PDA

Bekijk de volledige versie : eetstoornis??


Bobol
28 May 2002, 19:21
kWeet niet goed meer wat doen... Mijn vriend denkt dat ik anorexia heb ofzo en dat wordt ook door enkele andere mensen gezegd. Maar ik weet het niet en wil dit niet zomaar toegeven.
kZal wa meer uitleg geven... ik ben 1m65, weeg 47kg en ben voortdurend bezig met aan eten te denken,let voortdurend op dat ik niet te veel eet, probeer de honger soms te negeren, en voel me soms ook wel sterk as ik dit kan. Ik ben tgo enkele maanden een 7-8 kilo kwijt maar kwil nog vermageren want kvind mijn billen nog te dik dus blijf ik maar supernijg opletten.
kBlijf wel bij 3 maaltijden per dag,ook al is dit soms niet zoveel... Daarbij komt dan ook dat mijn humeur om den haverklap kan omslaan,dat ik rap geprikkeld ben enz... Vooral bij men vriend merk ik dit omdat ik helemaal geen zin heb in meer dan knuffelen,zelfs niet in kusjes, k wil men lichaam 'voor mezelf',keb echt helemaal geen nood aan affectie. tLijkt of alles draait om mij,om mijn dieet en niets anders telt... Als ik mijn vriend enkele dagen niet zie mis ik hem zelfs niet echt.
Als iemand hier ervaring mee heeft ofzo.. Laat plz es iets weten

BoBol XXX

amo_gijs
28 May 2002, 20:21
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als ik jou was zou ik hulp gaan zoeken, want nu is het nog niet uit de hand gelopen. Je moet blijven bedenken: je bent helemaal niet dik, dat maak je jezelf alleen maar wijs. Probeer ook echt zoveel mogelijk te eten, je moet er niet steeds mee bezig zijn.
Het is goed dat je 3 maaltijden per dag blijft volhouden.
Anorexia is een groot probleem waarbij je echt hulp moet gaan zoeken. Het is moeilijk, maar het moet echt.

Verder veel sterkte!

LoeLoe
28 May 2002, 21:15
Als je anorexia hebt, zul je jezelf in veel van de onderstaande punten herkennen.


Je denkt voortdurend aan eten en caloriën.
Je plant je voedselinname heel zorgvuldig en raakt in paniek wanneer je je daar niet aan kunt houden.
Je weegt jezelf veelvuldig, vaak wel een paar keer per dag.
Je raakt in paniek wanneer je bent aangekomen, al is het maar een pond.
Je voelt je sterk wanneer je niet eet.
Je stemming wordt grotendeels bepaald door wat je eet en wat je weegt.
Wanneer je volgens jezelf teveel eet (hoewel het misschien niet zoveel is), en 'verboden' voedsel, moet het er weer uit.
Je gebruikt hiervoor laxeermiddelen, of je probeert het eten met overgeven er weer uit te gooien.
Je doet veel aan lichaamsbeweging en raakt in paniek als je naar jouw idee niet genoeg hebt gedaan.
Je probeert sociale situaties waarin gegeten wordt te vermijden en verzint smoesjes om maar niet te hoeven eten.
Je hebt last van de lichamelijke verschijnselen die in de paragraven over 'Gevolgen van anorexia' zijn genoemd voor anorexia, zoals het wegblijven van de menstruatie, koude voeten e.d.
Je denkt of houdt jezelf voor dat er niets met je aan de hand is, ook al kun je je bijna nergens anders meer op concentreren dan op het afvallen.



Als je aan veel van de genoemde criteria voldoet, en zeker wanneer je de eerder genoemde lichamelijke verschijnselen herkent, is het belangrijk dat je hulp zoekt. Maar ook als je nog geen duidelijke lichamelijke klachten hebt, is het verstandig in te grijpen. Hoe eerder je hulp zoekt, hoe groter de kans op genezing.

Als anorexia-patiënt zit je echter in een paradoxale situatie. Je bent immers zo bang om te eten, dat je juist helemaal geen hulp wilt zoeken. Het benoemen en aanpakken van je probleem betekent immers dat je je gedrag moet veranderen - en dat roept nu juist enorme angst op.

Foetsy
30 May 2002, 19:35
(hmmmm, ik wil niet vervelend zijn, maar iedereen zegt iet over hulp zoeken, maar ik geloof niet dat ze denkt dat ze ziek is of wat dan ook, en dan ga je niet snel hulp zoeken. )
verder weet ik niet veel van anorexia en zal me er dan ook niet verder niet mee beomoeien

Little Angel
31 May 2002, 14:16
Ik denk dat de meeste mensen dikke mensen mooier vinden dan dunne mensen. Ga ergens hulp zoeken ofzow. Lijkt me het beste.

