PDA

Bekijk de volledige versie : Zijn er hier veel mensen die aan auto-mutilatie doen?


Shockra
29 September 2002, 07:29
Oftewel : in zichzelf snijden..?

anouk
29 September 2002, 10:57
Ja, ik denk dat t dr veel zijn.
Hier iig 1 :(

The6thgate
29 September 2002, 11:18
Denk dat er meer zijn dan je in eerste instantie zou denken, maar dat weet k natuurlijk niet zeker.
Ik doe t iig niet

Plankje
29 September 2002, 11:41
deze topic staat onder observatie van eadev [SurFPlanK] -=). Oftewel ik zie t al fout gaan dus ik houd m extra in de gaten :-)

!Y!US!C!30X
29 September 2002, 11:53
als je beetje de topics hier doorlees kom je er wel een paar tegen, zijn tenslotte al meer topics over snijden geopent..

MarkNMGN
29 September 2002, 15:22
blaat

Regen
29 September 2002, 15:56
Originally posted by Shockra
Oftewel : in zichzelf snijden..?

Ik ben ermee opgehouden, heb wel genante littekens op mijn arm, soms vragen mensen daarnaar, dan baal ik echt. maar ik heb mezelf nu onder controle en doe het niet meer.

BlueWolf
29 September 2002, 16:23
Maar als ik nu vind dat die mensen ziek in hun hoofd zijn mag ik dat toch wel zeggen zeker :[

Fade of Light
29 September 2002, 17:43
ik vind het gedeelte 'auto' een beetje onzin.... Misschien trouwens ook niet, maar dan laat het HEEL duidelijk zien dat die mensen inderdaad niet helemaal 100% normaal zijn

Foetsy
29 September 2002, 19:10
wat versta jij onder 100% normaal

F_asd
29 September 2002, 20:59
blaat

Brendovic
29 September 2002, 22:22
eej mischien een tip: als je het aan het doen bent je zelf echt af vrage is dit wat ik wil? waar ben ik mee bezig en idd aan de lastgie vragen denken van mensen hoe kom dat? ik denk dat je dan wel stopt.

want idd mensen die dat doen sporen nie helemaal maar jammer je kan er aan werken en wel weeer voor 100% gaan sporen dus stop gewoon en ga afleiding zoeke

!Y!US!C!30X
29 September 2002, 22:30
Originally posted by Brendovic
eej mischien een tip: als je het aan het doen bent je zelf echt af vrage is dit wat ik wil? waar ben ik mee bezig en idd aan de lastgie vragen denken van mensen hoe kom dat? ik denk dat je dan wel stopt.

want idd mensen die dat doen sporen nie helemaal maar jammer je kan er aan werken en wel weeer voor 100% gaan sporen dus stop gewoon en ga afleiding zoeke

dit soort argumenten komt volgens mij alleen van mensen die niet veel van het onderwerp afweten/of nog nooit mee betrokken zijn
want als iemand begint met snijden betekent vaak dat zo iemand diep in de put zit, veel problemen enzo
en misschien is het moeilijk voor te stellen dat iemand dan gaat snijden
maar er zijn genoeg die het dan wel gaan doen:{
en misschien is het snijden wel een reactie erop, op die problemen
maar dat iemand niet meer normaal is vind ik gewoon een stom argument..

Brendovic
29 September 2002, 22:39
Originally posted by !Y!US!C!30X


dit soort argumenten komt volgens mij alleen van mensen die niet veel van het onderwerp afweten/of nog nooit mee betrokken zijn
want als iemand begint met snijden betekent vaak dat zo iemand diep in de put zit, veel problemen enzo
en misschien is het moeilijk voor te stellen dat iemand dan gaat snijden
maar er zijn genoeg die het dan wel gaan doen:{
en misschien is het snijden wel een reactie erop, op die problemen
maar dat iemand niet meer normaal is vind ik gewoon een stom argument..

tsja ik DENKidd dat ik niemand ken die lekker snijd. Ik weet er ook niks vanaf maar je kan toch wel als je bezig bent denken aan hoe mensen gaan reageren als ze die wonden zien. en dan moet je je schamen en dat wil je niet.

