PDA

Bekijk de volledige versie : Zelfmoord is zwak


Pakspul
21 October 2002, 08:48
mee eens of niet ?

anemic
21 October 2002, 09:04
ja is voor losers

Betamethason
21 October 2002, 09:10
Er zitten 2 kanten aan.
Aan de ene kant snap ik het heel erg goed
dat je zo'n keuze maakt, dat je geen zin meer in je leven hebt.
Jij bent de baas over je leven,
en als jij die beslissing maakt
moeten anderen dat maar respecteren..
Mja, aangezien ik zelf iemand heb verloren aan
zelfmoord vind ik het heel erg.
Die persoon zei tegen mij altijd
dat geen enkel probleem, geen enkele situatie het waard
is om zelfmoord te plegen,
dat aan alles een einde komt,
en juist zij, heeft zelfmoord gepleegd.
Juist terwijl ik er weer aan kon werken
om weer normaal te leven..
Kweenie, zwak, ja dat is zo,
maar aan de andere kant,
eindelijk rust, verlost van alles..
Mja, ik snap het wel, maar tis wel zwak. :S

Pakspul
21 October 2002, 09:13
waarom zou je je leven eindigen als je geen eens weet wat er dan met je gebeurt, of er wat na de dood is..

ik vind het een stom idee om over zelfmoord te denken, je zegt dan ben je van je problemen af, nou joepie je weet geen eens wat er dan nog allemaal komt

Betamethason
21 October 2002, 09:17
Originally posted by yo-de-plo
waarom zou je je leven eindigen als je geen eens weet wat er dan met je gebeurt, of er wat na de dood is..

ik vind het een stom idee om over zelfmoord te denken, je zegt dan ben je van je problemen af, nou joepie je weet geen eens wat er dan nog allemaal komt
Hm.. als ik eerlijk ben, ben ik liever dood,
zonder dat ik weet wat er komt,
dan dat ik hier verder leef
met alle dingen die er gebeuren,
met de gevoelens die ik heb.
En ja, misn klinkt dit als zelfmedelijden,
jammer dan..
De enige reden waarom ik
nog leef is als bewijs aan de mensen om mij heen
dat ik sterk genoeg ben om hier uit te komen,
dat ik mn moeder nooit zal volgen..
Mja :(

LoeLoe
21 October 2002, 10:07
Ieder zijn mening..ik vind het verre van zwak.

eneri
21 October 2002, 10:10
wat misshicen n reden voor zelfmoord is: je bent de controle kwijt over alles, en het enige waar je nog wel controle over hebt is je eigen leven, je kan doorleven of zelfmoord plegen. Als dan het leven niets meer waard is..het kan ook n soort van wraak zijn, zo van nu zie je wat er van komt. en uiteraard is het ook vluchten. ik vind het niet zwak.voordat je zelfmoord pleegt, moet het wel goed mis zijn. en dan geef ik je groot gelijk.

Pakspul
21 October 2002, 10:57
Originally posted by Betamethason

Hm.. als ik eerlijk ben, ben ik liever dood,
zonder dat ik weet wat er komt,
dan dat ik hier verder leef
met alle dingen die er gebeuren,
met de gevoelens die ik heb.
En ja, misn klinkt dit als zelfmedelijden,
jammer dan..
De enige reden waarom ik
nog leef is als bewijs aan de mensen om mij heen
dat ik sterk genoeg ben om hier uit te komen,
dat ik mn moeder nooit zal volgen..
Mja :(


|:( idioot gewoon, waarom zou je zelfmoord plegen als je niet weet wat er na komt, en hoe je nu leeft ligt bij je zelf, daar kun je echt wel wat aan veranderen

