PDA

Bekijk de volledige versie : Verlegenheid als drempel


AngelHeart
20 July 2002, 01:23
Hoi piepeloi!

Zien jullie (de verlegen mensen onder ons) verlegenheid ook als een vreselijke drempel als je een leuk iemand ziet waarmee je contact wilt? Ik vraag dit omdat ik zelf errug (met nadruk op errug :)) verlegen van aard ben en het regelmatig een vervelende eigenschap vind!

Hoe gaan jullie met jullie verlegenheid om? En zijn er jongens die verlegen meiden best leuk vinden of vinden jullie dat wel eens lastig misschien?

En hebben jullie ook misschien tips voor onze verlegen meiden/jongens hier?

Ben benieuwd...

Doegies!

Nightwolf
20 July 2002, 01:40
ik zie t idd als ene vreselijke drempel....ik wou echt dat ik t niet had maar d'r is niks aan te doen als je t eenmaal hebt....maar soms heb ik gewoon heel veel moed en blijft dat verlegen gedoe achterwege :) maar dat is ook nie echt al te vaak :{

Robby
20 July 2002, 06:44
Argh! JA ik herken dit! Ik ben zelf harstikke verlegen, 't is echt zwaar irri, vooral als je een leuke meid wil aanspreken :( . Soms zet ik mezelf er overheen door te denken dat er toch niet echt veel mis kan gaan. Maar jah, het is echt zwaar klote :[

Bird Of Prey
20 July 2002, 16:39
Originally posted by chalyken
yup welcome to the club....kheb nu wel al 4 maand een lief dus al een tijd nimeer verlegen geweest tov meiden (wat niet wil zeggen datk plots arrogant ga doen ofzo) mja iig vind ik verlegenheid wel leuk bij meisjes enzo alhoewel me liefje dat iig niet is...maar zij vond/vind het dus wel schattig bij mij enzo :) dus verlegen zijn heeft zen voordelen :)

tja, maar da's ook wel t enige voordeel geloof ik

verlegenheid is een nare 'ziekte' :( :{

Citadel
20 July 2002, 17:00
Gelukkig komt mijn "ziekte" meer voor, maar ja ik kan er niks mee. Iedereen zegt wel dat je gewoon een keer op een leuke meid af moet stappen en niet bang moet zijn voor een blauwtje.., maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Daarom wacht ik ook altijd op de meiden (en die komen gelukkig ook wel eens). IK ben iig een tegenstander van de ouderwetse opmerking: de man/ jongen moet het initiatief nemen.

AngelHeart
20 July 2002, 17:35
verlegenheid is een nare 'ziekte'

*Schrik*,

Dus het is een ziekte?? :( Oei, dan moet ik maar eens gauw naar de dokter om me even een recepje voor te laten schrijven, want ik wil gauw van mijn verlegenheid af! ;)

Bird Of Prey
20 July 2002, 17:37
Originally posted by smartie85
Gelukkig komt mijn "ziekte" meer voor, maar ja ik kan er niks mee. Iedereen zegt wel dat je gewoon een keer op een leuke meid af moet stappen en niet bang moet zijn voor een blauwtje.., maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

precies, de theorie is ik weet niet hoeveel keer makkelijker dan de praktijk

Daarom wacht ik ook altijd op de meiden (en die komen gelukkig ook wel eens). IK ben iig een tegenstander van de ouderwetse opmerking: de man/ jongen moet het initiatief nemen.

mazzelpik, zelfs dat is me niet gegund :(

en ik ben ook een tegenstander van de opmerking dat de man/jongen t initiatief moet nemen, wrom zou een meisje/vrouw dat niet kunnen en moeten doen?!

AngelHeart
20 July 2002, 17:39
IK ben iig een tegenstander van de ouderwetse opmerking: de man/ jongen moet het initiatief nemen.

Oh, ik vind dat trouwens ook, dat meiden ook op de jongens af mogen gaan. Maar ja, aan mij heb je dan natuurlijk helemaal niets want ik durf toch geen initiatief te nemen op liefdesgebied vanwege mijn negatieve eigenschap he :9

Doegie,

Pakspul
20 July 2002, 17:58
ik herken het wel maar ben er goed over heen gekomen,

durf nu gewoon alles te doen en tegen iedereen te praten zonder verlegen te zijn,

kan misschien ook komen door de groep waarmee ik mee omga :)

AngelHeart
21 July 2002, 23:53
....heb je niet veel om je zorgen over te maken

Nou, dat valt soms vies tegen. Vriendin en vrienden zeggen ook wel eens tegen me dat ik eerst een paar drankjes op moet, want dan zou ik meer lef moeten krijgen om iemand aan te kunnen spreken. Maar ik kan niet zoveel tegen alcohol omdat ik dan gek ga doen.

Okee, alcohol zorgt er wel voor dat je meer durft, maar daar zit het hem dan net ook het gevaar, niet? :P

Doei doei,

AngelHeart
21 July 2002, 23:58
ik herken het wel maar ben er goed over heen gekomen.....

