PDA

Bekijk de volledige versie : Geesten en andere paranormale stuff


Clauw
19 November 2002, 19:15
met toestemming van Youssef :) mocht ik een nieuw topic over dit onderwerp beginnen, want ik wilde eerst op het oude topic reageren van best een tijdje terug.
Maar hoe denken jullie erover, geloven jullie derin..waarom wel, waarom niet ? Zelf nog iets meegemaakt of een gave?

Ik zelf geloof wel in geesten en reincarnatie.. ik geloof dat je als je sterft, dat je ziel dan het lichaam verlaat.. en waar t dan heen gaat..da weet k natuurlijk (nog) nie.
en geesten geloof ik dus ook in.
En ik las in dat oude topic, dat iemand geesten wilde gaan oproepen ( k heb geen id WIE t was) maar dat moet je dus echt NIET doen!!.. als je geesten gaat oproepen komen er alleen kwade geesten op af, die je na het ' spelletje' je nog kunnen gaan pesten etc.. want geesten oproepen is echt geen spelletje en moet je ook nie doen als je der geen verstand van heb..

Fade of Light
19 November 2002, 19:16
ik geloof niet in die zooi. Ik geloof alleen in wetenschapplijk magnetische velden die eventueel dingen zou kunnen laten bewegen :)

koelkast
19 November 2002, 19:24
Geesten en andere onzin fabels :

Wel dit is tog wel het meest leuke wat de mensen hebben bedacht om zichzelf voor de gek te houden. Het is allereerst leuk anderen mensen angst aan te jagen ten tweede is het leuk om spannende bizarre dingen aan te horen en of te vertellen.

Geesten en andere paranormale onzin bestaat niet een Geest zou geen massa hebben want hij kan zweven en ook door muren heen en dergelijke. Nu kan iets wat geen MASSA heeft niet bij elkaar blijven bestaan maar goed dat buiten gelaten hoe gaat iets wat geen massa heeft een object beetpakken ? Kortom hoe gaat ie je ooit iets kunnen doen.

Het bestaat gewoon simpel weg niet alle dingen zijn verzonnen voor de lol of om angst aan te jagen ALLE verhalen over geesten en dergelijke zijn nooit wetenschappelijk te onderbouwen en ik vertrouw een stuk meer op harde bewijsbare wetenschap dan vage vermoedens waar je dan maar in moet geloven.


over geesten oproepen
Dat was ik, een keer op een vakantie waren der ook van die geest gelovende mensen nou om hun ongelijk te bewijzen zou ik dan eens een kwade geest oproepen en ik zou meteen dood blijven wel ik volgde al hun aanwijzingen op en der gerbeurde NIKS (goh hoe bijzonder :Y) ) ik zou het zo weer doen een geest oproepen om te bewijzen dat het NIET bestaat :)

Nightwolf
19 November 2002, 19:26
Originally posted by Clauw
En ik las in dat oude topic, dat iemand geesten wilde gaan oproepen maar dat moet je dus echt NIET doen!!.. als je geesten gaat oproepen komen er alleen kwade geesten op af, die je na het ' spelletje' je nog kunnen gaan pesten etc.. want geesten oproepen is echt geen spelletje en moet je ook nie doen als je der geen verstand van heb..

heb jij t dan wel ooit gedaan? heb je zelf ervaring?

Stapper
19 November 2002, 19:31
ik geloof er niet echt in
maar het is wel iets wat wel bestaat
klop geesten bestaan bijvoorbeeld en ik heb er ook nog last van ook, maar geloven doe ik er gewoon niet in
ook in andere paranormale dingen geloof ik niet echt, maar dat komt ook omdat mijn moeder zo zweverig is, allemaal dingen met de natuur en over aardstralen etc |:(
niks voor mij
ik blijf liever met 2 benen op de grond staan

eneri
19 November 2002, 19:40
hmm..ik ben de laatste tijd erg bezig met wat ik precies geloof. ik ben er nog neit uit. heb vele versies gehoord, van het christendom, tot eigen religie's.
ik ben niet relgieus opgevoed. maar ik kan het simpelweg niet aannemen dat deze wereld alleen dit is. de wereld is te mooi om puur uit mutatietjes te bestaan. de mens bedoel ik in dit geval, maar de mens is de wereld.
klopgeesten, daar geloof ik niet in. geesten oproepen ook niet.
paranormale ervaringen weet ik nog niet hoe ik daar voer denk.

