PDA

Bekijk de volledige versie : Examenjaar 2003


Jamiel
22 August 2002, 12:13
AAAHHH :p

Dit schooljaar examen!
Heeft iemand nog tips die hun examen hebben gehaald (You Lucky Bastards)?

Wie heeft hier dit schooljaar ook examens?
In welke vakken en in welke opleiding?

Ik in :

Wiskunde A1 (Herkansen van 4havo)
Biologie
Muziek
Nederlands
Engels
Duits 1 en 2
Geschiedenis en
Economie

Voor de mensen die nog niet in het examenjaar zitten :
Geniet Van Deze Tijd !!

Fallen_Engeltje
22 August 2002, 12:59
ik ook,

mavo of ja vmbo

Vaste vakken: engels, nederlands
Sector: zorg en welzijn
vakken: biologie, wiskunde, geschiedenis en duits,

meiske
22 August 2002, 13:05
Originally posted by Fallen_Engeltje
ik ook,

mavo of ja vmbo

Vaste vakken: engels, nederlands
Sector: zorg en welzijn
vakken: biologie, wiskunde, geschiedenis en duits,

je vergeet gym (is verplicht bij vmbo dus jij hebt het toch ook?)

meiske
22 August 2002, 13:14
ok


nou ik heb
vaste vakken: engels, gym, nederlands.
sector: zorg & welzijn
gekozen vakken: scheikunde, biologie, wiskunde, gescheidenis

The6thgate
22 August 2002, 13:22
uhm sja, tips.
Op tijd beginnen met leren in de weken voor het examen:p
Is mij niet bepaald gelukt maagoed, had toch geluk:p
en sja, zie het gewoon als een grote proefwerkweek ofzo:D
En niet zenuwachtig zijn;)

meiske
22 August 2002, 13:56
Originally posted by the6thgate
uhm sja, tips.
Op tijd beginnen met leren in de weken voor het examen:p
Is mij niet bepaald gelukt maagoed, had toch geluk:p
en sja, zie het gewoon als een grote proefwerkweek ofzo:D
En niet zenuwachtig zijn;)

ben ik nieh, ik geniet liever nog ff van me weekje vakantie ;)

Stapper
22 August 2002, 13:57
tips, weet niet, heb het met 11 vingers in mijn neus gehaald, maar had ook maar 6 vakken :D

maar maak je school onderzoeken goed, als je daar een 8 voor staat kan je je examen vern**ken
nog wat tips, schrijf dingen op, en begin er vroeg mee, volg alle lessen, vraag voor exames van vorige jaren

succes

Ar-Tuur
22 August 2002, 23:05
Jep, ik doe ook examen dit jaar.

VWO

WiskundeA1,2
Economie1,2
Duits1,2
Engels
Nederlands
Aardrijkskunde
Geschiedenis

Fade of Light
23 August 2002, 16:07
Originally posted by fracklover

Voor de mensen die nog niet in het examenjaar zitten :
Geniet Van Deze Tijd !!

Examenjaar is juist vrij weinig doen. Rond de 2 a 3 weken voor een schoolonderzoeken/examen begin je met leren en de rest is luieren...daarbij heb je weinig les

The6thgate
23 August 2002, 16:19
Originally posted by Fade of Light


Examenjaar is juist vrij weinig doen. Rond de 2 a 3 weken voor een schoolonderzoeken/examen begin je met leren en de rest is luieren...daarbij heb je weinig les en nog wat proefwerken die metellen voor je examen waar je dus wel n goed punt voor moet halen:z :p

