PDA

Bekijk de volledige versie : mn handicap


Rijntje
30 June 2002, 15:51
Ik ben geboren met een "handicap" ik had klompvoetjes en 0-X benen. Tot mijn 10nde liep ik ook voorduurend in het ziekenhuis om er voor te zorgen dat ik dus de komende jaren normaal zou kunnen lopen. Op mijn 10nde zei de dokter dat ik niet meer hoefde te komen ik kreeg steunzooltjes en dat was het dan...op naar het leven zonder het ziekenhuis.Op mijn 12vde kreeg ik weer erg last er van. Ik moest naar een podoloog die me zei dat ik zware bergschoenen aan moest moest stoppen met korfbal en dat ik op mn 20ste in een rolstoel zou zitten. Gestopt met korfbal, schoenen gekocht en depri omdat die rolstoel me erg dwars zat. Maar ik zat in een geweldige klas die me steeds moed in sprak. 5 maanden later besluiten mijn ouders om een second opinion te laten doen. Naar een kinderziekenhuis hier in Rotterdam. Een dokter die ik gelijk mocht wnat hij zei dat ik de volgende dag nog mocht beginnen met korfbal. Mijn voeten stonden wel verkeerd maar dat was altijd zo geweest, had hij verder niet zon problemen mee. Tegen mijn ouders vertelde die (wat ik niet wist) dat die kans van de rolstoel er nog was. Ik heb het niet gevraagt ik mocht mijn sport weer spelen en daar was ik maar al te blij mee. Ik moest wel opletten met wat voor schoenen ik aan had maar dat was niet zon probleem.

En toen afgelopen zomer, ik speelde 2de klassen in de B2 met korfbal. We hadden op zaterdag een toernooi, een toernooi waarbij ik met 2 teams mee moest spelen en voor een team de coach was. ik moest in totaal 15 wedstrijden spelen. Ja ik had wat last van mn voet maar boeiend ik ga gewoon door? en in de ik denk 12 wedstrijd srong er (een nogal zwaar meisje) op de binnenkant van mijn rechter voet. gelukkig was de wedstrijd bijna ten einde en aan het einde strompelde ik naar de kant. Het was onder tussen blouw en paars geworden. Ik ben naar de EHBO gelopen en die hebben drukverband dr om heen gedaan en de mededeling dat ik niet meer mocht spelen. Maar zo eigenwijs als ik ben hup die schoen weer in niet zeiken gewoon gaan spelen. En heb toen dat toernooi afgemaakt. De volgende dag moest ik met het 3de mee doen (seniore oudere mensen al) ik moest 7 wedstrijden eigenlijk spelen maar omdat er een ploeg was uitgevallen maaken ze een gemixt team waar ik dus ook in zat omdat ik jong en fit ben. Bij de eena laaste wedstrijd kwamen mijn ouders kijken. Ik stond ik wou rennen maar viel ik schoot ver door de binnen kkant van mn linker voet heen. Gelijk naar het ziekenhuis waar ik met een zwaar gekneusde voet uit kwam. Moest 2 weken krukken lopen en niet sporten de hele wedstrijd. Maar nee zo eigenwijs als ik weer ben , een week met krukken en toen huppa dr af en gewoon gaan skaten ect.

Het korfbal seizoen begon ik kon halve wedstrijden spelen omdat ik dr na niet meer kon lopen van de pijn in mijn voet. Er werd een brace gekocht. een aangepaste sok met elastiek die mn enkel vast hield. Ik kon weer hele wedstrijden spelen. Tot kerst ging dat goed. Dr na alleen maar berg afwaards klachten van jaren geleden kwamen terug ik heb al een half jaar niet gespeeld.
Afgelopen donderdag werd ik wakker stap uit mn bed en val. Ik kan niet meer op mn rechtervoet staan.Ja mn tenen al word dat nu erg pijnlijk. Dokter gebelt...doorverwezen naar het ziekenhuis, werk gebelt mensen boos alsof ik er wat aan kan doen? Vrijdag brief in de bus. Uw afspraak word verzet...me pa gelijk gebelt want ik kan niet lopen en nu moet ik nog langer zo blijven?. het gaat klote het doet pijn en ik wil niet voor altijd zo blijven lopen...

dan komt mn moeder...mandy wil even met je praten.
Ze vertelde dat ze dit al had zien aankomen en dat ze nu al de gevolgen wist...het zal niet veel beter worden niet meer sporten en niet meer werken...ik weet het niet meer het staat min of meer al vast dat ik dus ontslag neem en na de vakantie stop met korfballen. mijn school word ook een probleem....

Geboren met een handicap en na 15 komt het helemaal terug. moeilijk te accepteren

(dr is ene hele hoop met mn voet aan de hand maar dan word het een nog saaier verhaal :p)

Banaan
30 June 2002, 16:09
tjah :( kweet niet echt te reageren...ik kan alleen sterkte zeggen en hoop houden

Mr.Master
30 June 2002, 16:20
Hmm, that sucks...erg vervelend dat het na al die tijd weer terug komt. Ook van mij veel sterkte gewenst.

Probeer nu wat minder eigenwijs te zijn...;)

Ton

klootzak
30 June 2002, 16:29
tering, sterkte iig.

veel nuttigs kan ik eigenlijk niet melden..

Nightwolf
30 June 2002, 16:48
heej ik wil meer weten van je Mandy meid :{ :) :? ;)

Babysmurfie
30 June 2002, 18:05
Oh dat is echt wel erg.
Moeilijk te aanvaarden ook, kan ik begrijpen.
Veel sterkte alleszins!

Foetsy
1 July 2002, 08:50
alle leuke mensen worden genaaid
klote wereld

Isaac
1 July 2002, 17:58
uhm.. khoop dat je voet beter wordt.. had ik niet ergens anders een threat daarover gelezen?... hou me op de hoogte!...

veel beterschap:*, Isaac

Irene!!!!
2 July 2002, 00:35
veel sterkte :)