Sterkte meissie!!!!!!!!:{

Chickel
2 June 2002, 06:10
Soms lijkt alles zwart en donker
is het leven een pot nat
soms verdrink ik in mijn wanhoop
ben ik het leven meer dan zat
Woedend ben ik dan naar eten
naar al het vet nog op mijn lijf
alleen afvallen is dan nog een optie
ik voel me een walgelijk dik wijf
Hoe overleef ik in godsnaam weer de dag
die eindeloze zee van tijd
elke minuut lijkt een ware kwelling
elk uur een grote strijd
Vond ik maar de weg naar beter
had ik maar voldoende moed
kon ik maar kiezen voor gezondheid
dan werd het leven ooit weer goed
Werd ik weer die vrolijke meid
in voor een geintje, energie voor tien
kon ik weer van het leven genieten
de mooie kanten ervan weer zien
Ja, ooit zal die tijd weer komen
ooit zal ik sterk genoeg zijn
want knokken voor de weg naar beter
kost veel energie, doet pijn
Sterk genoeg om ziek te worden
dus kracht voldoende in m'n kop
zou ik het nou eens anders gebruiken
zette ik die eetstoornis eens stop
Ik kijk wel, maar zie niet echt
ik luister wel, maar hoor toch niet
maar eens zal het moment weer komen
dat ik weer van het leven geniet!


vetmooi gedicht :)
mja meis als je echt een es hebt
en je verlsaving groter word echt meid zoek hulp

Bobol
2 June 2002, 13:04
Ben zo goed als zeker dat ik een eetstoornis heb of toch goed op weg ben om er één te krijgen. Mijn moeder heeft het ondertussen ook door en zit me vol te proppen met vitaminen.
Met men vriend is het soms echt heel moeilijk omdat ik (soms) meer met eten bezig ben dan met hem, kvind het verschrikkelijk van mezelf! Als ik nog vermager(weeg nu 46) moet ik bij hulp zoeken zegt mijn ma, maar dat zie ik dan wel, ik geef het nu toch niet op, ik blijf opletten
Thx voor het mooi gedichtje!
Als er nog iemand is die ervaring heeft met een eetstoornis, laat plz iets weten. Thx
X Bobol X

Ikku
2 June 2002, 19:55
Originally posted by Chickel

maar eens zal het moment weer komen
dat ik weer van het leven geniet!


I hope so ... i believe in you !

Talena
8 June 2002, 09:02
Oke ik heb zo ongeveer hetzelfde... Ik ben 170 en ik weeg 47 kilo jah oke *SCHRIK* weetik maar ik heb gewoon helerare buien ik heb een keer 4 dagen alleen op Spa rood geleefd en alleen nog het avond eten omdat ik mezelf te dik vond, nu vind ik mezelf weer te dun dus dan eet ik veel chocola maar dan eet ik morgen weer nix omdat ik mezelf weer te diki vind! Ik wil gewoon normaal zijn maar wel erkend worden! Ik wil niet zomaar dat meisje zijn ik wil JAA DAT MEISJE zijn! Ik heb een BMI van 16.3 wat eigenlijk 20 moet zijn... Maar kijk ik weet wel waarom ik dik en dun tegelijk wil zijn! Ik haast geen borsten en haast geen billen maar ben hartstikke dun! als ik langs jongens loop fluisteren ze `Skinny ass` maar als ik dan in de spiegel kijk denk ik o k*T ik moet nix meer eten anders looopt het helemaal verkeerd af...ik wil namelijk ook graag model worden! Ik ben ook nog niet ongesteld misschien komt het daardoor dat ik nog geen "VROUWLIJKE RONDINGEN" heb (zoals m'n oma dat zegt) maar ik voel me er gewoon niet lekker bij! HELP! Wat moet ik nou doen?!

P.s
Ik ben (maar) 13 hoor

Bobol
9 June 2002, 17:41
Talena,
misschien heeft het wel iets met die vrouwelijke vormen te maken, je bent nog niet volgroeid. Maar je bent nog zo jong, je moet je niet druk maken over je gewicht, en model kan je later nog wel worden, daarom moet je nu niet zo strict op je eten letten. Ik heb natuurlijk makkelijk praten, dat weet ik ook wel, want als je echt anorexia ofzo hebt, dan is het natuurlijk allemaal zo simpel niet. Toch veel sterkte!!
Ik zit nu volop in d'examens en heb et echt niet gemakkelijk, kmoet mijn hoofd bij men studies houden maar zit teveel aan eten te denken en ook,als je honger hebt kun je niet makkelijk leren.. En als ik dan iets eet,buiten mijn maaltijden, of als ik vind dat ik teveel gegeten heb tijdens men maaltijden voel ik mij verschrikkelijk schuldig, echt slecht gewoon.
kWou dat die k*t-examens gedaan waren, dat ik me meer op men eten een beetje kon concentreren..

Sauron
9 June 2002, 17:46
Bij jou lijkt het me duidelijk dat je een eetstoornis hebt. Maar als je 46 weegt hoeft dat natuurlijk nog niet perse. Ik weeg ook maar 49, maar ik zit absoluut niet op te letten wat ik eet en hoeveel.

