PDA

Bekijk de volledige versie : een kruisje


dupke
18 July 2002, 13:45
ik weet het klinkt gek maar als ik met de hond(den) uit ging dan kom ik onder altijd aan een kruisje een gedenk kruis.
dat heeft mijn opa er neer dezet en mijn vader vorig jaar gerestoureerd, en als ik dan 200 meter van dat kruis vandaan ben dan hoor ik mijn opa tegen mij praten zo van '' hoi kind hoe is het er mee'' en dan vertel ik het hem in gedachte ook dit school jaar weer ik werd erg gepest op school zelfs bedreigt (met een mes dat ze me tussen me ribben wouden steken maar dat doet er nu ff niet toe)
toen ging ik met onze honden wandelen en toen kwam ik bij het kruisje en vertelde ik het mijn opa toen zei die'' wacht maar kind ik zorg dat diegene een schuldgevoel krijgen en dat er niets met jou gebeurt''
en inderdaar een week of twee er na kwam een vriendin van me haar exkuzes aan bieden en zeggen dat ze me door de rest van het school jaar zou heen helpen. zonder me te pesten.
5 weken geleden ging ik ook weer met de honden uit en toen vertelde me opa me dat ik langzaam afscheid moest nemen van lex(mijn lieve hond) ik zei waarom ''nou'' zei hij toen ''doe dat nou gewoon maar voor het te laat is'' dat was op zondag morgen. woensdag middag was lex aan een hardaanval gestorven en ik had pas een beedje afscheid genomen :'(
dat was frustrerend echt waar !
die zondag er op vroeg ik mijn opa waarom moest lex zo vroeg sterven nou zei hij toen ''god vond het tijd dat hij bij mij kwam zijn hard was te zwak voor deze wreede wereld!''
die zelfde dag zei mijn opa dat mijn oma niet meer zo lang te leven had.
zaterdags is zij gestorven.

is mijn opa gewoon een goede boodschapper van god of helpt hij mij door moeilijke tijde heen?
ik weet het niet maar ik vind het wel fijn dat hij mij helpt om de wereld een beedtje meer aan te kunnen!

heel veel groetjes van mij
------------------------------------
blijf bij ons heer, t' word avond

ramsesii
18 July 2002, 13:59
DAMN... moeten we dit serieus nemen... plzzz.... dit is de zoveelste post die over dit soort onzin gaat... JIJ MOET OOK JE CRACKPIJP EN SNUIFBUIS WEGLEGGEN a.u.b.

dit slaat nerens op... probably aandacht te kort ??!!??

Fade of Light
18 July 2002, 14:10
ik denk dat je het in je onderbewuste zelf bent, om jezelf te troosten en gerust te stellen :)

dupke
18 July 2002, 14:23
Originally posted by ramsesii
DAMN... moeten we dit serieus nemen... plzzz.... dit is de zoveelste post die over dit soort onzin gaat... JIJ MOET OOK JE CRACKPIJP EN SNUIFBUIS WEGLEGGEN a.u.b.

dit slaat nerens op... probably aandacht te kort ??!!??

nee hoor als ik dit verzon ging ik wel naar een andere topic

dan kun jij wel mooi lachen maar als ik aan het piano spelen ben bij mijn oma in de huiskamer dan voel ik een hand op mijn schouder en als ik dan achter me kijk zie ik echt mijn opa!!

hoe je het ook draait en keert ik zie het echt en ik ben niet blind en ook niet dom!

ramsesii
18 July 2002, 14:33
ik zou als ik jou wqas een psychiater raadplegen...

Ik heb ergens gelezen dat geesten alleen blijven als ze iets niet hebben afgemaakt of op iemand wraak willen nemen... (waarschijnlijk ook onzin, maar als het echt zo zou zijn...)dus ik zou denken meer aan een dode gedetineerde of een vermoord persoon... niet opa of oma.. die zijn normaal gesproken toch in vrede gestorven ? (aaaahhh ik moet ook van de drugs afblijven )|:( :D

nou ja... ik zou toch een keertje naar zo'n zieleknijper gaan hoor

!Y!US!C!30X
18 July 2002, 14:52
het kan best waar zijn:{ maar het beste wat je kan doen is denk ik naar een psycholoog..

Babysmurfie
18 July 2002, 17:46
Volgens mij denk je dat ook allemaal zelf in je onderbewustzijn en hoor je niet echt je opa, hoewel je denkt van wel.
Je had misschien geen kans om afscheid te nemen van je opa, en probeert hem zo levend te houden ofzo?

moucie
18 July 2002, 18:27
ik geloof wel in je verhaal.
ik denk dat je maar eens naar een paragnost moet gaan die heeft meer verstand van deze dingen.
misschien kan hij je verder helpen.

succes ermee

The6thgate
18 July 2002, 19:16
hmz, ik weet nooit of ik dit nou wel of niet moet geloven.
Kan het me gewoon moeilijk voorstellen. Zal het zelf moeten meemaken om het echt te geloven.

klootzak
18 July 2002, 22:11
zoek hulp, dit soort gefuck kan je niet alleen afhandelen, tenzij je een lijkenkist met jou naam wil.

anouk
19 July 2002, 13:31
Wow, das wel moeilijk.
Ik denk niet dat er iemand is die je zo kan vertellen wat je moet doen. Maar het lijkt me wel fijn, je opa is een soort van beschermgeest voor je denk ik. Ik zou ernaartoe blijven gaan denk ik.
Interestant verhaal trouwes..