!Y!US!C!30X
29 September 2002, 22:52
Originally posted by Brendovic


tsja ik DENKidd dat ik niemand ken die lekker snijd. Ik weet er ook niks vanaf maar je kan toch wel als je bezig bent denken aan hoe mensen gaan reageren als ze die wonden zien. en dan moet je je schamen en dat wil je niet.

ik denk zelf dat het op het moment dat je snijd daar niet aan denkt
aan dat je er littekens van kan overhouden, die vervolgens dus iedereen te zien krijgen
daar denk je op dat moment niet aan
want meestal de mensen die snijden hebben er later spijt van, vanwege wat je net zegt
maar ze snijden toch, waarom, tja denk toch dat er een soort dwang na toe is ofzo
ik denk dat dat bij elkaar persoon anders is, de rede waarom ze het toch doen..

Rijntje
30 September 2002, 10:45
ik doe ut niet

VeganSpirit
30 September 2002, 11:35
Originally posted by BlueWolf
Nee ik doe het niet, en ik vind de mensen die dat wel doen ziek in hun hoofd

hmmz, dit vind ik best een beetje een kutopmerking...
Die mensen die dat doen, die zijn niet ziek in hun hoofd, maar auto-mutilatie wijst erop dat er dingen aan de hand zijn bij hem/haar die niet te verwerken zijn.
Vaak zijn mensen die dit doen binnenvetters, ze vertellen niets aan anderen omdat ze zich er voor schamen, en als je niets uit, dan kan het zomaar zijn dat je het op andere manieren gaat uiten, veel mensen worden dan boos op zichzelf waarna vaak auto-mutilatie volgt, ook kan het zijn dat mensen een eetziekte krijgen omdat ze meer en meer kritisch tegenover zichzelf worden...
Zelf heb ik ook aan deze dingen gedaan, en ik ben trots om nu te zeggen dat ik er mee op heb kunnen houden, mensen die me al heel lang kennen kunnen nog steeds de sporen zien die deze tijd achtergelaten heeft, ik zit onder de littekens en ben heel veel aangekomen...maar ik heb het zover gekregen dat ik mezelf geaccepteerd heb, en ik hoop dat de mensen die hier aan auto-mutilatie doen ook tot dit punt komen

Miranda sprak :(

anouk
30 September 2002, 13:56
De mensen die het doen vinden (onbewust) dat ze kapot moeten, en het geeft dus een goed gevoel om het te doen.
En daar hoef je echt niet ziek voor te zijn, gewoon veel gezeik en weinig zelf vertrouwen kan genoeg zijn...

BlueWolf
30 September 2002, 14:03
Originally posted by VeganSpirit


Die mensen die dat doen, die zijn niet ziek in hun hoofd, maar auto-mutilatie wijst erop dat er dingen aan de hand zijn bij hem/haar die niet te verwerken zijn.
Vaak zijn mensen die dit doen binnenvetters, ze vertellen niets aan anderen omdat ze zich er voor schamen, en als je niets uit, dan kan het zomaar zijn dat je het op andere manieren gaat uiten, veel mensen worden dan boos op zichzelf waarna vaak auto-mutilatie volgt.

