PDA

Bekijk de volledige versie : Games leiden tot geweld...


REEDS
5 June 2002, 19:01
Ja of nee?
Ik ben eigenlijk van mening dat dit helemaal niet zo is, alleen mensen die al gestoord zijn doen dat soort shit en dat komt niet door games. En om dit te versterken deze uitspraak:

Computer games don't affect kids; I mean, if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.


:D

Denden 100 piek
5 June 2002, 19:09
Ik ben van mening dat mensen hun frustraties en gevoelens juist kunnen uiten in games.

Nightwolf
5 June 2002, 19:36
ja dat is ook mijn mening :) tenminste dat is voor mijn gevoel zo.....agressie raak ik altijd kwijt als ik zit te gamen :)

Denden 100 piek
5 June 2002, 20:07
Totdat het spelfiguurtjuh alweer de pijp uitgaat,godrver&%^%^#@^$%@:<">?{}_+|
Nee,dan ga ik een filmpjuh kijkuh,maar dan raak ik weer gefrustreerd doordat die eikel van een held weer iets stoms doet waarvan ik denk:dat had ik beter kunnen doen!!!
Als ik later dan iets soortgelijks doe in een game,blijkt dat dus vannie...

Nightwolf
5 June 2002, 20:13
ligt er aan welk spel je speelt....want anders moet t wel makkelijk zijn en aangezien je volgens mij best wel veel RPG's speelt...;) :p

Headliner
5 June 2002, 20:15
Ik had wel ergens gelezen dat een jongen 10 uur lang Diablo 2 ging spelen en daaraan overleden was :D

dext0r
6 June 2002, 00:12
Originally posted by Santos
Ik had wel ergens gelezen dat een jongen 10 uur lang Diablo 2 ging spelen en daaraan overleden was :D
http://archief.telegraaf.nl/artikel.pl?id=250420&pagina=0&query=diablo&datumsort=on&bron=alles

Denden 100 piek
6 June 2002, 06:24
Originally posted by Direwolf
ligt er aan welk spel je speelt....want anders moet t wel makkelijk zijn en aangezien je volgens mij best wel veel RPG's speelt...;) :p Nu wel ja...

Bloemetjeh
6 June 2002, 11:18
Ik denk dat games op sommige mensen een
ander effect heeft..
sommige mensen worden er heel agressief
van als ze een gevecht spelletje spelen
en anderen weer niet.
Kijk naar dat bloedbad in Duitsland laatst..
nu zegge ze da diej jonge zow agressief
was omdat hij niet kon winnen bij een
geweld spelletje en dattiej daarom
zown bloedbad heeft aangericht..
Nja...ik weet het ook niet hoor!

Fade of Light
6 June 2002, 14:06
ik houd dat echt wel langer vol :)

maargoed, vroeger haalde ik die tien uur ook zeker wel met red alert :/

Fade of Light
6 June 2002, 14:07
Originally posted by Bloemetjeh
Ik denk dat games op sommige mensen een
ander effect heeft..
sommige mensen worden er heel agressief
van als ze een gevecht spelletje spelen
en anderen weer niet.
Kijk naar dat bloedbad in Duitsland laatst..
nu zegge ze da diej jonge zow agressief
was omdat hij niet kon winnen bij een
geweld spelletje en dattiej daarom
zown bloedbad heeft aangericht..
Nja...ik weet het ook niet hoor!

maarja das gewoon zo'n makkelijk mogelijk zwart schaap aanstellen

Sir_Psycho
6 June 2002, 21:27
ik kan ook altijd goed mn agressie uitleven op games...
behavle bij mario party, ik word altijd zo aggressief van al die vrolijke kleurtjes en melodietjes :[

Bloemetjeh
6 June 2002, 21:32
Originally posted by Sir_Psycho
ik kan ook altijd goed mn agressie uitleven op games...
behavle bij mario party, ik word altijd zo aggressief van al die vrolijke kleurtjes en melodietjes :[

Wahahahahaha...*)

Denden 100 piek
6 June 2002, 21:35
Originally posted by Sir_Psycho
ik kan ook altijd goed mn agressie uitleven op games...
behavle bij mario party, ik word altijd zo aggressief van al die vrolijke kleurtjes en melodietjes :[ Neuh...dan moet je smash brothers gaan spelen....