Nou, als je dan een anti-verlegenheids cursus begint dan kom ik mij bij je inschrijven dan.....:9

Ik vind het wel knap van je dat je eroverheen bent. Pluimpje voor je!

Doegie!

otherside
26 July 2002, 22:19
je kan over verlegenheid heenkomen hoor.
als ex-verlegen persoon weet k dat.
alles wat je moet doen (is nog veel werk, maarja) is gewoon oefenen. Waarom ben je verlegen? Als je een goed zelfbeeld hebt word je vanzelf minder verlegen. Of ben je bang om verkeerde dingen te zeggen?

Gewoon veel oefenen kan helpen. En als je naar een leuke jongen toestapt, wat kan dr nou helemaal gebeuren? als je dr niet te veel van verwacht komt alles goed hoor.

oefenen, echt.
Als je over je verlegenheid heen bent is de wereld misschien wel leuker..t proberen waart dus :)

Pakspul
26 July 2002, 22:23
Originally posted by AngelHeart


Nou, als je dan een anti-verlegenheids cursus begint dan kom ik mij bij je inschrijven dan.....:9

Ik vind het wel knap van je dat je eroverheen bent. Pluimpje voor je!

Doegie!


pluimpje :? doe maar bier :+


kom maar keer langs dan leer ik het je wel :)

Cheryl
27 July 2002, 21:24
nie nadenken gewoon doen ;)

klootzak
28 July 2002, 13:24
mwa, wat zie je altijd met verlegen c.q. onzekere personen:

er is een drempel en die is groot en wordt alleen maar groter.

kan je die doorbreken ? , tuurlijk maar verwacht daar geen turbosnelheid in.
en hoe ?
das toch wel redelijk persoonlijk denk ik, alhoewel als je gewoon meer doet, meer probeert komt het imo vanzelf goed.

Nightwish
28 July 2002, 15:30
Ik heb het ook, v.b.: Ga je op vakantie, helemaal onzeker, moet je nieuwe vrienden maken (en dan laten we de vakantie vriendjes er even buiten) en zie je overal van die groepjes jongeren terwijl jij in je eentje op het strand zit en wanhopig zit te wachten tot er eindelijk iemand naar je toekomt.
En dan heb je eindelijk vrienden, gaan ze eerder naar huis, dus mag je weer helemaal overnieuw beginnen.

Zo is het bij mij eigenlijk elk jaar gegaan (we gaan ook altijd naar een andere camping, dus vrienden van vorig jaar, ho maar.)

Mr.Master
29 July 2002, 14:40
Allrighty then! Goed om te zien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik ben zelf ook erg verlegen wat het meisjes betreft. Als ik ze ken gaat het prima, maar als ik ergens een keer een erg leuke meid zie dan durf ik echt niets te zeggen.

Aan de andere kant vind ik die verlegenheid bij meisjes erg leuk. Ik ben verlegen en de meisjes waar ik op val ook, je begrijpt al dat er dus weinig gebeurt.

moeilijk moeilijk....de laatste tijd ben ik wat minder verlegen geworden. Gewoon doen, wees jezelf. Met uitgaan helpt alcohol wel wat. Maar niet teveel, ik wil er de volgende dag niet achterkomen dat ik wat vrienden minder heb.

Nee, dat liefde-gedoe is maar moeilijk als je verlegen bent. Maar dat komt wel goed. Zoals Chalyken al zei: als dat jouw foto is... :9~

Ton

PS ik ga er trouwens niet veel mee om. De mensen waarmee ik het meeste optrek zijn net zo verlegen als ik. We kunnen het goed met elkaar vinden. Zodra ik iemand vertrouw ben ik niet meer verlegen tegen die persoon. Als ik iemand leuk vind dan moet ik wel over die drempel heen...meestal wordt dat dus niet meer dan oogcontact zoeken, en een beetje glimlachen...

AngelHeart
30 July 2002, 17:46
nie nadenken gewoon doen

Dit hoor ik zóóóóó vaak he! Van vriendinnen en vrienden enzo. Maar ja, en juist dit hoor ik altijd van diegenen die juist GEEN problemen hebben met het maken van contact. Voor hen is het so easy. Grappig he.....

Tuurlijk, er zit heel wat waarheid in de 'ge-quote' zin hierboven, maar voor de erge verlegen mensen zit er tussen het nadenken én het doen juist een hele lange brug.
En om die brug over te kunnen steken, daar gaat eerst heel veel tijd in zitten. Tenminste, als er zowieso iets gebeurt dan.....

;)

Mr.Master
30 July 2002, 18:59
Weet ik wel, vergeet niet dat ik zelf ook erg verlegen ben :) die mensen hebben wel gelijk, ik vind het ook erg moeilijk, zij hebben gemakkelijk praten...zij zijn niet verlegen...bang om gekwetst te worden

Probeer steeds iets verder te gaan, dan gaat het steeds iets beter. Maar ja...ben nu 20 en nog steeds verlegen (en geen vriendin btw). Gelukkig heb ik veel geduld...

