PDA

Bekijk de volledige versie : rot op met je kerstwensen

Saduf
24 december 2005, 21:00
De Westervoort post wenst u prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.
Het duivoorts weekblad wenst u prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.
De zondagkrant wenst u prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.

en allemaal maar geld verwachten. Van mij krijgen ze NIKS!
Salaris heet zoiets. Zie je mij al langs de deuren gaan: McDonalds wenst u prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. 8|

Atjeuh
24 december 2005, 21:50
Respect voor die mensen ja die in de winter netjes je post/krantje/reclame etc komen brengen..

Raspberry
24 december 2005, 21:52
Daarvoor krijgen ze salaris :z
Ik vind het zonde van me geld, maar ik vind het ook lullig om ze dan weer niks te geven. :o

Saduf
24 december 2005, 22:29
stelletje schooiers zijn het

Headliner
24 december 2005, 22:56
tief toch eens op met die mcdonalds van je
wat is het verschil? of je 1 euro uitgeeft aan zo'n dude die elke keer de krant bezorgt of 1 euro uitgeven aan zo'n slappe hamburger met konijnensla wat nog geen gaatje vult :{

Stevie
25 december 2005, 01:04
ik wil ook fooi omdat ik elke avond rond etenstijd over de hypotheek of lening bel

Saduf
25 december 2005, 01:54
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
wat is het verschil? of je 1 euro uitgeeft aan zo'n dude die elke keer de krant bezorgt of 1 euro uitgeven aan zo'n slappe hamburger met konijnensla wat nog geen gaatje vult :{

2 verschillende dingen. dat geld van die hamburger gaat toch niet naar mij? ik werk voor m'n geld, en hij ook. maar die krantenbezorger moet elk huis nóg een keer langs om geld op te halen.

thali
25 december 2005, 10:56
En ik die dacht dat er eindelijk iemand was die hetzelfde denkt over die hele eindejaarsperiode als ik. :no: *zucht*

Saduf
25 december 2005, 12:21
waarom allemaal doen alsof we een hele goede band met de familie hebben? als je dat hebt is er natuurlijk niks aan de hand, en die relatie zou je moeten koesteren. Maar als familie mij vraagt gezellig langs te komen met de kerst terwijl ze anders nooit van zich laten horen, krijgen ze van mij een vinger. Ik ga echt niet doen alsof.

bartje518
25 december 2005, 13:22
Oorspronkelijk geplaatst door Raspberry
Daarvoor krijgen ze salaris :z
Ik vind het zonde van me geld, maar ik vind het ook lullig om ze dan weer niks te geven. :o

Das natuurlijk helemaal geen instelling he Frans :+

Ik geef ze allemaal wel wat, 1 euro ofzo. Alleen de krantenjongen krijgt iets meer en die van de Margriet/Donald Duck. De krantenjongen komt al jaren en we hebben de krant altijd netjes op tijd. Die van de DD is een oudere man die echt tig wijkjes heeft, heb altijd wat medelijden met hem. Alsie een dag te laat is bel ik ook nooit, hij komt wel langs :o

Tja, tuurlijk krijg je salaris, maar dat krijgt die ober ook op het terras. Toch geef ik hem wat fooi als ik goed geholpen ben en niet lang heb hoeven wachten. Maar dit soort jongens lopen ook nog buiten, in weer en wind en krijgen meestal niet al teveel salaris, dus waarom zou je ze niet wat extra's geven :o

Saduf
25 december 2005, 13:24
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
dus waarom zou je ze niet wat extra's geven :o

omdat ze verwachten dat het standaard is, ze komen langs de deur BEDELEN om geld

Headliner
25 december 2005, 13:31
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
omdat ze verwachten dat het standaard is, ze komen langs de deur BEDELEN om geld

bedelen :{

ga jij voor een paar euro per uur anders lekker even in de kou voor een hele wijk kranten bezorgen... een heel jaar lang
dat is toch wel iets anders dan breezahs en chubbies voorzien van slappe friet en een groentepakket met een slappe hamburger en een broodje

als je een euro al teveel vindt haal je die krant toch lekker elke dag zelf op ofzo |:(

Saduf
25 december 2005, 14:22
donder toch op, van dat geld dat zij binnen halen kan ik een maand leven

Stevie
25 december 2005, 15:35
waar mensen zich al niet druk om kunnen maken. krijg je zelf te weinig betaald ofzo?