Aristootjuh
6 June 2002, 22:47
Denk niet dat games er veel invloed op hebbu nee. Ik reageer met altijd af met Blade ( Sin, vet stoer spel :) )

Total Eclipse
9 June 2002, 18:21
Ik ben gisteren na het spelen van 'hooligans, storm over Europe' de straat op gegaan en heb de auto naar Frankrijk gepakt.
Daar ben ik auto’s gaan slopen, heb ik veel teveel speed gesnoven, heb ik bussen bekogeld, winkels geplunderd en heb ik onder luid gezang van het ‘eeeeeeyoooo, eeeeyooo, eyo!’ de kroeg van de Franse Hooligans aangevallen.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat mensen hun frustraties juist kwijt kunnen in een computerspel en niet andersom.
Geldt overigens ook voor wannabe hooligans die nu met de komst van ‘hooligans, storm over Europe’ eerst een virtueel slagveld kunnen simuleren om daarna op internet een grote mond te geven.

Bebsy
9 June 2002, 20:11
Originally posted by Santos
Ik had wel ergens gelezen dat een jongen 10 uur lang Diablo 2 ging spelen en daaraan overleden was :D

en hij sliep elke nacht maar twee uur dus dan is die dood gegaan door ze eigen schuld.. en ik denk eigelijk dat een vette idioot is wat alleen maar doritto eet enzo en gewoon een hartaanval heeft gehad..

Bebsy
9 June 2002, 20:16
DAT IS ECHT BOELSHIT dat games leiden tot geweld..mensen die gestoord zijn doen het ja en daarom is het kijkwijzer ook boelshit... sorry hoor maar waarom mag helraiser niet meer komen denk je nou echt dat kinderen skinhead na gaan doen.? HET IS GEWOON BOELSHIT.!!

Fade of Light
10 June 2002, 14:06
Originally posted by Bebsy
DAT IS ECHT BOELSHIT dat games leiden tot geweld..mensen die gestoord zijn doen het ja en daarom is het kijkwijzer ook boelshit... sorry hoor maar waarom mag helraiser niet meer komen denk je nou echt dat kinderen skinhead na gaan doen.? HET IS GEWOON BOELSHIT.!!

en waarom "IS HET ECHT BOELSHIT" ?

admiral95
10 June 2002, 22:54
games kunnen je agressief maken als je de realiteit uit het oogt verliest en het hele leven als een spelletje gaat zien, ik zelf wordt aleen maar minder agressief van games je kan er lekker je agressie kwijt

Denden 100 piek
11 June 2002, 15:46
Haha,je leven als mario zien!!!
FF op iedereen springen en aan het het einde van de level op een vlaggestokkie springen.
Als je dan toch de realiteit uit het oog verliest,kies dan een leuk spelleke.

admiral95
11 June 2002, 15:48
ik heb het niet over mario, maar iets als gta ofzo dat je gewoon iemand neer rost op straat..........................

Total Eclipse
11 June 2002, 18:27
Denden 1000 piek....


1 tip!
Ga noooooooooooooooit paddo's eten als je net daarvoor Mario Bros 1. hebt gespeeld op de Nintendo.
Gegarandeerd lol voor de anderen, maar je ziet wel overal upjes rondvliegen.
En probeer maar eens dingen te vangen die er niet zijn....
Over Luigi nog maar niet te spreken.
Een Luigi die van niets weet!

Bebsy
11 June 2002, 20:59
Originally posted by Fade of Light


en waarom "IS HET ECHT BOELSHIT" ?

omdat als die kinderen het na gaan doen ze al gestoord in hun kop waren voordat ze het game speelde of de film zagen..
DAAROM IS HET ECHT BOELSHIT...