Probeer je eens voor te stellen: je bent ontzettend verliefd op iemand. Je weet eigenlijk wel dat het niet wederzijds is, maar toch wil je aan die persoon vertellen hoe je je voelt.
Uiteindelijk vertel je het dus, de zin die je al een week in je hoofd hebt komt er verkeerd uit, je hebt je stem nauwelijks onder controle...

That's me!!! lol, twee maanden terug...aaah, dat was een ramp. ik heb het dus gewoon gedaan, ook al wilde ik op het laatste moment mijn mond nog houden. Ik ben er ontzettend trots op, en ook erg blij mee. Want ook al is het niet wederzijds, ik heb nu wel een erg goede vriendin erbij.

Isaac
30 July 2002, 20:57
Originally posted by smartie85
Gelukkig komt mijn "ziekte" meer voor, maar ja ik kan er niks mee. Iedereen zegt wel dat je gewoon een keer op een leuke meid af moet stappen en niet bang moet zijn voor een blauwtje.., maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Idd

Daarom wacht ik ook altijd op de meiden (en die komen gelukkig ook wel eens). IK ben iig een tegenstander van de ouderwetse opmerking: de man/ jongen moet het initiatief nemen.
Onzin.. ze moeten maar op mij af komen:)

klootzak
31 July 2002, 16:53
Originally posted by AngelHeart


Dit hoor ik zóóóóó vaak he! Van vriendinnen en vrienden enzo. Maar ja, en juist dit hoor ik altijd van diegenen die juist GEEN problemen hebben met het maken van contact. Voor hen is het so easy. Grappig he.....
;)

voor mij nu ook, niet dat het me echt boeit ofzo ik bedoel ik heb nu een vriendin en das een heel leif meisje.

maargoed, ik zou dus wel gewoon op iemand af stappen, wat ik "vroeger" ook nog weleens deed.
maar een paar jaar daarvoor ook niet, het is meer de gevoelsdrempel maargoed dqat staat hier al tig keer.
en natuurlijk klinkt het zooo makkelijk en het is andersom.

maar het is niet onmogelijk..

AngelHeart
1 August 2002, 00:31
je hebt je stem nauwelijks onder controle...

Wat schattig......;) Neem het eens een keertje op dan....*)

Mr.Master
2 August 2002, 13:54
Haha, 1 keer is erg genoeg :) Ik wilde haar perse persoonlijk vertellen wat ik voor haar voel, dat is me gelukt. Ik stond 10 min later nog te trillen. De rest van het gesprek is trouwens wel via mail gegaan. Zij is ook verlegen en moest even wat tijd hebben om erover na te denken. Tijdens een collegejaar zie ik haar dagelijks dus we moesten dat wel even uitwerken...

Maarja, ik had geen recorder bij me, dus helaas geen audio ;) Heb jij nog verder last van die verlegenheid? Ikzelf ben 20 en heb sinds mijn 12de geen vriendin meer gehad. :(

aarsch
2 August 2002, 14:19
Originally posted by Mr.Master
Allrighty then! Goed om te zien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik ben zelf ook erg verlegen wat het meisjes betreft. Als ik ze ken gaat het prima, maar als ik ergens een keer een erg leuke meid zie dan durf ik echt niets te zeggen.




ik ben zelf ook erg verlegen ik heb geen problemen met contact legen maar als ik eenmaal een leuk meisje zie ga ik vet vaag lullen of ik laat dingen vallen ofzow, en dan heb ik van die vrienden die zeggen kom op gewoon doen, gewoon erop af gaan ze bedoelen het goed maar ze snappen denk ik niet hoe moeilijk het af toe is

Linnea
2 August 2002, 20:51
meeste jongens vinden het onwijs onwijs lief juist, maar het komt er meestal tog van, maar niet meteen, dat je eerst vrienden word enzo. Dat maatk je relatie een stuk mooier, en beter:) het is wat serieuzer, mijn vriend durfte eerst bijna helemaal neits hij was, toen we wat hadden nogs teeds zenuachtig, en erg verlegen. Het word nu (na een maand) pas wat minder. Je leerd er mee leven, en het word ook steeds minder naarmate je wat meer in je eigne leven kruipt. Ik vind het een hele gezonde, en vooral lieve natuurlijke, onschuldige eigenschap.:)

Mryn
2 August 2002, 23:09
Het is volgens mij echt een lichaamelijke reactie. Je kan nog zo hard denken "gewoon doen, niks aan de hand" als het erop aan komt functioneerd je lichaam niet goed. Je zegt de verkeerde dingen en zo.

Ik heb er zelf ook wel last van :( heb wel eens gelezen dat je heel simpel moet beginnen met oefenen. Gewoon mensen aanspreken en korte gesprekjes voeren met mensen waar je verder niks mee hoeft. Heel langzaam raak je er dan aan gewend.

Plankje
2 August 2002, 23:15
je kunt je verlegenheid ook als middel gebruiken om iem te versieren...