Fade of Light
19 November 2002, 20:13
Originally posted by koelkast

over geesten oproepen
Dat was ik, een keer op een vakantie waren der ook van die geest gelovende mensen nou om hun ongelijk te bewijzen zou ik dan eens een kwade geest oproepen en ik zou meteen dood blijven wel ik volgde al hun aanwijzingen op en der gerbeurde NIKS (goh hoe bijzonder :Y) ) ik zou het zo weer doen een geest oproepen om te bewijzen dat het NIET bestaat :)

sinds die vakantie ben je ook nooit meer naar een meeting gekomen wel...volgens mij ben jij dood :eek: :p

Clauw
19 November 2002, 20:18
Originally posted by Nightwolf


heb jij t dan wel ooit gedaan? heb je zelf ervaring?
Geesten oproepen heb k nooit gedaan, omdat ik weet dat het gevaarlijk kan zijn.. en ik wil het ook niet doen.. ik heb zelf al 2x in mn kindertijd al geesten gezien dus

Chairgirl
20 November 2002, 16:32
Ik hou me daar niet mee bezig, ik vind het namelijk onzin.

aarsch
20 November 2002, 16:34
Originally posted by Chairgirl
Ik hou me daar niet mee bezig, ik vind het namelijk onzin.

!Y!US!C!30X
20 November 2002, 16:36
geesten zijn door mensen verzonnen, en dat zegt eigenlijk al genoeg dat het onzin is,
als je dood gaat ben je dood, je gaat niet als geest verder, of in een ander lichaam, je bent gewoon dood..

Nightwolf
20 November 2002, 17:05
Originally posted by Clauw

Geesten oproepen heb k nooit gedaan, omdat ik weet dat het gevaarlijk kan zijn.. en ik wil het ook niet doen.. ik heb zelf al 2x in mn kindertijd al geesten gezien dus

dus jij kan t weten dat t gevaarlijk is omdat je 2x in je kindertijd geesten hebt gezien? dat is je reinste onzin

Clauw
20 November 2002, 20:44
Originally posted by Nightwolf


dus jij kan t weten dat t gevaarlijk is omdat je 2x in je kindertijd geesten hebt gezien? dat is je reinste onzin

Constantijn ----> Nee, niet omdat ik geesten heb gezien :S die hebben mij nix aangedaan ofzo
ik weet dat het gevaarlijk is omdat ze het in mn familie wel es gedaan hebben..en door andere informatiebronnen zoals internet,tv,boeken etc.



!Y!US!C!30X ---> ik geloof dus niet dat als je doodgaat dat je dus alleen maar dood bent.

Ik geloof niet in waarzeggers ofzo..
Iemand wel es gehoord van aura?? wie gelooft daar in? Sommige mensen kunnen ze zelfs zien, en je kunt geloof ik ook een soort foto maken van jezelf en dan zie je die aura('s)

!Y!US!C!30X
20 November 2002, 20:54
Originally posted by Clauw

!Y!US!C!30X ---> ik geloof dus niet dat als je doodgaat dat je dus alleen maar dood bent.


het is het logischst dat je dan dood bent..
het godsverhaal(bijbel) is verzonnen door de mens
reincaratie, is verzonnen door de mens
al die dingen die achter de dood liggen is verzonnen door de mens, omdat een mens zich gewoon niet kan voorstellen hoe het is om weg te zijn"dood"
ook al ik geloof wel dat dat gebeurt..