Betamethason
21 October 2002, 11:08
Originally posted by yo-de-plo

|:( idioot gewoon, waarom zou je zelfmoord plegen als je niet weet wat er na komt, en hoe je nu leeft ligt bij je zelf, daar kun je echt wel wat aan veranderen
Waarom zou je blijven leven zonder toekomst?
Een lastig, 'moeilijkopvoedbaar', meisje van 15,
wat alweer 3/4jaar in een pleeggezin zit,
zonder opleiding, zonder iets, heeft niet veel toekomst hoor..
Wil je werk zoeken?
Zo... strafblad?
Jatten, vernielen, drugs (een paar lullige pilletjes),
schorsing, van school getrapt etc.
Reken ermaar op dat je haast niet word
aangenomen.
Zonder opleiding al helemaal niet trouwens.
Wat moet je dan?
Niemand om voor te leven, voor jezelf hoeft dat niet..
Tja, en dan kan je proberen je leven weer
op te bouwen, zo gemakkelijk is dat gewoon niet.
Tuurlijk kan je er wat aan veranderen,
maar als je al een hele tijd aan het vechten bent
om gelukkig te zijn, uit een depressie te komen,
van automutilatie af etc etc,
kan je het behoorlijk zat worden.
En ja, dan vind ik dat je het recht
wel hebt om over zelfmoord te denken.

xlizzx
21 October 2002, 12:48
ligt er aan welke situatie je zit kijk ik denkd at die mensen zelf ook wel weten dat ze er hun familie heel veel verdriet mee doen. maar hun vinden denk dan toch dat ze beter af zijn. ja ik weet eigelijk niet......

Bird Of Prey
21 October 2002, 12:57
tja...je kan er van 2 kanten tegenaan kijken, tis idd wel zwak, je lost je problemen niet op, je verplaatst ze eerder, bovendien valt elk probleem, hoe zwaar die ook moge wezen, wel op te lossen

tis bovendien ook wel egoistisch, je zal er anderen pijn mee doen en je kunt anderen een trauma bezorgen, reken maar dat sommige machinisten wel ns t 1 en ander hebben moeten doorstaan en moeten verwerken

maar aan de andere kant is t ook wel begrijpelijk, als je totaal geen uitzicht meer hebt in je leven en in je problemen en de wereld beter af is zonder jou is t misschien ook wel beter, bijvoorbeeld wanneer je een ongeneeslijke of iig moeilijk te genezen ziekte heb en je ligt te creperen van de pijn zou ik t best kunnen voorstellen dat je er een eind aan wil maken omdat je het lijden zat bent

trustfire
21 October 2002, 13:03
zelfmoord is volgens mij niet zwak...
zelfmoordpogingen is een soort schreeuw om aandacht meestal...
zelfmoord is het uiterste wat een depressief iemand kan behalen...denkt dat alles beter is dan hier,misschien kan het ook niet veel slechter meer worden...
mensen zeggen altijd:en het verdriet dat je een ander aan gaat doen,maar zo kijken die mensen niet,ze zijn te depri om te zien dat er mensen die wel om hun geven...
zelfmoord lijkt zwak voor mensen die nog nooit zoiets hebben meegemaakt(een zwaar depressief iemand),ik zeg niet dat het sterk is,maar het is niet alleen maar zwak.
het is het hopen op een beter leven dan dit uitzichtlose leven wat zij hier op aarde hebben.
Nee,zwak vind ik het niet....

Pakspul
21 October 2002, 13:46
zwak is het omdat degene de problemen zelf niet kan oplossen

!Y!US!C!30X
21 October 2002, 14:04
ik denk dat je dit pas kan beantwoorden als je zelf in zo'n situatie terecht bent gekomen
ik vind het niet zwak, snap het best wel waarom sommige mensen zelfmoord plegen..:{

Fade of Light
21 October 2002, 14:22
Originally posted by yo-de-plo
zwak is het omdat degene de problemen zelf niet kan oplossen

jawel, alleen jij erkent die manier (zelfmoord) niet.... cha ching

SweetPorky
21 October 2002, 14:46
[QUOTE]Originally posted by Fade of Light


jawel, alleen jij erkent die manier (zelfmoord) niet.... cha ching [/QUOTE


Zwak! punt uit en bovendien doe je er de mensen die van je houden pijn mee!

