PDA

Bekijk de volledige versie : de zin van het leven


daantjuuh
5 September 2002, 20:25
ik weet niet of dit hier ooit al heeft gestaan...maar khad vandaag een discussie met mijn levo-leraar over de zin van het leven. Een paar maandne geleden heeft een meisje bij ons op school zelfmoord gepleegd, dit was echt een shock voor iedereen en ook omdat we haar kenden als ene super lief en vrolijk meisje. Maar ik vroeg me af, wat is de zin van jullie leven? want zij kon de zin van het leven blijkbara niet vinden, aders had ze zo'n beslissing nooit genomen..

ik vraag me af hoe jullie hierover denken

xxx

Pakspul
6 September 2002, 07:50
mensen irriteren en zorgen dat grolsch fabriek kan door werken :)

Bobba.
6 September 2002, 08:03
Originally posted by yo-de-plo
mensen irriteren en zorgen dat grolsch fabriek kan door werken :) |:( |:( |:( |:( Dat 1e lukt je zeker

ramsesii
6 September 2002, 08:16
Originally posted by daantjuuh

ik vraag me af hoe jullie hierover denken




Depresieve mensen denken daaraan.. ik niet dus...

geitenwollens0x
6 September 2002, 08:26
Originally posted by ramsesii



Depresieve mensen denken daaraan.. ik niet dus...

idd en anders is het standaard het zelf leuk maken

Rijntje
6 September 2002, 08:46
ik weet niet of er een zin in het leven is...je bepaald tog 9 van de 10 dingen niet wat dingen die gebeuren gebeuren gewoon...

koelkast
6 September 2002, 09:01
het doel van het individu is ondergeschikt aan het doel van het collectief ;)

Babysmurfie
6 September 2002, 18:29
De zin van het leven? Ik zou het zo onmiddellijk niet weten, puur biologisch gezien zou ik zeggen: zorgen voor het nageslacht:).
Maar de zin van MIJN of JOUW leven in het bijzonder zou ik niet kunnen zeggen, ik weet niet eens of die er wel is.
Misschien is het leven wel pas leuk als je de zinloosheid ervan accepteert?

Stapper
6 September 2002, 18:47
kijk de meening of live van monthy phyton dan weet je wat de zin van het leven is

ook is het een leuke film als je niks te doen hebt alleen moet je wel van die humor houden anders is het niet leuk

Fade of Light
6 September 2002, 20:17
Originally posted by ramsesii



Depresieve mensen denken daaraan.. ik niet dus...

wel grappig dat je dat zegt, want zou je het ook kunnen omdraaien.....wordt je depressief als je eraan denkt?

!Y!US!C!30X
6 September 2002, 20:38
er is geen zin van het leven
je leeft gewoon..de rede, zal wel voor elk mens verschillend zijn

FRSH
7 September 2002, 10:49
jezelf ontdekken? De zin van het leven is er niet echt... denk ik.. een hoger doel ofzo? Beetje eng om over na te denken ook eigenlijk.. moet ik een keer goed over nadenken.

daantjuuh
8 September 2002, 08:48
volgens mij is er niet echt een zin:?

ViXEN
9 September 2002, 20:12
ja daar heb ik nog welis heeeeele lange discussies over gehad, ik denk dat je maar gewoon happy en glukkig moet zijn :) en fun van je leventje maken

Denden 100 piek
9 September 2002, 20:21
Zo is het,de zin van het leven is gewoon om je leven te leven.
Mensen die zelfmoord plegen komen denk ik in zo'n situatie terecht waardoor zij over de zin van het leven zijn gaan nadenken.
En ik denk dat die voor iedereen anders is,en eigenlijk vind niemand echt de zin van zijn\haar leven.
Leef je leven,doe wat,heb lol,game wat,forum een beetje(boel).