Nightwolf
20 November 2002, 20:57
als je doodgaat, dan gaat je lichaam dood dus al die organen.......maar wie zegt dat je geen geest (je ziel) hebt

!Y!US!C!30X
20 November 2002, 22:12
Originally posted by Nightwolf
als je doodgaat, dan gaat je lichaam dood dus al die organen.......maar wie zegt dat je geen geest (je ziel) hebt

de "ziel" is verzonnen door de mens, je ziel is je gevoelens, hoe je bent, je innerlijk, maar is dit niet tenslotte een naam die de mens heeft gegeven? of wil je zeggen voor dat de mens zover ontwikkelt was dat ze toen ook al daarvan bewust waren? nee..toen wisten ze nog van niks, dus het is verzonnen verhaal, dus niet waar

Nightwolf
20 November 2002, 22:16
dat is grappig.......dus je wilt dus bijvoorbeeld ook zeggen dat er geen buitenaardse wezens bestaan zolang we er geen bewijs van hebben?

!Y!US!C!30X
20 November 2002, 22:20
Originally posted by Nightwolf
dat is grappig.......dus je wilt dus bijvoorbeeld ook zeggen dat er geen buitenaardse wezens bestaan zolang we er geen bewijs van hebben?

buitenaardse wezens ligt anders, maar dat kan je ook pas zeggen hoe gauw je ze hebt gezien..
maar een ziel, dat vind ik te menselijk, heel vroeger is dit door de mens verzonnen(toch?)
En kan iets na de dood gebeuren wat door de mens is verzonnen? nee, dat staat vastgesteld sinds het begin van het leven op aarde..

koelkast
20 November 2002, 22:45
Originally posted by Nightwolf
dat is grappig.......dus je wilt dus bijvoorbeeld ook zeggen dat er geen buitenaardse wezens bestaan zolang we er geen bewijs van hebben?


voor buitenaardse wezens zijn wel degenlijk vage bewijzen te vinden, ook zijn te verhalen over buitenaardse wezens niet in strijd met de natuurkundige wetten die op aarde heersen. je hoort geen verhaal van een alien die door een muur heen zweeft...

koelkast
20 November 2002, 22:47
Originally posted by Clauw

Geesten oproepen heb k nooit gedaan, omdat ik weet dat het gevaarlijk kan zijn.. en ik wil het ook niet doen.. ik heb zelf al 2x in mn kindertijd al geesten gezien dus


weer doe ik de uitnodiging kom maar vertel maar wat hoe ik dat moet doen hoe het werkt enz enz ik doe het wel alleen om te bewijzen dat ik gelijk heb

ik weet nu al dat der niks gebeurt
;)

Fade of Light
20 November 2002, 22:51
Leven na de dood?

Christenen zijn bang voor de dood en roepen zulke fabeltjes op om de mensen niet bang te laten zijn voor de dood en om mensen hun regels op te leggen, aangezien veel mensen bang voor de dood zijn en je in de hemel komt als je je aan de christengeloof houdt.


Buitenaards leven?

Ik geloof het niet zolang het is aangetoond, MAAR het is door allerlei bereeningen (Die ik gelezen heb etc) hoogstwaarschijnlijk dat het bestaat...

dext0r
20 November 2002, 23:44
Originally posted by Nightwolf
dat is grappig.......dus je wilt dus bijvoorbeeld ook zeggen dat er geen buitenaardse wezens bestaan zolang we er geen bewijs van hebben?

je bent toch ook onschuldig totdat het tegendeel bewezen is?
misschien een beetje rare relativering.. maar het is wel zo


het is overigens makkelijker om te bewijzen dat iets niet is, dan dat iets wel is ; p

dext0r
20 November 2002, 23:45
wanneer echte christenen de bijbel goed zouden kennen , weten ze dat er geen losse ziel bestaat zonder lichaam

lichaam = dood -> ziel = dood

dat is wat er in de bijbel staat.

Nightwolf
21 November 2002, 00:03
Originally posted by dext0r

het is overigens makkelijker om te bewijzen dat iets niet is, dan dat iets wel is ; p

dat wilt nog niet zeggen dat iets er niet is

en de bijbel? de bijbel is bullshit

Fade of Light
21 November 2002, 00:03
Originally posted by dext0r
wanneer echte christenen de bijbel goed zouden kennen , weten ze dat er geen losse ziel bestaat zonder lichaam

lichaam = dood -> ziel = dood

dat is wat er in de bijbel staat.

dmv manipulatie van dem ensen + de macht die de kerk had, geloofden 'alle' mensen hun in die tijd....