Bebsy
11 June 2002, 21:00
Originally posted by admiral95
ik heb het niet over mario, maar iets als gta ofzo dat je gewoon iemand neer rost op straat..........................

de mensen die dat gaan doen naar het spelen van een game waren al gestoord van te voren..

admiral95
11 June 2002, 21:27
je hebt gelijk ik qoute scary movie 1 geloof ik of scream of iets dergelijks nu denk ik eigenlijk scream 1

in het nederlands:


"een film creeert geen pschychopaat, hij brengt de pschychopaat op gedachten "althans zoiets was het

en het is zo, maar na aanleiding van die game wordt het kind gek dus het spel werkt er wel aan mee

Total Eclipse
12 June 2002, 19:10
Inderdaad, ben ik volkomen met je eens.
Ieder mens is rationeel en problemen worden niet door één simpel feit veroorzaakt, maar kunnen wel bepaalde ideeën naar boven brengen.
Maar is dat ook niet schadelijk?

Er lopen al heel veel psychopaten rond, ik vind het een triest idee om ze nog te gaan helpen ook.
Mensen kunnen agressief worden van bijvoorbeeld een computerspel, een film die je mee laat slepen, een boek wat je vasthoudt of aanstootgevende muziek.
Gevoelens en frustraties die al door je hoofd dwalen kunnen verwoord worden door de vier bovengenoemde middelen.
Of je jezelf beheerst of compleet laat gaan is dan een tweede.

Fade of Light
12 June 2002, 19:58
Originally posted by Bebsy


omdat als die kinderen het na gaan doen ze al gestoord in hun kop waren voordat ze het game speelde of de film zagen..
DAAROM IS HET ECHT BOELSHIT...

dus jij denkt dat zulke films helemaal geen nieuwe ideeen of verdere ontwikkeling van verkeerd gedrag kunnen veroorzaken?


Darbij vind ik het wel goed dat Faces of death uit de roelatie is gehaald, die snuff movies zijn nou neit echt smakelijk te noemen :/

klootzak
12 June 2002, 20:32
Originally posted by Fade of Light


dus jij denkt dat zulke films helemaal geen nieuwe ideeen of verdere ontwikkeling van verkeerd gedrag kunnen veroorzaken?

Nieuwe ideeen ? natuurlijk, verdere ontwikkeling van verkeert gedrag ?
onzin, als een kind goed door zijn ouders verzorgt wordt wordt het geen "gangstertje" van zo'n film. dat is volkomen onzin en erg makkelijk gezocht.
dat er toch een stijging in criminaliteit is heeft hier niks of zeer weinig mee te maken.


Daarbij vind ik het wel goed dat Faces of death uit de roelatie is gehaald, die snuff movies zijn nou niet echt smakelijk te noemen :/


Jou mening alhoewel ik hem deel, ben ik het niet eens met het feit dat hij uit de roelatie is gehaalt.
Want, omdat jij en ik het niks vinden(en waarschijnlijk met ons veel meer mensen), mag het niet ?

ChristinaMilian
4 July 2002, 09:28
Ik heb ook weleens gehoord van een jongen die heel veel zo'n Pokémonspelletje deed. Hij dacht dat hij een vliegende was en sprong drie verdiepingen naar beneden... :(

Nightwolf
4 July 2002, 09:38
hmm.....kan wel.....ik kan me zoiets wel herinneren maaaar volgens mij was ie zwaargewond toen

trekkurK
4 July 2002, 14:01
Het valt me mee dat ik nog geen psychopaat ben geworden dan.

bAnAnAqUeEn
4 July 2002, 16:29
Originally posted by Santos
Ik had wel ergens gelezen dat een jongen 10 uur lang Diablo 2 ging spelen en daaraan overleden was :D

:D krijg dat voor... :)

ik denk niet dat dat rechtstreeks tot geweld leidt, maar dat je in die spelletjes idd je woede kan uiten (ik doe dat door honkbal te spelen :) lekker hard slaan met die bat tegen het balletje :) en dan het hoofd van de persoon waarop ik boos ben in de plaats van het balletje denken DENKEN HE NIET PLAATSEN! zaaaaaalig! :) en het helpt echt! )

