PDA

Bekijk de volledige versie : voorrang


kim13
14 October 2002, 17:56
heey allemaal
Vinden jullie dat (ouwere) belangrijke mensen voorrang moeten krijgen in het ziekenhuis bv met een transplantatie ten koste van bv een kind van 10 die ook die transplantatie nodig heeft??

Denden 100 piek
14 October 2002, 18:00
Originally posted by kim13
heey allemaal
Vinden jullie dat (ouwere) belangrijke mensen voorrang moeten krijgen in het ziekenhuis bv met een transplantatie ten koste van bv een kind van 10 die ook die transplantatie nodig heeft?? Nee,het ernstigste geval moet uiteraard voor.
En als beide gevallen even ernstig zijn,moet het kind voorgaan.

Stapper
14 October 2002, 18:04
Originally posted by Denden 100 piek
Nee,het ernstigste geval moet uiteraard voor.
En als beide gevallen even ernstig zijn,moet het kind voorgaan. mee eens, maar iedereen heeft evenveel recht om een transplantage te hebben
dus het is gewoon niet te regelen, daarom hebben ze het zo gedaan en niet anders, anders word het een chaos in de ziekenhuizen

eneri
14 October 2002, 18:19
Originally posted by Stapper
mee eens, maar iedereen heeft evenveel recht om een transplantage te hebben
dus het is gewoon niet te regelen, daarom hebben ze het zo gedaan en niet anders, anders word het een chaos in de ziekenhuizen
jullie nemen me de woorden uit de mond, om er ff n cliché tegenaan te gooien

LoeLoe
14 October 2002, 19:28
Ik zou eerder zeggen dat een kind van 10 jaar dan voorrang heeft :?

Ik bedoel dat kind heeft nog een heel leven voor zich..een vrouw van 70 leeft misschien nog hooguit 15 a 20 jaar...

Babysmurfie
14 October 2002, 19:51
Zeker geen belangrijke mensen voorrang geven zou ik zeggen.

Het lijkt me logisch de jongste mensen in zulke gevallen voorrang te geven, en anders (als het niet echt dringend is) degene die al het langst wacht enzow...

BWM
14 October 2002, 20:09
a) Geloof niet dat je na je 75e nog aan transplantaties mag beginnen...
b) Geloof dat gemiddelde levensverwachting na een transplantatie 15 jaar is... Boeit dus ook niet echt bijzonder veel...

Bird Of Prey
15 October 2002, 13:21
t ergste geval moet gewoon voorgaan, maar zijn de gevallen even erg gaat t gewoon op de volgorde zoals t op de lijst staat

wel zou het kind, wat nog een heel leven voor de boeg heeft of kan hebben als de transplantatie goed pakt, waarschijnlijk nog iets kunnen betekenen in de maatschappij, het kan nog werken etc, dat zal bij een oudere/ bejaarde waarschijnlijk niet meer zo zijn

Gabsta
15 October 2002, 14:02
ik deel de mening van veel mensen in dit topic..
et ergste gaat voor no mather what the age is :)

xlizzx
15 October 2002, 18:58
ik in ddat je de gene voor meot laten gaan die het er ergste aan toe is maar als ze nou allebei even erg zijn zou ik ook het kind van 10 laten doen omdat ie nog een heel leven voor zich heeft zoals loeloe al zei