Betamethason
21 October 2002, 15:10
Originally posted by SweetPorky
Originally posted by Fade of Light


jawel, alleen jij erkent die manier (zelfmoord) niet.... cha ching


Zwak! punt uit en bovendien doe je er de mensen die van je houden pijn mee!
Maar als je nu eenmaal op het punt bent
dat je echt zelfmoord wil plegen,
zal je dat niet heel veel meer uitmaken.
Natuurlijk vind je het erg om
de mensen die om je geven pijn te doen,
zoveel verdriet.
Maar als je zover bent, denk je daar niet
meer aan denk ik..

Fade of Light
21 October 2002, 15:11
Originally posted by SweetPorky
Zwak! punt uit en bovendien doe je er de mensen die van je houden pijn mee! [/B]

goh discussieer wonder...niet punt uit, jij vindt het zwak, omdat je (waarschijnlijk) de problemen van zo'n persoon niet kent, of er anders mee om gaat.

Dat er andere mensen pijn mee wordt gedaan snappen ze echt wel hoor, en dat zal de keuze echt niet makkelijker maken

anouk
21 October 2002, 15:14
Het is sterk, en dat kun je pas met me eens zijn als je in zo;n situatie zit. En tis zielig voor je familie maar ooit zullen ze weten dat je gelukkiger bent nu je dood bent

Betamethason
21 October 2002, 15:34
Originally posted by anouk
Het is sterk, en dat kun je pas met me eens zijn als je in zo;n situatie zit. En tis zielig voor je familie maar ooit zullen ze weten dat je gelukkiger bent nu je dood bent
Kweenie, ik zit zelf in zo'n periode,
en heb het eerder heel erg gehad.
Mja, aangezien ik ook de andere kant
meemaak, vind ik het niet sterk,
en ook niet zwak.
(hoewel ik het eerder sterk dan zwak zal vinden)

meiske
21 October 2002, 18:24
Originally posted by yo-de-plo



|:( idioot gewoon, waarom zou je zelfmoord plegen als je niet weet wat er na komt, en hoe je nu leeft ligt bij je zelf, daar kun je echt wel wat aan veranderen

waarom zou je dood gaat als je niet weet wat erna komt.

jah dat weet je nooit,
maarja ik weet het ook niet waarom mensen zelfmoord plegen terwijl ze niet weten wat er dan gebeurd
maar ok

aarsch
21 October 2002, 21:00
Originally posted by yo-de-plo
zwak is het omdat degene de problemen zelf niet kan oplossen

ik denk dat diegene het wel eerst geprobeert zullen hebben:{ :{

maar aan de ene kant tog sterk dat je er een eind aan durft te maken

maar mensen die zelfmoord plegen moeten tog ook wel erg zwaar verkloot leven hebben. want een normaal mens heeft "zin"om te leven als je bedrijgd word dan wil je blijven leven hoe ver zullen mensen die zelfmoord plegen dan wel niet zijn:{ :{ :{

ik weet niet wat ik ervan moet vinden

Pakspul
22 October 2002, 09:05
Originally posted by meiske


waarom zou je dood gaat als je niet weet wat erna komt.

jah dat weet je nooit,
maarja ik weet het ook niet waarom mensen zelfmoord plegen terwijl ze niet weten wat er dan gebeurd
maar ok
ze denken dan dat ze van de problemen af zijn, maar is dat ook echt zow ? tis nog nooit bewezen..

BWM
22 October 2002, 09:56
Originally posted by anouk
Het is sterk, en dat kun je pas met me eens zijn als je in zo;n situatie zit. En tis zielig voor je familie maar ooit zullen ze weten dat je gelukkiger bent nu je dood bent

Het is niet zwak... Het kost een hoop kracht, moeite en pijn voordat je uiteindelijk zelfmoord DURFT te plegen...

en dan moet je het mes nog doortrekken ook...

