PDA

Bekijk de volledige versie : autoverzekering

Henkus
12 april 2007, 19:07
waar kan ik het beste m'n auto verzekeren volgens jullie? het is een Opel Astra 1.6i comfort uit 1995.
ik raak een beetje de kluts kwijt van al die typen verzekeringen :?

Chrizlybeer
12 april 2007, 21:00
waar kan ik het beste m'n auto verzekeren volgens jullie? het is een Opel Astra 1.6i comfort uit 1995.
ik raak een beetje de kluts kwijt van al die typen verzekeringen :?
Gewoon je ouders die bak laten verzekeren ies goedkoper:z
En hangt ook vanaf hoe goed je jezelf inschat achter het stuur, alleen WA of ook (beperkt) casco
Klik (http://www.independer.nl/Auto/Intro.aspx?gclid=CNvk7bX-vYsCFTwHQgodeA7X2w)

PFP
12 april 2007, 22:30
kan dit niet op staff?

Bon
12 april 2007, 22:38

true...
tenzij je nu persÚ al no claim wilt opbouwen. Moet je gewoon ff zo'n test doen

Henkus
12 april 2007, 23:02
ja, m'n ma die wil dat ik alles mooi zelf regel...dus alles op m'n eigen naam laat zetten. Heb m'n pa nog wel ff gebeld wat hij dr van vind, en hem kennende zal ie em wel op zijn naam laten zetten.

Bazzemans
12 april 2007, 23:08

Iets wat dus absoluut niet mag. Hier bestaat zo'n misvatting over. Degene die hoofdbestuurder is van de auto moet hem onder die naam verzekeren. Als jij in een auto rijd als hoofdbestuurder en hij is verzekerd onder de naam van iemand anders en je veroorzaakt een zwaar ongeluk waarmee je iemand anders schade aanricht en ze komen erachter dan kan je de rest van je leven voor die kosten opdraaien. En geloof me, daar komen ze achter. D'r zijn genoeg mensen al op die manier gedupeerd.

Nu ga je natuurlijk aanhalen dat de kans dat je zo'n ongeluk veroorzaakt niet zo groot is en dat ze d'r niet achter komen enz. enz. Doe het nou maar gewoon niet, je bent er alleen jezelf te dom af mee.

Bekijk verder dit topic: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2469489,page=1

Het blijft natuurlijk altijd je eigen keuze, maar wees nou gewoon verstandig en doe dat soort ongein niet.

Henkus
12 april 2007, 23:09
wat is dan het verschil met als ik de auto van m'n pa pak en daarmee een aanrijding veroorzaak?

Bazzemans
12 april 2007, 23:17
wat is dan het verschil met als ik de auto van m'n pa pak en daarmee een aanrijding veroorzaak?

Dan is je pa de hoofdbestuurder en staat het onder zijn naam verzekerd. Dan geldt die verzekering ook voor jou. In dit geval zou het JOUW auto zijn en NIET onder jouw naam verzekerd staan. Dat is dus simpelweg fraude.

Henkus
12 april 2007, 23:23
wat maakt het voor de verzekeraar uit wie er de hoofdbestuurder is? de auto is dan toch verzekerd ofniet? of ik er nou in rijd of m'n pa, brokken zijn brokken

Bazzemans
12 april 2007, 23:32
wat maakt het voor de verzekeraar uit wie er de hoofdbestuurder is? de auto is dan toch verzekerd ofniet? of ik er nou in rijd of m'n pa, brokken zijn brokken

Jij valt onder een totaal andere risicogroep en moet daarom meer premie betalen. De dekking voor die brokken zou dan veel lager zijn. d'r is niet voor niets zo'n regeling he. Beetje na´ef hoe je nu denkt.

Henkus
12 april 2007, 23:38
nee ik snap het principe wel, maar aan de ene kant ben ik het er niet mee eens.

Bazzemans
12 april 2007, 23:42
Daarom gebeurd het ook heel veel en meestal kan je idd dat risico wel lopen en gebeurd er niks. Kleine schades, daar doen ze niet zo moeilijk over natuurlijk. Dat is lood om oud ijzer.
De vraag is alleen of je dat risico moet willen lopen. Mijn autoverzekering staat iig gewoon op mijn naam en ik zou het niet anders willen. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik ooit door een onvoorzichtigheid of onoplettendheid iemand schade berokken waarvoor ik dan niet verzekerd geacht wordt.

Lees dat hele topic van Autoweek maar door, daar staan veel reacties in van voorstanders en tegenstanders. Natuurlijk klinkt het allemaal heel aantrekkelijk en voor degene waarbij de schade wordt aangericht maakt het ook geen flikker uit. Die wordt toch wel schadeloos gesteld. Je moet je alleen afvragen of je zelf dat risico wilt lopen.

Als ik de verzekering e.d. niet kon betalen dan zou ik gewoon geen auto kunnen rijden. [punt]

Bon
29 april 2007, 22:17
tis idd heel interessant om dat in de autoweek te lezen. En je kunt de verzekering makkelijk ontlopen, het is echter je eigen verantwoording. Je moet afwegingen maken, maar als je geen sportauto rijdt, zal de verzekering niet snel moeilijk doen.

Ik heb zelf een Mitsubishi Colt uit 92 en ik heb mn auto op mn moeders naam staan en ook de verzekering onder haar naam. Ik rij er het meeste in, maar mn moeder ook afentoe.
€50,- meer per maand scheelt het ongeveer, nou dta heb ik er niet voor over, puur omdat mama en ik de auto delen. En daarbij hebben we ook afgesproken dat zij de verzekring ene belasting betaald en ik de aanschaf van de auto!

Hiermee belazer je de verzekering idd ook ja, maar hier is natuurlijk niet snel achter te komen! Praktisch niet eigenlijk!

Bobba
29 april 2007, 22:30
Totdat je straks zelf een auto hebt en de wegenbelasting en verzekering wil gaan betalen.. En dan heb je 0% korting. Ideaal joh :Y) Gewoon gelijk beginnen met zelf opbouwen.. Kost je iets meer. Maar heb je op den duur alleen maar profijt van..

Henkus
29 april 2007, 23:56
betaal het nu allemaal zelf, is nog best te doen...

Bobba
30 april 2007, 03:19
Ik betaal al heel mn leven alles zelf. Verzekering, aanschaf, wegenbelasting (die overigens ACHTERLIJK duur is bij mijn auto). Zolang je dat niet kunt, moet je ook gewoon geen auto kopen..

marcdiks
17 december 2007, 19:26
Er is een speciale autoverzekering voor jongere (http://www.diksdirect.nl/verkeer/autoverzekering/autoverzekering-voor-jongere/). Lage premie ook al ben je jonger dan 24. Kijk voor een normale autoverzekering (http://www.diks.nl/autoverzekering_home.shtml)ook eens op deze autoverzekering vergelijkingssite (http://www.autoverzekering-online.shtml)

rarejopie
17 december 2007, 20:52
VAL DOOD!!!!!!

niet uppen!

gogo82
18 december 2007, 13:00
autoverzekering mag je weldegelijk op je ouders hun naam zetten op voorwaarde dat je nog onder hetzelfde dak woont.

rarejopie
18 december 2007, 14:25
30-04-2007

niet antwoorden :[