Je mag de zin van het leven misschien wel niet vinden,maar !zin in het leven kan je wel vinden!:)

Forza_vitess
9 September 2002, 21:08
je hoofd doel is voortplanting, daarom ben ik eigenlijk ook tegen Homo`s en lesbies`s. Door de vele luxe in de wereld worden mense depresief, maakt het leven moeilijk.


ik denk altijd maar zo:

voortplanting is je doel, de leuke dinge die je mee maakt in je leve, is mooi mee genomen

Babysmurfie
10 September 2002, 18:50
Originally posted by Forza_vitess
je hoofd doel is voortplanting, daarom ben ik eigenlijk ook tegen Homo`s en lesbies`s.
Ben je dan ook tegen gewone mannen en vrouwen die geen kinderen hebben?
Of tegen onvruchtbare mensen?
|:(

Forza_vitess
10 September 2002, 19:06
Originally posted by Babysmurfie

Ben je dan ook tegen gewone mannen en vrouwen die geen kinderen hebben?
Of tegen onvruchtbare mensen?
|:(

mense die trouwe moete kindere krijgen, onvruchtbare mense kunne ern iks aan doen

trustfire
12 September 2002, 20:08
ik dekl dta mijn zin van het leven is om iets voor mensen te kunnen betekenen voor mensen die het niet goed hebben.....
de wereld is al vrij klote en ik leef niet lang ten oipzichte van de wereldtijd dus dan moet er ook iest gebeuren

geitenwollens0x
12 September 2002, 20:30
Originally posted by Forza_vitess
je hoofd doel is voortplanting, daarom ben ik eigenlijk ook tegen Homo`s en lesbies`s. Door de vele luxe in de wereld worden mense depresief, maakt het leven moeilijk.


ik denk altijd maar zo:

voortplanting is je doel, de leuke dinge die je mee maakt in je leve, is mooi mee genomen

nu ik er zow ove rnadenk heb je eig best gelijk,

reken er maar niet op dat er in de middeleeuwen en voor 1990 veel homo's waren. nu is het min of meer gewoon en nu denken die jongens "ja ik ook maar"zonder flauw benul dat je geen mensen voortplant.

maar daareentegen staat dat de wereldbevolking nog steeds aan het stijgen is

AcIDeR
12 September 2002, 20:47
als ik toch leef kan ik net zo goed iets leuks van maken.

dus ik vindt het wel tijd worden als ik 80 ben ofzo(dan wordt je toch oud en brak)

Fade of Light
13 September 2002, 14:04
Originally posted by Forza_vitess
je hoofd doel is voortplanting, daarom ben ik eigenlijk ook tegen Homo`s en lesbies`s. Door de vele luxe in de wereld worden mense depresief, maakt het leven moeilijk.


ik denk altijd maar zo:

voortplanting is je doel, de leuke dinge die je mee maakt in je leve, is mooi mee genomen

goh, wat zul jij een boeiend leven hebben....hey trouwens niet naar voetbalwedstrijden gaan he, want daar gaat het niet om in het leven. Dat is teveel luxe....

geitenwollens0x
13 September 2002, 15:12
Originally posted by Fade of Light


goh, wat zul jij een boeiend leven hebben....hey trouwens niet naar voetbalwedstrijden gaan he, want daar gaat het niet om in het leven. Dat is teveel luxe....

oke oke het is niet je hoofddoel

maar toch als je alleen maar zou werken en slapen dan zou niemand dat volhouden, trust me dan word je echt wel gek

Fade of Light
13 September 2002, 17:09
Originally posted by geitenwollens0x


oke oke het is niet je hoofddoel

maar toch als je alleen maar zou werken en slapen dan zou niemand dat volhouden, trust me dan word je echt wel gek

nou dan zouden mensen best homo of pot kunnen zijn, omdat het toch niet het hoofddoel is....

en over dat alleen werken en slapen...dat gaat best goed...alleen kun je dan moielijk/niet meer terug naar een 'normaal' leven

MilkyWayz
14 September 2002, 11:01
hier had ik eerst ook eindeloze discussie over met paar klasgenoten. Ze beweerden dat de zin van t leven voortplanting was. Maar ik ben t er niet mee eens. Want voor wie moet je voortplanten? moeder natuur zou er volgens mij niet mee zitten als wij van de ene op de andere dag niet bestonden. Dan zou zij weer lekker haar gangetje kunnen gaan zonder mensen die 'haar' bomen kappen, 'haar' lucht vies maken e.d. ;) :p
Zou t kunnen zijn dat mensen die denken dat voortplanting de zin van t leven is, bang zijn voor de dood? ik weet t niet, misschien is er een kleine kans van wel, misschien ook niet.