LoeLoe
22 October 2002, 10:12
Hoezo met een mes..er zijn nog talloze andere manieren hoor:{

anemic
22 October 2002, 11:30
deal with your problems

MilkyWayz
22 October 2002, 14:21
Originally posted by anemic
deal with your problems

dat is soms moeilijk dan je denkt hoor..
ik zou eerder zeggen probeer je problemen op te lossen...


ik heb hier een paar keer gelezen dat zelfmoord sterk is.. :/ dat vind ik eigelijk dikke bullshit, hoezo is het sterk? Dat snap ik niet.. :/
ik denk dat t maar net aan de situatie ligt of je het wel of niet zwak kan noemen/vinden..als iemand dik in de problemen zit en er geen ene moer voor doet om ze (deels) op te lossen en dan zelfmoord pleegt, dan vind ik het zwak. Dan vind ik het écht zwak, je doet er niks voor, en als je er niks voor doet dan gaan je problemen idd niet weg. Problemen moet je aanpakken om ze op te lossen, problemen gaan niet vanzelf weg..
Als iemand zoveel dingen heeft geprobeerd om zn problemen op te lossen en het lukt gewoon niet, dan kan ik me voorstellen dat de moed je dan in de schoenen zakt, als je er dan besluit een eind aan te maken, tsjah, dan is dat je eigen keus, ik weet niet of ik dat wel of niet zwak vind..
Ik zou het pas sterk vinden als iemand die suïcidaal is, zn problemen kan oplossen, dát vind ik sterk. Doorzetten tot je problemen zijn opgelost (en eventueel daarna een fijn(er) leven hebben).

Atjeuh
22 October 2002, 18:24
laat die mensen doen wat ze zelf willen joh.... kijk als je echt diep in de put zit bijvoorbeeld je ouders of ander dierbaar iemand ebt verloren enzo en niet verder kan leven.... das dan echt erg en dan weet je niet gauw wat je moet doen.. als hun zeflmoord willen moeten ze dat vooral doen maar ik zelf zou het niet doen... maar kijk wat zou jij denken als je in die situatie zat??

helahola
23 October 2002, 08:04
het is niet zwak en als het zo zou zijn wat boeit het
en als iemand dood wil gaat ie ech nie aan ze familie denke hoeveel verdriet hun doen.
iedereen leeft voor zichzelf en als ze dood zijn zien ze het verdriet tog nie......

maarja... soms is het ook wel beter als iemand dood is.
voor zichzelf en voor anderen
je kunt zelfmedelijden hebbe en das erg en als je alleen maar loopt de klagen tegen anderen is het ook erg

niet verkeerd opvatte ofso dit is gwn me mening

BWM
23 October 2002, 08:38
Originally posted by LoeLoe
Hoezo met een mes..er zijn nog talloze andere manieren hoor:{

komt op hetzelfde neer en heb nou eenmaal meer ervaring met een mes ;)

supergirl
23 October 2002, 10:23
Nou mijn beste vriend zijn moeder heeft ook zelfmoord gepleegd maar die was geestelijk al zo ver weg dat het maar beter was dat ze der rust had gevonden.Omdat ze geestelijk zo ver was wist ze dus ook niet dat ze drie kinderen achterliet.Ik denk dat je niet zo snel ken zeggen dat zelfmoord zwak is want je weet niet wat er vooraf aan is gegaan en wat iemand allemaal heeft moeten doorstaan

raxhel
27 October 2002, 13:51
zelfmoord is inderdaad zwak als je niks aan je problemen doet.....
maar ik ken een meisje die ook met zelfmoord neigingen rondloopt( ik zelf ook) en zij WILT er niks aan doen omdat zij van te voren al denkt dat het toch niet helpt


ik doe er alles aan om van dat kut mes af te komen
maar ja...is moeilijk,


ik weet eigenlijk niet of je z.m zwak of sterk kan noemen
soms weet je gewoon niet meer hoe je er mee om moet gaan en de een verwerkt het op een andere manier dan een ander

Ar-Tuur
27 October 2002, 14:06
Originally posted by Bird Of Prey
tja...je kan er van 2 kanten tegenaan kijken, tis idd wel zwak, je lost je problemen niet op, je verplaatst ze eerder, bovendien valt elk probleem, hoe zwaar die ook moge wezen, wel op te lossen

tis bovendien ook wel egoistisch, je zal er anderen pijn mee doen en je kunt anderen een trauma bezorgen, reken maar dat sommige machinisten wel ns t 1 en ander hebben moeten doorstaan en moeten verwerken

maar aan de andere kant is t ook wel begrijpelijk, als je totaal geen uitzicht meer hebt in je leven en in je problemen en de wereld beter af is zonder jou is t misschien ook wel beter, bijvoorbeeld wanneer je een ongeneeslijke of iig moeilijk te genezen ziekte heb en je ligt te creperen van de pijn zou ik t best kunnen voorstellen dat je er een eind aan wil maken omdat je het lijden zat bent