Je spreekt jezelf tegen, ze zijn niet ziek in hun hoofd, MAAR het komt omdat ze niks durven uiten en er zich voor schamen en daarna boos worden.
Sorry maar volgens mij als je niks durft te uiten en boos op jezelf wordt door andere dingen, die niks met jou te maken hebben meestal, ben je wel een beetje ziek.
Waarom denk je dat er psychologen bestaan om die mensen te helpen ?
Omdat ze gezond zijn ? Neen, het is een soort van een ziekte als je het mij vraagt :Y)

Shockra
30 September 2002, 18:42
Dat is mijn "probleem".. ik zie het nut er niet van in om te stoppen.. littekens heb ik niet zoveel.. en kvind ze niet lelijk ofzow.. en niemand om me heen merkt t als ik t weer gedaan heb.. En verder is t voor mij gewoon iets wat bij me hoort..

miss hutspot
30 September 2002, 19:09
Originally posted by the6thgate
Denk dat er meer zijn dan je in eerste instantie zou denken, maar dat weet k natuurlijk niet zeker.
Ik doe t iig niet

Plankje
30 September 2002, 20:48
ik vind t al een ramp als ik toevallig me snijdt aan een vel papier en daar een klein sneetje aan overhoud (wat ik dus dit weekend had :-D:-D)

dext0r
30 September 2002, 23:00
Originally posted by anouk
De mensen die het doen vinden (onbewust) dat ze kapot moeten, en het geeft dus een goed gevoel om het te doen.
En daar hoef je echt niet ziek voor te zijn, gewoon veel gezeik en weinig zelf vertrouwen kan genoeg zijn...


volgens mij onderken je op deze manier dat je _WEL_ ziek bent... en serieus psychische hulp nodig hebt.
je steekt met dit soort gedachten enkel maar je kop in het zand en loopt weg voor de problemen die je hebt...

dext0r
30 September 2002, 23:02
wat me overigens opvalt is dat er op dit forum veel mensen zijn die nogal met zichzelf in de knoop zitten en kennelijk dit forum als een toevalsheil voor zichzelf zien om hun problemen kwijt te kunnen.

aan de ene kant natuurlijk goed,.... maar aan de andere kant zie ik wel dat er een hoop *twisted* figuren tussen zitten die echt beter psychische hulp kunnen gebruiken...



no offence and all...

VeganSpirit
1 October 2002, 10:00
Originally posted by BlueWolf

Je spreekt jezelf tegen, ze zijn niet ziek in hun hoofd, MAAR het komt omdat ze niks durven uiten en er zich voor schamen en daarna boos worden.
Sorry maar volgens mij als je niks durft te uiten en boos op jezelf wordt door andere dingen, die niks met jou te maken hebben meestal, ben je wel een beetje ziek.
Waarom denk je dat er psychologen bestaan om die mensen te helpen ?
Omdat ze gezond zijn ? Neen, het is een soort van een ziekte als je het mij vraagt :Y)

Nee ik spreek mezelf niet tegen, ik zei dat het NIET een ziekte was, ik weet zeker dat jij andere manieren hebt om je gevoelens te uiten maar deze mensen doen het zo, en ik vind het dan jammer om het een ziekte te noemen...

Regen
1 October 2002, 14:09
Originally posted by BlueWolf
Maar als ik nu vind dat die mensen ziek in hun hoofd zijn mag ik dat toch wel zeggen zeker :[


denk je dat ze dat soms voor de lol doen??? Krijg dat gevoel eens en vertel hoe het is!! Je hebt geen idee waar je over praat

Chairgirl
1 October 2002, 15:05
vorig jaar deed ik aan automutilatie en ik heb mezelf eruit geholpen zonder psyschiater of psycholoog, hoe erg het ook was.
Nou ben ik heel gelukkig en hoop dat iedereen die aan automutilatie doet gauw stopt en weet dat als je snijd niet gek bent, maar gewoon aandacht nodig hebt. Die mensen hebben gewoon op een goeie manier liefde nodig.
Sterkt aan al deze mensen!

Regen
1 October 2002, 15:57
aan de ene kant heb je wel gelijk, maar ik twijfel. Zelf deed ik het omdat ik zwaar depressief was, maar aan de andere kant was ik die keren dat ik sneed, wel alleen (thuis). Dit is weer een andere invalshoek.

