PDA

Bekijk de volledige versie : Amerika!!!


TheGroovMaster
14 August 2002, 09:53
Wat vinden jullie van amerika??? ik vind ze denken dat zij het enige land zijn wat overrecht op heeft en wat denk dat het alles kan doen:


mensen rechten schenden (in de gevangenissen en ook op straat; politie).
Niet mee willen doen met het Internationale strafhof zodat hun soldaten gewoon kunnen doen wat ze willen.
Dat laser afweer systeem voor "hostile" landen zoals korea, china (wat tegen 1 of ander internationaal verdrag was)
en er zullen nog veel meer dingen zijn!!!!


wat is jullie mening hierop, graag ook aanvullen

QQQ
14 August 2002, 20:26
Als enige op de wereld niet meewerken aan meer groene energie

koelkast
14 August 2002, 21:02
de arogante houding van de amerikanen is idd ziekelijk


echter mensen rechten schenden ? mhoa nee niet echt ze houden er belachelijke dingen op na maar schenden niet echt iets.

Hun soldaten kunnnen niet doen wat ze willen daar hebben ze hun eigen JAG systeem voor

TheGroovMaster
14 August 2002, 21:18
Originally posted by koelkast
#1
de arogante houding van de amerikanen is idd ziekelijk


#2
echter mensen rechten schenden ? mhoa nee niet echt ze houden er belachelijke dingen op na maar schenden niet echt iets.

#3
Hun soldaten kunnnen niet doen wat ze willen daar hebben ze hun eigen JAG systeem voor

#1 ben het er helemaal mee eens, vandaar deze thread

#2 Nou als je die verhalen uit de gevangenissen hoort enzo, das onmeselijk gewoon. Echt no shit wat ik nu zeg, heb er een x om gehuild (doe ik normaal nooit!!)

#3 Waarom zijn de dan bang om bij ons in het Internationale Strafhof te komen??? en zelfs een invaie plannen als die solaten hier vast zitten!!

Nemo
14 August 2002, 21:21
Ach ach valt allemaal wel, teminste dat de mensen arrogant zijn wel hoor, in het land zelf echt niet zo erg maar op tv wel he.

Tja gevangenissen zijn echt niet leuk, zag er eentje in de woenstijn en dan dus ook echt in de woenstijn in een straal van ongeveer 50 km dus ontspannen onmogelijk!!!! en terecht ook!!!!

Lightangel
17 August 2002, 11:07
Clinton enzo die zouden dan ook voor t gerecht hier in Nederland moeten verschijnen, en allerlei hogere officieren enzo.....
maar ik ben t er inderdaad meee eens dat die lui arrogant zijn jah!ze denken dat ze alles zijn enzo...

Maar ik las in de panorama dat Seals(Speciaal opgeleide commando's...... Seal staat voor:"Sea, Air, Land) dan zullen ingrijpen hier enzo...hehe, best lachen...:D

maar in die gevangenissen...tjah....kweet niet....kvind dat in Nederland de straffen veel te laag zijn!! Het zal natuurlijk wel heel erg zijn om in zo'n klein hokje te zitten!!!! dat snap ik ook best wel!!!....maar ik weet niet of ik het rechts-systeem van Amerika slecht vind.....


gr33tz Lightangel

Timmekeuh
17 August 2002, 19:20
Originally posted by TheGroovMaster
Wat vinden jullie van amerika??? ik vind ze denken dat zij het enige land zijn wat overrecht op heeft en wat denk dat het alles kan doen:


mensen rechten schenden (in de gevangenissen en ook op straat; politie).
Niet mee willen doen met het Internationale strafhof zodat hun soldaten gewoon kunnen doen wat ze willen.
Dat laser afweer systeem voor "hostile" landen zoals korea, china (wat tegen 1 of ander internationaal verdrag was)
en er zullen nog veel meer dingen zijn!!!!


wat is jullie mening hierop, graag ook aanvullen

Vind dat jij groot gelijk hebt.
Het grootste land van de wereld.
Maar wel te veel praatjes zenne.
Zijn inderdaad wel arrogante mannetjes.
Maar ja na wat ze gedaan hebben met de WTC-towers
vind ik wel dat ze steun verdienen.