Ja, zo denk ik er ook over Jeroen (Y)

404
13 November 2002, 19:21
het is makkelijk te beoordelen datgeen wat jij niet kent.

iedereen heeft een grens en als die grens wordt overschreden dan word het teveel en niet ieder mens kan dat aan en doormiddel van zelfmoord zou je zo een eind kunnen maken aan de pijn en problemen. vaak een makkelijkere oplossing dan de pijn overheersen en de problemen op te lossen.

FiZz
27 November 2002, 11:08
Ik vind het niet zwak. Je hoeft geen problemen te hebben om zelfmoord te willen plegen. Owkee, het is misschien wel de makkeljkste oplossing, maar als die ander daar gelukkig mee denkt te zijn dan moet je dat respecteren vind ik dan.

En over dat je niet weet wat erna nog komt, dat vind ik zulke onzin. Ik geloof niet in dat soort crap. Als ik dood ben dan ben ik dood, plain and simple.

404
27 November 2002, 11:35
i agree (:

Chairgirl
27 November 2002, 12:27
Originally posted by FiZz
Ik vind het niet zwak. Je hoeft geen problemen te hebben om zelfmoord te willen plegen. Owkee, het is misschien wel de makkeljkste oplossing, maar als die ander daar gelukkig mee denkt te zijn dan moet je dat respecteren vind ik dan.

En over dat je niet weet wat erna nog komt, dat vind ik zulke onzin. Ik geloof niet in dat soort crap. Als ik dood ben dan ben ik dood, plain and simple.

ook mee eens

Babysmurfie
28 November 2002, 19:44
Ik vind zelfmoord niet zwak, maar ook niet sterk.
Langs de ene kant zou ik het niet kunnen, en het vraagt heel wat moed. Je moet echt al serieus in de problemen zitten en alles anders al geprobeerd hebben.
Ik begrijp het wel als je dan zelfmoord pleegt, als je situatie toch niet meer erger kan worden, als je niets meer van je leven kan maken, maar ik kan het niet goedkeuren.
Daarom vind ik het ook zeker niet sterk: ergens in de toekomst zou altijd een moment komen dat alles beter komt. Het kan ineens snel gaan, en als je zelfmoord pleegt, is het gedaan, dan mis je heel je toekomst, en alle goede momenten.
Ook is het zo dat wie zelfmoord pleegt, al een hele tijd depressief is (meestal), en dan kan je niet meer 'helder' denken, zie je alleen de slechte dingen, en denk je dat alles jouw schuld is...

JennyMindTricks
29 November 2002, 11:07
Lekker Zwak!
Zeker Zelf Nog Nix In Je Leven Meegemaakt Ofso??

Fade of Light
29 November 2002, 11:11
als ik de woorden van een vriend hier mag aanhalen

zelfmoord is het sterkste wat er is. De mens is geboren met de wil te overleven, als je zo ver bent afgedaald dat je niet meer wil leven, en je ontneemt je leven, dan druist dat sterk in tegen je intuitiie en aard van het beesie, daar moet je sterk voor zijn....

beetje slechte vrije vertaling en je moet er de basis even uitpikken anders vat je het waarschijnlijk verkeerd op.

biffyclyro
29 November 2002, 16:15
ik weet het eigenlijk niet :/
ik heb het idee dat zeg maar een aantal mensen die zelfmoord (willen) plegen geen overlevingsdrang meer hebben, kan t niet echt goed uitleggen maar een vriendin van mijn moeder had een zus die in 30 jaar 3 keer zelfmoord probeerde te plegen, en ook echt naar talloze dokters is gegaan, en uiteindelijk heeft die vriendin haar zeg maar geholpen zelfmoord te plegen (door pillen). en die vrouw heeft dus echt wel gevochten maar kon zeg maar gewoon niet leven. en in dat geval is het misschien toch heel sterk.
maar je hebt ook van die mensen die zomaar een klein probleempje aannemen als reden om zo ongelukkig te "worden" en om zelfmoord te plegen. en dat vind ik echt dus heel zwak. ik denk niet dat er veel mensen zijn die dan daadwerkelijk zelfmoord plegen, ik ken genoeg mensen die het stoer vinden om gewoon te zeggen helaas.
nja en dan zit er nog iets tussenin.. mensen die echt in de knoop zitten, en toch naar niemand toe durven gaan, en toch zelfmoord plegen, dus zonder het iemand te vertellen.

