PDA

Bekijk de volledige versie : de SGP


Ar-Tuur
8 November 2002, 07:26
Ik begon me echt af te vragen in welke tijd we nu leven na het lezen van een artikel over de SGP in de krant van vandaag. Ik kende die partij nog niet zo goed, maar tot mijn verbazing gaat die gereformeerde partij zo ver dat vrouwen geen volwaardig lid kunnen zijn van de partij. Ze hebben geen officieel stemrecht en kunnen geen gemeenteraadslid of Tweede Kamerlid worden.

Is dit niet erg treurig en vinden jullie dat dit nog moet kunnen tegenwoordig?
In een democratie is het natuurlijk gewoonlijk dat er uiteenlopende partijen met uiteenlopende denkbeekden bestaan, maar ik vind dit toch wel belachelijk. Uitsluiting van vrouwen is volgens mij ook nog verboden door artikel 1 van de Grondwet... Vreemd dat dit soort verschrikkelijk conservatieve ideëen nu nog bestaan, en nog erger dat er vrouwen zijn die op de partij stemmen (ik zag een keer een item in het journaal over een gezin dat SGP stemde en de vrouw verklaarde doodleuk dat ze minderwaardig was aan de man) :{

eneri
8 November 2002, 11:10
ben t met je eens..heel treurig, ik vind niet dat t moet kunnen, maar je kan ze moeilijk verbieden, vrijheid van meningsuiting. valt verder weinig aan te doen denk ik :{

Bird Of Prey
8 November 2002, 15:29
Originally posted by eneri
ben t met je eens..heel treurig, ik vind niet dat t moet kunnen, maar je kan ze moeilijk verbieden, vrijheid van meningsuiting. valt verder weinig aan te doen denk ik :{

theo tank
8 November 2002, 16:35
Originally posted by eneri
ben t met je eens..heel treurig, ik vind niet dat t moet kunnen, maar je kan ze moeilijk verbieden, vrijheid van meningsuiting. valt verder weinig aan te doen denk ik :{

Als die 'vrijheid van meningsuiting' in strijd is met artikel 1 van de grondwet mag het dus niet.
Dit is gewoon pure discriminatie van de vrouw, netzo als die uitspraken van die Imams.
Ik vind dat we hier in Nederland veel harder tegen moeten optreden, en ons niet telkens moeten verschuilen achter een geloof.

Kipmans
8 November 2002, 18:08
die moeten ze gewoon uit de kamer knikkeren... :[