Smarthezz
5 July 2002, 10:55
Toen die Duitse gast die mensen op die school overhoop had geschoten en bleek dat hij Counterstrike speelde, gaf met dat de schuld van het feit dat hij zo ziek was geweest die mensen neer te schieten. Daarom is in Duitsland het 3D-shooter genre verboden. Ik vind dit onterecht. Je kunt in games je agressie kwijt, maar het is niet zo dat je dankzij een game zelf tot geweld in staat bent. In Duitsland werd er ook gezegd dat die jongen wist hoe hij met het wapen om moest gaan en dat hij goed kon richten dankzij de games.. Dat kun je niet op de computer leren, je kunt dan beter een waterpistool kopen! En die verbieden ze toch ook niet?

Uit onderzoek is ook gebleken dat die agressie vooral wordt opgebouwd door tv. Mensen die teveel tv kijken die kunnen in staat worden geacht dit soort dingen eventueel misschien wel te kunnen gaan doen, omdat ze het oog voor realisme kwijt raken.

Anyway, that's my opinion..

Cheerz

Denden 100 piek
5 July 2002, 11:00
Richten in een game is dus volgens mij echt wel veel anders dan in het echt.
Denk maar aan terugslag en het goed vashouden van de gun.
Duitsers zijn echt gek om dan bijvoorbeeld groen bloed in te voeren in games.
Das toch ook niet helemaal goed?
Dan ga je ff checken of mensen echt groen bloed hebben...|:(

-neo-
5 July 2002, 14:06
Originally posted by ChristinaMilian
Ik heb ook weleens gehoord van een jongen die heel veel zo'n Pokémonspelletje deed. Hij dacht dat hij een vliegende was en sprong drie verdiepingen naar beneden... :(

nog mazzel dat ie niet dacht diglett te zijn!!

Denden 100 piek
5 July 2002, 17:24
Originally posted by miyamoto


nog mazzel dat ie niet dacht diglett te zijn!! Dan was ie tenminste niet zo ver gevallen.

-neo-
6 July 2002, 07:53
maar koppijn want diglett heeft geen handen,dus moet et met zijn mond en hoofd

ChristinaMilian
6 July 2002, 09:23
Originally posted by miyamoto
maar koppijn want diglett heeft geen handen,dus moet et met zijn mond en hoofd

Auwtsj...

trekkurK
6 July 2002, 09:24
Originally posted by miyamoto
maar koppijn want diglett heeft geen handen,dus moet et met zijn mond en hoofd

Doe mij maar pikatsjoe(ofzoiets)

Denden 100 piek
6 July 2002, 12:17
Originally posted by trekkurK


Doe mij maar pikatsjoe(ofzoiets) Ja,ga je ff in een open veld staan terwijl er onweer is,omdat je denkt zo jezelf op te kunnen laden.:{

halloween
10 July 2002, 13:20
Ik heb vandaag gelezen dat 2 tot 10 uur per dag
spelletjes spelen je hersens blijvend kunnen schaden.
Veel videospelletjes kunnen spanning en angst opwekken en je autonome zenuwstelsel schaden.

8{

Denden 100 piek
10 July 2002, 13:33
Originally posted by halloween
Ik heb vandaag gelezen dat 2 tot 10 uur per dag
spelletjes spelen je hersens blijvend kunnen schaden.
Veel videospelletjes kunnen spanning en angst opwekken en je autonome zenuwstelsel schaden.

8{ Klopt,bij een stealth-shooter moest ik meerdere malen ff stoppen omdat ik teveel in de spanning zat.
En bij een horrorgame ook,ook al had ik een walkthrough waarop de lokatie van alle monsters stond bleef ik schrikken!
Op een keer werd het zo erg dat ik de game een week niet meer heb durven op te starten!!!

