te veel rukken, kan dat?

3 December 2010 16:14 voetbalclub19#1
ik trek me al zo ong 3 jaar af. &sukkel al 2jaar met een probleem van dat ik erg onzeker word van mij zoveel af te trekken. ik ga me er ongemakkelijk door voelen, onzeker, slechtere concentratie enzo. ik irriteer me er erg aan. ik probeer er daarom ook mee te stoppen, maar dat lukt niet. wat nu? &hoe zouden deze verschijnselen kunnen komen?
3 December 2010 16:31 <>woutertje<>#2
ja pas op soms als je stopt krijg je hoofdpijn door het nicotine gebrek onee dat is een
egte verslaving :+



OT: hoevaak ruk je en hoe oud ben je?
3 December 2010 16:42 voetbalclub19#3
ik heb 2jaar lang elke dag of soms om de 2 dagen me afgetrokken. het laatste half jaar ruk ik me om de week als dat lukt (dat is ookal lastig soms)

&owjah, ik ben 15 jaar.
3 December 2010 16:55 <>woutertje<>#4
das toch niet veel:+
3 December 2010 16:57 the_darkness#5
weinig.
de meesten doen het 20x per dag.
3 December 2010 17:01 voetbalclub19#6
daarom ook. maar elke x als ik me aftrek ga ik me een beetje meer onzeker voelen, +slechte concentratie +dat ik er van ga beven &dat ik me klote ga voelen. ik heb vaak t gevoelen dat ik me MOET aftrekken. zou t mss iets te maken kunnen hebben met dat ik veel van een soort stof verlies als ik klaar kom? &zoja welke?
3 December 2010 17:04 the_darkness#7
nee.
het zit tussen je oren.
niks aan de hand.
dus ga nu maar gewoon weer thuis met je piemeltje spelen kay?
3 December 2010 17:08 voetbalclub19#8
oke sorry. maar hoe kan ik daar vanaf komen dan?
3 December 2010 17:12 the_darkness#9
een andere mindset.
je problemen zitten vooral in je hoofd, wat betekent dat je je blijkbaar schaamt voor het feit dat je je aftrekt.
op het moment dat je die schaamte laat varen ben je meteen een heel stuk van je probleem kwijt.
Want iedereen doet het.
En bijna iedereen ook veel vaker dan jij.
3 December 2010 17:14 voetbalclub19#10
wat is een ander mindset?
&je zegt als ik die problemen laat varen?
maar t is allemaal makkelijk gezegt vind ik,
dus hoe dan die problemen laten varen?
3 December 2010 17:17 the_darkness#11
andere mindset = er op een andere manier tegenaan kijken.
want ik heb het idee dat je je er voor schaamt, en het blijkbaar als iets slechts ziet.
en toch doe je het, daarna voel je je schuldig, en vertoon je de problemen die je beschrijft.
Klopt dat tot dusver?
Daar even vanuitgaande:
We moeten er dus voor zorgen dat jij je niet meer schaamt.
Andere mindset dus.
Om te beginnen moet je inzien dat het iets heel gewoon is wat iedereen doet.
Niemand praat erover, maar iedereen doet het.
Het is dus niet raar.
En er zijn mensen die het ikweetniethoevaak op een dag doen, en die zijn niet gestoord whatsoever, dus het is ook niet slecht voor je, en verslaafd ben je ook niet ;)
Het zal even tijd kosten om dat te accepteren,
maar uiteindelijk zal je zien dat wat ik zeg klopt, en dan verdwijnen je problemen zonder dat je er erg in hebt :)
3 December 2010 17:32 voetbalclub19#12
oke dankje &ja de volgorde van jou beschrijving klopt.
maar ben je daar echt helemaal zeker van?
3 December 2010 17:39 the_darkness#13
voor de volle 100%.
:)
3 December 2010 18:04 Icarus#14
td had het zelfde probleem vroeger dus hij weet zeker waar hij het over heeft. :+
3 December 2010 18:05 the_darkness#15
ja, ik vroeg teveel advies aan jou.
wist ik veel dat belgen geen piemels hebben :+
3 December 2010 23:19 Deegbal#16
Aftrekken?

Hè, bah. 8)
4 December 2010 01:18 Baloe#17
Citaat
Origineel gepost door voetbalclub19 »

daarom ook. maar elke x als ik me aftrek ga ik me een beetje meer onzeker voelen, +slechte concentratie +dat ik er van ga beven &dat ik me klote ga voelen. ik heb vaak t gevoelen dat ik me MOET aftrekken. zou t mss iets te maken kunnen hebben met dat ik veel van een soort stof verlies als ik klaar kom? &zoja welke?

joh :+