Iig, ik denk niet dat er een echte zin van t leven is. Maar je leeft nu eenmaal en dan moet je er maar t beste van maken. Of dat nu met of zonder voortplanting is..Ik denk niet dat de mensheid zal uitsterven nu er meer mensen zijn die niet hetero zijn. (of in ieder geval, nu er meer mensen zijn die er voor uit durven te komen)

Fade of Light
14 September 2002, 11:46
Originally posted by MilkyWayz
hier had ik eerst ook eindeloze discussie over met paar klasgenoten. Ze beweerden dat de zin van t leven voortplanting was. Maar ik ben t er niet mee eens. Want voor wie moet je voortplanten? moeder natuur zou er volgens mij niet mee zitten als wij van de ene op de andere dag niet bestonden. Dan zou zij weer lekker haar gangetje kunnen gaan zonder mensen die 'haar' bomen kappen, 'haar' lucht vies maken e.d. ;) :p


ook dit vind ik groootste onzin...je hebt het over 'haar' lucht en 'haar bomen', dan moet je het ook hebben over 'haar dieren', dus 'haar mensen' en ik kan dan niet vorstellen dat moeder natuur 'haar mensen' uitgeroeid wil zien...

daantjuuh
14 September 2002, 12:28
ik denk ook niet dat het voortplanting is want er zijn genoeg mensen die geen kinderen hebben en toch gelukkig leven. En ik bedoel. als voortplanting de zin van het leven zou zijn, en je hebt geen kinderen. Zonder de zin van het leven kun je dan toch niet gelukkig zijn? dus ik denk dat de zin van het leven gewoon gelukkig zijn is. want als je dat niet bent, heeft het leven geen zin meer.......

MilkyWayz
14 September 2002, 13:12
Originally posted by Fade of Light


ook dit vind ik groootste onzin...je hebt het over 'haar' lucht en 'haar bomen', dan moet je het ook hebben over 'haar dieren', dus 'haar mensen' en ik kan dan niet vorstellen dat moeder natuur 'haar mensen' uitgeroeid wil zien...

t was niet al te serieus bedoeld eigenlijk..Maar toch, ik weet t niet hoor, denk idd niet dat moeder natuur 'haar mensen' uitgeroeid wil zien, geef ik je gelijk in, maar t zijn wel 'haar mensen' die haar eigenlijk toch wel aan t verkloten zijn...hm..mwah...k weet t nog niet..
Maargoed das weer een hele andere discussie..

QQQ
14 September 2002, 13:15
Originally posted by Forza_vitess
onvruchtbare mense kunne ern iks aan doen

homo's en lesbo's ook niet

Blossom
14 September 2002, 13:59
wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen

UrbanLegend
14 September 2002, 21:42
doel van het leven:

zie wel wat er komt..

bootje
14 September 2002, 21:44
Originally posted by Blossom
wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen
Bassie en Adriaan :D

bedazzeld
18 September 2002, 18:09
Originally posted by Forza_vitess
je hoofd doel is voortplanting, daarom ben ik eigenlijk ook tegen Homo`s en lesbies`s. Door de vele luxe in de wereld worden mense depresief, maakt het leven moeilijk.


ik denk altijd maar zo:

voortplanting is je doel, de leuke dinge die je mee maakt in je leve, is mooi mee genomen

Ik wist niet dat er nog zulke kortzichtige mensen bestonden. Wat ben jij een triest figuur.

Het doel van het leven is een heleboel lol hebben en waardig sterven

amai
21 September 2002, 12:27
de zin van het leven, is de zin dat jij geeft aan je eigen leven

Chesta
21 September 2002, 14:17
Originally posted by Fade of Light


ook dit vind ik groootste onzin...je hebt het over 'haar' lucht en 'haar bomen', dan moet je het ook hebben over 'haar dieren', dus 'haar mensen' en ik kan dan niet vorstellen dat moeder natuur 'haar mensen' uitgeroeid wil zien...

Ze heeft het over het natuurlijke evenwicht wat wij verstoren.

Maar even on topic --> De zin van het leven, is denk ik, zoveel mogelijk leren voor het volgende "level" iets wat hierna komt, hemel hel, wat dan ook.