PDA

Bekijk de volledige versie : Bont?


Babysmurfie
28 July 2002, 19:16
Dus ja...wat vind jij van mensen die bont dragen, bontjassen ofzow dus?
Ik heb zo'n poster gezien en dat is echt wel zielig: er staat zo'n jong vosje op en dan de tekst: Heeft jouw moeder een bontjas? Zijn moeder niet meer...
Ik zou nooit een bontjas dragen, maar ik ga ook niet direct neerkijken op mensen die er wel een dragen...
Ik eet tenslotte ook vlees enzow...

X_cistenZ
28 July 2002, 19:33
Euhm.. bont is in elk geval niet m'n stijl.. K vind het nogal.. lelijk..
But that's just my personal opinion..:{

Fade of Light
28 July 2002, 20:05
ik denk, gezien de temperatuur, dat ze het warm hebben

Babysmurfie
28 July 2002, 20:43
Originally posted by Fade of Light
ik denk, gezien de temperatuur, dat ze het warm hebben |:(

Fade of Light
28 July 2002, 21:55
ok ok serieus antwoord dan:
1) Nee ik zou er zelf nooit een dragen (zijn er wel bontjassen voor mannen?!)
2) Waarom echt bont als nep tegenwoordig bijna even 'mooi' is.
3) Ik zal niet op ze neer kijken, tenzij ze gaan lopen zeiken, dat zij echt bont hebben

2pac
28 July 2002, 22:57
Originally posted by Fade of Light

1) Nee ik zou er zelf nooit een dragen (zijn er wel bontjassen voor mannen?!)
2) Waarom echt bont als nep tegenwoordig bijna even 'mooi' is.
3) Ik zal niet op ze neer kijken, tenzij ze gaan lopen zeiken, dat zij echt bont hebben

AngelHeart
31 July 2002, 00:46
Dus ja...wat vind jij van mensen die bont dragen, bontjassen ofzow dus?

Ik heb dat een keertje op de t.v. gezien, dat ze die zeehondepupjes gewoon koelbloedig doodslaan, om ze dan vervolgens te scheiden van hun mooie witte vachtjes. En die ze dan verkopen als bont voor de consument. Dat geloof je toch niet!!!!

Ik vind dat zo errug en dat maak me errug kwaad!!! :[
Als je die mooie grote ronde oogjes ziet van die zeehondpuppies, dan KAN je ze toch niet doodslaan????!! :[ Ik moet er bijna weer van janken eigenlijk...:(

En wat betreft die mensen die dat zeehondebont dragen, mogen van mij op dezelfde manier gemept worden met zo'n zelfde knuppel!!!!!! Tot de dood erop volgt, ja????!!! Sorry, ik liet me gaan.....

:[

....Snikkie......

TheGroovMaster
31 July 2002, 14:17
alle bond moet verboden worden (alle producten die van dieren komen, nadat ze zijn dood gemaakt, melk enzo vinnik best)

Babysmurfie
31 July 2002, 18:41
Originally posted by groovmaster
alle bond moet verboden worden (alle producten die van dieren komen, nadat ze zijn dood gemaakt, melk enzo vinnik best)
Zover moet men niet gaan vind ik. De mens is van nature een carnivoor, en het zit gewoon in zijn aard om vlees te eten, het spijsverteringsstelsel is daar speciaal zo voor gemaakt enzo...
Als je vegetariër bent, oke, niets op tegen, maar dan moet je anderen niet verplichten dat ook te zijn.
Men kan die slachtdieren ook goed behandelen i.p.v. ze gewoon vet te mesten in een veel te klein hok.

TheGroovMaster
1 August 2002, 00:38
dat bedoel ik niet schat, als die dieren alleen voor bepaalde lichaams delen zoals slagtanden, bont, lever, huid of weet ik veel wat worden afgemaakt. Voor varkens en Koeien vind ik het normaal. als ze maar niet getest worden zoals die aapjes en konijntjes.

jmi16
1 August 2002, 12:45
Eating meat is natural.
It's been going on for thousands of years. We have evolved that way.

>>Actually, we have not evolved to eat meat. Carnivorous animals have curved fangs, claws, and a short digestive tract. Human beings have evolved without claws or fangs. We have flat molars and a long digestive tract better suited to a diet of vegetables, fruits, and grains. Eating meat is hazardous to our health; it contributes to heart disease, cancer, and a host of other health problems.


Zie hier dat de spijsvertering er dus NIET op gebouwd is... Had ik toevallig eergisteren gelezen :)

Bont is gewoon belachelijk als ik iemand zou zien met bontjas dan zeg ik er zeker wat van. Ik heb er eens een goed van dichtbij gezien, is echt heel vies enzo, en het stinkt ver-schirk-ke-lijk

Ik ben ook vegetarier al vanaf me elfde, maar ik ben vegeatier geworden omdat ik meeste vlees erg vies vond, niet echt voor de dieren. Maar ik ga niet alleen vlees wat ik wel lekker vind eten, dat laat ik dan toch voor de dieren :D en vegetarierische dingen zijn lekkerder dan je dnekt :D

Babysmurfie
1 August 2002, 13:27
Originally posted by TheGroovMaster
dat bedoel ik niet schat, als die dieren alleen voor bepaalde lichaams delen zoals slagtanden, bont, lever, huid of weet ik veel wat worden afgemaakt. Voor varkens en Koeien vind ik het normaal. als ze maar niet getest worden zoals die aapjes en konijntjes.
Oh op die manier, oke...
Ik vind ook, als het puur voor menselijke luxe is, dat die dieren daarom niet geslacht/verminkt mogen worden...

Fade of Light
1 August 2002, 14:25
Originally posted by TheGroovMaster
dat bedoel ik niet schat, als die dieren alleen voor bepaalde lichaams delen zoals slagtanden, bont, lever, huid of weet ik veel wat worden afgemaakt. Voor varkens en Koeien vind ik het normaal. als ze maar niet getest worden zoals die aapjes en konijntjes.

normaal, das ook alleen maar, omdat het normaal geworden is, en is dus een superslap argument

trustfire
2 August 2002, 16:52
ikzelf ben er nogal tegen maar ik zal mensen niet minder vinden als ze bond dragen.......het si hun mening dus die meot je respecteren....
mijn eigen geweten zou het niet kunnen maarja andere dus wel:{