Bobol
18 June 2002, 21:45
kMoet nog is effe mijn hartje luchten..
Mijn ma heeft bij de dokter gestuurd omdat ze zich zorgen maakte. Daar woog ik 49,8. Ja , ??? Blijkbaar klopt dat dus helemaal niet met men weegschaal thuis, anyway, dit zal wel juist zijn.(ben 1m65)
Ik moest nu, 2 weken later, terug en woog nog 49,2...
Ik ben wel aan mijn laatste examens bezig(stress,..)
Want ik heb normaal gegeten,alleen geen tussendoortjes. Nu maakt mijn ma zich natuurlijk weer zorgen. k Moet blijven bij de dokter gaan, ze blijft me opvolgen want als het achteruit gaat wordt ik doorgestuurd...
kVoel me rotslecht, wil dat iedereen me gewoon gerust laat! k wil niet geholpen worden en als de examens gedaan zijn ga ik weer meer beginnen opletten op mijn eten. kVoel me superschuldig dat ik weer normaal gegeten heb! kWou dat ze zich zo niet moeiden, ik ben helemaal niet te mager en wil nog een beetje kwijt.
Tis een verschrikkelijk gevoel om die controle kwijt te raken, om in t'oog gehouden te worden...!!!
Mijn humeur is de laatste dagen veel beter, door die examens, tis nu heel belangrijk en keb me daar helemaal moeten op concentreren maar eens ik me weer op men eten ga concentreren gaat dit weer achteruit gaan en ga ik het mijn vriend weer moeilijk maken... Pffff, kon ik maar blij zijn met wie ik ben!

xLesjuhx
20 June 2002, 20:08
Originally posted by Foetsy
(hmmmm, ik wil niet vervelend zijn, maar iedereen zegt iet over hulp zoeken, maar ik geloof niet dat ze denkt dat ze ziek is of wat dan ook, en dan ga je niet snel hulp zoeken. )
verder weet ik niet veel van anorexia en zal me er dan ook niet verder niet mee beomoeien

ze zet het hier niet voor nix mee..
en ik heb er wel ervaring mee, om eerlijk te zijn..naar mijn mening niet in erge mate, maar toch..*kben nooit een skelet geweest ofzo*

xLesjuhx
20 June 2002, 20:09
Originally posted by Bobol
kMoet nog is effe mijn hartje luchten..
Mijn ma heeft bij de dokter gestuurd omdat ze zich zorgen maakte. Daar woog ik 49,8. Ja , ??? Blijkbaar klopt dat dus helemaal niet met men weegschaal thuis, anyway, dit zal wel juist zijn.(ben 1m65)
Ik moest nu, 2 weken later, terug en woog nog 49,2...
Ik ben wel aan mijn laatste examens bezig(stress,..)
Want ik heb normaal gegeten,alleen geen tussendoortjes. Nu maakt mijn ma zich natuurlijk weer zorgen. k Moet blijven bij de dokter gaan, ze blijft me opvolgen want als het achteruit gaat wordt ik doorgestuurd...
kVoel me rotslecht, wil dat iedereen me gewoon gerust laat! k wil niet geholpen worden en als de examens gedaan zijn ga ik weer meer beginnen opletten op mijn eten. kVoel me superschuldig dat ik weer normaal gegeten heb! kWou dat ze zich zo niet moeiden, ik ben helemaal niet te mager en wil nog een beetje kwijt.
Tis een verschrikkelijk gevoel om die controle kwijt te raken, om in t'oog gehouden te worden...!!!
Mijn humeur is de laatste dagen veel beter, door die examens, tis nu heel belangrijk en keb me daar helemaal moeten op concentreren maar eens ik me weer op men eten ga concentreren gaat dit weer achteruit gaan en ga ik het mijn vriend weer moeilijk maken... Pffff, kon ik maar blij zijn met wie ik ben!

Ik herken het helemaal..kheb ut nog steeds ..en ik heb ook geen "hulp" zeg maar..en dat is niet goed, maar ik denk dat ik er zelf wel uit kom....*tgaat steeds beterr* Mijn moeder helpt me bijvoorbeeld ook door magere producten te kopen. Dan drink ik bijvoorbeeld weer melk en eet ik (20+) kaas..dat heb je gewoon nodig....Misschien een idee voor jou?Je moet zorgen dat je wel al je voedingsstoffen binnenkrijgt

xLesjuhx
20 June 2002, 20:15
Originally posted by Bobol
Talena, ..


En voor model hoef je niet zo super dun te zijn! Er zijn tegenwoordig allerlei soorten modellen, dik/dun, lelijk/knap,etc. !Don't worry!

Bobol
20 June 2002, 21:09
Zit jou ma dan ook zo bezig dat je meer moet eten enzo? Bij mij is dat dus echt constant, om zot van te worden! Zit voortdurend te zeggen dat ik te mager ben enzo.. Wijk jij af van je gewone maaltijden of blijf je die respecteren? Merk je het ook aan je humeur enzo? En zou ik mogen weten hoe groot je bent+gewicht?Hoeft niet hoor...

