PDA

Bekijk de volledige versie : KUTouders


spineshank
5 June 2002, 19:17
mijn ouders zijn zo onbegrijpend ik zou gewoon willen doen wat ik wil , jah zo ook weer niet maar toch wat meer vrijheid...
als ik om 4 uur vandaag (woensdag) weg wil gaan zit mijn moeder eerst 10 minuten te zaaaagen en nie daarnaar toe en nie dit en nie dat ......|:( |:(
en dan moet ik al om fucking 6 uur thuis zijn :'( :'( :r
en ik wil wat meer vrijheid, ik ben het zoo fucking beu en ik wordt er zoooo depri van ....
en als mijn zus bvb. bedrogen is door haar vriend (vandaag dus) dan troosten men ouders haar nie, ze herhalen de feiten maar enzovoort en ze maken alles nog erger. en ze willen echt nie begrijpen dat ik das te meer ze zeiken des te wilder en des te meer slechte zaken ik zal doen word....

wat kan ik doen om hun dat es eindelijk te laten begrijpen , ik word zoo depri ...

greetzz da spine :x

spineshank
5 June 2002, 19:40
nobody ?? :'( :[ :[

Denden 100 piek
5 June 2002, 19:55
Ik vind tot 6 uur gezien je leeftijd ook best wel vroeg(Ik heb er niet veel verstand van,maar das me mening)
Ook vind ik da je mischien samen met je zus ff een diepgaand gesprek houden met jullie ouders,dat ze ook es rekening moet houden met jullie gevoelens en emoties,en niet altijd een houding aannemend van bv.'toen wij zo oud waren als jullie'ofzoiets(zoiets is het toch?).

Melch
5 June 2002, 20:24
Je kan je ouders toch niet veranderen, ze blijven doen als ze zo zijn...
Als ik jou was zou ik een keer een brief maken, en als je dan een keer bij een vriend ofzo gaat slapen, die brief geven. Vertel ze wat je onredelijk vindt, en wat je graag anders zou willen. Slijm een beetje, onderaan van ik hou van jullie of zo iets wazigs, maar ik denk dat dit makkelijker is dan erover praten, want het is moeilijk om dan altijd op je woorden te komen.

Maaruh, als je om 6u thuis moet zijn, is toch vrij normaal als je rond die tijd eet?

Maar wat je ouders bij je zus deden, is echt een naaistreek mja, daar kan ik niks aan doen...

Plankje
6 June 2002, 07:38
Een keertje in protest gaan. Door bijv te stoppen met eten of zo. Of door bijv een "perongeluk" verkeerd adres in typen bij een emailtje waarin je de feiten verteld aan een vriend(in), maar dan bij je ouwe terecht komt ...

spineshank
6 June 2002, 19:16
zo met mijn zus, zo doen ze ALTIJD en nooit helpen of troosten ze je , het enige dat ze kunnen zeggen is om zo laat thuis zijn en ga leren en ben je al klaar met leren?.....

Melch
6 June 2002, 23:44
Door bijv te stoppen met eten of zo

Dat werkt niet!

Wat WEL werkt, schreeuw kei hard tegen ze Jullie houden niet van me! en loop dan weg... Ga bij een vriend slapen, die je ouders niet te goed kent, anders bellen ze maybe op ofzo. Of ga bij familie slapen, die goed kunnen praten met je ouders.

En vergeet niet ZIELIG kijken, en als het kan huilen!

Fade of Light
7 June 2002, 01:20
damn, triest hoor, dat jij je ouders kut vindt, omdat ze jou proberen te helpen

Melch
7 June 2002, 10:57
Fade, waar helpen ze hem mee dan!?

Bloemetjeh
7 June 2002, 11:02
Tsss...stom!!!
Je moet het es gewoon
een keer met je ouders
over hebben!!!
Misgien helpt het als je
gewoon zegt wat je denkt
tegen hen!
dan kunnen hun het zelf
proberen te begrijpen!!

Fade of Light
7 June 2002, 12:20
Originally posted by Melch
Fade, waar helpen ze hem mee dan!?



Originally posted by spineshank
om zo laat thuis zijn en ga leren en ben je al klaar met leren?.....

dat noem ik toch pgoing tot aanzetten van leren, voor een betere toekomst (wat toch beschouwd kan worden als helpen...niet dan?)

Ze hebben echt wel het beste met jullie voor, alleen weten ze misschien niet goed hoe ze het moeten doen, en dan moet je het (zoals al eerder genoemd is, met manieren) proberen duidelijk te maken.

spineshank
10 June 2002, 17:19
ja maar als ik heb geleerd blijven ze zaaaagen en tijdens het eten ofzo als ik es eindelijk ontspanning heb zitten ze nog te zagen , ze weten gewoon niet te stoppen :r

en als ik een probleem heb en ik zeg het al dan schelden ze mij uit dat ik zo dom ben enzo in de plaat van mij te troosten....

lieve colafles
10 June 2002, 18:12
Originally posted by spineshank
ja maar als ik heb geleerd blijven ze zaaaagen en tijdens het eten ofzo als ik es eindelijk ontspanning heb zitten ze nog te zagen , ze weten gewoon niet te stoppen :r

en als ik een probleem heb en ik zeg het al dan schelden ze mij uit dat ik zo dom ben enzo in de plaat van mij te troosten....

daar zijn ouders voor :D

maar ik zou er over praten
weglopen berijk je niets mee
alleen maar dat ze nog krampachtiger gaan doen
niet aanvallen
alles bij jezelf houden..
en gewoon een gesprekvoeren.
van: goh ik ben nu 15 jaar en ik vind dat ik er klaar voor ben om een beetje meer vrijheid te creeeren. maar ik krijg het gevoel dat jullie bang zijn dat er iets met megebeurd..
alles bij jezelf houden dat werkt het best

pulke
2 July 2002, 21:22
ik mag al helemaal nix van mijn ouders oke ben mischien pas 124 maar ik mag niet eens bij een vriend gaan slapen