aarsch
21 November 2002, 08:26
Originally posted by Nightwolf
dat is grappig.......dus je wilt dus bijvoorbeeld ook zeggen dat er geen buitenaardse wezens bestaan zolang we er geen bewijs van hebben?

het helehal is oneindig groot dat kan het tog neit zijn dat wij de enige zijn?? er vast wel iets zijn maar dat gewoon tering ver weg is.

vroeger dacht men dat de aarde plat was:?
vroeger dacht men dat bliksem en onweer van heksen kwam:?
vroeger dacht men dat als je een pastoor geld gaf dat dan je zonder weg waren en dat ja naar de hemel mocht.

en nu vinden we dit allemaal b*lshit.

Clauw
21 November 2002, 09:40
dext0r----> de bijbel heb k nie eens, geloof daar niet in, ben wel Christene,dankzij mn ouders.


koelkast -----> als je geesten gaat oproepen, KAN er iets gebeuren, het hoeft niet. ( ligt er toch welke geest(en) je hebt ??
En miss. ligt er ook aan wat je zegt en doet etc.

Als je geesten wil oproepen dan moet je eerst een ouija bord kopen.
Het ouija bord kan het beste geraadpleegd worden door een koppel; twee mensen die samen de wijzer bedienen. De twee deelnemers leggen de vingertoppen van de linkerhand lichtjes op de wijzer, en volgen de bewegingen die de wijzer over het ouija bord maakt, zonder er druk op uit te oefenen. Je eigen instelling zal de betrouwbaarheid en de bruikbaarheid van de boodschappen die op het ouija bord komen, bepalen. Als je het als een spelletje beschouwt, zullen er waarschijnlijk idiote boodschappen op het ouija bord komen. Maar wie het te serieus neemt, krijgt ook enkel onbruikbare boodschappen waar hij niets mee kan. Het is belangrijk om vragen te stellen bij of over de boodschappen die langs deze weg verkregen worden. Het ouija bord is niet feilloos, en net zoals je bij ieder ander advies dat je krijgt je eigen vraagtekens zet, moet je dat ook bij de boodschappen op het ouija bord doen.

maar je kan zelf zoeken bij google.nl

Toto
8 December 2002, 19:12
Originally posted by dext0r
wanneer echte christenen de bijbel goed zouden kennen , weten ze dat er geen losse ziel bestaat zonder lichaam

lichaam = dood -> ziel = dood

dat is wat er in de bijbel staat.

oh, sorry hoor, maar wat is god dan? heeft die wel een lichaam?gaat die ook dood? heeft die wel massa?
het is dus allebei even (on)waarschijnlijk

Nightwolf
8 December 2002, 19:16
god bestaat niet.......dat is een verzinsel

Toto
8 December 2002, 19:37
Originally posted by Nightwolf
god bestaat niet.......dat is een verzinsel

ja dat denk ik ook maar het is beter om te zeggen 'ik geloof niet in god'

dext0r
9 December 2002, 00:13
ik zeg overigens niet dat het mijn denkwijze is....

t is alleen wel dat je de manier van denken van anderen moet weten


naar mijn mening is het idee van geesten, en een leven na dit leven...of een leven van een geest nadat je lichaam gestorven is.. ook puur gebaseerd op religie/spiritualiteit...
waarom zou je anders nog ronddwalen nadat je gestorven bent?
mensen die dit geloven...hebben naar mijn idee ook het gevoel dat er na het leven op aarde als stoffelijk mens nog iets anders moet zijn.


naar mijn mening is dood gewoon dood, en leven is leven
geestenbende geloof ik gewoon simpelweg niet in.

dext0r
9 December 2002, 00:16
Originally posted by Clauw
dext0r----> de bijbel heb k nie eens, geloof daar niet in, ben wel Christene,dankzij mn ouders.



dat dit uberhaupt mogelijk is :S
ik ben ook geboren en getogen met een levensbeschouwing waar ik nu gewoon vrijwel niets meer mee te maken wil hebben.
ik ben nu dan gewoon religie-onafhankelijk...
(*tevens.. hier valt over te redetwisten...want ik meen dat religie geregistreerd bij het gemeenteregister ofzo? )

en toch durf jij je jezelf dan christene te noemen...... ik snap dat allemaal niet....