ThaLX
3 August 2002, 13:38
Hmnz, ik ben ook ooit heel erg verlegen geweest. Maar wat juist fout is is om te denken "Gewoon doen!". Dan ga je het namelijk alleen maar als een grotere drempel zien en dat helpt voor geen meter natuurlijk. Je kunt beter niet voor het versieren naar een jongen/meisje toestappen, maar eerder om gewoon "contact" te maken en een leuk praatje. Als je zo denkt/doet dan is de drempel veel kleiner en is het veel makkelijker om op iemand af te stappen, en mocht het dan toch verkeerd aflopen dan is er nog helemaal niks ergs aan de hand hoor, met een beetje creativiteit kun je van een fout een geintje maken zodat je er bijde om kunt lachen (en dat is alleen maar positief! Geloof mij).

Ook las ik een stukje van een meisje die het over vakantie had, en dat ze er tegenopzag dat ze vakantievrienden moest zoeken/maken enzo en dat ze dan allemaal groepjes zag terwijl zij alleen was.
Stap gewoon eens op zo'n groepje af, maak een leuk praatje met 1 van die jongens/meiden die je wel leuk lijkt of waar je wel vrienden mee wilt zijn, en voor je het weet ben je in de groep opgenomen.

Oja, en op één of andere manier vindt ik verlegen meisjesn best wel aantrekkelijk, tenminste, als ze dan wel wat "losser" worden als het gesprek een beetje op gang is.

AngelHeart
4 August 2002, 01:17
Ik stond 10 min later nog te trillen.

Hier moet ik wel stiekum van giechelen....uuhm, mag wel he? Omdat ik dit namelijk heel grappig en lief vind. Echt heel leuk dat je haar verteld hebt van jouw gevoelens. Wij meiden vinden dat altijd heel leuk om te horen. Het toont toch wel aan dat je uiteindelijk daar wel lef voor hebt...;)

En dat lef wat jij hebt, mag ik nog wel gaan zoeken bij mezelf, want ja, verlegen ben ik nog steeds in grote mate!
Het streelt trouwens denk ik wel altijd een beetje de ego van een meid als een lieve jongen tegen haar zegt dat hij iets voor haar voelt....

Doedeledoei ;)

Irene!!!!
4 August 2002, 03:24
ik ben eerst ook wel verlegen, maar als ik de persoon beter leer kennen wordt het een heel stuk minder..

Mr.Master
4 August 2002, 21:30
Originally posted by AngelHeart


Hier moet ik wel stiekum van giechelen....uuhm, mag wel he? Omdat ik dit namelijk heel grappig en lief vind.


Vooruit dan, je bedoelt het goed :) :) Nu kan ik er ook wel om lachen. Ik ben dus lief...dat is leuk om te horen :)

Ik wilde zekerheid hebben over wat zij voelde, ik had me al ruim van te voren voorgenomen om het te vertellen. Dat ik het durfde te vertellen heeft er denk ik ook wel mee te maken dat we toen al goede vrienden waren...

Maak je geen zorgen. Als ik zoiets kan "opbiechten" dan kun jij dat ook hoor! Bereid je goed voor, ik heb ook een tijd lef zitten sparen :) Has je al iemand op het oog? ;)

Doei!

aarsch
5 August 2002, 12:09
Originally posted by Mryn

Ik heb er zelf ook wel last van :( heb wel eens gelezen dat je heel simpel moet beginnen met oefenen. Gewoon mensen aanspreken en korte gesprekjes voeren met mensen waar je verder niks mee hoeft. Heel langzaam raak je er dan aan gewend.

als ik gewoon naar iemand toe ga en er gewoon ff een praatje bij maak heb ik er helemaal geen moeite mee pas als het iemand die ik leuk vindt of me wel leuk lijkt wordt ik pas verlegen

Mr.Master
8 August 2002, 13:48
voor echt verlegen mensen is juist een gewoon gesprekje beginnen soms al moeilijk

Nightwolf
8 August 2002, 14:22
idd :{

Nemo
8 August 2002, 14:41
Hee mensen ik ben dus helemaal niet verlegen, maak gemakelijk een praatje met iedereen. Ik las ook dat iemand zei dat het een ziekte is, doe even normaal zo erg is het echt niet hoor.

Maar je moet hard zijn voor jezelf, push jezelf dat je op iemand afstapt. Ja het is eng maar wat heb je te verliezen??

Je kan trouwens wel snel zien of iemand verlegen is of niet, het is overgens best leuk hoor zo'n verlegen meisje, dont worry.

Het lijkt mij sterk dat een jongen nu niet meer op je afstapt omdat je een beetje verlegen kijkt.

AngelHeart
8 August 2002, 17:18
Het lijkt mij sterk dat een jongen nu niet meer op je afstapt omdat je een beetje verlegen kijkt

Het is niet het verlegen kijken alleen (!), maar het is voornamelijk de houding die een grote rol speelt. Een beetje een teruggetrokken houding eigenlijk. Passief? Zeg ik dat goed?

