PDA

Bekijk de volledige versie : respect


kim13
21 November 2002, 18:02
hey allemaal
Kweet niet of het wel hier hoort of in ergens anders, maja.
Wij krijgen op school altijd te horen dat we repect moeten hebben voor leraren blablabla, maar sommigen van hen hebben totaal geen respect voor ons. Zo hebben wij een leraar die ons gewoon totaal verrot scheld als je bv je boek vergeten bent, hij gaat dan totaal over de rooie: Hij scheld je dan uit ( als je een jongen bent) voor hufter en klootzak, hij schreeuwt dan dat je moet opsodemieteren uit zijn les omdat hij nix heeft aan eikels die hun boeken vergeten.
Dan denk ik vanne: sorry hoor maar dit gaat wel heel erg ver.
Wij proberen er dan wat van de zeggen, en dan mogen wij vervolgens ook oprotten uit zijn les.
Dat slaat toch helemaal nergens op? en dan moeten wij wel respect hebben voor hem.......
Wat vinden jullie hiervan??
xxx kim

Babysmurfie
21 November 2002, 18:06
Als iemand wilt dat je hem respecteert, moet die persoon jou ook respecteren, dat is maar logisch.

Chairgirl
21 November 2002, 18:19
In Nederland wil respect inderdaad niet veel zeggen. De leraren zijn ook slecht daar.
In Zwitserland is er echt respect, maar dat moet, want als je 2 x de klas uitgestuurd bent(dat gebeurt als je teveel praat, spullen of huiswerk niet in orde hebt of grote mond heb) of 2x niet bent opkomen dagen, word je van school gestuurd (maar dan mag je wel weer terug komen, en dit geld alleen als je boven de 15 jaar bent dan ben je namelijk verplicht naar school te gaan).
Dus het gaat hier anders aan toe.
Het klinkt streng, maar zo leer je veel beter en heb je geen problemen met leraren enzo. *)

Babysmurfie
21 November 2002, 18:32
Mwa, zoals jij die situatie in Zwitserland beschrijft, dat lijkt me niet echt respect van die leerlingen, maar gewoon niet tegenspreken uit schrik, is hier ook bij sommige leraars, maar die worden dan net het minst gerespecteerd:)

Timmekeuh
21 November 2002, 18:38
Je hebt gelijk.
Wij moeten respect voor hen tonen...
...dan moeten zij dat ook maar voor ons tonen.
Maar euh dat is niet normaal dat die leerkracht daar zo licht te tieren en doen.Ik zou eens naar een leerkracht stappen die vertrouwen en respect heeft voor de leerlingen want dat is echt niet normaa dat er een leerkracht staat te roepen enzo.Bij ons is er zo vorig jaar èèn ontslagen!

LoeLoe
21 November 2002, 19:10
Respect moet hij winnen en verdienen..

Als iemand zo tegen mij tekeer zou gaan zou ik zoiets hebben van: Flikker maar mooi op

Timmekeuh
21 November 2002, 20:14
Originally posted by LoeLoe
Respect moet hij winnen en verdienen..

Als iemand zo tegen mij tekeer zou gaan zou ik zoiets hebben van: Flikker maar mooi op
Juist ja

UrbanLegend
21 November 2002, 21:40
de hele klas versus hem dan..
of praat met je mentor (als hij het nie is :x )

Ar-Tuur
22 November 2002, 08:50
Matige leraar, weet zich zeker geen houding te geven en denkt met schelden streng over te komen en de discipline aan te halen bla bla. :{
Wat LoeLoe ook al zegt: respect moet je ook een beetje verdienen. Een leraar die ontspannen lesgeeft, goed omgaat met leerlingen, rustig en goed uitlegt en waarmee je ook af en toe kunt lachen in de les zonder dat het een grote bende wordt, die verdient respect bijvoorbeeld.

Nightwolf
22 November 2002, 09:33
wie geen respect heeft voor mij, heeft ook geen respect van mij

Mantra
22 November 2002, 11:57
Originally posted by Nightwolf
wie geen respect heeft voor mij, heeft ook geen respect van mij

En als de ander ook zo denkt?

Nightwolf
22 November 2002, 12:00
ik ben standaard aardig dus ik toon gelijk respect maar als de ander naar mijn mening geen respect voor mij heeft, heb ik dat niet voor die ander

jolyn
27 January 2003, 19:12
Originally posted by Nightwolf
ik ben standaard aardig dus ik toon gelijk respect maar als de ander naar mijn mening geen respect voor mij heeft, heb ik dat niet voor die ander

Helemaal mee eens!!! Je moet idd respect voor andere mensen hebben (ook voor leraren) en waarschijnlijk hebben ze dat dan ook voor jou. Wat bovenstaand leraar doet is geloof ik niet normaal idd, maar een mens is een mens en gaat wel eens de fout in. Ik vind dat je dit ook moet 'vergeven' en niet meteen zeggen 'hij/zij heeft geen respect voor mij dus ik niet voor hem. Probeer dan maar een x de minste te zijn.. Verlaag je niet tot zijn/haar niveau.

xxxxjolyn

A-Man
28 January 2003, 11:22
Originally posted by jolyn


Helemaal mee eens!!! Je moet idd respect voor andere mensen hebben (ook voor leraren) en waarschijnlijk hebben ze dat dan ook voor jou. Wat bovenstaand leraar doet is geloof ik niet normaal idd, maar een mens is een mens en gaat wel eens de fout in. Ik vind dat je dit ook moet 'vergeven' en niet meteen zeggen 'hij/zij heeft geen respect voor mij dus ik niet voor hem. Probeer dan maar een x de minste te zijn.. Verlaag je niet tot zijn/haar niveau.

xxxxjolyn

idd, mee eens.

Hebben jullie daar ook met de mentor,begeleider of directeur erover gehad?