PDA

Bekijk de volledige versie : school begint en ik weet het niet meer


Arwen
4 September 2002, 13:17
Ik weet niet meer of de opleiding die ik nu ga volgen, of ik die nog wel wil gaan doen. Ik ben nog maar 16, en ik vindt het dus grote onzin dat je op je 16de al moet weten wat je later wil gaan doen. Bij mij is het al een aantal keer verandert.:{

Ik ga nu een opleiding volgen in de paarden die op zich geen betrouwbare toekomst heeft. Of je gaat veel geldjes verdienen, of je werkt je dood voor heel weinig. Toen ik me aanmeldde was ik enthousiast, maar ik vindt het steeds minder leuk. Ik zie het nu niet meer zitten om van mijn hobby mijn beroep te maken

Ik zou nu het liefst willen kappen, jaartje werken(kan dat eigenlijk wel als je 16 bent?) en dan een ROCopleiding doen, iets in de winkelbizz ofzo. Daar zie ik meer toekomst in. Ik doe nu liever dat dan naar de opleiding die ik nu doe te gaan. Daarbij is die opleiding erg ver weg van mijn woonplaats en ik heb mijn klas gezien...:{ (echt erg)

Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad, en wat heb je toen gedaan? Want ik weet echt niet wat ik nu moet..

Rijntje
4 September 2002, 13:31
hmmm...zou dr ff met je ouders over praten...en daarbij je kunt deze opleiding gewoon doen en als je lklaar bent een vervolg curses doen voor winkel..(neem bijv LOI) en wat betreft je klas..je kent ze net...wie weet valt het wel heel erg mee!

Arwen
4 September 2002, 13:42
nou, ik ken ze nu al goed genoeg om te weten dat ze nooit echt vriendinnen van mij zullen worden. Nee, er zijn gemene dingen gebeurt op dat kamp door hun en mijn klas ligt al in tweeen.

En ik was ook al wel van plan het er met mijn moeder over te hebben

DutchECK
6 September 2002, 11:35
16 is een jonge leeftijd om met een vervolgopleiding te beginnen. Een jaartje werken is dan ook praktisch onmogelijk, omdat het aantal uur dat je mag werken dan nog laag ligt. Ik las van iemand LOI. Je kunt inderdaad een jaartje gecombineerd werken en thuis leren. Kies een opleiding waar je wat aan hebt en combineer dat met werk. Bespreek het echter wel met je ouders :)