boertje
18 August 2002, 15:04
amerika = :r

TheGroovMaster
19 August 2002, 00:17
Originally posted by Timmekeuh

Maar ja na wat ze gedaan hebben met de WTC-towers
vind ik wel dat ze steun verdienen.
steun, om de economie een beetje opgang te brengen ja, bijv. een nieuw WTC te bouwen.
verder hebben ze niet veel steun nodig vinnik.

anemic
19 August 2002, 23:09
amerika houdt de productie van milieuvriendelijke auto's tegen. Er zijn al lang auto's die hard kunnen rijden op stroom of waterdstof en VW heeft een auto die 160 kan rijden terwijl brandstofverbruik 1 op 100 is. Amerika heeft enorme aandelen in de olie zitten en ONS maar vertellen dat we zuinig aan moeten doen stelletje stinkflikkers.

Verder zou ik mn hond nog niet naar amerika sturen.

Ik heb er veel vertrouwen in de eenwording van europa. We gaan steeds meer 1 blok vormen. We zijn niet meer automatisch VS bondgenoot (zie Irak). Economisch verslaan we ook de VS zonder moeite.

Hoop dat die Bush nog een keer flink voor zn kloten krijgt.

MasterB
20 August 2002, 15:13
De VS is volgens mij een land dat ook verschillende fouten in zich heeft bijvoorbeeld de gevolgen die bepaalde praktijken voor het milieu met zich meebrengen.

Voor de rest ben ik trots op de VS op wat ze nu doen ivm terroristen. Bin Laden heeft een Jihad aangekondigd tegen de Westerse Wereld (met name VS) en de Joden. Het wordt tijd dat Bin Laden en zijn organisatie en alle aangesloten (moslim)organisaties voorgoed de mond gesnoerd worden.

Racing Bartander

Babysmurfie
20 August 2002, 18:34
Amerika is :r inderdaad. Ik kan me echt dood ergeren aan die arrogante houding. Amerika heeft de rest van de wereld niet te besturen:[

trustfire
31 August 2002, 09:02
* zich veel te verheven voelt boven de rest van de wereld
* in het nu leven en dus helemaal niet aan de volgende generatie denken|:(

amerika---->:r :r :r :r

Denden 100 piek
31 August 2002, 09:59
Geen enkel land is perfekt,wij hebben bv.een neppe democratie.
Laten we eerst op de tekortkomingen van ons land letten,en dan Amerika beoordelen.

freakske
31 August 2002, 17:36
amerika denken dat ze het van het zijn
maar dat zijn ze gewoon nie

ze verbergen gewoon hun zieligheid door zo groots te doen
verbergen ze hun problemen,waar de rest van de wereld dan niet op let

dark-annetje
7 September 2002, 18:01
* zich veel beter voelt dan alle andere landen
* ze proberen de rest van de wereld te besturen, en probleem is dat veel landen dat ook nog laten doen..|:(
*bush een gigantische eikel is met zun war against terrorism

amerika :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

anemic
8 September 2002, 09:22
Originally posted by Denden 100 piek
Geen enkel land is perfekt,wij hebben bv.een neppe democratie.
Laten we eerst op de tekortkomingen van ons land letten,en dan Amerika beoordelen.

wij hebben eht goed voor elkaar
beter vind je in de wereld niet op het ogenblik

MasterB
8 September 2002, 17:15
Originally posted by anemic


wij hebben eht goed voor elkaar
beter vind je in de wereld niet op het ogenblik

ZOOOOOO, komt er ook 1 uit Wassenaar zeg :D

Niet iedereen heeft het zo goed voor elkaar in dit land hoor, maar misschien wil jij dat niet zien!

