »

jullie leveren een defect product en ik heb betaald voor een werkend product, dus wens ik een werkend product te ontvangen.

kthx.

Wat jij daar zegt heb ik LETTERLIJK in hun afdeling 'Veel gestelde vragen':

Consumentenkooprecht
Heb ik recht op een nieuw product binnen de garantie?
Als een product ondeugdelijk is, heeft u in beginsel recht op kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn, zonder ernstige overlast.

U heeft echter niet in alle gevallen de vrije keuze tussen herstel of vervanging. Media Markt kan uw keus voor vervanging afwijzen wanneer herstel veel goedkoper is. Herstel dient dan wel binnen een redelijke termijn te gebeuren.
Heb ik recht op een omruil of geld terug wanneer het product niet aan mijn wensen voldoet ?
De wet is hier duidelijk in, kopen is kopen.

Wanneer Media Markt voor u het product omruilt of het aankoopbedrag terugbetaalt omdat het product niet voldoet aan uw wensen, is dit een extra service van Media Markt. Aan deze service zijn echter wel voorwaarden verbonden.

a. U moet de originele kassabon overleggen.
b. Het product dient aangekocht te zijn in een Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
c. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
d. Het product is ongebruikt.

Uitgesloten van retour en omruiling zijn:


a. Prepaid en softwarepakketten.
b. Licentiegebonden producten.
c. Navigatieapparatuur.
d. Desktopcomputers en notebook.
e. Satelliettuner pakketten en smartcards.
f. Hygiënische producten.


Dus ik heb wel recht om een nieuw product! Dit zou niet het geval zijn als er geen beschadiging aan het product was en ik hem gewoon wou ruilen omdat ik er niet tevreden mee was!

Thank you mensen, volgens mij heb ik hier iets. :thumbsup:
21 September 2009 13:11 Sander#9
Ik heb eens een spel gekocht bij de mediamarkt, en daar bleek gewoon helemaal niets op het schijfje te staan.

Wel geld terug gekregen gelukkig
21 September 2009 15:49 Icarus#10
Je kan ook dat spel op je harde schijf zetten,zodat het spel niet meer vastloopt.Heb ik ook gedaan bij bioshock die om de 5min vastliep.Na dat hij op men harde schijf stond kon ik probleemloos spelen.^^
21 September 2009 15:51 Lupadi#11
als het niet werkt kan je ook nog xbox costumer suport proberen gwn zeggen dat je xbox het spel bekrast heeft. weet niet precies hoe dit werkt heb nooit problemen met spelle :P
21 September 2009 16:07 Deegbal#12
Gewoon terug naar de media markt, en dat zou ik zo snel mogelijk doen.
23 September 2009 18:41 Akarapukawa#13
het probleem is, iedereen kan een kras erin maken..
Hiermee zeg ik niet dat jij dat was, maar zo is het overal he..