PDA

Bekijk de volledige versie : Reïncarnatie


Babysmurfie
22 July 2002, 16:17
Wat denken jullie daarover?
Ik heb net een boek gelezen: 'reïncarnatie en levenslot' van Pieter Barten, en eigenlijk ben ik erin beginnen geloven dat het zo is, dat wij allemaal reïncarneren.

Alles in de natuur is een kringloop, daarom zou het niet verwonderlijk zijn als ook mensen meer dan één leven hebben.
Die auteur heeft zijn informatie bij elkaar gekregen door proefpersonen die in trance vertellen over vorige-volgende levens, want tijd is relatief en alles gebeurt NU. En als zoveel mensen vertellen over andere levens, gedetailleerd, en zo hun trauma's, angsten,...uit dit leven kunnen oplossen, lijkt het mij goed mogelijk dat wij reïncarneren.
Zo zouden wij de kans krijgen om fouten uit vorige levens nu en later goed te maken, en zo zou op langere termijn het mensdom kunnen verbeteren. Want we zijn er vanaf de oertijd niet op vooruitgegaan, integendeel. Dit zal iedereen wel kunnen beamen.
Enkele belangrijke stellingen zijn: wat ge zaait, zult ge oogsten: dat is de wet van actie en reactie. Ook: geweld lost niets op, maar zal goed moeten worden gemaakt in volgende levens, met het nodige lijden, dat niet als een straf, maar als een tweede kans gezien moet worden.
Zelfmoord is erg negatief, want ons lot was uitgestippeld, en we onttrekken ons daar vroegtijdig aan. Niets is immers zinloos, alles heeft een reden...

Als het je interesseert, dit boek vind ik wel een aanrader, maar wel volledig lezen dan, de inleiding vond/vind ik ook onzin.
Dus: Pieter Barten-Reïncarnatie en levenslot

Meningen?

BlueWolf
22 July 2002, 16:33
Ik geloof er wel een beetje in ..

Babysmurfie
22 July 2002, 16:45
Originally posted by BlueWolf
Ik geloof er wel een beetje in ..
Okay fantastisch dat je mij gelijk geeft:)
Bedankt voor het ineens te verplaatsen ook:)

BlueWolf
22 July 2002, 16:51
Ik heb zo soms wel het idee dat ik al eens geleefd heb .. maar ik geloof niet in reincarnatie als dier ofzo .. ik denk mens wordt weer mens, kat wordt kat enzo voort :)

Babysmurfie
22 July 2002, 17:33
Ja, ik denk ook dat je altijd als mens reïncarneert.
Je ziel blijft tenslotte dezelfde...

Saraatje
22 July 2002, 18:24
Dat denk ik niet. Ik denk dat als je dood bent je gereïncarneerd word in iets. Dat kan vanalles zijn. Terug een mens, een hond, een kat, een konijn, enz ...

Ik weet niet hoe het komt, maar ik denk dat ik ook al eens geleefd heb ...

Veel liefs, Saraatje.

Babysmurfie
23 July 2002, 13:25
Originally posted by Saraatje
Dat denk ik niet. Ik denk dat als je dood bent je gereïncarneerd word in iets. Dat kan vanalles zijn. Terug een mens, een hond, een kat, een konijn, enz ...

Zolang ik niet als een spin reïncarneer is het goed, want daar heb ik echt wel schrik van*)

Saraatje
23 July 2002, 15:20
Me too !!!!!!!

AngelHeart
23 July 2002, 16:05
Uhhm,

Als je zou reïncarneren, dan zou je toch al je vorige levens moeten kunnen herinneren, en in perfect detail.... Dat lijkt me wel logisch eerlijk gezegd.

Ik geloof er niet in. Niet specifiek in reïncarnatie dus. Ik geloof wel dat er meer tussen hemel en aarde is, dat wel. Ik geloof bijvoorbeeld wel dat de aarde niet toevalligerwijs perfect (natuurlijk gezien: kringloop van alles) in elkaar zit.

Ik wil hier verder ook niet op ingaan, anders wordt het misschien ietwat saai :9

Doei,

Saraatje
23 July 2002, 16:32
Nou, ik denk eerder, dat als je al eens gereïncarneert bent, dat je totaal niets meer herrinnert van je vorige levens ...

Babysmurfie
23 July 2002, 17:25
De mens heeft een laag bewustzijn, volgens mij. Maar in trance verruimt men dat bewustzijn, en dan kunnen die mensen wel vertellen over vorige levens.
Ik geloof ook dat alles een kringloop is.
Men kan de theorie van reïncarnatie niet bewijzen, maar zie mijn sig: knowledge is really nothing but experience. Dat denk ik ook, en velen hebben het ervaren, hun andere levens 'zien' tijdens hun huidige leven. En als men vb. daardoor een angst overwint, denk ik wel dat het goed mogelijk is dat die theorie over reïncarnatie klopt.

Saraatje
23 July 2002, 18:36
Daar kan je wel eens gelijk in hebben, ja ...

Babysmurfie
23 July 2002, 19:53
Ja, ik heb het ook maar gelezen, en ik geloofde het niet echt voordat ik dat boek las, maar nu heb ik echt wel iets: het zou heel goed kunnen...

MarkNMGN
23 July 2002, 20:47
Ik geloof er in........

Saraatje
23 July 2002, 21:16
Ik dacht altijd dat ik de enige ben die daarin gelooft, omdat niemand anders dat in mijn familie gelooft, maar nu denk ik daar totaal anders over ;)

Babysmurfie
24 July 2002, 12:30
Originally posted by Saraatje
Ik dacht altijd dat ik de enige ben die daarin gelooft, omdat niemand anders dat in mijn familie gelooft, maar nu denk ik daar totaal anders over ;)
Waar ik al niet goed voor ben*)

Saraatje
24 July 2002, 12:31
Inderdaad !!!!!