PDA

Bekijk de volledige versie : pil vergeten


Sir_Psycho
8 July 2002, 21:28
een paar dagen geleden was mijn eerste keer met mn vriendin. we wouden het eerst met condoom doen, maar dat lukte niet echt enzo.... dus toen besloten we het zonder condoom te doen (allebei maagd, dus geen SOA's en zij aan de pil). Nou, toen ging het wel goed, maar omdat ze ondanks de pil toch een beetje bang was, trok ik toch terug voordat ik klaarkwam.

de dag daarna belde mn vriendin me 's middags met de mededeling dat ze de pil 1 keer was vergeten in te nemen, en volgens de bijsluiter van de pil kan de werking afnemen als je hem langer dan 12 uur na de normale tijd inneemt.

nu is ze heel erg bang dat ze zwanger is, en ik maak me ook wel behoorlijk zorgen, weet iemand misschien of dat terecht of onterecht is??

Plankje
8 July 2002, 22:04
toen ze je belde had je haar direct naar de apotheek moeten sturen om een zwangerschapstest/morning-afterpil te laten halen

Brendovic
8 July 2002, 22:13
Originally posted by Sir_Psycho
een paar dagen geleden was mijn eerste keer met mn vriendin. we wouden het eerst met condoom doen, maar dat lukte niet echt enzo.... dus toen besloten we het zonder condoom te doen (allebei maagd, dus geen SOA's en zij aan de pil). Nou, toen ging het wel goed, maar omdat ze ondanks de pil toch een beetje bang was, trok ik toch terug voordat ik klaarkwam.

de dag daarna belde mn vriendin me 's middags met de mededeling dat ze de pil 1 keer was vergeten in te nemen, en volgens de bijsluiter van de pil kan de werking afnemen als je hem langer dan 12 uur na de normale tijd inneemt.

nu is ze heel erg bang dat ze zwanger is, en ik maak me ook wel behoorlijk zorgen, weet iemand misschien of dat terecht of onterecht is??

wtf is ze dom ofzo?
Ik bedoel ze weet eh ik ga ballen dan check je toch eerst of je pillen kloppen? helemaal alsje zonder kapotje gaat,

Sir_Psycho
8 July 2002, 22:14
Originally posted by Brendovic


wtf is ze dom ofzo?
Ik bedoel ze weet eh ik ga ballen dan check je toch eerst of je pillen kloppen? helemaal alsje zonder kapotje gaat,

ze logeerde bij dr nichtje en wast gewoon vergeten

Christalletje
13 July 2002, 17:08
Hallo

Nou jullie hoop dat je wat verzichter doet
Tis de verantwoordelijkheid van jullie allbei ook al is zij degene die de pil slikt

Je dient je pil binnen 36 uur in te nemen en daarna is de pil niet meer betrouwbaar.
Waar je op moet letten is of je de pil in de 1e, 2e of 3e week vergeet. als je de pil in de derde week vergeet is de kans op zwangerschap kleiner als dat je hem in de eerste week vergeet.
Maar als het goed is staat dat allemaal in de bijsluiter

Als je de pil vergeten bent kun je bij je huisarts de morningafterpil gaan halen.

Je hebt 2 soorten, een lichte en een zware, hoe eerder je gaat hoe lichter de pil is. Als je minderjarig bent hoef je hier niets voor te betalen. Je kan ook naar de rutgersstichting gaan bij jou in de buurt. Het kan dan volledig anoniem (dus je ouders hoeven dan niets te weten)

je kan een morningafterpil krijgen tot 72 uur na het vergeten van je pil. Wees er dus op tijd bij.

de pil is 99% betrouwbaar en werkt het beste als je hem op vaste tijdstippen inneemt. (bv 's ochtends als je opstaat of 's avonds voor het slapengaan)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je vriendinnetje niet zwanger is.
Het heeft trouwens geen zin om nu al een zwangerschaptest te doen. Die kun je pas doen als de pilsstrip op is, en op de eerste dag dat ze ongesteld moet worden

Als je nog iets moet weten msg maar terug of kijk op www.google.com. en zoek op rutgersstichting voor een pilbrochure, en lees goed de bijsluiter van de pil die ze nu gebruikt

Succes

mag ik trouwens vragen hoe oud jullie zijn?

Christel

Ikku
15 July 2002, 01:23
Ik heb nog een goedkope over te nemen 2 e hands kinderwagen staan dus als je interesse hebt over een paar maandjes, laat het ff weten dan ;) :p ...

Peer
15 July 2002, 08:26
Originally posted by Ikku
Ik heb nog een goedkope over te nemen 2 e hands kinderwagen staan dus als je interesse hebt over een paar maandjes, laat het ff weten dan ;) :p ...

heb je die zelf over een paar maandjes niet nodig dan?:?
zie 'groot probleem'-thread

Ikku
15 July 2002, 08:54
Hehehe ... dat mag ik wel. Nou het zat zo ... ik had met zo'n dingetje in ziekenhuis in m'n buik laten kijken en eerste keer dachten ze dat ze een tweeling zagen, maarja de tweede keer bleek dat ze zich daarin vergist hadden dus nu heb ik alles dubbel, want ik dacht ik koop gewoon meteen maar alvast alles ;) ...

R.A.I.K.U.M.
25 July 2002, 10:58
Dit heeft mijn vriendin ook al voorgehad en ik heb mij altijd voor niets zorgen gemaakt,ik hoop jij ook niet!!:? :?yo

xlizzx
27 July 2002, 15:24
ze ha dmeteen morninafter moetn halen nou mot ze dalik overtijdsbehandeling of aborus :S

TheGroovMaster
27 July 2002, 15:35
Originally posted by x-lizz-x
ze ha dmeteen morninafter moetn halen nou mot ze dalik overtijdsbehandeling of aborus :S

dat zal denk niet gebeuren maar de kans is er welzeker ja.

Nightwish
28 July 2002, 15:47
Originally posted by x-lizz-x
ze ha dmeteen morninafter moetn halen nou mot ze dalik overtijdsbehandeling of aborus :S
Weet je HOE ziek je wordt van de Morning afterpil, maar zowiezo, je kan nu wel zeggen wat ze hadden moeten doen, maar daar hebben ze nu niet meer zoveel aan he?
En ik geloof dat er trouwens niet zo heel veel risico is,
1, ze was wel aan de pil maar te laat, dus is het zowiezo een kans dat de pil nog gewoon werkt
2, hij is er vantevoren uit gegaan, dus alleen het voor vocht zou haar dan zwanger moeten maken, en die kans is mischien 1 op de 100
3 ze zou dan ook op precies het moment dat zij vruchtbaar was moeten ballen, ik bedoel hoe groot is die kans?

Dus alles bij elkaar is er heel weinig kans dat ze zwanger is!