JennyMindTricks
30 November 2002, 13:56
Vind ik ook fade of light!!

Pakspul
30 November 2002, 19:01
Originally posted by biffyclyro
3 keer zelfmoord probeerde te plegen

schreeuw om aandacht

Fallen_Engeltje
30 November 2002, 19:39
wie ben jij om daar over te beslissen, zelfmoord is iets wat gebeurd als mensen heel ver weg zijn als mensen gewoon niks meer kunnen dan bijv alleen maar huilen, alleen maar slapen of zoiets, daar is geen discussie over mogelijk, over zoiets kun gen hoogstens zeggen dat jij et nooit zou doen , maar voorderest

Timmekeuh
30 November 2002, 19:54
Ja ik vind het wel zwak maar je moet hun beslissing begrijpen.Ze hebben geen zin meer in het leven.Maar er staat hun misschien nog zoveel te wachten.Maar heb er soms ook zo aangedacht en dan lijkt het nog niet zo erg.Maar als je er dan aandenkt hoe je ouders en je vrienden zich gaan voelen...dan hoeft die zelfmoord niet meer.Ik denk dat aan alles wel eens een eind komt.

Freaky Maus
2 December 2002, 22:06
Ik vind het niet zwak. Net zo min als het terugtrekken van een leger in een oorlog bijvoorbeeld. Het leven is anders gelopen dan je had gehoopt en je wilt het weer rechtzetten door een stap terug te nemen. Bij zelfmoord door je zelf van het leven "te beroven".

Fade of Light
3 December 2002, 16:07
Originally posted by yo-de-plo


schreeuw om aandacht

hmm, ga maar nooit psychologie bestuderen. Sterker nog, ga er maar niks over lezen.
Je kunt NOOIT zeggen dat iets voor iedereen geldt. Dat doe jij nu wel, dat doe je al de hele tijd, je luistert niet naar anderen, en blijft koppig eentonig je eigen visie houden.

Dat mag, maar verwacht geen vooruitgang in je denkvermogen als je het altijd denkt beter te weten, zonder verder enige toelichting

biffyclyro
3 December 2002, 17:27
Originally posted by yo-de-plo


schreeuw om aandacht

jeses, waar slaat dat nou weer op
(ze was trouwens 45 ofzo dus een hippe massakip was ze niet)

FiZz
3 December 2002, 17:38
Originally posted by biffyclyro


jeses, waar slaat dat nou weer op
(ze was trouwens 45 ofzo dus een hippe massakip was ze niet)

Ik begrijp zijn reactie wel enigzins, ookal was die wel wat bot, want hoe kun je nou zelfmoord proberen te plegen? 3 keer!! Dan moet je wel echt dom zijn als je dan nog niet dood bent..

Klinkt misschien beetje bot, maar zo bedoel ik het niet...

biffyclyro
3 December 2002, 18:32
Originally posted by FiZz


Ik begrijp zijn reactie wel enigzins, ookal was die wel wat bot, want hoe kun je nou zelfmoord proberen te plegen? 3 keer!! Dan moet je wel echt dom zijn als je dan nog niet dood bent..

Klinkt misschien beetje bot, maar zo bedoel ik het niet...

nou kijk ook dit vind ik nergens op slaan, je weet niet eens wat er is gebeurd.
ga ik ook niet vertellen, te persoonlijk, maar zomaar mensen bestempelen zonder er eigenlijk ook maar iets vanaf te weten vind ik een beetje triest

Fade of Light
3 December 2002, 18:36
mensen, discussie op (over) persoonlijke (achter)gronden heeft totaal GEEN zin....