Mindy
21 June 2002, 12:56
je middageten: een glaasje water
je avondeten: een bergje sla
de rest van het eten bewaar je voor later
je hebt anorexia...
******************************************
Ik kom met moeite overeind
hoor het ratelen van botten
het slaken van een zucht
na het eerste hapje
kijkt iedereen gerust

Een grote moeite om te eten
toch zet ik het nu door
Ik moet die drang vergeten
Oh, wat is eten toch goor

Al kijk ik in de spiegel
zie ik mezelf ZO dik
zo lelijk en zo volgevreten
is dat dan toch echt ik?

Dan zie ik weer die foto
zo'n lijk en oh zo dun
en dan die andere oude
zo slank en zo veel fun

Ik zal ze dan maar geloven
dat ik Echt niet dik ben
Ik moet ze nu beloven
dat ik niet zonder eten ken
**********************************
ik haat het alles om me heen
ik weet het niet meer
ik kan nergens nergens met mijn gevoelens heen

het blijft maar in mijn hoofd hangen
al die gevoelens kon ik die maar vangen

ik zou ze weggooien heel ver weg
ik wil het niet in mijn leven
de ziekte anorexia
ik heb gewoon pech

als ik in de spiegel kijk
zie ik een dikzak
ik weet het niet heb ik gelijk?

elke keer de gedachte van de ziekte
en dik zijn
dat doet zeer

ik weet zeker als het nog lang duurt
geef ik het op
nu gaat het al achteruit
ik kan niet meer

ik heb 1 grote angst
en dat is wat ik juist niet wil
de dood
daarvan word ik stil

*************************************************
ik kan er niet meer tegen
het blijft in mijn hoofd malen
ik moet mezelf vergeven
en moet blijven stralen

ik kan het niet vergeten
ik moet blijven eten
ik wil het niet
neeh ik heb veel verdriet

met eten in mijn hoofd
val ik steeds meer af
iedereen blijft zeiken
hoe kom ik hier vanaf

ik wil echt niet meer verder leven
ach,
ik kan niemand mijn liefde geven

waarom ziet niemand mij staan
daarom denk ik bij mezelf
ik kan maar beter
dood gaan

ooit als het even goed gaat
loop ik even door
en lig ik weer plat op straat

ik kan niet eens meer lopen
wat heeft het leven dan voor nut
ik ben mezelf aant slopen
ik voel me echt heel erg kut

de tranen worden steeds erger
en ik kan niet doorgaan
ik zal er voor heel mijn leven
echt helemaal alleen voor staan
************************************
Anorexia is een ziekte,
het kan je leven verwoesten
op het moment dat je het hebt.

Na verloop van tijd raak je vrienden
en familie kwijt, je zecht tegen jezelf:
nu moet ik weer gaan eten, maar toch lukt
het je niet hoe graag je het wilt.

Dan merk je opeens 'ik ben mezelf kwijt'
en dat doet zo'n pijn o zo'n pijn, hoe
zwak en mager je dan ook bent je moet weer
gaan vechten, en merk je hoe meer stappen je
verzet des te sterker je zult worden.

Ook al klinkt het raar, pas dan word je weer
gelukkig, je haar zal dan weer gaan glimmen
en je ogen zullen weer beginnen te stralen.

Hoe rot en hoeveel pijn het je heeft gedaan,
je hebt er veel van kunnen leren om er sterker
van in je schoenen te staan.
*************************************************
Ik zit gevangen
in mijn ene ik
Ik kan alleen maar verlangen
naar mijn andere ik
Maar het lukt niet
hoe ik het ook probeer
Zoveel verdriet
om mezelf
Het moet weg
maar het gaat niet
En dan,
vreet ik me vol
Alles,
begint,
weer opnieuw
Alles is fout
ik wil mijn andere ik!

*****************************
ongemerkt sluipt het in je
wanneer iemand het merkt is het te laat
iedereen wil je helpen
maar alles wat ze je vertellen maakt je kwaad

steeds verder ga je door
steeds dieper zak je de afgrond in
zelf zet je iedereen aan de kant
want wat heeft het voor zin??

de ene leugen na de andere
beloven om gemaakte afspraken na te komen
en hoe graag je dat ook zou willen...
.. het blijft alleen maar bij dromen

je zou zo graag weer normaal willen leven
plezier hebben, kunnen eten en gelukkig zijn
maar het lukt niet
je doet jezelf en andere mensen enorm veel pijn
************************************************** **
twee rijstwafels
een kopje thee
en een heel klein beetje sla
hierop kan ik toch niet leven
heb ik anorexia?
een ingevallen gezicht
en een huid zo ongezond
het is die stem die mij wil verwoesten
de stem die een plekje in mij vond
ik kelder naar beneden
in een heel diep donker dal
ik probeer er uit te klimmen
maar telkens krijg ik een terugval
zou het dan toch heel langzaam aan
na al die jaren strijden
stapje voor stapje beter gaan?
víér rijstwafels
een kopje thee
en een heel klein beetje sla
hard is het leven
leven met anorexia
************************************
Ik wou dat ik het kon..
Dat ik anorexia nervosa overwon
Maar ik heb al zo vaak geprobeerd
dat het me allemaal nie meer interesseerd
De dagen komen zwart
het is voor mij te hard
je haar valt uit, je huid is droog, je bent kapot
en je voelt je vooral rot
je wil alleen maar dood
iedere dag overweeg je zelfmoord
je bent iedereen kwijt
massa's spijt
en dan maar hopen
dat morgen liefst niet zal komen
ik wou dat ik het kon
dat IK anorexia nervosa overwon
**************************************************