Techno16
19 July 2002, 13:41
ik ken dit soort shit....
En ik gloof je 100% omdat dit gewoon zo is... ik zit zelf in die shit en een vriendin van mij ook en die heeft connecties met paragnosten... wij kunnen je moeilijk hierm ee helpen hoor alleen 1 ding weet ik wel als je opa je begint te vervelen of je wilt het niet meer moet je zeggen : opa ga nu maar rusten... ik heb je niet meer nodig en dan zalie je met rust laten...... HOOP ik voor je... maar goed je moet gewoon naar paragnosten gaan en niet naar die zielenknijpers want die WETEN HIER NIKS VANAF!!!! dus daar vooral niet heen gaan..... en jij bent niet de enigste die dit heeft en de mensen geloven je niet omdat het moeilijk geloofbaar is en ten 2e je moet het zelf meemaken

Aristootjuh
23 July 2002, 21:05
Heej, ik geloof je ook hoor. Maar kun je alles wel aan? Ik bedoel, het is niet nix om te weten wanneer er iemand doodgaat.. Ik denk ook dat hij een soord beschermengel is, dit soord dingen hoor je wel vaker. Iig, suc6 met alles!

Mr.Master
28 July 2002, 22:59
hmm, lijkt me een veilig gevoel, een opa die over je waakt...

Ik zuo het wel eerst zelf mee moeten maken voor ik het 100% geloof. Maar jouw verhaal is zeker geen onzin...

X_cistenZ
29 July 2002, 12:08
Originally posted by ramsesii
DAMN... moeten we dit serieus nemen... plzzz.... dit is de zoveelste post die over dit soort onzin gaat... JIJ MOET OOK JE CRACKPIJP EN SNUIFBUIS WEGLEGGEN a.u.b.

dit slaat nerens op... probably aandacht te kort ??!!??

Alleen omdat jij iets niet gelooft hoef je het nog niet belachelijk te maken ramses.

M'n ouders hebben veel van dat soort ervaringen meegemaakt, en ik denk dat als dit fenomeen over de hele wereld voorkomt, het niet zomaar een leugen is. Maar ik ben in nederland geboren, en Nederlanders staan bekend om hun nuchterheid, nietwaar? Ik denk zelf ook dat het je onderbewustzijn is, die is sterker dan je denkt. Ook met pendelen, als je dat misschien kent.
Maar als je opa je helpt, waarom zou je hem dan wegsturen?
Ik denk dat hij op den duur, als je hem zelf niet meer nodig hebt zelf wel weg gaat. Iig, veel sterkte.

Ivo
30 July 2002, 10:47
Wanneer mensen iets niet geloven kunnen ze dan gewoon zichzelf inhouden door niet te reageren ipv iemand altijd de grond in proberen te rammen?

Het is duidelijk dat als iemand ergens moeite mee heeft hij hulp nodig heeft, als je dit niet kan bieden lijkt het me dat je ook niet moet reageren.

:x

X_cistenZ
30 July 2002, 10:49
Originally posted by Ivo
Wanneer mensen iets niet geloven kunnen ze dan gewoon zichzelf inhouden door niet te reageren ipv iemand altijd de grond in proberen te rammen?

Het is duidelijk dat als iemand ergens moeite mee heeft hij hulp nodig heeft, als je dit niet kan bieden lijkt het me dat je ook niet moet reageren.

:x

Psies dat bedoelde ik.

Mr.Master
30 July 2002, 17:31
Tja, dat probeer ik mensen hier al wat langer te vertellen....hopelijk hebben jullie meer succes.

Ook mensen met andere problemen werden niet geloofd. je kun het toch niet maken om iemand gewoon te zeggen dat je hem/haar niet geloofd?? Wat als het wel waar is, en die persoon zit er erg mee, dan voelt die zixh alleen nog vervelender omdat die niet geloofd wordt.

Kortom idd, geloof je het niet: kop dicht.

Isaac
30 July 2002, 19:47
ik zou het wel effekes gek vinden, en daarna gewoon vet vinden, of het nou echt een geest is of onderbewust of weet ik wat, maakt toch niet uit, tis gewoon vet dat je opa bij je is, je beschermt, nie dan?

Timmyboy
14 June 2005, 10:40
:yes: ik denk dat het heel goed kan. Ik heb dat ook op bepaalde momenten in ons huis in Frankrijk waar mijn oma overleden is. precies hetzelfde, altijd op dezelfde plaats
best spooky maar ookwel fijn dat je een idee hebt dat ze nog steeds bij je zijn

appelshampoo
14 June 2005, 10:45
Timmyboy, dit topic is al heel erg oud, en daarom niet meer van waarde, gelieve geen oude topics te uppen :)

Als je het toch nog verder over dit onderwerp wilt hebben raad ik je aan een nieuw topic te openen.