enquete: communicatie met leraren

25 September 2011 20:36 mara25#1
Lieve mensen,

Voor school zou ik jullie willen vragen om alstublieft de onderstaande vragen te beantwoorden. Jullie zouden mij er een groot plezier mee doen! De enquete is bedoeld voor jongeren uit het secundair onderwijs.

1. Op welke school volg je les? Welke richting?

2. Is de school katholiek/gemeenschapsonderwijs, strikt/los, traditioneel/methodeschool?

3. Hoe verloopt de communicatie tussen leerkracht en leerlingen? (sfeer, toon, taal, ...)

4. Verloopt de communicatie met alle leerlingen gelijk? (kansarmen, allochtonen, leerlingen met leerstoornissen,...)

5. Is de aard van de communicatie tussen leerkracht en leerlingen hetzelfde op de speelplaats, buiten de schooluren, ... als in de klas?

6. Via welke kanalen communiceren leerkracht en leerlingen met elkaar? (brieven, mondeling, internet,...)

7. Op welke tijdstippen communiceer je met je leerkracht (tijdens de les, na de les, in het weekend, ’s avonds, …) ?

8. Worden de leerlingen op school gehoord? (wanneer, waarvoor, hoe?).

9. Zijn er in jouw ogen grote verschillen qua inlevingsvermogen, enthousiasme, … van de leerkrachten?

10. Waarover praat je met je leerkracht? (leerstof, conflicten, persoonlijke zaken,…)

11. Als je niet met je leerkracht over persoonlijke problemen kan praten, met wie dan wel op school?

12. Zijn er initiatieven om de communicatie tussen leerkrachten en leerlingen te verbeteren (themadag, projecten, …)?

Hartelijk dank voor jullie medewerking!!
26 September 2011 15:52 HappiHardcore#2
secondaire onderwijs is mbo? or wut @.@ deze dingen maken me altijd in de war
26 September 2011 15:59 Wortelbrood#3
Dat lijkt me het middelbare onderwijs. ;) Waardoor ik dus al niet in de juiste categorie val.
26 September 2011 17:49 ash-hττle#4
ik ben ook te oud :'(
26 September 2011 20:32 Deegbal#5
1. Op welke school volg je les? Welke richting?
Doet er niet toe.

2. Is de school katholiek/gemeenschapsonderwijs, strikt/los, traditioneel/methodeschool?
Streng orthodox joods.

3. Hoe verloopt de communicatie tussen leerkracht en leerlingen? (sfeer, toon, taal, ...)
Meestal met een riem of een liniaal.

4. Verloopt de communicatie met alle leerlingen gelijk? (kansarmen, allochtonen, leerlingen met leerstoornissen,...)
Nee. Meestal worden de kinderen die arm in kansen zijn achterin gezet.

5. Is de aard van de communicatie tussen leerkracht en leerlingen hetzelfde op de speelplaats, buiten de schooluren, ... als in de klas?
Niet helemaal nee, nadere uitleg acht ik niet noodzakelijk.

6. Via welke kanalen communiceren leerkracht en leerlingen met elkaar? (brieven, mondeling, internet,...)
Mondeling daar doen we niet aan, die andere twee wel.

7. Op welke tijdstippen communiceer je met je leerkracht (tijdens de les, na de les, in het weekend, ’s avonds, …) ?
Wanneer niet :$

8. Worden de leerlingen op school gehoord? (wanneer, waarvoor, hoe?).
Ik hoorde er laatst nog twee lopen.

9. Zijn er in jouw ogen grote verschillen qua inlevingsvermogen, enthousiasme, … van de leerkrachten?

?

10. Waarover praat je met je leerkracht? (leerstof, conflicten, persoonlijke zaken,…)
Afrika.

11. Als je niet met je leerkracht over persoonlijke problemen kan praten, met wie dan wel op school?
Met de kantineman. Hij vroeg me laatst waarom ik cola light nam, omdat ik op dieet was dus. Hebben we het over gehad, was fijn.

12. Zijn er initiatieven om de communicatie tussen leerkrachten en leerlingen te verbeteren (themadag, projecten, …)?
Soms.
26 September 2011 21:22 mara25#6
Inderdaad, secundair onderwijs is het middelbaar onderwijs.
Ik weet niet precies hoe ze dat in Nederland noemen :)

@Deegbal: dank voor je antwoorden :thumbsup: Je ziet echt dat jij hier moderator bent...
26 September 2011 21:50 the_darkness#7
:')!
27 September 2011 15:39 HappiHardcore#8
ah te oud dan
27 September 2011 19:08 california#9
Citaat
Origineel gepost door deegbal »

1. Op welke school volg je les? Welke richting?
doet er niet toe.

2. Is de school katholiek/gemeenschapsonderwijs, strikt/los, traditioneel/methodeschool?
streng orthodox joods.

3. Hoe verloopt de communicatie tussen leerkracht en leerlingen? (sfeer, toon, taal, ...)
meestal met een riem of een liniaal.

4. Verloopt de communicatie met alle leerlingen gelijk? (kansarmen, allochtonen, leerlingen met leerstoornissen,...)
nee. Meestal worden de kinderen die arm in kansen zijn achterin gezet.

5. Is de aard van de communicatie tussen leerkracht en leerlingen hetzelfde op de speelplaats, buiten de schooluren, ... Als in de klas?
niet helemaal nee, nadere uitleg acht ik niet noodzakelijk.

6. Via welke kanalen communiceren leerkracht en leerlingen met elkaar? (brieven, mondeling, internet,...)
mondeling daar doen we niet aan, die andere twee wel.

7. Op welke tijdstippen communiceer je met je leerkracht (tijdens de les, na de les, in het weekend, ’s avonds, …) ?
wanneer niet :$

8. Worden de leerlingen op school gehoord? (wanneer, waarvoor, hoe?).
ik hoorde er laatst nog twee lopen.

9. Zijn er in jouw ogen grote verschillen qua inlevingsvermogen, enthousiasme, … van de leerkrachten?

?

10. Waarover praat je met je leerkracht? (leerstof, conflicten, persoonlijke zaken,…)
afrika.

11. Als je niet met je leerkracht over persoonlijke problemen kan praten, met wie dan wel op school?
met de kantineman. Hij vroeg me laatst waarom ik cola light nam, omdat ik op dieet was dus. Hebben we het over gehad, was fijn.

12. Zijn er initiatieven om de communicatie tussen leerkrachten en leerlingen te verbeteren (themadag, projecten, …)?
soms.

geniaal!