ik wil niet meer
ik kan niet meer
ik ben zo op van binnen

ik wil wel anders
maar weet echt niet meer
waar k moet beginnen


ik wil niet meer

Anorexia,
ik laat je nu maar winnen



misschien zie je jezelf hier wel in....is dat zo?dan heb je idd een eetstoornis.....:*sterkte:*

bAnAnAqUeEn
23 June 2002, 12:32
Originally posted by Bobol
kWeet niet goed meer wat doen... Mijn vriend denkt dat ik anorexia heb ofzo en dat wordt ook door enkele andere mensen gezegd. Maar ik weet het niet en wil dit niet zomaar toegeven.
kZal wa meer uitleg geven... ik ben 1m65, weeg 47kg en ben voortdurend bezig met aan eten te denken,let voortdurend op dat ik niet te veel eet, probeer de honger soms te negeren, en voel me soms ook wel sterk as ik dit kan. Ik ben tgo enkele maanden een 7-8 kilo kwijt maar kwil nog vermageren want kvind mijn billen nog te dik dus blijf ik maar supernijg opletten.
kBlijf wel bij 3 maaltijden per dag,ook al is dit soms niet zoveel... Daarbij komt dan ook dat mijn humeur om den haverklap kan omslaan,dat ik rap geprikkeld ben enz... Vooral bij men vriend merk ik dit omdat ik helemaal geen zin heb in meer dan knuffelen,zelfs niet in kusjes, k wil men lichaam 'voor mezelf',keb echt helemaal geen nood aan affectie. tLijkt of alles draait om mij,om mijn dieet en niets anders telt... Als ik mijn vriend enkele dagen niet zie mis ik hem zelfs niet echt.
Als iemand hier ervaring mee heeft ofzo.. Laat plz es iets weten

BoBol XXX

mmm ik denk echt wel dat je hulp moet gaan zoeken, het lijkt mij toch al vrij ernstig... ik heb een vriendin die hetzelfde probleem had, en ja die is in het ziekenhuis beland......... goede moed, en probeer gewoon te eten... misschien kan je naar de dokter gaan, of naar een kinder en jeugd telefoon bellen of zo... dikke kus! :*

Plankje
23 June 2002, 15:58
Originally posted by chalyken
mijn lief is 1m65 en weegt 48 kilo maar volges mij wil ze wel verzwaarderen , ze zit altij bezig dat ze zich te mager vind enzo
dus dat zal wel geen anorexia zijn zeker....maar wordt soms toch ff bang:'(
Dit zou best wel een boulimia kunnen zijn ofzow. Maar de kans is klein....

Bobol
23 June 2002, 21:18
Als ze wil verzwaarderen(en het echt meent) zal dat idd geen anorexia zijn. Als je je zorgen maakt, let een beetje op haar gedrag ofzo, en let eens op wat ze echt eet enzo. Sommige mensen zijn echt mager en kunnen daar niets aan veranderen, hoeveel ze ook eten! Aan boulemia denk ik echt niet hoor! Das helemaal anders.. Sterkte!

Talena
24 June 2002, 20:24
zeur niet zo! ik vind het mooi!

Al kijk ik in de spiegel
zie ik mezelf ZO dik
zo lelijk en zo volgevreten
is dat dan toch echt ik?

Dan zie ik weer die foto
zo'n lijk en oh zo dun
en dan die andere oude
zo slank en zo veel fun

Ik zal ze dan maar geloven
dat ik Echt niet dik ben
Ik moet ze nu beloven
dat ik niet zonder eten ken

die klopt echt wel.... hmmzz m'n vriendinnen hebben me megenomen naar de MC...in het toilet gelijk alles uitgekotst... IK WIL DIT NIET MEER! HELP!
:'(

Bobol
24 June 2002, 22:22
Soms voel ik me ook echt dik, en dan ineens kan ik mezelf toch zien hoe ik echt ben..
Als ik voor de spiegel sta en ik kijk naar men bovenlijf vind ik het echt lelijk, te mager, zo die ribben en al..
Volgende week in bikini, op vakantie!!kHeb er wat schrik voor, voor de reacties enzo, kwil eigenlijk zo niet rondlopen maar k kan en wil er niks aan veranderen, k vind mijn billen nog te dik! en je kiest nu eenmaal niet waar je vemagert..

klootzak
24 June 2002, 22:49
als het echt een eetstornis is, moet je gewoon hulp zoeken.

en leer eens van jezelf te houden en jezelf te accepteren, zoals je bent, niet zoals je wilt zijn.
tegenwoordig moet ieder meisje/jongen/boerenlul een idool hebben of een streeffiguur ect.
en dat is allemaal gelul, wie jij bent zit van binnen niet van buiten.