Shockra
4 October 2002, 15:41
Originally posted by Regen


Je hebt geen idee waar je over praat

my thoughts exactly.. :/



maarjah.. ik vraag me vaak af waarom er zoveel mensen zijn die het doen... hebben we het dan echt zo slecht?

dext0r
4 October 2002, 21:24
Originally posted by Shockra


maarjah.. ik vraag me vaak af waarom er zoveel mensen zijn die het doen... hebben we het dan echt zo slecht?

nee! maar je 'denkt' (EN THIS IS WHERE THE BRAIN PART POPS IN) van wel...



geval van tussen de oren dus.... "JA"

jannekes
7 October 2002, 13:09
Originally posted by MarkNMGN
blaat

Als Mark komt van krijgshaftigheid doe je je naam geen eer aan. Immers jouw opmerking geeft aan dat je geen inzicht in de topic hebt en het ook niet wil krijgen.
Oftewel ga je moeder vervelen.

Jannekes

Pick your battles well. :]

jannekes
7 October 2002, 13:17
Originally posted by Fade of Light
ik vind het gedeelte 'auto' een beetje onzin.... Misschien trouwens ook niet, maar dan laat het HEEL duidelijk zien dat die mensen inderdaad niet helemaal 100% normaal zijn

Niks onzin. Auto- betekent zelf net als in autonomie. Of dacht je aan een BMW *) *) ?

Heb jij nooit die poster met spiegelend oppervlak en de tekst:

Ooit een normaal mens gezien? En beviel het?
Normaal is de grijze middelmoot. Wil jij daar bij horen?
Het zijn juist de paradijsvogels die kleur geven aan de maatschappij :+ :+

Fade of Light
7 October 2002, 13:21
Originally posted by jannekes


Niks onzin. Auto- betekent zelf net als in autonomie. Of dacht je aan een BMW *) *) ?

Heb jij nooit die poster met spiegelend oppervlak en de tekst:

Ooit een normaal mens gezien? En beviel het?
Normaal is de grijze middelmoot. Wil jij daar bij horen?
Het zijn juist de paradijsvogels die kleur geven aan de maatschappij :+ :+

oh ik dacht bij auto aan automatscih, in de zin van 'niet onder controle'....

ennuh, mijn beeld van 'normaal' bevat genoeg kleurtjes, maar mensen die in zichzelf snijden vallen buiten de boot

jannekes
7 October 2002, 13:25
Originally posted by VeganSpirit


Nee ik spreek mezelf niet tegen, ik zei dat het NIET een ziekte was, ik weet zeker dat jij andere manieren hebt om je gevoelens te uiten maar deze mensen doen het zo, en ik vind het dan jammer om het een ziekte te noemen...

Kijk dat vind ik nou duidelijke taal!
Ik zat er nog over na te denken.
Bedankt ;)

jannekes
7 October 2002, 13:33
Originally posted by Fade of Light


oh ik dacht bij auto aan automatscih, in de zin van 'niet onder controle'....

ennuh, mijn beeld van 'normaal' bevat genoeg kleurtjes, maar mensen die in zichzelf snijden vallen buiten de boot

Automatisch betekent dat het "vanzelf" gaat. Bij "niet onder controle" zou de automatiseringbisness een groot probleem hebben. Maar ik begrijp je vergissing, omdat zelfbeschadiging vaak geen bewuste keuze is. Maar een onbewuste keuze om gezeik op zichzelf in plaats van op iets / iemand anders af te reageren.

jannekes
7 October 2002, 13:41
Originally posted by dext0r


nee! maar je 'denkt' (EN THIS IS WHERE THE BRAIN PART POPS IN) van wel...



geval van tussen de oren dus.... "JA"

Godver .... Weet jij dat er in Nederland 50 kinderen per jaar sterven door kindermishandeling? En dit aantal is aan de lage kant, want hierbij is het dus vastgesteld en hebben ze echt geen andere oorzaak kunnen verzinnen.
Met andere woorden er leven heel veel kinderen en volwassenen in Nederland die kindermishandeling hebben overleefd en niet zo lekker in hun vel zitten.
Financiele welvaart is niet hetzelfde als emotioneel welzijn.