Clauw
9 December 2002, 18:26
ik noem mezelf geen christene..maar ik ben wel gedoopt , communnie gedaan vormsel etc.. ging ook naar de kerk enzow..maar nu ga k bijna nooit meer naar de kerk..omdat ik er niet in geloof
ik moet soms nog naar de kerk omdat er een nichtje of neefje wordt gedoopt.. of omdat er een dienst wordt gehouden voor mn opa.. en dan haal ik ook gewoon een hostie enzow..

Eelcotje
9 December 2002, 18:29
Originally posted by koelkast
Geesten en andere onzin fabels :

Geesten en andere paranormale onzin bestaat niet een Geest zou geen massa hebben want hij kan zweven en ook door muren heen en dergelijke. Nu kan iets wat geen MASSA heeft niet bij elkaar blijven bestaan maar goed dat buiten gelaten hoe gaat iets wat geen massa heeft een object beetpakken ? Kortom hoe gaat ie je ooit iets kunnen doen.


Hoe wil je dan magnetisme verklaren?

Fade of Light
9 December 2002, 18:37
magnetisme is aantrekking door elektronen/protonen e.d., elektronen hebben massa 8)

mja ben niet echt goed in zulek shit onthouden, het kan dus onzin zijn :D

Eelcotje
9 December 2002, 20:04
Originally posted by Fade of Light
magnetisme is aantrekking door elektronen/protonen e.d., elektronen hebben massa 8)

mja ben niet echt goed in zulek shit onthouden, het kan dus onzin zijn :D

En elektronen hadden geen massa (toch?, oef het was nog maar een fucking half jaar terug, dat ik havo examen N&T heb gedaan en nu al vergeten..)

Nightwolf
9 December 2002, 20:06
elektronen hebben wel massa maar dat is zo klein, dat t te verwaarlozen valt

Fade of Light
9 December 2002, 20:06
Originally posted by Eelcotje


En elektronen hadden geen massa (toch?, oef het was nog maar een fucking half jaar terug, dat ik havo examen N&T heb gedaan en nu al vergeten..)

elektronen hebben WEL een massa

ik zal ff binas pakken:
rustmassa elektron:
9,10 x 10^-31 KG
5,486x 10^-4 u

koelkast
9 December 2002, 20:07
Originally posted by Eelcotje


En elektronen hadden geen massa (toch?, oef het was nog maar een fucking half jaar terug, dat ik havo examen N&T heb gedaan en nu al vergeten..)


een electron niet echter electronen zitten aan protonen vast protonen hebben we degelijk massa en de vrije elektronen die er rond zweven in hun uppie zullen nooit genoeg bij elkaar kunnen zwerven om magnetisme uit te oefenen ver vordat ze zo een omvang met een groep kunnen aan nemen zullen ze of vervallen ofwel elkaar afstoten omdat ze beide negatief geladen zijn :+

-----------------------
http://home.planet.nl/~breug201/zooi/logo.gif (http://www.microsoft.com/netherlands/legalesoftware/)
nieuw certificaat binnen!

Fade of Light
9 December 2002, 20:07
Originally posted by Nightwolf
elektronen hebben wel massa maar dat is zo klein, dat t te verwaarlozen valt

neen neit in dit geval

koelkast
9 December 2002, 20:08
Originally posted by Fade of Light


neen neit in dit geval


zie mijn post

-----------------------
http://home.planet.nl/~breug201/zooi/logo.gif (http://www.microsoft.com/netherlands/legalesoftware/)
nieuw certificaat binnen!

TranceGirl
9 December 2002, 20:09
Ik geloof er wel in, maar heb zelf iets meegemaakt...:)

Nightwolf
9 December 2002, 20:15
Originally posted by Fade of Light


elektronen hebben WEL een massa

ik zal ff binas pakken:
rustmassa elektron:
9,10 x 10^-31 KG
5,486x 10^-4 u

wtf? kan je dat ook in t normale decimale stelsel zetten zonder de machten? :+

Fade of Light
9 December 2002, 20:20
Originally posted by Nightwolf


wtf? kan je dat ook in t normale decimale stelsel zetten zonder de machten? :+

ja:

0.000000000000000000000000000000910 kg

moucie
9 December 2002, 20:31
Originally posted by TranceGirl
Ik geloof er wel in, maar heb zelf iets meegemaakt...:)

wat dan?