en nog een vraag.. Wanneer wil jij in het ziekenhuis liggen of dood zijn ?
daar ga je namelijk heen als je 47 kilo weegt en nog verder wil droppen..
de gemiddelde junk/alcoholverslaafde weegt meer. (in verhouding)

Bobol
27 June 2002, 21:03
Weer bij de dokter geweest, weer 600g vermagerd :{ (nu:48,6)
kSnap het echt niet goed, keb zo goed als normaal gegeten... Pfff, k voel me slecht!!maar ja. Als dit zo voort gaat moet ik bij een specialist... wil ik niet!!!! ach ja, we zien wel

klootzak
27 June 2002, 22:30
Originally posted by Bobol
Weer bij de dokter geweest, weer 600g vermagerd :{ (nu:48,6)
kSnap het echt niet goed, keb zo goed als normaal gegeten... Pfff, k voel me slecht!!maar ja. Als dit zo voort gaat moet ik bij een specialist... wil ik niet!!!! ach ja, we zien wel

Vreemd ?
dat niet, ik bedoel je lichaam is zwaar vermagerd duurt even eerder dat er weer aankomt.

wel een zeer goude zet dat je hulp hebt gezocht, daar is moed voor nodig..

respect

Bobol
30 June 2002, 16:46
Ik heb niet zelf hulp gezocht, mijn ouders hebben me verplicht bij de dokter te gaan. Ik ben er absoluut tegen want ik vind dit helemaal niet nodig, zo mager ben ik helemaal niet.
Ik wil nog altijd wat aan mijn billen doen, ik zal heus niet te ver gaan. Ik wil die controle terug, kwil dat niemand zich zo ' n zorgen maakt, dat is allemaal overbodig.
En nu dwingen ze me echt om echt normaal te eten, maar ik laat me soms gaan(eet iets meer) en k voel me zo slecht en dik, kheb meer en meer moeite om me aan dat dieet te houden maar ik zie daar geen pluspunten in, voel me alleen maar slechter..

klootzak
30 June 2002, 17:04
Originally posted by Bobol
Ik heb niet zelf hulp gezocht, mijn ouders hebben me verplicht bij de dokter te gaan. Ik ben er absoluut tegen want ik vind dit helemaal niet nodig, zo mager ben ik helemaal niet.
Ik wil nog altijd wat aan mijn billen doen, ik zal heus niet te ver gaan. Ik wil die controle terug, kwil dat niemand zich zo ' n zorgen maakt, dat is allemaal overbodig.
En nu dwingen ze me echt om echt normaal te eten, maar ik laat me soms gaan(eet iets meer) en k voel me zo slecht en dik, kheb meer en meer moeite om me aan dat dieet te houden maar ik zie daar geen pluspunten in, voel me alleen maar slechter..

je hebt verstandige ouders.

en als jij niet inziet dat het niet goed is, hoe fucking lang wil je dan nog blijven leven ?

Babysmurfie
30 June 2002, 18:13
Originally posted by Bobol
Ik heb niet zelf hulp gezocht, mijn ouders hebben me verplicht bij de dokter te gaan. Ik ben er absoluut tegen want ik vind dit helemaal niet nodig, zo mager ben ik helemaal niet.
Ik wil nog altijd wat aan mijn billen doen, ik zal heus niet te ver gaan. Ik wil die controle terug, kwil dat niemand zich zo ' n zorgen maakt, dat is allemaal overbodig.
En nu dwingen ze me echt om echt normaal te eten, maar ik laat me soms gaan(eet iets meer) en k voel me zo slecht en dik, kheb meer en meer moeite om me aan dat dieet te houden maar ik zie daar geen pluspunten in, voel me alleen maar slechter..
Als ik jouw gewicht en lengte lees, ben je absoluut wel te mager hoor. En als je dat niet inziet, heb je inderdaad hulp nodig.

Talena
2 July 2002, 13:39
Originally posted by Bobol
Zit jou ma dan ook zo bezig dat je meer moet eten enzo? Bij mij is dat dus echt constant, om zot van te worden! Zit voortdurend te zeggen dat ik te mager ben enzo.. Wijk jij af van je gewone maaltijden of blijf je die respecteren? Merk je het ook aan je humeur enzo? En zou ik mogen weten hoe groot je bent+gewicht?Hoeft niet hoor...