Nickchange
2 July 2002, 21:36
Originally posted by pulke
oke ben mischien pas 124



Dat vind ik anders al redelijk oud:9

klootzak
3 July 2002, 21:26
kutouders ?

ouders die kinderen (baby's) in stukjes snijden en later godverdomme nog een kind krijgen.

dat zijn kutouders..

jou ouders zijn gewoojn streng, live with it.

secretgirl
3 July 2002, 21:57
oke je bent niet de enige met kutouders maar laat ze want
.1 ze zijn tog te eigenwijs om naar je te luisteren
.2 ze lachen zich dood als jij samen met je zus een sereius gesprek wil gaan voeren met hun(dat deden mijn ouders)
.3 volgens hun heb je geen genoeg levenservaring en daardoor heb je ook geen last van problemen dus moet je ophouden met zeuren
.4 je moet leren want dat is oh zo belangrijk

sorry dat zijn nou 1maal de feiten, zo zijn ouders nou 1maal je mot dr mee leren omgaan hoor kan dr verder ook nix op zeggen.

Smarthezz
4 July 2002, 12:13
Je ouders veranderen niet. Tenminste, niet spontaan. En al helemaal niet binnen 3 dagen. Je moet rekening houden met hoe je ouders zijn, dat doe ik ook. Je moet niet zeggen "ik ben klaar met m'n huiswerk, ik ga naar de stad" ofzoiets, nee, je moet zeggen "ik ga nog even naar een vriend toe, met hem een verslag maken". Dan zeiken ze niet, ze moedigen het zelfs aan! Dat doe ik al sinds de 2e (zit nu in de 6e).

Sinds me 16e ga ik uit.. Ik moest van me ouwelui om 12 uur binnen zijn. Dit moet je gewoon doen, dan bij een gelegenheid (verjaardag / feestdag / etc.) vragen van "mag het voor een keer half 1???". Als da mag, dan zit je gebakken, dat kan je namelijk blijven volhouden en heb je er een half uurtje bij.. Dat is zo heel makkelijk vol te houden. Althans, bij mijn ouders.

Wat je zus betreft: zij weet nu dat ze niet bij haar ouders kan aankomen als er iets mis is. Dan kan ze toch ook bij haar vriendinnen gaan uithuilen, in elk geval: bij iemand anders? Als je weet hoe je ouders zijn dan kun je voorspellen hoe ze zullen reageren, en kun je zelf de situatie in de hand houden..

Succes en Cheerz..

Bryce
4 July 2002, 16:20
Ik mag zelfs op men kamer geen posters tegen de muur hange. Alleen mooi op het prikbord. Ik haat men ouders zo !!

Little Angel
4 July 2002, 17:39
Ouders horen hun kinderen te troosten als ze verdriet hebben. Kweet nog een keer toen ik klein was dat ik van de trap was gevallen, onder aan de trap was de deur naar de woonkamer en in de woonkamer zat mijn moeder. Ik kei hard huilen, maar wie kwam er naar mij toe 5 minuten later? MIJN BROER!!! En niet mijn moeder, zeker weten dat ze me had horen huilen ,maarnee, ik stelde me aan en de rest van de week ook omdat ik een gigantische blauwe plek had op mijn stuitje en niet kon zitten. Ik stelde mij aan. Van dat moment wist ik dat ik niet op mijn ouders kon vertrouwen.

Mijn vader misschien wel, hij luistert naar me en als ik met hem ga praten kan zijn mening nog veranderen maar bij mij moeder niet. Zij heeft haar mening al besloten voordat ik ook maar iets heb gezegt. En samen.....tja, pap luistert meer naar mam dan mam naar pap...helaas.....

Praten met mijn ouders?? Yeah, right. Get a life!!! Geen optie mogelijk. Niet proberen, dan heb je niet nog meer problemen. Wordt zelfstandig en kom in opstand. Laat hun denken dat jij nu heel snel en veel veranderd dan proberen hun zich aan te passen om het voor hun zelf leefbaar te maken in het huis. Als alles goed gaat is dat in jou voordeel.

Nickchange
4 July 2002, 17:49
Originally posted by Bryce
Ik mag zelfs op men kamer geen posters tegen de muur hange. Alleen mooi op het prikbord. Ik haat men ouders zo !!


Jah das niet zo heel leuk maar om ze daarvoor nou te haten:)

Bryce
4 July 2002, 20:19
Originally posted by 1120611



Jah das niet zo heel leuk maar om ze daarvoor nou te haten:)

Maa das ni hate hé, das gewoon efkes afreagere.

trustfire
4 July 2002, 20:24
das zwaar klote....
dat je om zes uur thuis moet zijn(ok...), maar dat ze niemand troosten of lief zijn is echt kut!!!
ik denk niet echt dat praten helpt....
je moet gewoon iets doen waarvan ze helemaal schrikken of ze confronteren met het feit dat zij jou ouders zijn en dat jij het echt niet meer cool vind....

succes

dext0r
4 July 2002, 21:07
ja vooral uit huis stappen op een avond



als ik dat doe, helpt me moeder me volgens mij nog met me tas inpakken ook


*sigh*

gewoon goed tegen ze aanlullen, zeggen dat ze eens moeten LUISTEREN ipv direct met andere opmerkingen aan te komen draven,

en wat dat 6 uur terug betreft, dan maar niet 6 uur terug? mis je het eten op tafel, lekker boeiend, zeg je dat je hebt gesnacked ofzo... naar verloop van tijd leren ze wel te accepteren dat het niet altijd even geschakeld kan lopen