-neo-
10 July 2002, 15:58
Originally posted by halloween
Ik heb vandaag gelezen dat 2 tot 10 uur per dag
spelletjes spelen je hersens blijvend kunnen schaden.
Veel videospelletjes kunnen spanning en angst opwekken en je autonome zenuwstelsel schaden.

8{

vooral biohazard,fuck,echt erg hoor,dan slaat je hart ff een slag over,of er komt er een door de deur of raam,echt erg.

Nightwolf
10 July 2002, 22:52
oke, net was er een programma op tv wat er over ging, First Person Shooter.....iemand toevallig gezien? best goeie documentaire vind ik :) liet ook duidelijk zien waar t allemaal tot kan leiden :)

Denden 100 piek
10 July 2002, 23:24
Originally posted by Direwolf
oke, net was er een programma op tv wat er over ging, First Person Shooter.....iemand toevallig gezien? best goeie documentaire vind ik :) liet ook duidelijk zien waar t allemaal tot kan leiden :) Niet gezien,maak es een samenvatting ben wel benieuwd!

klootzak
10 July 2002, 23:38
nee,

die oorzaak wordt er vaak in gezocht.
ik weet zeker dat het niet zo is.
waarom zouden anders hangjongeren een mes onder mij neus douwen, heb ik nog nooit een gamer zien doen :)

ik bedoel we moeten de feiten op een rijtje hebben in plaatst van het hardst bleren wat de mogelijke reden van veel geweld kan zijn.

Brendovic
10 July 2002, 23:41
Originally posted by Direwolf
oke, net was er een programma op tv wat er over ging, First Person Shooter.....iemand toevallig gezien? best goeie documentaire vind ik :) liet ook duidelijk zien waar t allemaal tot kan leiden :)

gezien en opgenomen ja ja Ging over CS

Die maker vond ik echt een vette kerel.

Nightwolf
11 July 2002, 00:21
Originally posted by Denden 100 piek
Niet gezien,maak es een samenvatting ben wel benieuwd!

ik weet niet alle details meer maar omdat Brendovic t heeft opgenomen mag hij dat wel doen :p

ze lieten iig een groep jongeren zien die een CS-clan vormde waarvan 1tje de zoon was van degene die de documantaire maakte en dat ze op weg waren naar een lan party voor de (landelijke of wereld?) kampioenschappen van CS en hoe t daar aan toe ging.....verder alleen maar de achtergronden van een paar jongeren en hun relatie met hun ouders, dus hoe ze met elkaar omgingen....die ene zoon was zelfs zo ver gegaan met t spelen van CS dat ie een tijdje met school was gestopt, t beheerste z'n leven....verder weet ik t nie meer zo goed :? maar t was echt een goed programma :)

MasterB
11 July 2002, 00:51
Originally posted by klootzak
nee,

die oorzaak wordt er vaak in gezocht.
ik weet zeker dat het niet zo is.
waarom zouden anders hangjongeren een mes onder mij neus douwen, heb ik nog nooit een gamer zien doen :)

ik bedoel we moeten de feiten op een rijtje hebben in plaatst van het hardst bleren wat de mogelijke reden van veel geweld kan zijn.

Ik ben het met je eens ware het niet dat je het woordje zeker beter zou kunnen vervangen door denk.

Er is natuurlijk een mogelijkheid dat een bepaalde stof werkzaam is op een zogenaamde agressiereceptor, misschien komen er bij games wel stoffen vrij die het juist tegen gaan. Eerst de feiten en dan beschuldigen.

Racing Bartander

FunFair
11 July 2002, 09:48
ik denk niet dat het leidt tot geweld, juist het omgekeerde.. je raakt veel agressie kwijt door je uit te leven met een groot geweer met veel kogels en dan een virtueel poppetje naar de pleuris schieten. Ik heb zelf eerder last van agressie en geweld door hele andere dingen die niks met games te maken hebben.. je moet wel weten wanneer je moet stoppen met een spel.. als je er niks van bakt en je hebt door dat je geirriteerd raakt.. dan moet je echt niet doorgaan, want dan heb je wel de neiging om je computer aan gort te meppen of iets dergelijks :+

en ik denk dat het ook aan het intelligentie niveau ligt.. iemand die minder 'slim' is zal eerder zijn agressie loslaten dan iemand die meer 'slim' is.