Hier mijn nogal late reactie:

uhm nou nee ik doe netalsof bij het avond eten zeg ik dat ik al bij een vriendinnetje heb gegeten..buikpijn..enzzz
uhm naja onbijt nog wel een beetje en avond eten heb je net gelezen..
humeur? uhmm nee niet echt nou ik voel me wel "zelfvoldaan" als ik het lang heb volgehouden zonder te eten weetjewel?
ik ben 1.70 en ik weeg 46 kilo... achjaah...het lijkt erg maar het is het niet...

trustfire
3 July 2002, 19:16
ik weet niet echt goed hoe ik moer reageren..
ik denk dat je eetprobleem hebt...
en niemand kan je helpen als jij dat zelf niet wilt...
het is de bedoeling van jou(denk ik) omje snel weer beter te voelen en minder onzeker te zijn..
hoe vaak ik je dit ook zeg....je bent niet dik als je maar 47 weegt, maar het helpt niet, dat weet ik ook wel...

als je vriend jou niet helpt als jij je kut voelt is hij het niet waard een vriend genoemd te worden dus ik denk dat je naar iemand toegaat die je vertrouwt en die er verstand ven heetf

veel succes

klootzak
3 July 2002, 20:28
Originally posted by Talena


Hier mijn nogal late reactie:

uhm nou nee ik doe netalsof bij het avond eten zeg ik dat ik al bij een vriendinnetje heb gegeten..buikpijn..enzzz
uhm naja onbijt nog wel een beetje en avond eten heb je net gelezen..
humeur? uhmm nee niet echt nou ik voel me wel "zelfvoldaan" als ik het lang heb volgehouden zonder te eten weetjewel?
ik ben 1.70 en ik weeg 46 kilo... achjaah...het lijkt erg maar het is het niet...

mwa, ik hou niet zo van ziekenhuizen jij blijkbaar wel.

Tielie
4 July 2002, 19:10
je hebt een eetprobleem, neem dat van me aan. en nou je dat weet (en hopelijk ook realiseert) kun je hulp gaan zoeken en gaan genezen. succes ermee!!

zara
5 July 2002, 20:40
Ik ben 1m70 groot en weeg 45 kg.
2 jaar terug was mijn ma er inneens ook van overtuigd dat ik anorexia had. Ik wilde niet veel meer eten en wat ik at kotste ik er nogal snel weer uit.
En het rare is dat ik ergens wel besefte dat ik verkeerd bezig was, maar dat ik gewoon niet in staat was er iets aan te doen(ik denk dat jij nu ook in dat stadium zit). Ik ben toen ook maar naar psychologen en psychiaters gegaan, maar dat haalde allemaal niets uit. Ik haatte mezelf en ik wist wel hoe ik eruit zag (te dikke billen en een te dik achterwerk)en wat ik waard was en wat de rest zij, dat was allemaal geen waar.

Nu een paar jaar later voel ik me een stuk beter en dat komt niet door die psychiaters, maar gewoon omdat ik aan de universiteit beginnen studeren ben en daar nieuwe vrienden en vriendinnen gemaakt heb. Ik ben als het ware opnieuw begonnen en ik ben (uiterlijk dan toch) iemand helemaal anders geworden. En ja, ik let nog op mijn voeding en ik loop nog humeurig als ik verdik, maar niet zo sterk meer als in het 6e jaar.

Wil ik maar zeggen dat 'hulp zoeken' allemaal goed en wel is en ik ga zeker niet zeggen dat je dat niet moet doen, maar uiteindelijk moet je het zelf doen! Een ander kan je niet helpen, kan je enkel op de goede weg zetten.
En bedenk goed waar je mee bezig bent, want als je opgenomen moet worden, is het geen lachertje (als je dat wenst kan ik je wel vertellen wat ze daar met je doen)

In alle geval: succes nog!

Chickel
5 July 2002, 22:20
Niet om lullig te zijn maar jullie lullen er zo open hoor en
klinken er heel trots op ik erger me echt dood
de helft van jullie wil volgens mij gewoon aandacht echt vet triest gewoon en begrijp me niet verkeerd maar volgens mij weten jullie niet t verschil tussen een eetprobleem of echt anorexia hebben want zoiezo houd dat veel meer in als waar de meeste t van jullie over hebben
mjaah ik kan t fout hebben en luister ik bedoel niet iedereen
ik heb t over een paar dus doe nou niet zo pissed zometeen
alsof ik onzin lul want een paar van jullie weten dat jullie aandacht zoeken echt gewoon vet triest !

mjaah ok nu ff een gewoon iets
zijn er mensen die pro anorexia zijn ?

hoeveel laxeren en wat gebruik je ?

hoeveel weegde je ervoor ?

en wat is je bmi ?

zara
6 July 2002, 19:01
anorexia is inderdaad meer dan een eetstoornis, die eetstoornis is gewoon een merkbaar teken van een onderliggend psychisch probleem.
Alles draait rond zelfbeeld en eigenwaarde en dan zeker niet louter op fysisch vlak. Meestal is er een psychologisch probleem en is dat vermageren een manier om greep te krijgen over je leven. Je gewicht is iets wat je kan regelen, iets waarin je kan uitblinken, maar het probleem is dat je steeds verder wil gaan en dat is niet om aandacht te krijgen, maar gewoon omdat je dan het gevoel krijgt dat je ergens goed in bent!

Maar inderdaad wanneer je louter lichaamelijk vindt dat je er niet goed uit ziet, is het wel een manier om aandacht te trekken (want geef toe: wie wil er niets aan zijn lichaam veranderen)

En btw. pin je niet te veel vast op die BMI waarden. Iemand met een maagcarcinoom kan ook een BMI van 15 hebben zonder dat die persoon anorexia heeft.