Bird Of Prey
23 August 2002, 18:08
nou...ik ga dit jaar voor de 2e keer examen doen, geen idee wat voor tips ik zou kunnen geven, iig niet zo nerveus worden, als jullie net zulke kutstoelen hebben als hier is t aan te raden om een kussentje mee te nemen

en neem met examens waar jullie veel moeten schrijven zo nu en dan een klein pauzetje, er staat dan wel dat je 2½ a 3 uur hebt, maar vaak ben je er ruimschoots voor al klaar (ik was tenminste met de meeste examens een half uur tot 3 kwartier voor tijd al klaar), want als je met nederlands een samenvatting moet maken moet je nogal veel schrijven, ik nam dan bijtijds een kleine pauze van een minuutje of 2 om ff wat te drinken en te eten, maar nog had ik last van me hand na t examen en ik was niet de enige die dat probleem had

verder is t handig om al hoge cijfers te halen voor in je examendossier zodat je je wat kan veroorloven met het eindexamen, voor t geval je een zware dag krijgt (had ik met t eindexamen afgelopen jaar ook, geschiedenis EN economie op 1 dag?! :S), kijk daarbij je (vrijstellings)toetsen goed door, want ik heb nu op de harde manier geleerd dat elke tiende van een punt kan meetellen :(

verder gewoon op tijd beginnen met leren, zo'n beetje na de voorjaarsvakantie heb je de meeste stof wel gehad en is t puur examentraining, neem daar optimaal gebruik van en ook al ken je (een bepaald gedeelte van) een vak al blindelings, tis nooit weg om t nog ns door te nemen

Smarthezz
24 August 2002, 12:27
Ik doe 6 ATH dit jaar...

N/T Profiel, dus:
Nederlands (7 tot nu toe)
Engels
Wiskunde B1 en B2 (8 tot nu toe)
Natuurkunde 1 en 2 (6,5 tot nu toe)
Scheikunde 1 en 2 5,8 tot nu toe)
Informatica (9,6 tot nu toe)
Economie 1 (6,6 tot nu toe)

(laatste 2 dus gekozen)

Vakken die ik al heb gehad:
Geschiedenis 1: 6
Maatschappijleer: 7
Levensbschouwing: 7
ANW: 6
CKV: G
Frans 1: 7
Duits 1: 7

Mwah, ga het wel halen denk ik.. Heb vorig jaar geen neuk uitgevoert dus zal allemaal wel goed gaan :)

Veel succes allemaal enzo..

Fade of Light
24 August 2002, 12:47
Originally posted by the6thgate
en nog wat proefwerken die metellen voor je examen waar je dus wel n goed punt voor moet halen:z :p

bolgens mij mag je niet eens proefwerken krijgen buiten de schoolonderzoekweken, en anders:
GENAAID

Spookje
25 August 2002, 12:41
Ik doe dit jaar ook examen.. vwo :{
Kheb C&M profiel en moet examen doen in:
- Nederlands
- Engels
- Frans 12
- Duits 12
- Muziek
- Economie 1
- Geschiedenis
- Aardrijkskunde
and last but not least: wiskunde a1

Iemand nog tips hoe ik mijn laatste jaartje een beetje relaxed door kan komen?

Ar-Tuur
28 August 2002, 14:18
Originally posted by Fade of Light
bolgens mij mag je niet eens proefwerken krijgen buiten de schoolonderzoekweken

Ik weet het wel zeker :)

Karliene
29 August 2002, 19:13
Originally posted by Fade of Light


bolgens mij mag je niet eens proefwerken krijgen buiten de schoolonderzoekweken, en anders:
GENAAID Lul niet.. |:( :p

Tip: maak samenvattingen..het is een pokkewerk (duurt niet lang, maar is wel klote)
maar wat een profijt heb ik er van gehad!

floor
3 September 2002, 14:15
Ik doe dit jaar havo examen. Profiel: E&M met m&o.

