PDA

Bekijk de volledige versie : IBG & belastingdienst [of: kastje&muur]


DutchECK
16 August 2002, 10:57
Ik zit nu al twee maanden te wachten op een beslissing van het IBG over een aanvullende studiefinanciering. Ik besluit in de telefoon te klimmen en naar de beslissing te vragen. Zeggen ze dat ze geen inkomensgegevens hebben ontvangen van mijn vader uit 2000. Duh, mijn vader HAD in 2000 helemaal geen inkomen. We worden doorverwezen naar de belastingdienst, waar ze vertellen dat mijn vader alsnog een nulaangifte in moet vullen, maar dat dat wel een paar maanden kan duren. En dat heb ik niet!* Weer bellen met de IB-groep. Die miep verwijst me weer door naar de belastingdienst dat we een IB-40 formulier in moeten vullen. Weer bellen met de belastingdienst: ze verstrekken geen IB-40 formulieren. Weer terug naar het kastje dan maar, waar ze vertellen dat dat toch echt wel zo is. Behoorlijk pissed off weer richting de muur, waar ik een vent eraan krijg die zegt dat het allemaal wel kan en mag en dat we een IB-40 formulier krijgen opgestuurd. Pfff... was dat nu zo moeilijk?!?

*In september begin ik met studiefinanciering. Dan moet ik ook het studiegeld betalen, of in termijnen of ineens. Wil ik het in termijnen betalen, dan moet ik een bankverklaring hebben. En die krijg je alleen met die beslissing van het IBG. Anders wordt het hele (fikse) bedrag ineens afgeschreven...