Racing Bartander

Stapper
8 September 2002, 17:18
http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?s=&threadid=18032

had er al eens iets over gezegt
nog 1

http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?s=&threadid=18074

koelkast
8 September 2002, 19:38
Originally posted by TheGroovMaster


#1 ben het er helemaal mee eens, vandaar deze thread

#2 Nou als je die verhalen uit de gevangenissen hoort enzo, das onmeselijk gewoon. Echt no shit wat ik nu zeg, heb er een x om gehuild (doe ik normaal nooit!!)

#3 Waarom zijn de dan bang om bij ons in het Internationale Strafhof te komen??? en zelfs een invaie plannen als die solaten hier vast zitten!!

#2 Gevangenissen zijn daar heus niet zo slecht als dat je op tv ziet dat ze met big bully in 1 cel zitten komt alleen voor op tv in een film en een serie

#3 Hun regels zijn op bepaalde gebieden anders, als een soldaat van nederland niet te eten heeft voedsel is niet gedropped uit vliegtuig of zo dan mag ie niet iets uit een huis stelen dan moet ie bij wijze van spreken dood gaan van de honger, amerikaanse leger zecht wel als het eten echt niet leverbaar is moet je het gaan halen zonder burgers te doden en of die te laten verhongeren.

Wij gaan ze dan dus vervolgen voor iets wat ook echt een belachelijke regel is wie gaat er nou verhongeren vrijwillig

dit is een voorbeeld zo verschillen meer regels soms te goede van de VS soms ten onrechte ten slechte van de VS

Fade of Light
8 September 2002, 20:05
Originally posted by koelkast


#3 Hun regels zijn op bepaalde gebieden anders, als een soldaat van nederland niet te eten heeft voedsel is niet gedropped uit vliegtuig of zo dan mag ie niet iets uit een huis stelen dan moet ie bij wijze van spreken dood gaan van de honger, amerikaanse leger zecht wel als het eten echt niet leverbaar is moet je het gaan halen zonder burgers te doden en of die te laten verhongeren.

Wij gaan ze dan dus vervolgen voor iets wat ook echt een belachelijke regel is wie gaat er nou verhongeren vrijwillig

dit is een voorbeeld zo verschillen meer regels soms te goede van de VS soms ten onrechte ten slechte van de VS

dat is een hypothese, daar moet je niet van uit gaan....

Babysmurfie
9 September 2002, 18:36
Nog iets: Amerika (lees: Bush) wil per se oorlog, en heeft een perfect excuus gevonden: oorlog tegen het terrorisme|:(
Ik ben principieel tegen oorlog: sterven veel meer onschuldige mensen dan anderen en het is een kettingreactie, niet simpel om te stoppen dus.

NUTS
9 September 2002, 21:16
Het is ook het enigste land dat kernwapens mag bezitten (vinden ze zelf) :[

The6thgate
9 September 2002, 21:35
Wraakzuchtig(macht willen laten zien):r

Tyskie
9 September 2002, 22:24
Bush heeft hersenen ter grote van een ping-pong balletje...
Oorlog tegen Irak kan rampzalige gevolgend hebben, bijna heel de wereld is tegen, maar waarschijnlijk zet Bush met zijn holmaatje Blair door...

Ben benieuwd of ze nog met echte bewijzen komen, dat zou een oorlog wel rechtvaardigen, maar dat geouwehoer van nu kan nooit goed zijn...

MasterB
10 September 2002, 12:11
Originally posted by tyskie
Bush heeft hersenen ter grote van een ping-pong balletje...
Oorlog tegen Irak kan rampzalige gevolgend hebben, bijna heel de wereld is tegen, maar waarschijnlijk zet Bush met zijn holmaatje Blair door...

Ben benieuwd of ze nog met echte bewijzen komen, dat zou een oorlog wel rechtvaardigen, maar dat geouwehoer van nu kan nooit goed zijn...

Bush heeft geen hersenen ter grootte (wie had er ook alweer een hekel aan spelfouten?) van een tafeltennisballetje. Hij is denk ik eerder machtsgeil.
Geen oorlog tegen Irak kan net zo goed rampzalige gevolgen hebben. Het is bewezen dat de meeste mensen daar niet goed snik zijn (volgens onze normen en waarden) en door totale indoctrinatie aan hun mening komen. De aanval op Israel een paar jaar terug?