AngelHeart
13 July 2002, 02:13
Hoi,

Ik ben van mening dat mensen hun frustraties en gevoelens juist kunnen uiten in games

Ik ben ook van mening dat spelletjes op de computer als een lekkere uitlaat kan werken bij mensen. En ik denk eerlijk gezegd dat als je inderdaad geweldadig wordt van iets, dan heeft het denk ik eerder te maken met de omgeving en/of de omstandigheden waarin je verkeert. Of omstandigheden waarin je verkeerdde. Bijvoorbeeld slechte opvoeding van ouders, of een geweldadige omgeving (verkeerde vrienden enzo) of iets dergelijks.

Ik geloof dus niet zo snel dat geweldadige spelletjes op de computer mensen snel geweldadig maken :)

Doeiiiii!!

Techno16
17 July 2002, 18:23
Originally posted by Direwolf


ik weet niet alle details meer maar omdat Brendovic t heeft opgenomen mag hij dat wel doen :p

ze lieten iig een groep jongeren zien die een CS-clan vormde waarvan 1tje de zoon was van degene die de documantaire maakte en dat ze op weg waren naar een lan party voor de (landelijke of wereld?) kampioenschappen van CS en hoe t daar aan toe ging.....verder alleen maar de achtergronden van een paar jongeren en hun relatie met hun ouders, dus hoe ze met elkaar omgingen....die ene zoon was zelfs zo ver gegaan met t spelen van CS dat ie een tijdje met school was gestopt, t beheerste z'n leven....verder weet ik t nie meer zo goed :? maar t was echt een goed programma :)

jah kep die repotage ervan gezien...... was wel grappig om te weten vooral toen ze gingen vertellen dat uit een recente onderzoek was gebleken dat uit de moorden op scholen helemaal niet kwam door dat die zieke mensen games zaten te spelen.... naja een paar dan maar geen aanleiding gaf toe....
En ffies om op terug te komen.... ik word denk eerder agressief als ik een vette vecht film zie dan als ik een RPG game speel voreg toen ik 10 was ofzo zag ik dan een vette vecht film en wou het dan na doen nou dat heb ik dus echt niet met games.... ik weet niet hoe het bij jullie is..

Denden 100 piek
18 July 2002, 11:19
Originally posted by Techno16


jah kep die repotage ervan gezien...... was wel grappig om te weten vooral toen ze gingen vertellen dat uit een recente onderzoek was gebleken dat uit de moorden op scholen helemaal niet kwam door dat die zieke mensen games zaten te spelen.... naja een paar dan maar geen aanleiding gaf toe....
En ffies om op terug te komen.... ik word denk eerder agressief als ik een vette vecht film zie dan als ik een RPG game speel voreg toen ik 10 was ofzo zag ik dan een vette vecht film en wou het dan na doen nou dat heb ik dus echt niet met games.... ik weet niet hoe het bij jullie is.. Nou...hetzelfde.
Ik heb nooit de neiging gehad om iets in een game na te bootsen,omdat ik dat dan zelf al heb gedaan,ín diezelfde game.
Films gaan gewoon verder,zonder dat ik invloed had op het verloop van de film.
Ik denk dat ik me daar vroeger best aan ergerde en het probeerde over te doen.
Zonder veel succes uiteraard:+

-neo-
19 July 2002, 08:26
games als biohazard en 007 zijn juist goed,je word ff agressief en dan kan je in et spel je agressie kwijt(als ik boos ben ga ik ook altijd 007 ofzo spelen,kan je je woede uiten op die gozers)maar ik vind het onzin om meteen te denken dat ze daardoor juist mensen op straat onderuit helpen.daar is iets meer voor nodig,dat doen alleen gekken!!anders zou de helft v/d mensheid nu iemand aan het afmaken zijn.