En verder niet veel dingen durven zeggen of vragen....dat soort dingetjes. Het blijft dus niet bij alleen het verlegen kijken, wil ik dus zeggen ;)

Toedeledag,

Mr.Master
8 August 2002, 19:58
passief is precies goed. Ik wil mezelf meestal gewoon op de achtergrond houden. Zodra er meer dan 4 ogen op mij gericht zijn die niet van goede vrienden zijn dan klap ik heel snel dicht. Ik probeer dan gewoon door te lullen, en als ik de mensen een beetje ken dan lukt dat wel. In grote groepen zul je mij ook niet veel horen zeggen...ik luister zowieso al meer dan dat ik praat.

Verlegen meiden vind ik meestal heel erg aantrekkelijk. Maar ja omdat ze verlegen zijn komt er weinig van hun kant... :)

Doeidoei!

AngelHeart
8 August 2002, 22:24
ik heb ook een tijd lef zitten sparen

Ooh,

En mag ik vragen hoelang dat bij jou heeft geduurd dan? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk ;).

Ik merk wel bij mezelf dat ik wel iets meer durf te praten bij een leuk iemand, maar dat gaat nog wel regelmatig gepaard met een rood hoofd. Ik hoop dat dat ook minder zal worden, want het lijkt een eeuwigheid lang als je eenmaal rood ben aangekomen. Het lijkt maar niet op te houden. En dan hoop ik op dat moment altijd dat die ander persoon het gesprek overneemt, omdat ik dan bijna niet meer normaal kan praten van verlegenheid. Erg he? :(

Echt een nachtmerrie soms hoor! Oei, ik herleef het allemaal weer nu :(.

Nou daggies,

Nemo
8 August 2002, 22:33
Originally posted by AngelHeart


Het is niet het verlegen kijken alleen (!), maar het is voornamelijk de houding die een grote rol speelt. Een beetje een teruggetrokken houding eigenlijk. Passief? Zeg ik dat goed?

En verder niet veel dingen durven zeggen of vragen....dat soort dingetjes. Het blijft dus niet bij alleen het verlegen kijken, wil ik dus zeggen ;)

Toedeledag,

Het spreekt mij toch erg aan, ik zou het als een uitdaging zien om haar op haar gemakt te stellen, een vrij gevoel te geven.
Dat ze helemaal zich zelf word, vind het echt cool als het je dan lukt, heb ook wel geduld en dat ze het eng vind respecteer ik natuurlijk. Ja zou zeker geen meisje daarom afwijzen.

Mr.Master
9 August 2002, 10:41
Ok, Ik zag haar voor het eerst precies twee jaar terug. Met sinterklaas was ik helemaal hoteldebotel van haar. Ben naar een concert van haar geweest en daar kwam ik erachter dat ze iemand anders erg luek vond (die jongen kwam nl ook kijken). Ik heb wat met hem gepraat en hij vond haar dus ook leuk (auw...). Die twee kregen wat maar na een paar weken liep het al spaak.

Een tijd later (volgende jaar) kwam die verliefdheid dus terug (en niet zo'n klein beetje). In maart besloot ik toen dat ik haar wilde laten weten hoe ik mij voelde. 22 april zijn we wezen zwemmen met z'n tweeen, daarna heb ik het dus verteld. Het heeft dus 1,5 maand geduurd voordat ik het durfde.

Dat gedoe met een rood hoofd ken ik ook ja...ik krijg het altijd heel erg warm en niet lang daarna verkleur ik. Ik probeer dan nog wel door te praten maar dat lukt niet echt. Ik ben dan erg snel weer stil :) Ik denk wel dat dat minder zal worden hoor...uiteindelijk ;) Hehe, we zijn hopeloos (met een dikke knipoog!). Via internet gaat het allemaal gemakkelijker, waarschijnlijk omdat je mensen dan niet hoeft aan te kijken...

Tot de volgende! :)

Smarthezz
9 August 2002, 11:25
Vroeger was ik ook echt ontzettend verlegen. Wat ik allemaal van iedereen lees, dat had ik ook allemaal. Ik was sinds de tweede al enorm verliefd op een meisje, ik dacht dat ze het wel wist, maar ook weer niet zeker, mja, ik durfde verder nix tegen haar te zeggen.

In de derde had ik een krantenwijk genomen, die toevallig bij haar in de straat was. Elke keer als ik haar zag werd ik een beetje zenuwachtig, ze zij gewoon gedag, ff praatje maken en ging naar huis ofzo, terwijl ik de kranten bijna niet meer kon vouwen, zo erg trilde ik na.

Op een gegeven moment wist ik dat ik eigenlijk toch wat wilde proberen. Ik had gehoord dat ze verder geen vriend had ofzo, en ik dacht "ik kan het altijd proberen". Ik heb haar daarna meerdere keren gesproken, maar wist gewoon niet wat ik moest zeggen, dus zei ik het niet. Tot op een gegeven moment, ik had alles wat ik wou zeggen wel 10000 keer in mezelf geoefent. Toen ik haar aansprak was ze vol verbazing dat ik wat tegen haar zei. En toen ik het eerste woord zei kwam de rest er ook achter aan. Ze vond het toen hardstikke leuk om een keer met me uit te gaan (dat had ik dus gevraagd) en dat zijn we toen ook geweest. Verder nix geworden trouwens..

