Kansberekening/poker

4 February 2011 21:37 nathanm#1
Hey, ik ben nieuw op dit forum, en hoop dat ik hier een antwoord zal krijgen op mijn vraag.
Ik moet voor school een eindwerk maken over kansberekening, en ik heb me toegelegd op poker.
Ik heb al wat informatie over de kans op het halen van een bepaalde combinatie, maar ik zoek nog een manier om het berekenen ven het kanspercentage op winst tegenover een andere speler. M.a.w. de percentages die je op TV ziet bij het poker.

Ik zou het zeer leuk vinden moest iemand me hiermee kunnen helpen.

Bedankt Nathanm.
4 February 2011 23:05 Baloe#2
Citaat
Origineel gepost door nathanm »

Hey, ik ben nieuw op dit forum, en hoop dat ik hier een antwoord zal krijgen op mijn vraag.
Ik moet voor school een eindwerk maken over kansberekening, en ik heb me toegelegd op poker.
Ik heb al wat informatie over de kans op het halen van een bepaalde combinatie, maar ik zoek nog een manier om het berekenen ven het kanspercentage op winst tegenover een andere speler. M.a.w. de percentages die je op TV ziet bij het poker.

Ik zou het zeer leuk vinden moest iemand me hiermee kunnen helpen.

Bedankt Nathanm.

als je je ff verdiept in poker, is die kansberekening verdomde simpel.. die berekening wordt alleen maar gebaseerd op het aantal kaarten in het spel (52), aantal deelnemende handen (x2 kaarten) + deck (5 kaarten)..