By the way ALLES zit tussen je oren. Ook je grote teen, want daar zitten je hersenen die alles aansturen en waar je je bewust wordt van jezelf.

QQQ
7 October 2002, 14:17
Originally posted by jannekes
By the way ALLES zit tussen je oren. Ook je grote teen, want daar zitten je hersenen die alles aansturen en waar je je bewust wordt van jezelf.

die grote teen zit daar toch echt, je kunt je hersens weghalen maar die grote teen is er dan nog.
Bovendien ben ik het wel eens met dext0r, want als iemand zichzelf niet waardeerd gaat hij/zij eerder slechte dingen met zichzelf doen dan anders. En dat terwijl er waarschijnlijk helemaal niks mis is met diegene.

dext0r
7 October 2002, 15:45
Originally posted by jannekes

Met andere woorden er leven heel veel kinderen en volwassenen in Nederland die kindermishandeling hebben overleefd en niet zo lekker in hun vel zitten.


#1 hier geef je een reden weer die dus ogenschijnbaar voor de mensen die er mee te kampen hebben gehad en het overleefd hebben enzo juist aan zou moeten zetten tot auto-mutilatie?
als dit zo is, dan is het geval helemaal 'twisted'.....

#2 tevens zouden kinderen die mishandeld moeten worden zichzelf niet eens verder moeten bewerken, maar hulp zoeken.. en niet alleen psychische hulp....

biffyclyro
8 October 2002, 18:55
"vroeger", dwz ongeveer een jaar geleden, en niet zo'n klein beetje ook

Fade of Light
8 October 2002, 22:35
Originally posted by jannekes


Automatisch betekent dat het "vanzelf" gaat. Bij "niet onder controle" zou de automatiseringbisness een groot probleem hebben. Maar ik begrijp je vergissing, omdat zelfbeschadiging vaak geen bewuste keuze is. Maar een onbewuste keuze om gezeik op zichzelf in plaats van op iets / iemand anders af te reageren.

als iets 'vanzelf' gaat, dan lijkt het me toch behoorlijk dat je het 'niet onder controle hebt'

jolyn
27 October 2002, 16:18
ja.. heel herkenbaar. Ben er ook z'n een en kan niet meer zonder. Nooit aan beginnen.. ook niet keertje proberen of je je er beter door voelt want het werkt (te) verslavend.
Mensen? Ben ik (en mijn soortgenootjes) echt gek??
Wil er mee stoppen maar weet niet hoe.. help!

Fallen_Engeltje
28 October 2002, 15:55
soms wel, maar zoals et rammsteinteken en heel klein, en krassen als ik boos ben, maar echt diep snijden niet

babeke
2 November 2002, 20:15
dr zijn dr meer dan je denkt...zoals ik
al 1.5 jaar en k geraak dr niet vanaf
iedereen mag mij altijd maile ofzow of msn!
Me mail werkt momenteel wel niet dus ge zult het me msn moete doen vreesek
xxx:* :* :* BaBeKe:* :* :* xxx

darkangel112
2 November 2002, 21:58
wat is je email adres babeke

-x- maaike

babeke
3 November 2002, 19:55
too_good_to_be_yours@hotmail.com
XBaBeKeX

BWM
3 November 2002, 20:13
Originally posted by jannekes


Als Mark komt van krijgshaftigheid doe je je naam geen eer aan. Immers jouw opmerking geeft aan dat je geen inzicht in de topic hebt en het ook niet wil krijgen.
Oftewel ga je moeder vervelen.

Jannekes

Pick your battles well. :]

enig idee waarom het door de FB hier is ge-edit??? ;)

BWM
3 November 2002, 20:13
ooh ja, en ik heb me 2 keer gesneden...

maar was niet omdat ik dat wou ofzo, eigelijk meer omdat ik wilde weten hoe het zou voelen...


en voelde niet echt bijzonder speciaal ofzo, was ook niet diep...