Vanaf toen ben ik eigenlijk een beetje over m'n verlegenheid heen gekomen. Ik wist dat ik nee had en ja kon krijgen, dus ik vroeg gewoon.. En vaak pakt het een stuk positiever uit dan waar je bang voor bent. Sinds toen heb ik dan ook wel meerdere mensen mee uitgevraagd, en heb ook meerdere vriendinnen gehad.. Als je een beetje die ervaring hebt groei je een beetje over je verlegenheid heen, hoewel je er altijd wel een beetje last van blijft houden.

Nou ja, das mijn verhaal :) Hopuh dat je er wat aan hebt ofzo :)

Cheerz
Smarty

Mr.Master
9 August 2002, 19:11
Je hebt wel gelijk denk ik Smartezz...er is een eerste keer voor alles. Thanks voor de reply :)

AngelHeart
12 August 2002, 15:57
Originally posted by Smarthezz
Vroeger was ik ook echt ontzettend verlegen. Wat ik allemaal van iedereen lees, dat had ik ook allemaal. Ik was sinds de tweede al enorm verliefd op een meisje, ik dacht dat ze het wel wist, maar ook weer niet zeker, mja, ik durfde verder nix tegen haar te zeggen.

In de derde had ik een krantenwijk genomen, die toevallig bij haar in de straat was. Elke keer als ik haar zag werd ik een beetje zenuwachtig, ze zij gewoon gedag, ff praatje maken en ging naar huis ofzo, terwijl ik de kranten bijna niet meer kon vouwen, zo erg trilde ik na.

Op een gegeven moment wist ik dat ik eigenlijk toch wat wilde proberen. Ik had gehoord dat ze verder geen vriend had ofzo, en ik dacht "ik kan het altijd proberen". Ik heb haar daarna meerdere keren gesproken, maar wist gewoon niet wat ik moest zeggen, dus zei ik het niet. Tot op een gegeven moment, ik had alles wat ik wou zeggen wel 10000 keer in mezelf geoefent. Toen ik haar aansprak was ze vol verbazing dat ik wat tegen haar zei. En toen ik het eerste woord zei kwam de rest er ook achter aan. Ze vond het toen hardstikke leuk om een keer met me uit te gaan (dat had ik dus gevraagd) en dat zijn we toen ook geweest. Verder nix geworden trouwens..

Vanaf toen ben ik eigenlijk een beetje over m'n verlegenheid heen gekomen. Ik wist dat ik nee had en ja kon krijgen, dus ik vroeg gewoon.. En vaak pakt het een stuk positiever uit dan waar je bang voor bent. Sinds toen heb ik dan ook wel meerdere mensen mee uitgevraagd, en heb ook meerdere vriendinnen gehad.. Als je een beetje die ervaring hebt groei je een beetje over je verlegenheid heen, hoewel je er altijd wel een beetje last van blijft houden.

Nou ja, das mijn verhaal :) Hopuh dat je er wat aan hebt ofzo :)

Cheerz
Smarty

Dit is een leuk en interessant verhaal eigenlijk wel. Ik geloof trouwens ook wel dat we allemaal beetje voor beetje uit onze verlegenheid gaan groeien, maar ik denk ook dat er sowieso wel verlegenheid in ons blijft, maar daar beter mee om leren gaan. Zoiets....?

Maar die rooie kop van me vind ik gewoon vreselijk. Want ik weet dat mensen daar om gaan giechelen en dan durf ik helemaal niets meer en wil het liefst wegrennen ofzo....:). Maar dat staat natuurlijk erg stom als je zoiets doet bij iemand die beter wilt leren kennen, lijkt mij....:D

Toedeloe,

Mr.Master
12 August 2002, 22:38
Heh een beetje wel ja ;) De laatste tijd gaat het wel steeds beter. Ik wordt er beter in om alle paniek uit mijn hoofd te gooien. Nou heb ik nog wel eens last van een gesprek dat dood valt...Ik weet soms gewoon echt niet waar ik over kan praten. Misschien interesseert het die ander helemaal niks, misschien ben ik saai...whatever...


Houdoe!

Smarthezz
12 August 2002, 23:05
Originally posted by AngelHeart


Dit is een leuk en interessant verhaal eigenlijk wel. Ik geloof trouwens ook wel dat we allemaal beetje voor beetje uit onze verlegenheid gaan groeien, maar ik denk ook dat er sowieso wel verlegenheid in ons blijft, maar daar beter mee om leren gaan. Zoiets....?

Maar die rooie kop van me vind ik gewoon vreselijk. Want ik weet dat mensen daar om gaan giechelen en dan durf ik helemaal niets meer en wil het liefst wegrennen ofzo....:). Maar dat staat natuurlijk erg stom als je zoiets doet bij iemand die beter wilt leren kennen, lijkt mij....:D


Dat eerste van "zoiets?", zo is het inderdaad precies.. je moet alleen wel eerst die eerste stap nemen, daarna merk je dat het allemaal wel meevalt. Je blijft verlegen, maar je leert gewoon beter hoe dat in elkaar zit, hoe je dingen moet zeggen.