Ar-Tuur
8 September 2002, 16:58
Doen dus niet zo heel veel ll.com'ers eindexamen dit jaar? :? :(

Linnea
8 September 2002, 17:06
Ik doe havo 5, en idd ook examen, maaruh.. ik sluit Maatschappijleer, ANW, Frans 1,2 en gym voor de kerstvakantie al af, verder heb ik alleen wiskunde al afgesloten (met een 8:D)
Verder examen in uh.. ff opzoeken.
Economie 1,2
engels
Nederlands
Geschiedenis
CKV2
Drama


valt dus best mee

Gabsta
17 September 2002, 12:35
tips??
eeuh.. ja voor dit hele jaar..
GENIET ER VAN!! ET IZ VOORBIJ VOORDAT JE T WEET EN ET IS ET RELAXTE JAAR IN JE HELE OPLEIDING :)

enne voor de xamens..
zorg dat je goed gnoeg slaap krijgt.. dus niet gaan blokken midde in de nacht..
neem wat te zuipen meej en wat te ete ( niet iets krakends of in een krakend zakkiej want dattiz zwaar irri kspreek uit ervaring) enne zorg dat je optijd bent.. en kijk et WEL na op eindexamen.nu want dan lukt et beter met et volgende xamen de dag erop.. dan ben je meer gefocust als et verkloot gaat dat je et beter wil doen en dat lukt dan ook :) en als et goed gaat slaap je veel relaxter =]

enne nu alvast veel suc6 :)

The6thgate
17 September 2002, 18:30
Originally posted by Gabsta
GENIET ER VAN!! ET IZ VOORBIJ VOORDAT JE T WEET EN ET IS ET RELAXTE JAAR IN JE HELE OPLEIDING :)klinkt best raar eigenlijkm, ervan genieten...maar vind wel dat je ergens gelijk hebt. T gaat nu echt heel anders

Gabsta
18 September 2002, 10:13
daarom en na januari izzet echt zoow voorbij voordat je et weet ook omdat je nog aardig wat vakansie heb =]

Fade of Light
18 September 2002, 14:01
Originally posted by Karliene
Lul niet.. |:( :p

bij ons op school was het verboden :p:p

Jamiel
20 September 2002, 08:31
hmm.... mensen die dit jaar hun examen moeten doen: Veel suc6 ! Ik moet terug naar 4 HAVO Wheee :'(
Niet leuk ...

Ar-Tuur
20 September 2002, 08:33
Originally posted by fracklover
hmm.... mensen die dit jaar hun examen moeten doen: Veel suc6 ! Ik moet terug naar 4 HAVO Wheee :'(
Niet leuk ...

Hoe kan dat dan? Terwijl het schooljaar al begonnen is nog terug, terwijl je dacht dat je in HAVO5 zat? :? :{

BWM
20 September 2002, 15:57
vond examens persoonlijk nogal gemakkelijk

Stapper
20 September 2002, 16:14
ik heb besloten om staats examen te doen in wiskunde B (havo), dus heb maar 1 vak :D

en zo heb ik ook nog eens 2 diploma's 1 van het magische jaar 2000 en 1 van 2003

Bird Of Prey
20 September 2002, 22:41
ehm...tpis had ik al gegeven, maar nog nie in welke vakken ik examen ga doen, maar goed...dat zijn toch dezelfde vakken als vorig jaar

havo:

Nederlands, Engels, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Economie 1,2 , Wiskunde A 1,2 en M&O

verder word Frans 1 en gym nog afgesloten en hoef ik geen profielwerkstuk meer te maken en maatschappijleer meer te doen omdat ik dat vorig jaar al afgesloten heb, verder laat ik me PO M&O staan, zodat ik me daarin ook flink wat werk bespaar, ANW en CKV heb ik in de 4e al afgesloten

Bird Of Prey
20 September 2002, 22:43
Originally posted by Arthur


Hoe kan dat dan? Terwijl het schooljaar al begonnen is nog terug, terwijl je dacht dat je in HAVO5 zat? :? :{

misschien een handelingsdeel wat je in 4 havo moest afsluiten toch niet in orde, of je taak niet voldoende gemaakt, tis iig wel kut dat je weer terug moet