PDA

Bekijk de volledige versie : Nog nie eens EEN week student...


Tweeling
8 September 2002, 11:42
:[ Ik ben nog nie eens een week volledig student, en ik sta nu al 600 euro in de min. BEGINT AL GOED

heb afgelopen 2 weken dus al 1400 euro uit moeten geven aan school, en ik heb nog nie eens mijn studiefinanciering binnen :[

Lekker geregeld hoor!

Stapper
8 September 2002, 11:47
das het ibg, je moet er niet veel op rekeken
ik moest ze dit jaar 3000 euro terug geven omdat ik niet op school zat, wat ik dus wel dee
gelukkig is dat nu geregeld, maarja ze zijn niet erg snugger in groningen

DutchECK
8 September 2002, 13:07
Dat ken ik. het is bij mij alleen iets minder erg: het lesgeld wordt in 9 termijnen afgeschreven.

Tweeling
8 September 2002, 18:50
mijn collegegeld wordt ook in 9 termijnen afgeschreven, maar dan heb je nog voor 700 euro boeken, en voor 50 euro dictaten, en materialen, moet nu ook nog ns bij de gemeente naar papieren gaan vragen voor opdrachten voor school, en dan heb je binnenkort kennismakingskamp, moet ik ook weer 40 euro meenemen, op mn fiets moet een nieuwe band, ook weer een euro of 30, en ik ben ook al door mn geld wat ik mert vakantiewerk heb verdiend heen (oftewel k krijg nog van mezelf 400 euro)

wordt r nie goed van. wist wel dat t duur was, maar ZO duur? en dan ook nog eens alles tegelijk

Karliene
8 September 2002, 19:03
Ik wil niet lullig doen ofzo, maar betalen je ouders niets? :?

Tweeling
8 September 2002, 20:21
Nee, mijn ouders betalen niet mee. Ik krijg de volledig aanvullende beurs, en mn moeder zegt dat ik met mn studiefinanciering alles moet betalen (mijn vader kan niet mee betalen), maar mijn moeder heeft wel al 200 euro gegeven in het begin, en ze geeft misschien straks ook een beetje bij. Over een maand of 4 zal alles wel weer goed zijn (heb ik ook weer studief. gekregen enzo)

Ik baal er ook van dat dit van mn rekening is afgescheven waar mn loon op komt, dus het geld wat ik WEL uit mag geven. oftewel, ik kan de komende maanden niks meer daarvan uitgeven, omdat ik in de min sta :(

Diz
9 September 2002, 12:23
Originally posted by Karliene
Ik wil niet lullig doen ofzo, maar betalen je ouders niets? :?

Ehm, beetje lullige opmerking is het wel, hou d'r rekening mee dat sommige ouders ook geen geld hebben voor bepaalde dingen. Mijn moeder moet kromliggen voor mijn schoolgeld en daarom betaal ik zelf al mijn boeken à 1000 euro per jaar.

Tja sommige ouders kunnen het niet ophoesten om de gehele studie van hun kinderen te betalen

koelkast
9 September 2002, 19:09
schrik of schrik niet koelkast heeft voor zijn studie (HIO)


boeken nodig met daar aan microsoft licenties er aan nodig developper editions enz enz en of compiller software wat er in zit.


Prijzen van zo een boek zijn erg hoog begint bij de 150€ meestal

het record was windows NT developpers edition Proffesional van microsoft wat me 413.50 € koste.

Natuurlijk krijgt koelkast helemaal geen studie financiering :r

zara
9 September 2002, 19:48
ken dat koelkast, je ouders mogen echt bijna niks verdienen vooraleer je een studiebeurs krijgt. En mensen met een studietoelage hebben natuurlijk overal voorrang op...

DutchECK
11 September 2002, 14:26
Ik heb gisteren mijn bankafrekening gekregen; ik dacht dat ik een hartaanval kreeg: 1200 euro in 2 weken. Tot zover mijn riante bankrekening (ik had behoorlijk wat geld op de bank)

koelkast
11 September 2002, 19:27
Originally posted by zara
ken dat koelkast, je ouders mogen echt bijna niks verdienen vooraleer je een studiebeurs krijgt. En mensen met een studietoelage hebben natuurlijk overal voorrang op...

idd precies dat

Rijntje
12 September 2002, 10:04
hmz...ik kreeg gedeeltelijke studifinaciering. ben me geld van mn boeken kwijt maar college geld krijg ik terug dik 1500 euro. omdat ik dit jaar vroeg tijdig ben gestopt.

mn ouders verdienen net boven het minimum van de studifinanciering dus kreeg ik niet volledig wel nep me ma heeft er een 2de baan bij genomen anders had ze het never nooit kennen betalen. en dan nog een geluk dat ik ni op kamer zit :s

lievemarieke
5 October 2002, 07:50
HELP? wat staat mij nog te wachten? :?

Karma-Killer
5 October 2002, 09:55
Originally posted by lievemarieke
HELP? wat staat mij nog te wachten? :?
Dat vraag ik me nu dus ook af...

Fade of Light
5 October 2002, 09:57
niet gaan studeren...er zit niks anders op o_0

RandyJC
5 October 2002, 11:55
wij krijgen ook geen studie Financiering... tenminste mijn broeren hebben niks gehad en ik krijg denk ook niet..

ze zeggen dat me pa teveel verdiend:?


nou al het geld gaat op naar school...:S :S :S het systeem is soms een beetje:r |:(