PDA

Bekijk de volledige versie : De EU


Mandela
9 October 2002, 18:22
Europese Commissie adviseert uitbreiding Europese Unie in 2004

'Tien landen klaar voor EU-toetreding'


Door onze correspondent Ben van der Velden


BRUSSEL, 9 OKT. De Europese Commissie beveelt aan dit jaar met tien landen de onderhandelingen over toetreding tot de Europese Unie af te sluiten. Deze kandidaten voldoen nog lang niet aan de voorwaarden, maar de Commissie verwacht dat ze in 2004, wanneer hun EU-lidmaatschap effectief kan worden, wel de criteria zullen vervullen.

Bron: NRC Handelsblad

Babysmurfie
9 October 2002, 18:29
De EU zal zeker wel blijven bestaan, en uitgebreid worden, en op zich vind ik dat een goede zaak, als we zo een tegenwicht kunnen vormen tegen het oppermachtige Amerika...
Alstublieft geen samensmelting, dat is te veel macht bij elkaar, die misbruikt kan worden. Macht moet toch wel redelijk verdeeld worden om tirannie tegen te gaan geloof ik.

Piet123
16 November 2002, 11:39
Originally posted by Babysmurfie
De EU zal zeker wel blijven bestaan, en uitgebreid worden, en op zich vind ik dat een goede zaak, als we zo een tegenwicht kunnen vormen tegen het oppermachtige Amerika...
Alstublieft geen samensmelting, dat is te veel macht bij elkaar, die misbruikt kan worden. Macht moet toch wel redelijk verdeeld worden om tirannie tegen te gaan geloof ik.

dat vind ik ook:)

Nightwolf
16 November 2002, 11:49
We hebben de Verenigde Staten van Europa met een president? :?

Clauw
16 November 2002, 20:02
ik denk dattie bedoeld van VS+Europa waar 1 president aan de macht is :?

Ar-Tuur
17 November 2002, 11:46
Vage poll, ik ben het met alle drie de opties niet eens. :{

Hertog_Joost
17 November 2002, 11:53
Originally posted by Nightwolf
We hebben de Verenigde Staten van Europa met een president? :?

Europa met hetzelfde systeem dat ze in de VS van Amerika gebruiken. Dus verschillende staten met samen één president.

The6thgate
17 November 2002, 12:02
Originally posted by Ar-Tuur
Vage poll, ik ben het met alle drie de opties niet eens. :{ ik ook niet=>optie 4

Nightwolf
17 November 2002, 12:10
same here

MasterB
6 December 2002, 18:32
Liever geen uitbreiding van de EU. Het jongste rapport van de Europese Commissie heeft aangetoond dat de kandidaat-landen er nog lang niet aan toe zijn qua structuur...

En dan nog de financiele nadelen voor Nederland..

Racing Bartander

aarsch
6 December 2002, 21:49
Originally posted by MasterB
Liever geen uitbreiding van de EU. Het jongste rapport van de Europese Commissie heeft aangetoond dat de kandidaat-landen er nog lang niet aan toe zijn qua structuur...

En dan nog de financiele nadelen voor Nederland..

Racing Bartander

financiele nadelen?? welke dan??

ik ben nu toevalig bezig met een sector werkstuk over de EU vinden jullie de EU nutig? we proberen te onderzoeken wat het volk nou aan de EU heeft.

*ontopic*
ik ben het met geen van de 3 opties eens dus geen mening.

MasterB
7 December 2002, 22:46
Originally posted by aarsch
[B]

financiele nadelen?? welke dan??



1 miljard per jaar in de EU pompen, zonder dat het landbouwbeleid wordt aangepast. De instabiele landen die erbij komen.... Financieel nadeel?!?!?!


Racing Bartander