FRSH
9 December 2002, 20:51
je moet niej naar de feiten kijken het gaat erom dat je erin gelooft, dat staat in de blijbel.. Als je niet gelooft zal het ook niet gebeuren

en neej blijbel was geen spelfout :)

xlizzx
9 December 2002, 20:56
weet ik veel.....ik denk e nooit aan en dat zal ik ook nooit doen eht intreseert me niks ik kijk wel als ik dood ga ofzo

TranceGirl
10 December 2002, 07:41
Originally posted by moucie


wat dan?


heel veel dingen, maar die zet ik hier niet zomaaro p het forum, want dan krijg je toch weer van die opmerkingen zoals: ONZIN, BULLSHIT blabla... :(

Fade of Light
10 December 2002, 13:40
Originally posted by TranceGirl



heel veel dingen, maar die zet ik hier niet zomaaro p het forum, want dan krijg je toch weer van die opmerkingen zoals: ONZIN, BULLSHIT blabla... :(

nog slapper dan een verhaal ophangen ;P

en als mod moet ik zeggen: dat egbeurt niet, tenzij ze met argumenten komen, die hoor jij, als weldenkend mens, ook te accepteren en er optioneel tegenin te gaan :)

TranceGirl
10 December 2002, 14:19
Originally posted by Fade of Light


nog slapper dan een verhaal ophangen ;P

en als mod moet ik zeggen: dat egbeurt niet, tenzij ze met argumenten komen, die hoor jij, als weldenkend mens, ook te accepteren en er optioneel tegenin te gaan :)

ok ik zet het er dan binnenkort neer ok? :)

Clauw
10 December 2002, 18:46
Originally posted by TranceGirl



heel veel dingen, maar die zet ik hier niet zomaaro p het forum, want dan krijg je toch weer van die opmerkingen zoals: ONZIN, BULLSHIT blabla... :(
precies zo dacht ik ook.. maar ik heb t toch neergezet dat ik 2 keer geesten gezien heb... en dan kunne ze wel zegge dat ik het gedroomd heb enzow maarja..moete zij wete

TranceGirl
13 December 2002, 14:30
Originally posted by Clauw

precies zo dacht ik ook.. maar ik heb t toch neergezet dat ik 2 keer geesten gezien heb... en dan kunne ze wel zegge dat ik het gedroomd heb enzow maarja..moete zij wete


ik heb ook zoiets meegemaakt ja....maargoed...dan krijg je zo te horen van: moe je es naar de dokter gaan etc etc...echt van die 'domme' opmerkingen

Fade of Light
13 December 2002, 14:36
maar hoe weet je dat je niet naar de dokter moet omdat er lichamelijk iets niet goed is?

TranceGirl
17 December 2002, 07:29
Originally posted by Fade of Light
maar hoe weet je dat je niet naar de dokter moet omdat er lichamelijk iets niet goed is?

weet ik niet...maar eerst was er op tv iets dat hetzelfde was als wat ik had ofzo en toen heette het onderwerp: Paranormaal..Dusja...dan denk ik van: Ehm...ben ik nu ook paranormaal??? en het heeft volgens mij niet echt lichamelijk iets met mij te maken... :)

Fade of Light
17 December 2002, 16:44
Originally posted by TranceGirl


weet ik niet...maar eerst was er op tv iets dat hetzelfde was als wat ik had ofzo en toen heette het onderwerp: Paranormaal..Dusja...dan denk ik van: Ehm...ben ik nu ook paranormaal??? en het heeft volgens mij niet echt lichamelijk iets met mij te maken... :)

maar je bent nog niet echt zeker van je zaak, op de manier waarop je je bericht schrijft :)

TranceGirl
17 December 2002, 17:34
Originally posted by Fade of Light


maar je bent nog niet echt zeker van je zaak, op de manier waarop je je bericht schrijft :)



inderdaad :)

Abnormaaltje
17 December 2002, 19:58
ik vind het altijd wel intressant die geesten... nooit meegemaakt...
daarom vind ik het waarschijnlijk intressant :p anders zou ik in mijn broek schijten :s

Fade of Light
17 December 2002, 20:03
Originally posted by TranceGirl




inderdaad :)

dus is het niet helemaal onterecht als mensen roepen dat je naar de dokter zou moeten.....althans als ze dat op een onderbouwde manier doen ;)

maargoed vertel je verhaal, ik zie toe dat er geen ONonderbouwd geblaat op af gevuurd wordt.