Die rooie kop: ik denk dat het best mee zal vallen. Ik denk dat je het meer warm krijgt en daarom DENKT dat je ontzettend rood wordt. En omdat je het denkt, wordt je het vaak ook... Maar het is vaak veel minder erg dan dat je zelf denkt. Daarom is het slim om een "eerste" stap ook te nemen als je iemand privé hebt, dus waar niemand (bekends) bij is. Ik denk dat dat best zal helpen..

Mr.Master
13 August 2002, 00:07
dat zal ik onthouden :) Thanks man!

AngelHeart
14 August 2002, 14:40
Originally posted by Mr.Master
dat zal ik onthouden :)

Uuhm, maar dat geldt voor mij OOK!!! :p

The Phit
14 August 2002, 16:42
Ik ben altijd wel verlegen, zet eigenlijk nooit de eerste stap. En dan gebeurd het dus vaak dat een meid ff lekker irri bij komt doen en steeds doorgaat over hoe leuk ze me wel niet vind in allerlei andere verwoordingen. En ja, van t 1 komt dan t ander.

En verlegen meisjes kom ik alleen tegen via vrienden enzo. Daar gebeurd ook wel eens wat mee, maar dan kennen we elkaar al. Dan kan het initiatief ook van mijn kant komen. 8-)

Mr.Master
14 August 2002, 21:35
Volgens mij komt het wel goed met jou Angelheart. Je bent een lief meisje. Jouw man kan zich gelukkig prijzen later ;)

Smarthezz
14 August 2002, 22:16
Originally posted by Mr.Master
Volgens mij komt het wel goed met jou Angelheart. Je bent een lief meisje. Jouw man kan zich gelukkig prijzen later ;)

Dat denk ik ook ja, eig al sinds de eerste post in dit topic ;)

AngelHeart
14 August 2002, 23:26
Originally posted by Mr.Master
Met sinterklaas was ik helemaal hoteldebotel van haar.

Ik las even je oudere stukje hoor.....!

Uhhmm, bedoel je dus dat ook Sinterklaas helemaal weg was van haar? *gniffel*

...hahahahahah...

Nee, hoor stom grapje van me :+

*)

Mr.Master
15 August 2002, 18:09
Haha :) Je weet wat ik bedoel. Nu heb ik haar al een tijd niet meer gezien, die verliefdheid is al af aan het nemen. Dat is misschien maar goed ook. Dan kan ik weer verder.

Hoe zit het met jou en verliefdheden? Ben benieuwd :)

Groetjes!

Isaac
15 August 2002, 19:12
Ik ben ook best wel verlegen, maar het word wel minder, ik ga nu naar de derde, en vanaf begin van de tweede gaat het beetje bij beetje beter en al.

En bij mij is het meestal niet dat ik bang ben zélf gekwetst te worden, maar dat anderen mij stom vinden of dat ik iets doe dat anderen niet leuk vinden. Dus dan zeg ik helemaal nix, want dan vind niemand mij stom en dan doe ik nix dat anderen niet leuk vinden.

En laatst deed ik een avondje nie verlegen, kliep gewoon te lullen ensow, en nu vond iedreen mij weer wanhopig:? :'( (ach jah, msien wel waar, heb nooit vriendin gehad :( )

max01
31 December 2002, 14:22
Originally posted by AngelHeart
Hoi piepeloi!

Zien jullie (de verlegen mensen onder ons) verlegenheid ook als een vreselijke drempel als je een leuk iemand ziet waarmee je contact wilt? Ik vraag dit omdat ik zelf errug (met nadruk op errug :)) verlegen van aard ben en het regelmatig een vervelende eigenschap vind!

Hoe gaan jullie met jullie verlegenheid om? En zijn er jongens die verlegen meiden best leuk vinden of vinden jullie dat wel eens lastig misschien?

En hebben jullie ook misschien tips voor onze verlegen meiden/jongens hier?

Ben benieuwd...

Doegies!




Ik denk dat mensen die verlegen zijn denken dat de mensen die meer op de voorgrond zijn alles onder controle hebben. Het feit is dat de verlegen mensen even onzeker zijn over hun acties als de schreeuwlelijken.
Verlegenheid verleer je vanzelf door steeds meer met steeds meer verschillende mensen om te gaan. Of doordat je beseft dat iedereen even clueless als jou maar dat deze mensen er minder over nadenken. Verlegen mensen denken naar mijn idee veel meer over dingen na, zoals de consequenties van hun acties. Kortom
Maling aan dingen hebben of steeds meer omgaan met mensen is een antwoord. Denk hierbij aan op een nieuwe sportclub gaan, studeren in een andere stad. Denk eraan dat wanneer je in een nieuwe groep mensen terecht komt je met een schone lei kan beginnen.

