PDA

Bekijk de volledige versie : vooroordeel pschychologie


klootzak
7 July 2002, 00:24
Vooroordelen:
hoe je ook je best doet, voor jezelf zal je ze altijd hebben, je kan dat bagataliseren door het voorgevoel te noemen, maar dat is gelul.
maar waardoor ontstaat dit gevoel, en waarom houden wij ons er altijd mee bezig ?

Nightwolf
7 July 2002, 00:58
baga-wat? :?

boertje
7 July 2002, 12:07
Originally posted by Direwolf
baga-wat? :?


bagataliseren is tog het vereenvoudigen?? het makkelijker en eenvoudiger zien dan het is?

DutchECK
7 July 2002, 12:39
Bagatel: kleinigheid
Bagatelliseren: tot een bagatel maken*

*Kleiner maken dan het eigenlijk is dus

boertje
7 July 2002, 13:04
Originally posted by DutchECK
Bagatel: kleinigheid
Bagatelliseren: tot een bagatel maken*

*Kleiner maken dan het eigenlijk is dus


aaaaiiiiggghhhhtt!!!, Boertje voor Wereldheerser

Nightwolf
7 July 2002, 14:01
keej heel fijn maar back ontopic graag

Babysmurfie
7 July 2002, 17:38
Dat ontstaat door opvoeding en de mening van je naaste omgeving, veronderstel ik...

Fade of Light
7 July 2002, 18:05
een vooroordeel ontstaat volgens mij door het conculsies trekken en verwerken van eerder meegemaakte ervaringen en het logische denkwerk, wat mensen aardig uniek maakt :)

Babysmurfie
7 July 2002, 19:56
Inderdaad, ook door persoonlijke negatieve ervaringen met bepaalde groepen mensen te veralgemenen.

lieve colafles
8 July 2002, 13:04
dat komt omdat mensen de eigenschap hebben aan alles wat ze zien een naampje te geven.

>meisje met blond haar dikke tieten is een stomme doos..
> iemand die zijn huiswerk maakt en de leraar verbeterd is een nerd
> gothics aanbidden de duivel...

dat soort dingen.. ze zijn niet erg om te denken maar je moet je er niet aan vastklampen.
ik ben de laatste tijd heel erg aan het proberen om als ik denk van sjit wat een trien is dat, om dan in mijn hoofd te halen dat dat mijn oordeel is en dat er achter dat voor oordeel ook een heel mooi mens schuil houd.
op die manier leer je mensen respecteren..

ook als je je aan mensen ergerd.. bijvoorbeeld vroeger vond ik het heel ziek om te zien hoe meisjes in minirokjes en minitruitjes over straat gingen en daar irriteerde ik me aan.
maar ik denk dat je je irriteerd aan iemand omdat die gene iets heeft wat jij niet hebt.. die meisjes die durfde zichzelf te tonen en dat durfde ik niet...
nu leer ik respect te krijgen voor mensen die mensen dragen wat ze lekker vinden .. dat vind ik mooi.
vooroordelen zullen nooit verdwijnen... maar je kan ze wel minder belangrijk maken door respect te tonen voor die/datgene wat tegenover je staat.


hahah de wijze les van colafles ......

Foetsy
8 July 2002, 13:20
we maken vooroordelen omdat we dan meteen iemand ergens bij kunnen indelen
zo gaat het volgens mij:
je ziet iemand die draagt zwarte kleding, zwart haar, veel zwart vanalles, en je denkt automatisch; die is gothic. Vervolgens besef je dat je een hekel heb aan gothics, en negeer je die persoon of gaat hem/haar uitschelden e.d.

Dit is btw allemaal verzonnen, ik weet niet of het echt zo gaat en ik wil hiermee niet zeggen dat ik een hekel heb aan gothics ofzo

anouk
9 July 2002, 11:23
Ik denk dat dat wel klopt, ik ben dan gothic en word constand uitgescholden. Ik hoor de meest vreemde roddels ove mezelf, idd dat ik Satan zou aanbidden en dan ik met mn eigen bloed schrijf en meer van die onzin..
Allemaal vooroordelen die bij goths horen :?

klootzak
10 July 2002, 23:35
Originally posted by anouk
Ik denk dat dat wel klopt, ik ben dan gothic en word constand uitgescholden. Ik hoor de meest vreemde roddels ove mezelf, idd dat ik Satan zou aanbidden en dan ik met mn eigen bloed schrijf en meer van die onzin..
Allemaal vooroordelen die bij goths horen :?

mwa, dat vind ik moeilijk te zeggen, ik bedoel vraag tien mensen op straat naar vooroordelen over bijv. maxima

je krijgt gewoon tig verschillende antwoorden.
met gohtic's nog erger en zo kan ik nog wel wat voorbeelden er bij halen.

maar een standaard profiel is (vooroordeel) is er wel die verandert alleen wel regelmatig.

Foetsy
12 July 2002, 18:24
idd, telkens weer krijg je nieuwe gegevens die een profiel maken, net als in een computer