TranceGirl
18 December 2002, 14:54
Originally posted by Fade of Light


dus is het niet helemaal onterecht als mensen roepen dat je naar de dokter zou moeten.....althans als ze dat op een onderbouwde manier doen ;)

maargoed vertel je verhaal, ik zie toe dat er geen ONonderbouwd geblaat op af gevuurd wordt.

ze zeggen dat dan op een sarcastische manier...en dat vind ik ->:[
Maargoed...
Mag ik het ook tegen je zeggen op msn ofzo??? :)
-> tranzegirl@hotmail.com

Fade of Light
18 December 2002, 17:24
ehm, het was eigenlijk bedoelt om juist als inbreng te zijn voor de discussie, maargoed als je het niet publieke wil maken, dan zij het zo

TranceGirl
18 December 2002, 18:16
Originally posted by Fade of Light
ehm, het was eigenlijk bedoelt om juist als inbreng te zijn voor de discussie, maargoed als je het niet publieke wil maken, dan zij het zo


dacht ik al hoor :) maar ik wil dah nie zomaar zeggen zoals ik al eerder zei op het forum :) :) :)

MiSs-TaKe
22 December 2002, 22:38
Een moeder van un vriendin van mij, die leert iets van psygologie ofzo. En zei vertelde, dat geesten wel bestaan, dat dat is bewezen. Maar dat je der alleen in aanraking meej kan kome als je zelf nie "sterker" ben dan de geest. Bijvoorbeeld iemand die helemaal niet in geesten gelooft, en er dus ook nie bang voor is, komt er waarschijnlijk ook nooit in aanraking. T es maybe vaag, ma 'k weet nie prezies hoe 'k ut uit moe legge:?

Denden 100 piek
22 December 2002, 22:51
Ik geloof zekers in geesten,want ik heb ze 100% serieus zeker weten ja toch echt wel zelf gezien ooit.
's Nachts toen ik in me bed lag,ik weet het nog als de dag van gister.
Dat was echt doodeng,en ik weet het echt zeker dat ik ze zag.

Het paranormale kent trouwens ook zoveel getuigen dat een deel ervan toch zeker wel echt is.
Het heeft me altijd geboeid en het is ook iets wat heel fascinerend is.

FiZz
23 December 2002, 02:28
Zolang ik het niet gezien heb geloof ik het niet. Maar als ik er heel erg over ga nadenken kan ik mezelf best wel "bang" maken. Echt zo'n kut gevoel zeg maar.

Maar ik vraag me nog steeds af of mensen me nou eens kunnen overtuigen. Ik wil het kunnen zien of voelen voordat ik het geloof :)

koelkast
23 December 2002, 19:31
Originally posted by MiSs-TaKe
Een moeder van un vriendin van mij, die leert iets van psygologie ofzo. En zei vertelde, dat geesten wel bestaan, dat dat is bewezen. Maar dat je der alleen in aanraking meej kan kome als je zelf nie "sterker" ben dan de geest. Bijvoorbeeld iemand die helemaal niet in geesten gelooft, en er dus ook nie bang voor is, komt er waarschijnlijk ook nooit in aanraking. T es maybe vaag, ma 'k weet nie prezies hoe 'k ut uit moe legge:?

dan wil ik dat harde bewijs wel eens zien, nalezen
\
-----------------------
http://home.planet.nl/~breug201/zooi/logo.gif (http://www.microsoft.com/netherlands/legalesoftware/)
nieuw certificaat binnen!