suc6 folks

Ar-Tuur
2 January 2003, 16:17
Als ik uitga dan praat ik wel met een heleboel mensen, ook die ik niet goed ken, maar toch ben ik wel verlegen als ik een meisje wat leuker dan normaal vind zeg maar. Dan ga ik nadenken over wat ik zeg.. en ben ook niet de persoon om op iemand af te stappen en te versieren. Daar baal ik wel eens van, soms heb ik een matig zelfvertrouwen. :{

GregoorvanDijk
2 January 2003, 16:26
Originally posted by Ar-Tuur
Als ik uitga dan praat ik wel met een heleboel mensen, ook die ik niet goed ken, maar toch ben ik wel verlegen als ik een meisje wat leuker dan normaal vind zeg maar. Dan ga ik nadenken over wat ik zeg.. en ben ook niet de persoon om op iemand af te stappen en te versieren. Daar baal ik wel eens van, soms heb ik een matig zelfvertrouwen. :{
Tuur, je moet in de leer gaan bij stef, kerl.. Dan heb je zo een dijk van een zelfvertrouwen O-);)

Ar-Tuur
2 January 2003, 18:27
Originally posted by bartje518

Tuur, je moet in de leer gaan bij stef, kerl.. Dan heb je zo een dijk van een zelfvertrouwen O-);)

Ik ben benieuwd, hij komt samen met Remco morgen naar de Achterhoek, en men gaat ook naar de p8 :) O-)

JoY_RFJK
2 January 2003, 21:33
Ik heb dat ook gehad vroeger dat ik wel es verlegen was.. ik ben nu 18, maar als je me vergelijkt met 3 a 4 jaar geleden dan ben ik totaal veranderd. vroeger zat ik ook vaak thuis, weinig vrienden enzo, en verlegen.. maar me beste vriend heeft me daar uitgeholpen door me te helpen enzo, door hem leerde ik veel mensen kennen en ben veel dingen met anderen gaan doen.. nu ben ik 18 en heb inmiddelds een zeer aardige vriendenkring opgebouwd, zelfs in een maandje of 4 heb ik een man of 30 leren kennen van voetbal alleen (vitesse :9 ) en dan nog een boel mensen met uitgaan... en qua meiden enzo.. vroeger bakte ik er niks van met versieren enzo, en vriendinnen krijgen en omgaan met meiden... en die beste maat van me maar scoren :D maar nu gaat dat stukken beter.. ik mag zeker niet klagen. *)van een stille jongen tot een brutaal lefgozertje :D:D..

WaveKid
2 September 2003, 21:25
Het Internet is toch wel een mooie uitvinding, denk je dat je de enige bent met een 'probleem' , zijn er bijna altijd wel andere te vinden met hetzelfde 'probleem'.

Ik was vroeger een ontzettend stille jongen, erg verlegen als het op meisjes aankwam. Het rare is dat dat alleen gebeurt als ik iemand leuk vind. Zweten, trillende stem etc.

Ik heb intussen wel geleerd dat ik zelf de eerste stap moet zetten, meisjes verwachten toch dat je als jongen het meisje versiert en niet andersom.

In het begin zal ik wel zijn overgekomen als een supersukkel, maar door te oefenen en met verschillende mensen om te gaan en naar verschillende plaatsen te gaan (concert, club, evenementen)leer je menselijk gedrag in te schatten. Ik weet nu wel welke meisjes meestal in zijn voor een praatje en welke absoluut niet (en met welke mensen je absoluut niet moet praten 'no matter what').

Het geeft toch wel weer een kick als het lukt een date te fixen. Je zelfvertrouwen neemt enorm toe.

Het rare is dat ik nu een ontzettend sociale jongen wordt genoemd.

WaveKid

markje
4 September 2003, 16:18
Hey Hey,

Je hebt gelijk, Het is een ramp!!!
ik ben zelf ook verschrikkelijk verlegen...
en je hebt echt gelijk dat als je een meisje in jou geval een jongen ziet die je leuk vind dan draait je buik op 100 toeren en vliegen de vlinders 100 Km per uur door je buik maar de groote drempel is die verschrikkelijke verlegenheid!!!

Je durft gewoon niet.......
Je wil wel........
maar je durft niet......

ik heb zo ook al een stel meisjes laten lopen gewoon simpel weg omdat ik te verlegen ben.
en ook als een meisje laat merken dat ze me leuk vind dan ben ik nog te verlegen om er opin te gaan hoe leuk ik haar dan ook zou vinden.....
gewoon door die verschrikkelijke verlegenheid.....

Dus ik snap heel goed hoe je je voelt :yes:

maar tips voor verlegenheid zijn er eigenlijk niet....
lief meisje, Je moet gewoon je hart volgen en doen wat je hart je ingeeft zelfs voor iemand die zo verschrikkelijk verlegen is komt het goed.... :yes:

want vergeet niet dat meisjes die verlegen zijn verschrikkelijk knap en aantrekkelijk zijn.......

Alles komt goed :aai:

Kuzzzzz
M@rkje :thumbsup:



www.leerlingen.com/Markje