PDA

Bekijk de volledige versie : In het HBO en WO moet elke student tenminste 1 jaar.....


tara
21 November 2002, 09:13
alle colleges in het engels krijgen.

Deze stelling kregen we voorgeschoteld vandaag met de Engelse les, de meningen waren verdeeld, ik persoonlijk ben er voor maar eigenlijk ook wel een beetje tegen, wat is jullie mening over deze stelling?

Nightwolf
21 November 2002, 09:17
tegen omdat als er iemand is die slecht is in engels, t heel erg zwaar gaat krijgen

Fade of Light
21 November 2002, 09:41
het is zeker een voordeel als je engels kunt, maar ik zie het niet als een verplicht iets. Dus zwaaar tegen.....


wij krijgen op uni iig wel deels les in engels en ook veel boeken zijn in het engels

boertje
21 November 2002, 13:12
mijn opleiding is practisch al bijna helemaal in het engels, opzich is dat geen probleem, ik kan vrij goed engels.....
maar tijdens tentamens (die in het nederlands worden gegeven) moet je weer helemaal omschakelen en dat maakt het zo lastig.

girltje155
21 November 2002, 13:14
Ik zou er tegen zijn.
Ten eerste omdat mensen die slecht zijn in Engels aan dat hele jaar dus niks hebben, want het is veel te moeilijk.
En ten tweede, omdat iedereen opeens doet of Engels 'de' wereldtaal is, terwijl er meer mensen zijn die iets anders spreken. We zitten hier in Nedreland, dus spreek ik liever ook Nederlands.

:* :* Girltje155

Stapper
21 November 2002, 13:19
ik vind 1 jaar wat overdreven
maar 1x in de maand een hoor college in het engels voeren is wel goed
je leert dan engels en wat anders
ook omdat het toch een belangrijke taal is, moet iedereen er toch mee kunnen werken en ook is het handig voor je toekomstige baan, want daar zou je best iets in het engels moeten doen

maar 1 jaar is dus wel erg veel

The Phit
21 November 2002, 13:46
SLAAAAAAAAT nergens op. We leven in Nederland zeg, niet in Engeland. :{

Clauw
21 November 2002, 13:49
1 jaar vin k wel heel erg lang :S wij krijgen volgende week 1 week alles int Engels.

DarkAngel
21 November 2002, 14:04
Op een oude school van mij hadden ze het tto(twee taalig onderwijs) project. Ze kregen gewoan alles in het engels. En dat was dan middelbaar onderwijs. En je kon er zelf voor kiezen. Maar verplicht lijkt me niet erg handig, want er zijn inderdaad mensen die niet goed zijn in Engels en dat ook niet zo snel zullen worden....

The Phit
21 November 2002, 18:47
Het zou idd erg nadelig zijn voor diegene die slecht zijn in talen. Neem mij, ik ben suprieur in technische vakken, haal er altijd hoge cijfers mee. maar Talen ligt me echt niet, en ben dus ook blij dat dat niet van essentiel belang is op het HBO. :)

tara
21 November 2002, 21:39
aangezien Engels steeds meer de eerste taal wordt, is het van groot belang dat de aankomende 'werkende mensen' Engels beheersen!! Ik noem de volgende punten:



- orders gaan tegenwoordig vrijwel allemaal in het Engels.

- ziekenhuizen gaan steeds meer samenwerken OOK OVER DE
GRENZEN, dar komt hij weer er wordt Engels gesproken.

- om de economie op pijl te houden is de export van zeer groot
belang voor Nederland, export betekend Engels spreken en
verstaan.



Op het WO en het HBO komen steeds meer buitenlandse studenten, om het voor hun ook mogelijk te maken om de colleges te volgen is het dus van groot belang dat deze in het Engels gehouden worden, dan zou je zeggen, maar moeten wij Nederlandse studenten dan de dupe worden van de buitenlandse studenten ... Het antwoord is NEE !!! Niet iedere student zal het in eerste instantie eenvoudig vinden om over te schakelen naar het Engels, maar dit went ontzettend snel, en is voor jezelf uiteindelijk alleen maar positief !! Bij ieder solicitatie gesprek wordt tegenwoordig gevraagt naar je kennis van de Engelse taal.

StrohmstohT
21 November 2002, 21:43
ik krijg vrij veel al in het Engels, echt moeilijk is het niet!

Irene!!!!
23 November 2002, 00:06
ow maakt mij niets uit, ik heb dan toch minstens 7 jaar :p O-)

BWM
23 November 2002, 09:06
Originally posted by girltje155
En ten tweede, omdat iedereen opeens doet of Engels 'de' wereldtaal is, terwijl er meer mensen zijn die iets anders spreken. We zitten hier in Nedreland, dus spreek ik liever ook Nederlands.

Wereld-talen:

1) Engels
2 en 3) Spaans en Manderijn

Fade of Light
23 November 2002, 11:54
Originally posted by BWM


Wereld-talen:

1) Engels
2 en 3) Spaans en Manderijn

wereldtaal 1: Chinees

Ar-Tuur
23 November 2002, 12:47
Het is inderdaad belangrijk dat Nederlanders goed Engels blijven beheersen, maar dat kan ook zonder een jaar helemaal in engels, toch?

The Phit
23 November 2002, 13:48
Originally posted by Fade of Light


wereldtaal 1: Chinees
dat 1 miljard mensen in 1 land het spreken hoeft het niet meteen wereldtaal 1 te zijn. Het gaat er bij wereldtalen om of mensen buiten jou land je kunnen snappen als je met ze spreekt (oid :D)Ik ben bijna van mening dat Nederlands zelfs meer wereldtaal is dan Chinees, want in Suriname, Antillen, zuid Afrika, indonesie en zelfs in Belgie kunnen ze ons verstaan. :D

The6thgate
23 November 2002, 15:02
the 6th gate schreef:
tegen. k heb 3 boeken die in het engels zijn. Is irritant genoeg dus colleges in t engels hoef k echt niet...

Fade of Light
23 November 2002, 16:09
Originally posted by the Phit

dat 1 miljard mensen in 1 land het spreken hoeft het niet meteen wereldtaal 1 te zijn. Het gaat er bij wereldtalen om of mensen buiten jou land je kunnen snappen als je met ze spreekt (oid :D)Ik ben bijna van mening dat Nederlands zelfs meer wereldtaal is dan Chinees, want in Suriname, Antillen, zuid Afrika, indonesie en zelfs in Belgie kunnen ze ons verstaan. :D

dat is jouw definitie van wereldtaal, niet de mijne

BWM
25 November 2002, 13:09
Originally posted by Fade of Light


wereldtaal 1: Chinees

wereldtaal is het aantal mensen wat het spreekt...


Maar omdat chinees zoveel verschillende varianten heeft (waarvan Manderijns het grootste is) valt het nog steeds onder Engels, denk dat het tweede is, met Spaans als derde...

Fade of Light
25 November 2002, 14:48
Originally posted by BWM


wereldtaal is het aantal mensen wat het spreekt...


Maar omdat chinees zoveel verschillende varianten heeft (waarvan Manderijns het grootste is) valt het nog steeds onder Engels, denk dat het tweede is, met Spaans als derde...

goed, dat jij die varianten op wilt delen tot verschillende talen, dan doe ik dat nog niet meteen...1) chinees, 2) engels :p

appelshampoo
28 November 2002, 16:13
Wat een onzin we wonen toch in Nederland !