Kipmans
23 December 2002, 19:37
ik geloof er niet in. totdat ik het zelf heb meegemaakt. of totdat het wetenschappelijk bewezen is dat geesten bestaan.

ik geloof ook niet dat er iets is na de dood, omdat wij mensen eigenlijk ook niet meer zijn dan een massa van op de juiste snelheid trillende atomen (;)) en verder bestaan uit allerlei ingewikkelde verbindingen.

in theorie is het trouwens wel mogelijk om door dingen heen te lopen, dan moeten op de een of andere manier de atomen van de twee objecten op een andere manier laten trillen zodat ze precies langs elkaar heen trillen. Maar ik denk niet dat het de mens ooit lukt om daar een machine voor te ontwerpen.

misschien nog wel een leuk verhaaltje. iemand uit mijn familie (ik geloof een tante van m'n oma, nooit gekend) heeft een keer een tafeltje zien wandelen. het stond in de kamer, zij zit op de bank en opeens begint het tafeltje door de kamer te lopen. ik denk eerlijkgezegd eerder dat er iets mis was met het verstand van dat mens als met dat tafeltje. maar je kunt nooit weten.

zie ook dit topic op een ander forum:
http://www.eprogrammeur.nl/topic/17672/

[edit]
wat Koelkast ook zegt, kom met dat bewijs en we geloven je. Anders niet. Wat ik ook wel vreemd vind is dat als er iemand op tv is die in contact kan komen met geesten wel een heleboel vertelt, maar als ze vragen hoe het nou precies was ze heel vaag gaan doen :O

Toto
25 December 2002, 16:29
Originally posted by dext0r
wanneer echte christenen de bijbel goed zouden kennen , weten ze dat er geen losse ziel bestaat zonder lichaam

lichaam = dood -> ziel = dood

dat is wat er in de bijbel staat.

....en alles wat ed bijbel zegt is waar?:)

als je daar zo trouw in gelooft, dan zul je ook wel geloven dat god ook een soort geest is ofzo?:?

lievemeisje
5 January 2003, 01:28
vind et eigenlijk allemaal bullshit met glasje draaien en dergelijke geesten oproepen vind gewoon dat je er nie mee mot rotzooien
en geesten in rust laten tot zo ver ze bestaan weet ik niej

maaar ik zou ut gewoon laten en gewoon andere dingen zoeken
dan paronomale shitzooI*)

!Y!US!C!30X
5 January 2003, 01:48
hmm..over dit onderwerp, kan iemand verklaren wat die 10x versnelde geluiden van stille plaatsen kunnen zijn? :?
als je dat doet hoor je stemmen, mensen beweren dat dit geesten zijn
ik houd me hier nu tijdje mee bezig..en vraag me af wat het kan zijn, ik geloof er trouwens nog steeds niet in..

MeEjJz
22 January 2003, 20:38
nou ikzelf denk dat er iets is na de dood en dat geesten bestaan en alles, maar ik ben nog niet zo'n iemand die dat gaat oproepen en dat is ook heel verkeerd.

Gewoon met rust laten :)

dext0r
22 January 2003, 20:46
Originally posted by Big Daddy


als je daar zo trouw in gelooft, dan zul je ook wel geloven dat god ook een soort geest is ofzo?:?

als je idd gelooft dan zou je dat moeten accepteren ja, dat god een geestelijk lichaam is en geen vleselijk lichaam..
bovendien zou niemand god ooit kunnen zien zonder blind te worden, want er staat ergens in de bijbel meen ik iets over 'een ieder die voor zijn aangezicht komt......blablabla'


ps: ik heb geen vertrouwen in religie ofzo, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er niets vanaf weet en/of dingen weet te onderbouwen =p

Assasin
23 January 2003, 15:22
Originally posted by Big Daddy


....en alles wat ed bijbel zegt is waar?:)

als je daar zo trouw in gelooft, dan zul je ook wel geloven dat god ook een soort geest is ofzo?:?

God heeft ook geen vleselijk lichaam dus inderdaad een soort geest.

lief-heksje
24 January 2003, 19:12
kheb de vorige reacties niet gelezen so don't shoot me...maar ik geloof er wel in,er hebben teveel mensen dat gezien of meegemaakt,dus zit er volgens mij echt wel een kern van waarheid in...maar geesten oproepen zou ik nooit doen,ben ik ergens bang voor :s