Saduf
26 december 2005, 00:25
ik kan niet zeggen dat ik veel krijg, maar ik keur dat huis-aan-huis gedrag af.

Nightwolf
26 december 2005, 01:31

hier iig niet. ze geven zo'n kaartje en als je niks zegt, gaan ze gelijk weer weg. ik en m'n ouders geven altijd een euro ofzo.

Atjeuh
26 december 2005, 16:52
ik kan niet zeggen dat ik veel krijg, maar ik keur dat huis-aan-huis gedrag af.

Ja dat is hun werk he.. ze kunnen moeilijk alle kranten op een grote stapel gooien en dan zeggen, haal het hier lekker zelf op. Als dat zou was zou je daar over gaan lopen zeiken jonge.

Saduf
27 december 2005, 11:15
ik doel op het geld halen huis aan huis. dat ze de krant huis aan huis bezorgen is niet meer dan logisch...

3rd boetah
27 december 2005, 11:24
de dagbladen krijgen bij ons altijd een goede fooi. Ik vind dat vrij normaal, vooral omdat ik vanaf mijn 12e tot mijn 18e ook voor het NHD en Telegraaf heb gelopen. Het is ook een manier van je bezorgen te vriend houden omdat zo'n jongen er in principe niks aan kan doen dat de krant nat is als het regent. Maar als je jouw bezorger tevreden houdt, krijg je echt geen natte krant ;)

bloon
29 december 2005, 18:10
stelletje schooiers zijn het

beetje respect voor die mensen, ja!

Chrizlybeer
31 december 2005, 17:48
Ik vind je steeds kanslozer worden, wat zit je nou te zeiken over die kerstwensen. Opgekropte frustratie?

Ichigo
4 januari 2006, 02:14
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
hier iig niet. ze geven zo'n kaartje en als je niks zegt, gaan ze gelijk weer weg. ik en m'n ouders geven altijd een euro ofzo.

jah had ik een keer toen ik 12 was wist ik veel dat ze fooi wilden zegt dat kind jah en? ik EN WAT? als ik er nu aan denk lig ik telkens weer in de scheur:p

Ichigo
4 januari 2006, 02:15
mja het is wel kutwerk dus geef ik ze nu altijd een euro*)

Saduf
4 januari 2006, 03:10
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Ik vind je steeds kanslozer worden, wat zit je nou te zeiken over die kerstwensen. Opgekropte frustratie?

hm, misschien. wil jij m'n therapeut worden? misschien dat ik niet met een blok voor m'n hoofd achter de meute aanloop met vrolijk kerstfeest, gelukkig nieuwjaar blabla. mensen die het normaal vinden om geld te krijgen als ze langs de deur gaan met een kaartje waarop ze je de beste wensen toewensen, en daar dan geld voor willen hebben want och ik heb zo'n lastig baantje. Ieder jaar sta ik op 31 december op het kerkhof te rouwen voor een klasgenoot die aan leukemie is overleden, dus als jij zonodig over opgekropte frustratie/gevoelens wilt praten, ja, misschien is dat wel zo. nu tevreden?

pleeborstel
4 januari 2006, 14:33
Ik geef alleen de krantenbezorger...
al die reclamefoldertjes bezorgers (veel...) kunnen de pot op.

Kwak
5 januari 2006, 13:21
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner

HALLELUJAH!!! Ik word ook een beetje schijtziek van het feit dat in de meeste reacties van saduf zijn oh-zo geweldige droeftoeterbaan van de mac Donalds voorkomt...:')

bloon
5 januari 2006, 16:15
misschien dat ik niet met een blok voor m'n hoofd achter de meute aanloop met vrolijk kerstfeest, gelukkig nieuwjaar blabla.

Oh.. jij hoort dus bij die meute die niet bij de meute wil horen!
ben trots op je jong! :*

Doperwt
13 januari 2006, 09:47
ik heb geen probleem met fooi geven aan de krantenbezorger enzo, maar wel aan al die irritante oudjaarszingertjes, die constan hetzelde irritante kutliedje zingen. dat is schooien. wat de krantenbezorger doet is acceptabel