Isaac
6 July 2002, 21:58
is BMI je gewicht-lengte verhouding?

Chickel
7 July 2002, 02:03
jaaah

kijk ik ben nu 168 en ik weeg 45 dan doe je
1.68x1.68 =2.8224
dan deel je dat door t gewicht dat is dus
45 : 2.8224 = 15.9

Is heel erg ernstig en mega ondergewicht = onder 15
heel erg ondergewicht = onder 17.5
Onder gewicht= onder 19
Normaal = 19 - 24
Overgewicht = 25 - 29
zo zwaar dat t dodelijk kan zijn = +29

Talena
9 July 2002, 16:43
Maja, wie heeft dat samengesteld hè!

Sannuh
9 July 2002, 18:29
Originally posted by Chickel
jaaah

kijk ik ben nu 168 en ik weeg 45 dan doe je
1.68x1.68 =2.8224
dan deel je dat door t gewicht dat is dus
45 : 2.8224 = 15.9

Is heel erg ernstig en mega ondergewicht = onder 15
heel erg ondergewicht = onder 17.5
Onder gewicht= onder 19
Normaal = 19 - 24
Overgewicht = 25 - 29
zo zwaar dat t dodelijk kan zijn = +29

jeuj ik ben normaal

meiske
10 July 2002, 10:27
klinkt niet zo best, kijk ik weet hoet het is om zo te doen want ik vond mijn kont ok te dik, maar door minder te gaan eten wordt je kont niet dunner, blijf gezond eten 3x per dag een volle maaltijd en gezond tussendoor, ga hardlopen trimmen, fietsen, sakten, zwemmen want dat zijn de dingen die wel helpen

Chickel
13 July 2002, 20:09
Originally posted by Talena
Maja, wie heeft dat samengesteld hè!

wat dacht je van een heel medisch team dat dat heeft gebaseerd
op t gemiddelde van ons mensen etc etc etc etc t is niet
zo dat een stel mensen dat gewoon even heeft samengesteld
al zou ik t wel fijn vinden als t zo was dan kon ik tenminste
is een keer zeggen dat t niet klopte :p

Bobol
19 July 2002, 18:14
Chickel, sorry maar k kan je reactie helemaal niet apprecieren! Wie gaat er nou mee lopen pochen dat ie een eetstoornis heeft??! En ja , er wordt hier open over gepraat maar de reden waarom IK dat hier doe is omdat niemand me kent en omdat ik reacties wil krijgen en mss raad, en daarvoor is een gedetailleerde uitleg nodig!
kVoel me nog steeds rotslecht trouwens maar ja, dat doet er niet toe,k loop waarschijnlijk maar wat te pochen!

klootzak
19 July 2002, 20:54
Originally posted by Bobol
Chickel, sorry maar k kan je reactie helemaal niet apprecieren! Wie gaat er nou mee lopen pochen dat ie een eetstoornis heeft??! En ja , er wordt hier open over gepraat maar de reden waarom IK dat hier doe is omdat niemand me kent en omdat ik reacties wil krijgen en mss raad, en daarvoor is een gedetailleerde uitleg nodig!
kVoel me nog steeds rotslecht trouwens maar ja, dat doet er niet toe,k loop waarschijnlijk maar wat te pochen!

wat een dom antwoord, chikel geeft je advies zeer goede zelfs, en jij begint op hem te zeiken ?

je wil gewoon niet luisteren, boek maar vast een ziekenhuisbed

ramsesii
22 July 2002, 12:37
ik ben ook normaal..

ik weeg 90 kilo en ik ben 1.94 M

ik ben dus 23 en dat is normaal :)

TheGroovMaster
24 July 2002, 01:27
ja dacht ik al, ik heb 18.... dacht dat het nog slechter zou zijn maar valt dus reuze mee.... maar ik moet toch wat aankomen vinnik. 67 kilo voor iemand van 1.89 is toch een beetje te licht, en dan doe ik al aan wedstrijdzwemmen en ben ik stevig gebouwd.

Rosamarijn
25 July 2002, 13:23
Hooi,

voor alle mensen die denken dat ze een es hebben of voor omstanders van mensen met een es hier een handig adres waar je alles over een es en wat er bij komt kijken! www.sabn.nl
En even nog dit: als je echt geobserdeerd bent door lijnen en/of er is al vastgesteld door de dok dat je een es hebt, moet je echt hULP GAAN ZOEKEN! Een eetstoornis is niets iets waar je lekker mee kan pronken, het is niet hip om het te hebben, het is een van de ergste ziektes die er zijn en YOU REALLY NEED ALL THE HELP YOU CAN GET! Het is moeilijk, om hulp te zoeken, maar doe het WEL! Aan een es kun je overlijden!
Gewoon DOEN, hulp zoeken! Praten praten en nog eens praten! Lijnen, vasten, spugen en laxeren is niet gezond, ZOEK HULP om je mooie IK weer naar voren te halen!

XXX Roos:*