AFKNALLEN DIE IRAKEZEN niets meer en niets minder

Racing Bartander

Tyskie
10 September 2002, 14:49
Ik heb ook een hekel aan spelfouten van mezelf. Vind ik een teken van domheid cq onoplettendheid...
Verder reageer jij dus typisch Amerikaans... Totaal geen respect voor een andere cultuur, overal zich mee willen bemoeien. Kan het best begrijpen dat de gehele Arabische wereld een bloedhekel heeft aan alles wat Amerikaans is... Jaja, onze normen en waarden zouden de hele wereld opgedrongen moeten worden... Laat Amerika eens met zichzelf beginnen en wat doen aan het milieu ofzo ipv een derde wereld oorlog uitlokken...

MasterB
10 September 2002, 16:13
Originally posted by tyskie
Ik heb ook een hekel aan spelfouten van mezelf. Vind ik een teken van domheid cq onoplettendheid...
Verder reageer jij dus typisch Amerikaans... Totaal geen respect voor een andere cultuur, overal zich mee willen bemoeien. Kan het best begrijpen dat de gehele Arabische wereld een bloedhekel heeft aan alles wat Amerikaans is... Jaja, onze normen en waarden zouden de hele wereld opgedrongen moeten worden... Laat Amerika eens met zichzelf beginnen en wat doen aan het milieu ofzo ipv een derde wereld oorlog uitlokken...

Ja ok, ik heb er ook een hekel aan hoor spelfouten e.d. Ik wilde er alleen maar op inhaken, omdat het er zo mooi stond bij jouw nickname.
Ik vind zelf dat ik niet typisch Amerikaans reageer. Als jij zegt dat een oorlog tegen Irak een gevaar kan opleveren dan kan ik jou alleen maar gelijk geven. Aan de andere kant kun je niet ontkennen dat geen oorlog ook een gevaar op kan leveren. De Irakezen zijn indirect ook een gevaar voor ons dat geef je zelf al toe door te zeggen dat het een gevaar zou zijn als het een oorlog zou worden. De gehele NAVO wordt, denk ik, doelwit van zo'n aanval.

De Verenigde Staten moet een vuist maken (voor het oog van de wereld) om zo te zorgen dat er niet met ze te 'spotten' valt. In het achterhoofd speelt ook vast nog wel mee om het machtigste land ter wereld te zijn.

Wat je als laatste zei dat is natuurlijk een pure drogreden om De VS te gaan aanvallen op hun milieu-omgang. In een discussie kom je daar niet ver mee hoor!

Racing Bartander

amai
24 September 2002, 21:29
ik ben er zeker van dat als amerika wil...ze morgen wereldheerser zijn...trouwens ze beslissen nu toch al over bijna alles...dus

TheGroovMaster
30 September 2002, 11:16
Een oorlog met irak.... moet je voorstellen wat voor gevolgen dat heeft op de beurzen..... moet je es kijken wat er in de golf oorlog gebeurde!! en nu is de beurs al zo instabiel. man dat gaat echt niet meer goed met de wereld als er een oorlog tegen irak word begonnen.

ik zou eigenlijk amerika willen boycotten op alles wat er word ingevoerd, maar daarvoor zijn we ook weer te afhankelijk van hun en hebben ze andere landen die ons dan weer gaan boycotten. :[

Denden 100 piek: het gaat hier over amerika en niet nederland, als je daar zograag over wil discuseren start dan een thread (die loopt toch weer uit op rassen haat enzo, tis al eerder gebeurt).

tyskie en MasterB, maken jullie nou ff geen ruzie ofzo, doe dat eregens anders.

amerika is wel een mooi land vind ik maar ze denken dat ze alles zijn en alles kunnen en kijken alleen naar zichzelf en niet naar de rest van de wereld... ja irak... duh sukkels, kijk dan ook naar india of pakistan.... die zijn met hetzelfde bezig. En ze denken niet eens aan hun eigen toekomst (milieu), ze verneuken de aarde voor ons!!! aasoos!!!